De albums van 2014

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
1. Lost in the Dream – The War on Drugs
2. Shelter – Alcest
3. To Be Kind – Swans


Woew één van die drie komt ook in mijn jaartop-3. Andere twee platen zijn ook zeer goed en halen de top 20 ook wel.

Oehhh... spannend. Welke zal dat toch zijn :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>PwoperFish wrote:</div>
1. Lost in the Dream – The War on Drugs
2. Shelter – Alcest
3. To Be Kind – Swans


Woew één van die drie komt ook in mijn jaartop-3. Andere twee platen zijn ook zeer goed en halen de top 20 ook wel.


Oehhh… spannend. Welke zal dat toch zijn
icon_razz.gif

Hahah hij stond eerst nog op plek 10 zag ik :eek:

Maar ik kan bij jou ook wel een gok doen. Rival Sons -> Royal Blood -> War on Drugs -> Paolo Nutini -> Foo Fighters ?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
haha, exclusief FooFighters kom je toch wel dichtbij de top5 bij mij :D
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik denk dat The War on Drugs een heel terechte nummer één is. Een breed publiek aanspreken en toch interessant/stijlbehoudend zijn is misschien wel de knapste eigenschap die een artiest op plaat kan hebben. Verder vind ik Lobi da Basi een hele puike plaat, zeker t.o.v. van al het andere Nederlandse. nr. 2 is misschien wat overdreven maar dat is natuurlijk ook omdat het een Nederlands tijdschrift is(de OOR). Een top 10 notatie kan ik heel goed begrijpen, al haalt hij het bij mij niet, aangezien het compleet niet mijn stijl is. Ik moet zeggen dat ik niet onaangenaam verrast ben door de OOR.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
War on Drugs review -> Lost in the Dream

Eigenlijk kun je de albumnaam als hoofdzin nemen voor deze review. Dat is namelijk precies wat het is. Kudos voor The War on Drugs dat ze in elk geval zelfkennis hebben.

Vorig werk: Geen idee, ken niks anders van de war on drugs.

Instrumentatie: Ja:
Gitaar: Gitarist doet eigenlijk steeds hetzelfde, beetje sloom en dromerig spelen
Drums: Het ritme is telkens hetzelfde
De rest: Doet ook nog mee

Waarschijnlijk wel leuk om dit op te zetten als je op vakantie bent en aan het zwembad ligt -> je hoeft niet echt op te letten wat er gebeurt, want er gebeurt niet zo veel. Vocaal en instrumenteel blijft het allemaal een beetje hetzelfde. En als je dan eens wakker schrikt bij een minder luid nummer zoals afsluiter In Reverse, hoef je nog steeds niet echt na te denken want de drums beginnen op een bepaald moment weer met hetzelfde ritme en je kunt weer verder slapen.

Maar wat nou als je niet ligt te slapen aan het zwembad? Dan merk je dat het allemaal maar wat karig is. Dan ga je letten op de gitarist die af en toe interessante stukjes speelt, maar veel vaker wat minder interessante stukjes speelt. Omdat het allemaal nog best prima zelfs hypnotiserend klinkt vergeet je dit natuurlijk.

Als singlemuziek is het wel weer een uitstekende plaat. Wat dat betreft doet 3FM toch nog iets goed; de eerste 4 minuten van Under the Pressure op de radio draaien. Dan heb je namelijk wel het beste van het album gehad en de tweede helft van het nummer is toch al niet zo sterk meer.

Misschien spelen ze nog wel een biercommercial in, dat zou erg gaaf zijn.

Het is met deze band toch wel een beetje net als Pharrell Williams. Je houdt ervan of je haat het en er is niet echt een middenweg. Ik zit toch nog wat in het midden, maar

Dus ik rate 2,8/8

Tldr-versie: Best wel prima muziek om op de achtergrond te horen.

en dat was het einde van deze fantastische review
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Het is met deze band toch wel een beetje net als Pharrell Williams. Je houdt ervan of je haat het en er is niet echt een middenweg. Ik zit toch nog wat in het midden, maar

Dus ik rate 2,8/8

Hahaha, van zulke dingen kan ik dan wel genieten. Dromerig is het zeker
Dit stukje is trouwens geniaal, eerst zeggen dat er geen middenweg is, toch zeggen dat je in het midden zit om vervolgens een laag cijfer te geven xD
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Lol, je zou goede vrienden worden met Mark Kozelek denk ik.
Bij deze comment van de dag. Ik moest even lachen.

Ik snap de mening wel enigszins. Technisch is het niet allemaal geweldig, maar ik denk dat je een plaat nooit helemaal op techniek kunt beoordelen. De accoordenschema's op Lost in the Dream zijn soms redelijk uitgekiend. Met de productie is niks mis en herhaling/terugkerende motieven is vaak ook wat artiesten groot maakt. Over de dynamiek is beter nagedacht dan het merendeel uit jou en mijn eindejaarslijstje. Buiten dat is het gewoon een plaat die mij, en met mij vele anderen erg pakt. Dat is vaak niet in muzikale termen te vatten, al wil dynamiek en kleurklank(productie) vaak wel wat zeggen. Ik snap dat de plaat je niet aanspreekt, mijn favoriet is het ook niet, maar er valt toch wat meer over te zeggen denk ik.

Mag ik trouwens vragen waar de score 2.8/8 vandaan komt :D?(puur uit interesse) of was het gewoon voor de trolls?

Edit: ik vraag me trouwens af of de hele review een troll is of niet :p
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Hahah. Ik vond het een vrij goed album, maar zeker niet het beste wat er in 2014 verschenen is. Een 5 of 6 zou ik het geven. Ik had een tijdje wel het idee dat Red Eyes, Under the Pressure en Ocean Between the Waves gave singles waren, maar die klinken eigenlijk ook allemaal een beetje hetzelfde. Al met al dus vrij middelmatig voor mij. Er zijn slechtere albums dit jaar, zeker, maar ook veel betere. Gewoon opvallend dat iedereen het heel fantastisch blijkt te vinden en zo bijzonder is het naar mijn mening nou ook weer niet ;).

Lol, je zou goede vrienden worden met Mark Kozelek denk ik.

Uiteraard heeft hij een prachtig nummer over TWoD geschreven, hahah.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Het is inderdaad een album dat redelijk naar de achtergrond verdwijnt, maar steeds als ik het album luister schrik ik 'wakker' op een ander moment en is t enige wat ik denk 'jezus wat goed.' Het is een album waar je je echt in kan verliezen. Trouwens ook een heerlijke plaat als je in je eentje in de auto zit, al is dromen dan niet heel verstandig :p

Daarnaast kijk ik nooit echt naar of het moeilijk geschreven is of dat er alleen maar herhaling in zit. Als ik er graag naar luister vind ik het een goed album en naar dit album van The War On Drugs luister ik heel graag! Het is een beetje een beperkte insteek, maar daardoor is het wel het album dat ik(!) het beste vind en niet het album dat de critici het beste moet vinden, omdat het oh zo geniale akkoordenschema's, zanglijnen en weet ik niet wat heeft.



Het is met deze band toch wel een beetje net als Pharrell Williams. Je houdt ervan of je haat het en er is niet echt een middenweg. Ik zit toch nog wat in het midden, maar

Dus ik rate 2,8/8


hehehehe, I like.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
Voor wie terug wil naar de 60's, in de trend van Jefferson Airplane
The Wands - The Dawn
klinkt prima
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik wil niet te ver vooruit lopen maar met Panda Bear - Panda Bear Meets the Grim Reaper heb ik alweer mogelijk lijstjes materiaal voor 2015. En misschien Viet Cong ook wel.
Binnenkort maar even een nieuw topic openen voor 2015.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Voor wie terug wil naar de 60’s, in de trend van Jefferson Airplane
The Wands – The Dawn
klinkt prima

Voor de mensen die liever jaren 70 hebben:
Bjorn Riss - Lullabies in a Car Crash
Heerlijk album, gaat zeker in de top 10 van 2014 terecht komen. Prachtig gitaarwerk ala Pink Floyd.

 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>
Voor wie terug wil naar de 60’s, in de trend van Jefferson Airplane
The Wands – The Dawn
klinkt prima

Voor de mensen die liever jaren 70 hebben:
Bjorn Riss – Lullabies in a Car Crash
Heerlijk album, gaat zeker in de top 10 van 2014 terecht komen. Prachtig gitaarwerk ala Pink Floyd.

Bjorn Riis – Lullabies In a Car Crash
Dit kan zo op de valreep nog wel de plaat van het jaar zijn. Heel erg Pink Floyd-achtig. Heel lekker!

Dat was twee weken terug na de eerste luisterbeurt. Eerlijk waar Fantastische plaat!
Hij staat trouwens in het voorjaar in Helmond
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Nice, grappig dat die plaat jou ook was opgevallen. Moet ik toch iets beter lezen, had nog niet gezien dat jij er ook al over had gepost.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
haha, dat maakt helemaal niks uit. Vind het wel grappig dat iemand ook die plaat noemt. Niet echt een grote release :p
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Het zal geen verrassing zijn: Ty Segall-nieuws. Januari komend jaar brengt hij een EP uit(4 tracks): Mr. Face. Worden uitgegeven op 2 stuks 7'' vinyl in rood en blauw. Het is/zijn dan ook 'the first playable 3D glasses'. Jack White is blijkbaar jaloers :p.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
http://www.youtube.com/watch?v=r5GCn1BKkxg

Mooie nieuwe single van Death Grips! Zou ook wel typisch zijn als ze Jenny Death nog dit jaar droppen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
En dan uiteindelijk gewoon bij elkaar blijven, stelletje aandachtshoeren :lol:, goeie track inderdaad. Ik ben opzich toch wel benieuwd naar de tweede helft.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken