Pukkelpop 2025

Morgen hopelijk QOTSA dus. Zou erg mooi zijn om vele redenen (netjes dat ze het komen inhalen; variatie bovenaan, gewoonweg een retevette band), maar dan gaan ze die hopelijk wel wat beter ondersteunen dan vorig jaar.

Dit type muziek is niet wat het best verkoopt op PkP, dus ofwel ondersteun je die beter (zoals toen met de Killers + Florence + Macklemore + Dropkick, en zelfs die combo verkocht best matig), of ze gaan het oplossen met een combo uit een ander vaatje. En met alle respect; Papa Roach als sub zou echt nog magerder dan Offspring.

Denk niet dat je een dance-afsluiter nog moet verwachten, das enkel het geval op de eerste twee dagen omdat de main dan tot 2u doorgaat.
In ver vervlogen tijden (2014) nog de combo Snoop Dogg - QOTSA - Calvin Harris geweten op de PkPzondag. Toen ook tot 1u. Maar ja, andere tijden zeker.

Lowlands-namen die we sowieso dus kunnen uitsluiten voor Pukkelpop:

- Charli XCX (bevestigd door Lowlands dat ze geen EU shows doet naast de Scandinavische data die er al staan)
- Fontaines D.C. (staat op Rock Werchter en vorig jaar al op Pukkelpop gestaan)
- Raye (staat op Rock Werchter en vorig jaar al op Pukkelpop gestaan)
- Marc Rebillet (stond vorig jaar al op Pukkelpop, wel als vervanging uiteraard)
- Lola Young (staat op Rock Werchter en vorig jaar al op Pukkelpop gestaan)

Morgen hopelijk QOTSA dus. Zou erg mooi zijn om vele redenen (netjes dat ze het komen inhalen; variatie bovenaan, gewoonweg een retevette band), maar dan gaan ze die hopelijk wel wat beter ondersteunen dan vorig jaar.

Dit type muziek is niet wat het best verkoopt op PkP, dus ofwel ondersteun je die beter (zoals toen met de Killers + Florence + Macklemore + Dropkick, en zelfs die combo verkocht best matig), of ze gaan het oplossen met een combo uit een ander vaatje. En met alle respect; Papa Roach als sub zou echt nog magerder dan Offspring.
Ik bouw wat voorzichtigheid op. Een matchende sub is niet voorhanden in augustus lijkt het. Dan moet je vooral zien dat de mismatch niet te groot wordt.
Posty die hier genoemd wordt lijkt me toch wat te groot om daar nog op te duiken. On verra. Nog 22h.

Ik bouw wat voorzichtigheid op. Een matchende sub is niet voorhanden in augustus lijkt het. Dan moet je vooral zien dat de mismatch niet te groot wordt.
Posty die hier genoemd wordt lijkt me toch wat te groot om daar nog op te duiken. On verra. Nog 22h.
Ja, dat zeker hoor. Maar kijkend naar wat het PkP publiek wil, zie ik ze nog proberen om na QOTSA een Jamie XX neer te zetten, of Justice. En dus QOTSA opnieuw eens in de schemer. Moet allemaal maar lukken natuurlijk.

Maar met een Khruangbin of godbetert Papa Roach als tweede grootste van die dag gaat dat toch niet lukken denk ik. Vampire Weekend ook niet hoor (mochten die nog kunnen).

Ja, dat zeker hoor. Maar kijkend naar wat het PkP publiek wil, zie ik ze nog proberen om na QOTSA een Jamie XX neer te zetten, of Justice. En dus QOTSA opnieuw eens in de schemer. Moet allemaal maar lukken natuurlijk.

Maar met een Khruangbin of godbetert Papa Roach als tweede grootste van die dag gaat dat toch niet lukken denk ik. Vampire Weekend ook niet hoor (mochten die nog kunnen).
Justice lijkt me wat te groot om nog na QOTSA te spelen, of zie ik dat verkeerd?

Justice lijkt me wat te groot om nog na QOTSA te spelen, of zie ik dat verkeerd?
QOTSA - Justice is toch niet onhaalbaar? Puur qua grootte. Nog eens, een Killers/Florence/Macklemore/Dropkick was alleen pak zotter. QOTSA is groot, maar nu ook weer niet meest geflipt onwerkbare band gok ik.

QOTSA heeft vooral ook bewezen dat het op zijn eentje geen dag kan uitverkopen.
Er moet dus een sterke sub of afsluiter bij.
Jamie XX of Justice zijn dus zeker welkom, al is Justice commercieel niet zo interessant, ze stonden namelijk vorig jaar op Dour en wisten de ING Arena niet uit te verkopen.

Papa Roach als sub gaat niet gebeuren denk ik, veel te zwak, eventueel wel om 17u of 18u.

• Leuk
Waarderingen: Yannick

Users who are viewing this thread