De albums van 2014

Heb even een algemeen vraagje. Ik kom de laatste tijd steeds vaker albums tegen die gewoon niet op Spotify te vinden zijn (voornamelijk oudere albums). Wat is dan een goed alternatief? Ik kan ze wel downloaden, maar dat is dan weer niet legaal. Youtube kan ook maar is ook niet ideaal.

Ik weet niet wat je zoekt, maar probeer Grooveshark eens. Hun audiotheek ziet er toch wat anders uit dan Spotify. Anders zou ik het ook niet weten. De drie services voor muziek streamen die ik gebruik zijn spotify, deezer en grooveshark, maar deezer heeft bijna exact dezelfde audiotheek als spotify.

'Parquet Courts' komt dit jaar gewoon even met nog een album, maar dan onder de bandnaam Parkay Quarts. Die bestaat uit twee van Parquet Courts + 2 andere gasten. De eerste single klinkt wel een stuk minder punk.

Als ik kijk wat er verder in de laatste maanden nog uitkomt zie ik niet echt iets waar ik erg naar uitkijk ofzo.

Parkay Quarts
haha toen ik dat las moest ik even lachen. Ik zal dat nummer eens luisteren.

OT en wat ik nu luister: Dorian Concept - Joined Ends van 20 oktober. Wat een plaat. Voor de liefhebbers van elektronische muziek(chillwave, hiphop, ambient)

‘Parquet Courts’ komt dit jaar gewoon even met nog een album, maar dan onder de bandnaam Parkay Quarts. Die bestaat uit twee van Parquet Courts + 2 andere gasten. De eerste single klinkt wel een stuk minder punk.

Als ik kijk wat er verder in de laatste maanden nog uitkomt zie ik niet echt iets waar ik erg naar uitkijk ofzo.

ze staan ook twee keer op Le Guess Who? en niet 1 keer als Parquet Courts zelf XD
1x als Parkay Quarts aka Parquet Courts en 1x als PCPC, dat is een project samen met PC Worship

Fuck, Have a Nice Life brengt ook gewoon nog even een tweede plaat uit in 2014, genaamd Deathconsciousness. Nog beter dan 'the unnatural world' zelfs, als je het mij vraagt...

Edit: en alweer een vergissing. Het gaat hier om een reissue.

Samaris - Silkidranger (Ijslandse vocal electronic, ofzo)
Meatbodies - Meatbodies (Garage Rock)
Thurston Moore - The Best Day (Alternative Rock)

Vooral de laatste klinkt erg fijn.
Die van Samaris had een paar luisterbeurten extra nodig. En die van Meatbodies is gewoon een lekkere garage rock plaat. (Van een gitarist uit de band van Mikal Cronin)

ik heb eindelijk SBTRKT geluisterd en dat is een ernstig fijn plaatje
icon_smile.gif

Vind je? Ik vond hem eigenlijk best saai & ongeïnspireerd klinken vergeleken met zijn debuut. Veel meer richting de 'gewone' edm, en veel verlies van stijl, maar dat is mijn mening. Op het gebied van elektronische/R&B releases: Odesza - In Return is nu een tijdje uit. Redelijk eenvoudige elektronische R&B/Hiphop rythm/Chillwave plaat, maar wel met gweeldige soundscapes. Iets bevalt me enorm aan die lp.

ja, pas een keer geluisterd en nog niet heel aandachtig, maar tijdens t hw maken luisterde hij best wel fijn weg. is SBTRKT het debuutalbum? ga ik die nog even luisteren. Ik kende het eigenlijk niet, dus hopelijk kan ik t debuut nog meer waarderen

Ik vond SBTRKT ook beter dan WWWL, maar dat laatste nummer (Voices in my Head) was wel heel tof dus dat maakte stiekem al heel wat goed :$

Vierde album van Black Veil Brides is vandaag uitgebracht en staat meteen op spotify. Zeker het luisteren waard

Ik vond SBTRKT ook beter dan WWWL, maar dat laatste nummer (Voices in my Head) was wel heel tof dus dat maakte stiekem al heel wat goed :$

Ik vind Wonder Where We Land dan weer een stuk gaver, dat vind ik veel meer een geheel dan het debuutalbum. Bonustracks van WWWL met oa Warpaint, Sampha en Boogie zijn trouwens ook zeer de moeite waard. Nu al erg benieuwd naar het concert in de Melkweg.

El Pintor (van Interpol) klinkt best aardig tot nu toe. Ben niet omver geblazen en het klinkt eigenlijk best generiek, maar toch ook wel weer lekker.

Qua oktoberreleases;
Godflesh - Behoorlijk goed
Iceage - Goed album, maar minder dan You're Nothing
Caribou - Om de een of andere reden totaal niet wat ik verwacht had van te voren, maar vrij toegankelijke elektronica.
Weezer - Zo goed als Pinkerton of Blue zal het nooit meer worden, maar dit komt toch aardig in de buurt. Beter dan Hurley en Green imo en al helemaal beter dan Death to False Metal.
Run the Jewels - Klonk zo goed dat ik een beetje overdonderd was, moet ik nog een keer draaien.

OK Go alleen de nieuwe single nog maar gehoord, die klinkt wel goed.
Logic, Flaming Lips en Grouper nog niet geluisterd.

Eigenlijk alleen maar goede releases gehoord dus ;).

ik zet eigenlijk nooit een album op van OKGO. Kijk alleen op Youtube, en dan gebeurt er visueel zo veel dat ik amper luister. Paar leuke liedjes die ik gehoord heb van ze.

Run the Jewels – Klonk zo goed dat ik een beetje overdonderd was, moet ik nog een keer draaien
Ga ik eens luisteren. Ik lees er bijna alleen maar goede dingen over.

Wat ik de afgelopen tijd heb geluisterd qua releases van dit jaar die volgens mij nog niet genoemd zijn:
Mick Jenkins - the Water
Have a Nice Life - the Unnatural World. Pas hier per ongeluk hun eerste plaat genoemd, omdat die gereissued is, maar de nieuwe uit begin 2014 is bijna even goed(en dat is heel goed).
Objekt - Flatland. Redelijk abstracte wending van een eerst minder interessante elektronische artiest.
Grouper - Ruins. Prachtige plaat. Hij was al geleaked, geweldige keys/geluidsontwerpen.

Logic - Under Pressure doet me eigenlijk niet zo veel. Mist een beetje een sterke identiteit die een YG of Kendrick Lamar veel meer heeft.

Users who are viewing this thread