De albums van 2014

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik hou het nu niet bij maar wil in de kerstvakantie best een lijstje met nummers maken. Er komen in ieder geval weinig nummers in uit die lijst van NME denk ik

Jup volgens mij pakken ze daar vooral een beetje de albums die door hen gehyped zijn, en pakken ze daar de single van. Ik wacht ook nog even met een lijstje, want ik denk niet dat er tot december nog heel veel gaat veranderen.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
En NME's top 50 albums van 2014.

http://www.nme.com/photos/nme-s-top-50-albums-of-2014/364635/

50. Julian Casablancas + The Voidz - 'Tyranny'
49. Interpol- 'El Pintor'
48. Temples - 'Sun Structures'
47. Gruff Rhys - 'American Interior'
46. Twin Peaks- ‘Wild Onion’
45. Honeyblood - 'Honeyblood'
44. Perfect Pussy - ‘Say Yes To Love’
43. Freddie Giibs And Madlib - 'Piñata'
42. Hookworms - 'The Hum'
41. Manic Street Preachers - 'Futurology'
40. Bombay Bicycle Club- 'So Long, See You Tomorrow’
39. Protomartyr - 'Under Color Of Official Right'
38. Alt-J - 'This Is All Yours'
37. Thom Yorke - ‘Tomorrow’s Modern Boxes’
36. Goat - 'Commune'
35. Parquet Courts - ‘Sunbathing Animal’
34. Sun Kil Moon - 'Benji'
33. Wild Beasts - 'Present Tense'
32. Childhood - 'Lacuna'
31. Sharon Van Etten - ‘Are We There’
30. Warpaint - 'Warpaint'
29. Alvvays - 'Alvvays'
28. Morrissey - ‘World Peace Is None of Your Business’
27. Jungle - 'Jungle'
26. Perfume Genius - 'Too Bright'
25. Lana Del Rey - 'Ultraviolence'
24. Angel Olsen - 'Burn Your Fire For No Witness'
23. Kasabian - '48:13'
22. Swans - 'To Be Kind'
21. FKA Twigs - 'LP1'
20. Jack White - 'Lazaretto'
19. Royal Blood - 'Royal Blood'
18. Kate Tempest - 'Everybody Down'
17. Todd Terje - 'It's Album Time'
16. Iceage - 'Plowing Into The Field Of Love'
15. Eagulls - 'Eagulls'
14. Run The Jewels - 'RTJ1'
13. Damon Albarn - 'Everyday Robots'
12. DFA 1979 - 'The Physical World'
11. Future Islands - 'Singles'
10. Ex Hex - 'Rips'
9. Sleaford Mods - 'Divide And Exit'
8. Jamie T - 'Carry On The Grudge'
7. Merchandise - 'After The End'
6. La Roux - 'Trouble In Paradise'
5. Caribou - 'Our Love'
4. Aphex Twin - 'Syro'
3. The War On Drugs - 'Lost In The Dream'
2. Mac DeMarco - 'Salad Day's'
1. St Vincent - 'St Vincent'
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.504
780
<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
Wel een beetje raar om dit al eind november te doen.

Klopt, ik snapte het ook al niet. NME is de laatste tijd trouwens over het algemeen niet heel geweldig bezig vind ik, maar dat terzijde. Zijn er hier mensen die ook een top-‘zoveel’ tracks bijhouden? Dan is het misschien wel leuk om daar ergens eind december een topic voor te maken(een lijstjestopic ofzo) naast album top-‘zoveel’.

Ik pak meestal wel de mooiere nummers eruit en stop dat in een playlist op spotify die ik dan klaar heb staan als ik geen internet heb ;)
Ik weet op dit forum tenminste nog iemand die dit doet, dus er zijn kandidaten voor dat topic ;)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ik pak meestal wel de mooiere nummers eruit en stop dat in een playlist op spotify die ik dan klaar heb staan als ik geen internet heb
Ik weet op dit forum tenminste nog iemand die dit doet, dus er zijn kandidaten voor dat topic

Dat zou ik wel eens kunnen zijn ;). Ik ben wel benieuwd wat iedereen er uiteindelijk in gaat zetten(albums én tracks) in december.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Ideetje voor die lijstjestopics: de hele maand december zo'n topics openhouden voor album top zoveel en nummer top zoveel waarin iedereen publiek zijn lijst kan posten (zonder specifieke volgordes), die begin januari afsluiten en dan een Festileaks top zoveel maken met de meest voorkomende nummers/albums?
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ideetje voor die lijstjestopics: de hele maand december zo’n topics openhouden voor album top zoveel en nummer top zoveel waarin iedereen publiek zijn lijst kan posten (zonder specifieke volgordes), die begin januari afsluiten en dan een Festileaks top zoveel maken met de meest voorkomende nummers/albums?

Klinkt goed. Ik maak zelf een lijstje voor 2014 albums en 2014 live optredens.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ideetje voor die lijstjestopics: de hele maand december zo’n topics openhouden voor album top zoveel en nummer top zoveel waarin iedereen publiek zijn lijst kan posten (zonder specifieke volgordes), die begin januari afsluiten en dan een Festileaks top zoveel maken met de meest voorkomende nummers/albums?

Goeie. Misschien dat we daar ook wat leuke dingetjes bij kunnen verzinnen waarbij iedereen één nominatie doet(ik noem bijvoorbeeld grootste tegenvaller, beste remaster, beste ep en per genre de beste plaat) ofzo. Ik weet niet of daar óók nog animo voor is. Ik wil wel iets samenstellen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
The War On Drugs is volgens Q magazine het beste album. Ik heb de lijst online nog niet voorbij zien komen dus ik zal m straks ff opzoeken/uittypen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
2. Mac DeMarco – ‘Salad Day’s’
1. St Vincent – ‘St Vincent’

Ik zie nog steeds helemaal niks in Mac DeMarco. Oke, ik snap dat het een chille gast is en dat zijn liveshows wel tof zullen zijn. Maar op plaat doet het me nog steeds niks
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar op plaat doet het me nog steeds niks
Ik vind er aardig wat mooie nummers op staan. Maar een nr. 2 positie gaat wat ver, bij mij eindigt ie net buiten de top 20 denk ik, en St. Vincent daar nog een stuk onder.
Mac DeMarco was trouwens laatst gearresteerd tijdens zijn eigen show, te grappig.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
The War On Drugs is volgens Q magazine het beste album.

Dat album is zwaar overgewaardeerd en dat vind ik al reden genoeg om het voor mij geen album van het jaar te laten zijn. Zal bij mij wel ergens rond plek 20 uitkomen want het blijft wel een goeie plaat.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
The War On Drugs is volgens Q magazine het beste album.

Dat album is zwaar overgewaardeerd en dat vind ik al reden genoeg om het voor mij geen album van het jaar te laten zijn. Zal bij mij wel ergens rond plek 20 uitkomen want het blijft wel een goeie plaat.

Nou moet je oppassen jongeman! ;)

Dit is zeker wel het beste album van 2014, niet by far, maar zeker de beste
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Zo is dat, het zal ook niet mijn beste album worden. Al is het wel een goed album.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
'De verzamelde Nederlandse muziekpers- en kenners hebben het magnifieke Lost In The Dream van The War On Drugs verkozen tot plaat van het jaar in de Oor Jaarlijst. Van de 55 respondenten noemden 26 lieden de plaat in hun top 10. De nummer twee, Lobi Da Basi van Typhoon, heeft een historisch randje: nooit eerder bereikte een Nederlands album de tweede plaats van de Oor Jaarlijst. Wel eindigden in het verleden o.a. Spinvis en Junkie XL op plek drie. Die derde plaats wordt dit jaar - best verrassend toch - ingenomen door het zevende Spoon-album They Want My Soul.'

Volledige lijst: http://oor.nl/#!/articles/the_war_on_drugs_maakt_album_van_het_jaar/news
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Ben het er niet zo mee eens eigenlijk. Typhoon is een goede live-act, maar op plaat al behoorlijk wat levels lager. TWoD is de meeste voorspelbare nummer 1 waar je mee aan kunt komen. Het valt me nog mee dat Kasabian er niet bij staat en FlyLo wel, maar er ontbreken toch veel spannende acts. Heel veilig vooral.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Er zal geen een lijst komen waar je het volledig mee eens bent. Maar vooral Ty Segall had ik nog wel verwacht, en Typhoon heb ik sowieso niks mee.
Maar het is een lijst waar 55 muziekjournalisten hun top 10 in konden zenden, dus dan kan je ook wel verwachten dat er een veilig lijstje uit komt. Ik kan nu ook wel voorspellen dat als er een festileaks album top zoveel komt je ook met zo'n lijstje eindigt. (En dat is niet erg)

Voor mij staat TWoD ook op 1. Die plaat heeft mij vanaf maart kunnen boeien en verveeld nog steeds niet, ondanks dat ik hem zo vaak op hem staan.
Ik verwacht niet dat er nog een plaat uit komt die hier tussen gaat komen dus iig mijn eerste 4:

1. Lost in the Dream - The War on Drugs
2. Shelter - Alcest
3. To Be Kind - Swans
4. Manipulator - Ty Segall
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
1. Lost in the Dream – The War on Drugs
2. Shelter – Alcest
3. To Be Kind – Swans

Woew één van die drie komt ook in mijn jaartop-3. Andere twee platen zijn ook zeer goed en halen de top 20 ook wel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken