Pinkpop 2014

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Heb pinkpop zwaar onderschat sorry.. Arcade Fire op 3fm stage en Metallica headliner is top. Hulde voor pinkpop. Ben eigenlijk rw ganger en wou RW, DTTRH en BKS gaan maar dat gaat toch Pinkpop worden.. daar de sfeer eens bekijken
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Hele nette boeking en idd niet als headliner maar afsluiter van de 3FM, zo hebben ze geen last van Metallica-fans. Hmm 2 namen van dezelfde dag, ziet er voorlopig wel uit als een goede dag.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Heb pinkpop zwaar onderschat sorry.. Arcade Fire op 3fm stage en Metallica headliner is top. Hulde voor pinkpop. Ben eigenlijk rw ganger en wou RW, DTTRH en BKS gaan maar dat gaat toch Pinkpop worden.. daar de sfeer eens bekijken

Voor de sfeer moet je niet naar Pinkpop gaan. Die is op Werchter, en BKS vele malen beter vind ik ik.

Arcade Fire, mooie boeking. Ik baal er heel erg van dat ze niet op BKS staan, maar aan de andere kant ben ik allang blij dat ik ze kan gaan zien. En heel fijn dat Smeets ze niet voor Metallica heeft geplaatst. Dat was anders echt de grootste programmeringsfout van de eeuw.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Arcade Fire had voor BKS de grote headliner kunnen zijn die Arctic Monkeys vorig jaar was. Nu heb ik in elk geval geen reden meer om ook nog naar BKS te gaan.
 

juw

Gouden Tip
17 nov 2013
311
0
Ik vind het echt belachelijk had ze gewoon de zaterdag of zondag af laten sluiten, nu krijgen ze maximaal 1 uur en misschien 1 uur en een kwartier ik wacht wel op een zaal show. Achja nu ze op de maandag staan vind ik het wel goed dat ze op 3fm staan en niet voor metallica dat was helemaal een lachertje geworden.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
@gloeilamp pinkpop heeft prima sfeer beetje zielige opmerking ga dan naar het rw forum;) arcade fire mooie naam geen headliner geen sub wat staat ons dan nog te wachten! Lekker bezig
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vind het echt belachelijk had ze gewoon de zaterdag of zondag af laten sluiten, nu krijgen ze maximaal 1 uur en misschien 1 uur en een kwartier ik wacht wel op een zaal show. Achja nu ze op de maandag staan vind ik het wel goed dat ze op 3fm staan en niet voor metallica dat was helemaal een lachertje geworden.

Ik vind dit ook heel erg zuur hoor. Arcade Fire was dé perfecte headliner geweest voor BKS, Lowlands of DTRH. Nu staan ze op het festival waar ze het minst goed passen, en waarbij ze niet eens kunnen headlinen.

Ik vind dit kut, heel erg kut. Dan maar hopen dat ze Werchter ook gaan doen. Als ze op Pinkpop de 3FM Stage af kunnen sluiten, waarom dan niet The Barn?
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
@gloeilamp pinkpop heeft prima sfeer beetje zielige opmerking ga dan naar het rw forum;) arcade fire mooie naam geen headliner geen sub wat staat ons dan nog te wachten! Lekker bezig

Ik wilde net hetzelfde zeggen. De sfeer is juist super op PP. Weet niet wat je dan verkeerd eraan vindt maar onderbouw het of zeg gewoon niks erover.

En inderdaad, Arcade Fire, super naam! Hoeft dan al niet meer bij Gouden Tip. Wel zeer benieuwd naar headliners. Leuk!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Waarom is PP het verkeerde festival voor Arcade Fire? Als headliner waren ze te klein geweest dus kan wel begrijpen dat ze 3FM afsluiten. 3FM Afsluiter is trouwens net zo groot als subheadliner als je naar de voorbije jaren kijkt dus vind ik een terecht positie.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">brutus257 wrote:</div>
http://festileaks.com/users/gloeilamp/@gloeilamp pinkpop heeft prima sfeer beetje zielige opmerking ga dan naar het rw forum;) arcade fire mooie naam geen headliner geen sub wat staat ons dan nog te wachten! Lekker bezig

Ik wilde net hetzelfde zeggen. De sfeer is juist super op PP. Weet niet wat je dan verkeerd eraan vindt maar onderbouw het of zeg gewoon niks erover.

En inderdaad, Arcade Fire, super naam! Hoeft dan al niet meer bij Gouden Tip. Wel zeer benieuwd naar headliners. Leuk!

Wat is daar nou weer zielig aan? Ik mag dat toch vinden en zeggen? Maar oke, een onderbouwing, speciaal voor jullie.

Ik kom al sinds 2009 op Pinkpop, sinds mijn 13e dus. Mijn vader heeft me toen 2 keer meegenomen, en de eerste optredens die ik zag waren op Pinkpop. Toen vond ik het geweldig om zoveel bands te kunnen zien, zoveel grote artiesten, en zoveel verschillende acts.

Toen ik in 2011 voor het eerst naar Rock Werchter ging begon ik er al anders over te denken. Dit was veel minder een familiefestival dan Pinkpop. Veel meer jongeren, maar ook genoeg ouderen. Op de camping maakte iedereen praatjes met elkaar en dronk een biertje met de buren. Iedereen was elkaars vriend, op Pinkpop heb ik dit in de 5 jaar dat ik geweest ben, veel minder meegemaakt.

Toen ik in 2012 opnieuw naar Werchter ging was ik echt om. Ik had de headliners allemaal al een keer gezien, behalve Editors nog niet. Ik baalde ervan dat die band headliner was, want ik vond het geen headlineband. Toen ik na The xx en Mumford & Sons toch naar de Editors ben gaan kijken ben ik weggeblazen. Eindelijk weer eens dat gevoel op Pinkpop 2009, een nieuwe, frisse band. Die ik de laatste twee jaar niet op Pinkpop heb gezien. Die dag heb ik vrienden gemaakt op de camping, en met die mensen ben ik in 2013 weer gegaan. De sfeer op B1 was geweldig, en zoals ik al zei voelde het ineens alsof ik tienduizenden vrienden had.

De Pinkpop editie van 2013 was juist het slechtste festival waar ik ooit geweest was. Het voelde alsof Werchter lichtjaren voorlag toen Pinkpop aan kwam met coheadliners al Ben Howard, The Script en 30STM. Bovenal was de sfeer om te janken. Er werd weinig gereageerd op bands die dat echt verdienden, dus heb ik me bij Graveyard, QOTSA, Palma Violets en The Gaslight Anthem maar de longen uit mijn keel geschreeuwd. Megaland vol gillende tienermeisjes bij verschillende bands, punkers met groen haar die ruzie met je zoeken en alleen voor dat Green Day kwamen, en dan nog een hele meute die voor KoL komt. Gelukkig had ik een groep vrienden mee, anders was ik echt allang naar huis gegaan. En ja, dat meen ik. De sfeer was echt heel erg ver te zoeken en ik heb dat veel beter meegemaakt op Pinkpop. Toch jammer.

Hadden jullie zoiets in jullie hoofd? Ik heb mijn best gedaan.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">CamielMusic wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>brutus257 wrote:</div><br>
http://festileaks.com/users/gloeilamp/http://festileaks.com/users/gloeilamp/@gloeilamp pinkpop heeft prima sfeer beetje zielige opmerking ga dan naar het rw forum;) arcade fire mooie naam geen headliner geen sub wat staat ons dan nog te wachten! Lekker bezig


Ik wilde net hetzelfde zeggen. De sfeer is juist super op PP. Weet niet wat je dan verkeerd eraan vindt maar onderbouw het of zeg gewoon niks erover.

En inderdaad, Arcade Fire, super naam! Hoeft dan al niet meer bij Gouden Tip. Wel zeer benieuwd naar headliners. Leuk!


Wat is daar nou weer zielig aan? Ik mag dat toch vinden en zeggen? Maar oke, een onderbouwing, speciaal voor jullie.

Ik kom al sinds 2009 op Pinkpop, sinds mijn 13e dus. Mijn vader heeft me toen 2 keer meegenomen, en de eerste optredens die ik zag waren op Pinkpop. Toen vond ik het geweldig om zoveel bands te kunnen zien, zoveel grote artiesten, en zoveel verschillende acts.

Toen ik in 2011 voor het eerst naar Rock Werchter ging begon ik er al anders over te denken. Dit was veel minder een familiefestival dan Pinkpop. Veel meer jongeren, maar ook genoeg ouderen. Op de camping maakte iedereen praatjes met elkaar en dronk een biertje met de buren. Iedereen was elkaars vriend, op Pinkpop heb ik dit in de 5 jaar dat ik geweest ben, veel minder meegemaakt.

Toen ik in 2012 opnieuw naar Werchter ging was ik echt om. Ik had de headliners allemaal al een keer gezien, behalve Editors nog niet. Ik baalde ervan dat die band headliner was, want ik vond het geen headlineband. Toen ik na The xx en Mumford & Sons toch naar de Editors ben gaan kijken ben ik weggeblazen. Eindelijk weer eens dat gevoel op Pinkpop 2009, een nieuwe, frisse band. Die ik de laatste twee jaar niet op Pinkpop heb gezien. Die dag heb ik vrienden gemaakt op de camping, en met die mensen ben ik in 2013 weer gegaan. De sfeer op B1 was geweldig, en zoals ik al zei voelde het ineens alsof ik tienduizenden vrienden had.

De Pinkpop editie van 2013 was juist het slechtste festival waar ik ooit geweest was. Het voelde alsof Werchter lichtjaren voorlag toen Pinkpop aan kwam met coheadliners al Ben Howard, The Script en 30STM. Bovenal was de sfeer om te janken. Er werd weinig gereageerd op bands die dat echt verdienden, dus heb ik me bij Graveyard, QOTSA, Palma Violets en The Gaslight Anthem maar de longen uit mijn lichaam geschreeuwd. Megaland vol gillende tienermeisjes bij verschillende bands, punkers met groen haar die ruzie met je zoeken en alleen voor dat Green Day kwamen, en dan nog een hele meute die voor KoL komt. Gelukkig had ik een groep vrienden mee, anders was ik echt allang naar huis gegaan. En ja, dat meen ik. De sfeer was echt heel erg ver te zoeken en ik heb dat veel beter meegemaakt op Pinkpop. Toch jammer.

Hadden jullie zoiets in jullie hoofd? Ik heb mijn best gedaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Het ligt er misschien aan wat voor bands er komen. 30STM en The Script zijn allebei bands met een jonge fangirlbase. Green Day heeft ook een paar hardcore fans etc. Vond vorig jaar de lineup over de breedte namelijk niet zo heel sterk, ben zelf speciaal voor The Killers gekomen en heb alleen de vrijdag meegemaakt. Vond het toen wel prima sfeertje, redelijk veel buitenlanders viel me wel op.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Het ligt er misschien aan wat voor bands er komen. 30STM en The Script zijn allebei bands met een jonge fangirlbase. Green Day heeft ook een paar hardcore fans etc. Vond vorig jaar de lineup over de breedte namelijk niet zo heel sterk, ben zelf speciaal voor The Killers gekomen en heb alleen de vrijdag meegemaakt. Vond het toen wel prima sfeertje, redelijk veel buitenlanders viel me wel op.

Dat heb je op Werchter ook, en ik heb echt niets tegen buitenlanders. Zelf ben ik dat in principe ook op Werchter. Maar Pinkpop trekt inderdaad ieder jaar ander publiek, maar ik heb het echt serieus achteruit zien gaan in de laatste jaren. En dat is jammer, maar er is weinig aan te doen vrees ik.
 

CamielMusic

Playlistbediener
27 nov 2013
23
0
2x posten hoeft niet maar bedankt. ;)
Ik snap je laatste stuk van gillende wijven etc volledig. Punt voor jou.

Echter, Pinkpop is juist dat familiefestival waar je alle soorten leeftijden ziet en die genieten van muziek. Veel mensen maakt het daarbij (bijna) niets uit wie er speelt.
De echte fans en liefhebbers van muziek laten zich toch wel zien uiteindelijk.
Met alles wat nu dit jaar kan komen zal dit qua uiting naar muziek vergroten.

Dus over 1 jaar waar het dramatisch was (ja,ik vond het qua muziek zo) mag en kan je in feite niet zeggen dat de sfeer niks is. Je gooit namelijk je eigen glazen in door te zeggen dat het eerst heel tof was.
Ik bedoel dit niet als aanval maar wilde meer duidelijkheid en zodoende mijn eigen zegje doen!
Hakuna Matata!
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
Mooi omschreven! En er zit ook wel wat in ook nog, ga al 6 jaar naar pinkpop en idd de laatste 2 jaar stuk minder qua line-up maar fe sfeer blijft er sta altijd op camping a voelt als een thuis het hele festival! Ruzie zoekende fans vind ik heel vreemd nooit meegemaakt nooit gezien nooit gehoord en zie dat ook niet gebeuren! Het ligt ook aan de leeftijd denk ik! Daardoor was de sfeer ook iets minder vorig jaar maar nog steeds top. Over een paar jaartjes snap je die sfeer ook;)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Begrijp me niet verkeerd, ik ben hier niet om Pinkpop af te zeiken. Bij de volgende editie zal ik helpen op het festival als vrijwilliger. Dat vind ik hartstikke leuk om te doen, en daarom zal ik er ongetwijfeld wel weer bij zijn. Pinkpop is ook gewoon vaste prik voor mij geworden.

@CamielMusic Dat kan ik inderdaad niet zeggen, maar in 2012 vond ik het ook al minder dan in 2011. 2013 was echt het dieptepunt, en ik hoop dat dat zich niet doorzet tot in 2014. Qua lineup ziet het er nu goed uit. Al zal ik maar niet over de sfeer beginnen met al die Metallcafans :p

@brutus257 Dit is dan ook puur mijn ervaring, en dat heb ik bijvoorbeeld ook weleens op Pukkelpop meegemaakt. Maar het festival is daar natuurlijk niet verantwoordelijk voor, alhoewel ik het op Pinkpop 2 keer heb meegemaakt met een paar debielen die zich 10 minuten voor de show nog naar voren duwen. Ik ben dan iemand die er expres voor gaat staan, en als ze dan nog doorbeuken zeg ik er wat van. Dan heb je helaas al snel ruzie.
Maar inderdaad, hopelijk gaat het weer beter worden. Dan zal ik ook weer stukken meer uitkijken naar het Pinkpopweekend! :)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Vindt iedereen de line-up echt zo slecht? De concurrentie met Werchter, dat veel groter is, ga je niet winnen. Tel Werchter niet mee en Pinkpop heeft toch elk jaar veruit de beste line-up in de omgeving hier.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.559
6.760
Vindt iedereen de line-up echt zo slecht? De concurrentie met Werchter, dat veel groter is, ga je niet winnen. Tel Werchter niet mee en Pinkpop heeft toch elk jaar veruit de beste line-up in de omgeving hier.
Ik blijf er nog altijd bij dat de acts op Pinkpop/Werchter/Lowlands/Pukkelpop over een periode van ca 3 jaar bijna exact gelijk zijn, dus er zit niet zo'n groot verschil in. Het is wel zo dat bijvoorbeeld Werchter ca 80 acts in 4 dagen propt, waar Pinkpop ca 40 namen over 3 dagen verdeeld met een redelijk aansluitende programmering (enkel overlap tussen tent-/3fm-stage). Hierdoor zie je altijd nog wat je wil zien. Oké, dat niet altijd de namen komen die je persoonlijk wilt dat is normaal, het is namelijk een festival! Als jee perse 1 act wilt zien kan je ook naar een zaalshow.
Ik vraag me inmiddels wel af welke misterieuze headliners achter deur 1 en deur 2 staan??
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Welke omgeving? Limburg? Natuurlijk ga je festivals met elkaar vergelijken, dat is toch niet vreemd? En ja, vorig jaar was het echt heel slecht ja.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken