De albums van 2014

Tellurian van de band Soen is wat mij betreft het beste album van 2014, zeker de fans van Tool, Karnivool en het nieuwere Opeth-werk raad ik dit album aan!

Eigenlijk al geen album van 2014 meer, maar begin 2015 komt Viet Cong - Viet Cong uit.
Prima album, en nu al op internet te vinden. Maar ik zal het volgend jaar in het volgend topic nog wel een keer herhalen ;)

Bjorn Riis - Lullabies In a Car Crash
Dit kan zo op de valreep nog wel de plaat van het jaar zijn. Heel erg Pink Floyd-achtig. Heel lekker!

Savages / Bo Ningen - Words to the Blind is nu een weekje uit ofzo. Ik heb hem redelijk wat geluisterd, maar ik weet niet zo goed wat ik er precies van moet vinden. Slecht is hij in ieder geval niet.

Savages / Bo Ningen – Words to the Blind is nu een weekje uit ofzo. Ik heb hem redelijk wat geluisterd, maar ik weet niet zo goed wat ik er precies van moet vinden. Slecht is hij in ieder geval niet.

Zaterdag op Le Guess Who was dit heel indrukwekkend. Ik heb hem later ook nog thuis gedraaid, maar dat is heel anders. Live maakten ze er een semi-toneelstukje van. Eerst de Japans/Franse conversatie die steeds muzikaler gesteund wordt en uitloopt in een post-rock spektakel waar Swans duidelijk een inspiratiebron voor is geweest. Hoewel het totaal andere muziek is dan van Savages of Bo Ningen zelf, hoor je zeker tegen het einde de post-punk en noise invloeden goed terug.

Zaterdag op Le Guess Who was dit heel indrukwekkend. Ik heb hem later ook nog thuis gedraaid, maar dat is heel anders. Live maakten ze er een semi-toneelstukje van. Eerst de Japans/Franse conversatie die steeds muzikaler gesteund wordt en uitloopt in een post-rock spektakel waar Swans duidelijk een inspiratiebron voor is geweest. Hoewel het totaal andere muziek is dan van Savages of Bo Ningen zelf, hoor je zeker tegen het einde de post-punk en noise invloeden goed terug.

Bo Ningen is een noiseband, dus daar zal het geluid ook een deel vandaan komen. Wel gaaf dat je live hebt gezien. Zaterdag verschillende keren knarsetandend langs Tivoli moeten lopen :-x . Welke bands/artiesten heb je gezien Zaterdag?(al kan dit misschien beter in een ander topic)

Ik moet zeggen dat ik het album van Foo Fighters wel tof vind. Ik heb me altijd een beetje geërgerd aan het geschreeuw en de onverstaanbaarheid van Dave. Dat is nu grotendeels weg, nadeel is dat ik wel wat power van nummers als Bridge Burning mis. Misschien dat dat live minder is. Niet legendarisch goed maar zeker wel een voldoende

Bo Ningen is een noiseband, dus daar zal het geluid ook een deel vandaan komen. Wel gaaf dat je live hebt gezien. Zaterdag verschillende keren knarsetandend langs Tivoli moeten lopen
icon_mad.gif
. Welke bands/artiesten heb je gezien Zaterdag?(al kan dit misschien beter in een ander topic)

Savages/Bo Ningen, Son Lux, Wire, Swans, Cloud Nothings. Waarom ben je niet naar binnen gegaan als je er toch langs liep ;p ? Was niet uitverkocht.

Savages/Bo Ningen, Son Lux, Wire, Swans, Cloud Nothings. Waarom ben je niet naar binnen gegaan als je er toch langs liep ;p ? Was niet uitverkocht

Omdat ik voor andere zaken in Utrecht was, geen tijd :(. Goeie keuze, hoe was WIRE?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Savages/Bo Ningen, Son Lux, Wire, Swans, Cloud Nothings. Waarom ben je niet naar binnen gegaan als je er toch langs liep ;p ? Was niet uitverkocht

Omdat ik voor andere zaken in Utrecht was, geen tijd :(. Goeie keuze, hoe was WIRE?

Was wel grappig om drie van die oudjes op het podium te zien hahah. Ik vind het sowieso vrij interessante punkmuziek die ze maken. De set was wel een beetje eentonig en mistte wat enthousiasme. Als je de muziek kende zal het vast een genot zijn geweest om na 50 jaar weer eens te horen, maar na een half uur hadden wij het eigenlijk wel gezien.

Savages / Bo Ningen – Words to the Blind is nu een weekje uit ofzo. Ik heb hem redelijk wat geluisterd, maar ik weet niet zo goed wat ik er precies van moet vinden. Slecht is hij in ieder geval niet.
Is het dat nummer van 37 minuten dat op Spotify staat of is er echt een album?

Ik vraag me soms wel eens af hoe het komt dat albums zo vroeg leaken. Een paar dagen van tevoren snap ik opzich nog wel. Maar gister is Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper gelekt, dat album komt officieel pas 13 januari uit. Die van Viet Cong zelfs 20 januari en is ook al een paar dagen te vinden. Beide leuke albums trouwens.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

Is het dat nummer van 37 minuten dat op Spotify staat of is er echt een album?

Volgens mij is het een live set van Savages en Bo ningen samen, ik weet niet precies waar. De tracks zijn niet eerder uitgebracht dacht ik, het kan zelfs best improvisatie zijn, aangezien het redelijk abstract is(durf ik niet te zeggen). Vandaar dat er ook moeilijk een touw aan vast te knopen is qua beoordeling vind ik.

Edit: ik lees zojuist dat het gaat om live gespeelde tracks van Savages die live onderbroken/vervormd worden door Bo Ningen. Het is een live concert in Londen.

Ik vond het hier het best passen: NME's top tracks of 2014. Morgen volgens mij de top 50 albums van NME, St. Vincent staan iig al op Nr. 1.
Wel een beetje raar om dit al eind november te doen.

NME's top tracks of 2014:
1. Future Islands - Seasons (Waiting On You)
2. Caribou - Can’t Do Without You
3. Fat White Family - Touch The Leather
4. The War On Drugs - Red Eyes
5. Run The Jewels - Blockbuster Night Pt 1
6. Kasabian - Eez-eh
7. St. Vincent - Digital Witness
8. Jamie T - Zombie
9. Royal Blood - Little Monster
10. Mac Demarco - Chamber Of Reflection

11. Lana Del Rey - West Coast
12. Merchandise - Little Killer
13. Jungle - Busy Earning
14. Jack White - Lazaretto
15. Kate Tempest - Marshall Low
16. Shamir - I Know It’s A Good Thing
17. Iceage - The Lord’s Favorite
18. Aphex Twin - minipops67(source field mix)
19. Alvvays - Archie, Marry Me
20. Honeyblood - Super Riot

21. Jamie T - Love Is Only A Hearthbeat Away
22. Run The Jewels - Close Your Eyes (And Count To Fuck)
23. Damon Albarn - The Selfish Giant
24. St. Vincent - Prince Johnny
25. Warpaint - Disco // Very
26. Mac Demarco - Passing Out Pieces
27. Taylor Swift - Shake It Off
28. Interpol - All The Rage Back Home
29. Slaves - Where's Your Car Debbie
30. Perfume Genius - Queen

31. Cherry Glazerr - Had Ten Dollaz
32. Lana Del Rey - Ultraviolence
33. Death From The Above 1979 - White Is Red
34. The War On Drugs - Under Pressure
35. Manic Street Preatures - Futurology
36. Noel Gallagher’s High Flying Birds - In The Heat Of The Moment
37. Sharon Van Etten - Every Time The Sun Comes Up
38. Morissey - Kiss Me A Lot
39. Protomartyr - Scum, Rise!
40. Sleater-Kinney - Bury Our Friends

41. La Roux - Uptight Downtown
42. Ex Hex - Hot And Cold
43. SBTRKT - New Drop New York (feat. Ezra Koenig)
44. JUCE - Call You Out
45. Sun Kill Moon - Ben’s My Friend
46. Flying Lotus - Never Catch Me (feat. Kendrick Lamar)
47. Gruff Rhys - American Interior
48. Ariel Pink - Put Your Number In My Phone
49. David Bowie - Sue (Or In A Season Of Crime)
50. Alt-J - Hunger Of The Pine

Wel een beetje raar om dit al eind november te doen.

Klopt, ik snapte het ook al niet. NME is de laatste tijd trouwens over het algemeen niet heel geweldig bezig vind ik, maar dat terzijde. Zijn er hier mensen die ook een top-'zoveel' tracks bijhouden? Dan is het misschien wel leuk om daar ergens eind december een topic voor te maken(een lijstjestopic ofzo) naast album top-'zoveel'.

Zijn er hier mensen die ook een top-‘zoveel’ tracks bijhouden?
Ik hou het nu niet bij maar wil in de kerstvakantie best een lijstje met nummers maken. Er komen in ieder geval weinig nummers in uit die lijst van NME denk ik

Een vriend van me poste laatst op facebook: Lijstjes tijd! Benieuwd naar jullie top 10 albums van 2014. Ik was maar eens gaan denken en dit is mijn top 10 geworden:

The War On Drugs – Lost in the Dream
Wild Beasts – Present Tense
Foster The People – Supermodel
Chet Faker – Built on Glas
SBTRKT – Wonder Where We Land
Royal Blood – Royal Blood
Oscar and the Wolf – Entit
George Ezra – Wanted on Voyage
St. Vincent – St. Vincent
The Roots – … And Then You Shoot Your Cousin

Ja hier kan ik weinig mee. Ik vond wel dat Forever met afstand het beste nummer was van Iceage's nieuwste album, maar verder luister ik meer albums dan losse nummers.

The War On Drugs – Lost in the Dream
Wild Beasts – Present Tense
Foster The People – Supermodel
Chet Faker – Built on Glas
SBTRKT – Wonder Where We Land
Royal Blood – Royal Blood
Oscar and the Wolf – Entit
George Ezra – Wanted on Voyage
St. Vincent – St. Vincent
The Roots – … And Then You Shoot Your Cousin

Ik wacht nog een maandje, want ik moet nog veel luisteren wat ik nog niet gehoord heb uit 2014. Hierover kan ik wel zeggen dat Oscar and the Wolf, Royal Blood, Wild Beasts en Foster the People wel aardig klonken, maar voor mij lang geen top-10 kandidaten zijn. St. Vincent en The War on Drugs zijn dat wellicht wel, zeer goede albums waren dat!

Users who are viewing this thread