De albums van 2014

twee hele goeie platen(herfst/winter brengt onverwachts toch nog best wat goeds):

Cult of Youth - Final Days(industrial/punk/folk-rock achtig). Geweldige plaat, en erg gevarieerd.
Hyperdub 10.4 - Verschillende artieste(post-dubstep/chillwave/house/instrumental hiphop/avant-garde etc.). Zoveelste compilatieplaat van Hyperdub. Erg goeie tracks, met oa weer Burial, Funkystepz en Darkstar.

Cult of Youth – Final Days(industrial/punk/folk-rock achtig). Geweldige plaat, en erg gevarieerd.

Klinkt goed! Ik zie de naam vaker voorbij komen de laatste tijd, dus die komt op mijn lijstje.

Heb nu Oxymoron van Schoolboy Q aan staan. Heb dit jaar betere hiphop gehoord, maar slecht is het ook niet. Kan me wel vinden in je omschrijving van 'redelijk' ;)

Ariel Pink - pom pom
Onwijs vage en gevarieerde pop plaat, maar dan op een goede manier. Met soms een beetje rock invloeden, vage melodien en dan weer 60s/70s.
Weirdo schizo pop was wel een leuke term die ik tegen kwam.

Edit: Ik vind dit jaar trouwens een onwijs goed album jaar. Of ik luister gewoon meer nieuwe dingen dan in 2013.

Ik vind het een beetje tegenvallen dit jaar moet ik zeggen. Al klinkt cult of youth wel aardig goed. meestal niet min ding zulke muziek maar Down the Moon is echt een topnummer. En heb wel het gevoel dat iedereen hier nu naar meer nieuwe muziek luistert. Ik ook al ben ik daar niet erg van. probeer meer meestal oude muziek te ontdekken (wat dan eigenlijk wel nieuw is voor mij).

Dus terugkomend op dit jaar valt het bij mij en beetje tegen, ook omdat ik FooFighters geen lekkere plaat vind en daar naar uitkeek. paar goede verrassingen bij uiteraard en paar artiesten die het wel waar maakten :D

probeer meer meestal oude muziek te ontdekken (wat dan eigenlijk wel nieuw is voor mij).

Dus ik ben niet de enige, ik heb pas Neutral Milk Hotel pas ontdekt. Dit jaar ben ik ook pas Metallica gaan waarderen en dat zijn dan alleen de dingen waar ik nu op kom XD

Haha ja. Metallica duurde bij mij ook even inderdaad. Kende natuurlijk de hits. Maar ben daarom ook nog steeds aardig fan van Death Magnetic, gekregen van mijn ouders en sindsdien alles gaan beluisteren. Laatste rare ontdekking bij mij is denk ik dat Deep Purple het nummer Hush heeft gemaakt :O

Al klinkt cult of youth wel aardig goed. meestal niet min ding zulke muziek maar Down the Moon is echt een topnummer.

Ik vond juist Sanctuary er echt bovenuit stijgen. Over het algemeen wel een oke album, maar werd er verder niet heel warm van.

Heb dit jaar juist wel veel nieuwe albums geluisterd en over het algemeen zitten er behoorlijk wat goede platen tussen. Zeker Thirteen Senses wist me te verrassen met een veel beter album dan ik van ze verwacht zou hebben. Heb eigenlijk al moeite een top-25 te maken dit jaar zonder goede platen weg te laten.

Empty Faction en in mindere mate God's Garden vidn ik wel de betere tracks van die plaat. Ik hou nieuwe muziek het hele jaar door bij, maar terug naar oude muziek gaat bij mij echt met periodes. Pas ongelofelijk veel the Beatles geluisterd, en nu compleet terug naar jaren '80 hardcore punk(wat ook Empty Faction en God's Garden verklaart). Redelijk stoked voor eindejaarslijstjes, dat wel :D.

Toch nog maar een keer het lijstje plaatsen, voor de voorlaatste keer dit jaar:

https://rateyourmusic.com/list/kosvanerp/2014_favourite_albums__lp_/

61. Hookworm – the Hum
62. King Gizzard & the Lizard Wizard – I’m In Your Mind Fuzz
63. Cult of Youth – Final Days
komen nog in aanmerking, maar nog niet geplaatst. Hyperdub 10.4 wellicht ook, maar dat is een compilatiealbum dus die ga ik er buiten laten denk ik.

Haha ja. Metallica duurde bij mij ook even inderdaad. Kende natuurlijk de hits. Maar ben daarom ook nog steeds aardig fan van Death Magnetic, gekregen van mijn ouders en sindsdien alles gaan beluisteren. Laatste rare ontdekking bij mij is denk ik dat Deep Purple het nummer Hush heeft gemaakt :O

Klopt niet hoor, Hush is een cover van Billy Joe Royal.

61. Hookworm – the Hum
62. King Gizzard & the Lizard Wizard – I’m In Your Mind Fuzz
63. Cult of Youth – Final Days
komen nog in aanmerking, maar nog niet geplaatst. Hyperdub 10.4 wellicht ook, maar dat is een compilatiealbum dus die ga ik er buiten laten denk ik.

Ik zou RtJ2 en Here and Nowhere Else een heel stuk hoger plaatsen, maar ja ieder zijn mening :p. Benji van SKM zou ik ook hoger zetten, al is het niet hun beste album. Staat verder best veel in wat ik niet geluisterd heb. Alleen Sun Structures staat nog wat te hoog naar mijn mening. Na een keer of drie heb je dat wel gehoord.

Ik zou RtJ2 en Here and Nowhere Else een heel stuk hoger plaatsen, maar ja ieder zijn mening :p. Benji van SKM zou ik ook hoger zetten, al is het niet hun beste album. Staat verder best veel in wat ik niet geluisterd heb. Alleen Sun Structures staat nog wat te hoog naar mijn mening. Na een keer of drie heb je dat wel gehoord.

Ieder zo zijn voorkeuren ;). BBNG en Have a Nice Life zijn ook zo hoog geeindigd puur omdat ze bij mij nóg beter vielen dan bij de rest. Is maar net wat voor keuzes de artiest maakt en hoe die je bevallen(bij deze platen).

Als je zo beredeneert snap ik het al wat beter. RtJ2 en Here and Nowhere Else waren namelijk platen die volgden op fantastische albums (RtJ en Attack on Memory). Wat dat betreft zijn ze niet per se 'beter'. BBNG vond ik ook wel tof maar had nooit eerder iets van ze gehoord.

Zo ik heb weer wat te luisteren, thanks.

OFF! - Wasted Years klinkt als een tof punk album, 17 nummers en de langste track 2:15 haha.

<div class="d4p-bbt-quote-title">JB. wrote:</div>

Klopt niet hoor, Hush is een cover van Billy Joe Royal.

Was mijn eerste vermoeden toch goed. thanks voor het melden :D

Als je zo beredeneert snap ik het al wat beter. RtJ2 en Here and Nowhere Else waren namelijk platen die volgden op fantastische albums (RtJ en Attack on Memory). Wat dat betreft zijn ze niet per se ‘beter’. BBNG vond ik ook wel tof maar had nooit eerder iets van ze gehoord.

Jup plus RtJ is over het algemeen niet helemaal mijn stijl qua hiphop. BBNG heeft veel meer uitgeschreven compositities op deze 3e plaat, en minder(geen) covers en minder improvisatie, maar ik vind die combinatie van uitgedachte accoordenschema's en improvisatie juist geweldig(ook omdat ik zelf piano speel ;).

OFF! – Wasted Years klinkt als een tof punk album, 17 nummers en de langste track 2:15 haha.

Haha jup. Geen superinteressante grensverleggende plaat ofzo, maar toch een prima hardpunk album.

Edit: @Black Lies begin volgend jaar breng BBNG een plaat uit met Ghostface Killah. Lijkt me een interessante combinatie. Wellicht om in de gaten te houden ;).

Die lost singles CD van Ty Segall is gister gelekt. Ik denk niet dat ie op Spotify komt. Verwacht geen manipulator 2 ofzo, er zijn redenen waarom ze niet op albums staan :p

Ik heb m'n RYM lijst ook weer even aangevuld met leuke albums van dit jaar. Ben sinds vandaag erg enthousiast over Fire! Orchestra - Enter, een experimentele big band. Enter Part Four is prachtig.

https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/best_albums_of_2014/
Er zal nog wel wat verschuiven voor het einde van het jaar.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Als je zo beredeneert snap ik het al wat beter. RtJ2 en Here and Nowhere Else waren namelijk platen die volgden op fantastische albums (RtJ en Attack on Memory). Wat dat betreft zijn ze niet per se ‘beter’. BBNG vond ik ook wel tof maar had nooit eerder iets van ze gehoord.

Jup plus RtJ is over het algemeen niet helemaal mijn stijl qua hiphop. BBNG heeft veel meer uitgeschreven compositities op deze 3e plaat, en minder(geen) covers en minder improvisatie, maar ik vind die combinatie van uitgedachte accoordenschema’s en improvisatie juist geweldig(ook omdat ik zelf piano speel ;).

<div class="d4p-bbt-quote-title">PwoperFish wrote:</div>
OFF! – Wasted Years klinkt als een tof punk album, 17 nummers en de langste track 2:15 haha.

Haha jup. Geen superinteressante grensverleggende plaat ofzo, maar toch een prima hardpunk album.

Edit: @Black Lies begin volgend jaar brengt BBNG een plaat uit met Ghostface Killah. Lijkt me een interessante combinatie. Wellicht om in de gaten te houden ;).

Hm, Ghostface Killah zegt me niets. Maar ik moet sowieso III nog een tweede keer draaien want ik vond hem best gaaf. Verder staat er ook niets van ze op spotify.

Users who are viewing this thread