<div class="d4p-bbt-quote-title">
CamielMusic wrote:</div>
<div class=”d4p-bbt-quote-title”>
brutus257 wrote:</div><br>
http://festileaks.com/users/gloeilamp/http://festileaks.com/users/gloeilamp/@gloeilamp pinkpop heeft prima sfeer beetje zielige opmerking ga dan naar het rw forum
arcade fire mooie naam geen headliner geen sub wat staat ons dan nog te wachten! Lekker bezig
Ik wilde net hetzelfde zeggen. De sfeer is juist super op PP. Weet niet wat je dan verkeerd eraan vindt maar onderbouw het of zeg gewoon niks erover.
En inderdaad, Arcade Fire, super naam! Hoeft dan al niet meer bij Gouden Tip. Wel zeer benieuwd naar headliners. Leuk!
Wat is daar nou weer zielig aan? Ik mag dat toch vinden en zeggen? Maar oke, een onderbouwing, speciaal voor jullie.
Ik kom al sinds 2009 op Pinkpop, sinds mijn 13e dus. Mijn vader heeft me toen 2 keer meegenomen, en de eerste optredens die ik zag waren op Pinkpop. Toen vond ik het geweldig om zoveel bands te kunnen zien, zoveel grote artiesten, en zoveel verschillende acts.
Toen ik in 2011 voor het eerst naar Rock Werchter ging begon ik er al anders over te denken. Dit was veel minder een familiefestival dan Pinkpop. Veel meer jongeren, maar ook genoeg ouderen. Op de camping maakte iedereen praatjes met elkaar en dronk een biertje met de buren. Iedereen was elkaars vriend, op Pinkpop heb ik dit in de 5 jaar dat ik geweest ben, veel minder meegemaakt.
Toen ik in 2012 opnieuw naar Werchter ging was ik echt om. Ik had de headliners allemaal al een keer gezien, behalve Editors nog niet. Ik baalde ervan dat die band headliner was, want ik vond het geen headlineband. Toen ik na The xx en Mumford & Sons toch naar de Editors ben gaan kijken ben ik weggeblazen. Eindelijk weer eens dat gevoel op Pinkpop 2009, een nieuwe, frisse band. Die ik de laatste twee jaar niet op Pinkpop heb gezien. Die dag heb ik vrienden gemaakt op de camping, en met die mensen ben ik in 2013 weer gegaan. De sfeer op B1 was geweldig, en zoals ik al zei voelde het ineens alsof ik tienduizenden vrienden had.
De Pinkpop editie van 2013 was juist het slechtste festival waar ik ooit geweest was. Het voelde alsof Werchter lichtjaren voorlag toen Pinkpop aan kwam met coheadliners al Ben Howard, The Script en 30STM. Bovenal was de sfeer om te janken. Er werd weinig gereageerd op bands die dat echt verdienden, dus heb ik me bij Graveyard, QOTSA, Palma Violets en The Gaslight Anthem maar de longen uit mijn lichaam geschreeuwd. Megaland vol gillende tienermeisjes bij verschillende bands, punkers met groen haar die ruzie met je zoeken en alleen voor dat Green Day kwamen, en dan nog een hele meute die voor KoL komt. Gelukkig had ik een groep vrienden mee, anders was ik echt allang naar huis gegaan. En ja, dat meen ik. De sfeer was echt heel erg ver te zoeken en ik heb dat veel beter meegemaakt op Pinkpop. Toch jammer.
Hadden jullie zoiets in jullie hoofd? Ik heb mijn best gedaan.