Filmtopic

Hermelien werd in de Engelse theatervoorstelling gespeeld door een actrice van kleur. Was ook een perfecte casting - die actrice speelde de rol fenomenaal.

Ik ben sowieso wel benieuwd welke veranderingen ze in het verhaal maken. En hopelijk blijft Rowling zelf er ook ver van weg, want anders gaat deze toch aan me voorbij.

• Leuk
Waarderingen: Mark's Kal
Hermelien werd in de Engelse theatervoorstelling gespeeld door een actrice van kleur. Was ook een perfecte casting - die actrice speelde de rol fenomenaal.

Ik ben sowieso wel benieuwd welke veranderingen ze in het verhaal maken. En hopelijk blijft Rowling zelf er ook ver van weg, want anders gaat deze toch aan me voorbij.
Rowling is nauw betrokken bij het project staat op meerdere websites

• Verdrietig
Waarderingen: Timmetje
Voor mij is het dan ook vooral dat Snape in de films al zo duidelijk en iconisch is neergezet. Had dus gewoon zo’n Kingsley een grote rol gegeven, een nog niet verfilmd character of maak een nieuw character.

Neem een Corlys Velaryon uit House of the Dragon, niet eerder verfilmd, maakt het me een stuk minder uit. Was ook heel gaaf.

Overigens heb ik hetzelfde met allerlei her-verfilmingen en vervolgdelen. Hoeft van mij ook niet, verzin iets nieuws! Al zitten er natuurlijk altijd prima films en series bij.

Vind het toch ook wel onnodig om een nieuwe HP serie te maken, het zijn fantastische boeken en een hele mooie en leuke wereld die is opgezet door JK Rowling. De films zijn ook erg goed gelukt en groeide echt mee met de leeftijd van de kijkers. Maar dat verhaal is wmb klaar en verteld.

Had dan een nieuw verhaal verteld in de Harry Potter wereld, zoals bij Hogwarts Legacy.

Daarnaast qua casting vind ik het eigenlijk voor allemaal bijna onmogelijk om in de schoenen te gaan staan van hun voorganger, maar vooral die van Dumbledore en Snape worden erg lastig. Eigenlijk zie ik alleen Frost als Hagrid wel voor me.

Users who are viewing this thread