Pukkelpop 2025

Waarschijnlijk omdat het totaal mijn smaak niet is, maar ik vind A$AP toch geen hoogvlieger om de main af te sluiten.
Had toch een dikke dj / live set ofzo verwacht daarna... eender wat, maar niet zoals het nu is 😪

Interessant artikel in de Standaard over bad boy ASAP ROCKY en zijn boeking pukkelpop.
1 ASAP Rocky staat terecht voor een schietincident waar hij maximaal 24jaar voor kan krijgen. Een schikking van zes maanden cel wees hij af.
2. Uitslag van zijn proces is bekend rond 12 februari.
3 Als hij veroordeeld wordt tot bv één jaar gevangenisstraf, wordt hij onmiddellijk aangehouden en moet hij naar de gevangenis. Pukkelpop gaat dan niet door voor hem net als andere Europese festivals.
4 Voor zij die dan al een ticket voor ASAP ROCKY pkp zaterdag gekocht hebben kunnen geen terugbetaling eisen volgens de pkp oprganisatie indien de artiest noodgedwongen niet opdaagt.
5 Deze boeking zou al enkele maanden (lees vorig jaar oktober bv) vaststaan volgens PKP organisatie.
Nu nog niet achter een betaalmuur.
Dit is in alle opzichten een krankzinnige boeking.

• Leuk
Waarderingen: davadude
De ticketverkoop start wellicht pas eind februari ten vroegste, mogelijk begin maart. Tegen dan zullen fans wel al weten of ie vast zit of niet.
Je weet nooit met een proces. Men kan dit ook opschorten of onderbreken. In ieder geval wilde ik de fans PKP waarschuwen dat PKP niet terugbetaalt bij het cancelen van een headliner. Vorig jaar cancelden zowel de headliner main als de headliner marquee maar kreeg men geen terugbetaling.

Natuurlijk staan er stevige clausules in zo’n contract.
Maar wel niet voor de fans. Bij zoiets vraag ik mij soms af of de organisatie zelf niet stilletjes hoopt op een cancel.
Eerst tickets verkopen, dan hopen dat ze cancellen (en hoogstwaarschijnlijk alles recupereren) en dan gewoon goedkoper alternatief zetten.

Maar wel niet voor de fans. Bij zoiets vraag ik mij soms af of de organisatie zelf niet stilletjes hoopt op een cancel.
Eerst tickets verkopen, dan hopen dat ze cancellen (en hoogstwaarschijnlijk alles recupereren) en dan gewoon goedkoper alternatief zetten.
Maar neen, zullen wel stevige garanties gekregen hebben. Anders maken ze de deal niet.

Maar neen, zullen wel stevige garanties gekregen hebben. Anders maken ze de deal niet.
Wat voor garanties kunnen dat dan zijn? Bij een veroordeling sturen we een vervanger? Je pakt toch een enorm risico door die nu te boeken en vooral bekend te maken.

Als hij echt de bak in draait, heeft de organisatie voldoende tijd om een waardige vervanger te regelen. Zo niet, heb je alsnog een hoge kans op een cancel en moet je het doen met wat er geregeld kan worden. Ik zet mijn geld in op dat hij niet wordt vervolgd en dat hij ook niet komt opdagen. Waarschijnlijk een dubbele afspraak met zijn kapper.

Users who are viewing this thread