De albums van 2014

het is een heel tof album, echt heel goed, maar Arctic Monkeys hoor ik er niet in. Wel af en toe Two Door Cinema Club en nog wat dingen waar ik zo niet op kan komen. Anyway, lekker album!

Best wel aardig album inderdaad, nu twee keer beetje half geluisterd. Verder vind ik het voorlopig toch echt meer naar TDCC klinken inderdaad. zit goed in elkaar. en Alt-J op Spotify :D

Ik hoor Two Door Cinema Club er dan weer niet in, maar iedereen zal hier wel iets in horen: het is namelijk geen bijster originele sound. Hopelijk zijn er nog meer van jullie die dit album gaan checken, Catfish & the Bottlemen verdient zeker meer bekendheid!

Leuk stukje, schrijf je vaker over albums?
Ik vind het zelf niet heel speciaal, ben z'n stem na een paar nummers ook wel zat eigenlijk.

Iets meer OT:
Streams van Goat en Perfume Genius, mocht je die nog niet gedownload hebben. Vooral die van Goat is heel fijn.

Goat: http://www.npr.org/2014/09/14/347635089/first-listen-goat-commune
Perfume Genius: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Perfume-Genius.html

Leuk stukje, schrijf je vaker over albums?
Ik vind het zelf niet heel speciaal, ben z’n stem na een paar nummers ook wel zat eigenlijk.

Iets meer OT:
Streams van Goat en Perfume Genius, mocht je die nog niet gedownload hebben. Vooral die van Goat is heel fijn.

Goat: http://www.npr.org/2014/09/14/347635089/first-listen-goat-commune
Perfume Genius: http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Perfume-Genius.html

Niet heel vaak, maar ik zou het eigenlijk wel vaker willen doen. Ik ga morgen eens zitten voor die nieuwe van Perfume Genius, die van Goat is inderdaad heel erg goed!

Strak en divers album. en uhh Arctic Monkeys en Two Door Cinema Club hoor ik er beiden niet in. waar ik ze mee zou vergelijken.... Cloud Nothings?

Verder ga ik vanavond zeker de nieuwe Alt J en Vance Joy checken

Gaat dat nieuwe album van Weezer ooit nog op Spotify komen? Nja dan download ik hem maar.

E: Oh is nog niet uit, never mind.

De nieuwe Alt-J... Ik heb hem redelijk grijsgedraaid, maar dat was meer om te kijken of de plaat nog zou 'groeien'. Dat doet hij niet echt. Ben ik de enige waarbij hij tegenvalt? Ik vind dat de kenmerkende stijl van Alt-j te veel naar de achtergrond verdwijnt. Ze vervangen dat door 'hippe' countrykenmerken, blaasinstrumenten en slagwerk, waar eigenlijk de (elektronische) beats en synths/keys voor mij op de voorgrond zouden moeten staan(samen met de samenzang natuurlijk) zoals op de eerste plaat. Bovendien ook té rustig vind ik. Dat ze de songwriterkwaliteiten hebben is natuurlijk overduidelijk, want ze kunnen een heerlijke poprock-track schrijven terwijl dat helemaal niet in hun straatje ligt(Left hand free). Geen slecht album, begrijp me niet verkeerd, maar ik had meer/iets anders van een nieuwe Alt-J verwacht. Wat vinden jullie?

E: en gitaren natuurlijk

want ze kunnen een heerlijke poprock-track schrijven terwijl dat helemaal niet in hun straatje ligt(Left hand free)
http://musicfeeds.com.au/news/alt-j-wrote-the-least-alt-j-song-ever-to-please-us-label/

Ben het deels wel met je eens, al heb ik niet echt een tegenvallend gevoel bij het album. Ik heb hem ondertussen ook al heel vaak op gehad en er zijn 5 nummers die ik nog steeds vaak op heb staan. (Arriving in Nara, Nara, Every Other Freckle, Hunger of The Pine, The Gospel of John Hurt).
Bij de andere nummers mist idd vaak wat power. Ik had er wel iets meer van verwacht maar vind het niet teleurstellend ofzo.

Het nieuwe album van Aphex Twin is geleaked. Ik heb het nu één keer geluisterd dus heb nog geen definitief oordeel. Maar tot nu toe vind ik het echt zo niet normaal goed. Ga dit album heel vaak opzetten deze week.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
want ze kunnen een heerlijke poprock-track schrijven terwijl dat helemaal niet in hun straatje ligt(Left hand free)

http://musicfeeds.com.au/news/alt-j-wrote-the-least-alt-j-song-ever-to-please-us-label/

Daarmee bedoelde ik ook niet dat ik left hand free het beste nummer vind :). Ik wil alleen zeggen dat het nummer getuigt van een flinke dosis songwriterkunsten, als je buiten je stijl een prima track kunt maken. Ik vind het op zich wel een geinig nummer, maar niet een nummer dat ik vaker op zou zetten. Hunger of the Pine en Every Other Freckle zijn eigenlijk de enige tracks die ik een echte toevoeging vind aan hun repertoire. Verder denk ik dat het voornamelijk hun eerste album wordt dat ik opzet als ik zin heb in Alt-J. Klinkt misschien krom, maar als het album van een andere artiest kwam had ik het beter beoordeeld denk ik.

Het nieuwe album van Aphex Twin is geleaked

Damn die ga ik even downloaden. Toch wel een van de platen waar ik de laatste tijd het meest naar uit kijk.

Ben het deels wel met je eens, al heb ik niet echt een tegenvallend gevoel bij het album. Ik heb hem ondertussen ook al heel vaak op gehad en er zijn 5 nummers die ik nog steeds vaak op heb staan. (Arriving in Nara, Nara, Every Other Freckle, Hunger of The Pine, The Gospel of John Hurt).
Bij de andere nummers mist idd vaak wat power. Ik had er wel iets meer van verwacht maar vind het niet teleurstellend ofzo.

Ben het helemaal met je eens. Het album is niet teleurstellend maar er zijn een paar nummers die je snel links laat liggen. Ik wil wel nog toevoegen dat ik ook nog veel naar Warm Foothills luister met zang van de Zanger van Bright Eyes en Janelle Monae

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van Alt-J, geen slechte plaat, maar ik had er meer van verwacht

Ik kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben van Alt-J, geen slechte plaat, maar ik had er meer van verwacht

Mee eens, er staan wel goede nummers op, maar het vorige albums was in zijn geheel echt heel goed. Bij dit album betrap ik mezelf er toch op dat ik nummers oversla als ik hem afspeel...

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

Mee eens, er staan wel goede nummers op, maar het vorige albums was in zijn geheel echt heel goed. Bij dit album betrap ik mezelf er toch op dat ik nummers oversla als ik hem afspeel…

Ik sla geen nummers over, maar ik merk vooral dat ik gewoon totaal niet meer luister, het houdt mn aandacht niet vast. Het vorige album deed dat wel en blijft dat doen.

Ik ben helaas nog niet heel veel albums geluisterd dit jaar, maar er zijn toch wat fijne platen voorbij gekomen:
Top 5

1. Foster The People - Supermodel
2. Porter Robinson - Worlds
3. SBTRKT - Wonder Where We Land
4. Michael Jackson - XSCAPE
5. John Newman - Tribute

Leuks van de laatste paar weken:
Perfume Genius - Too Bright
Allah-Las - Worship The Sun
Mazes - Wooden Aquarium
Thom Yorke - Tomorrow's Modern Boxes

Iemand verder nog wat aanraders?

volgens mij heb ik Lonely The Brave al vaak genoeg aangeraden, maar als je er om vraagt ;)

Lonely The Brave - The Day's War
Gerard Way - Hesistant Alien
Sleaford Mods - Divide & Exit
The Family Rain - Under The Vulcano
Catfish And The bottlemen - The Balcony
Honeyblood - Honeyblood
PINS - Girls Like Us

aphex twin - syro(elektronisch). Niet dé plaat van 2014, maar op zich een tof elektronische werk.
the growlers - chinese fountain
Hudson Mohawke - Chimes EP(triphop/glitchhop). Ook niet zijn beste werk, maar op zich een prima EP
Tokimonsta - desiderium(chillwave/elektronisch). Korte LP. Prima plaat.
Julian Casablancas + the Voidz - tyranny. Matige kritieken. Ik vond het een redelijke plaat. Verder niet lijstjeswaardig, maar toch interessant om te horen hoe Casablancas zich heeft ontwikkeld buiten the Strokes.
Jamie T - Carry on the Grudge
SBTRKT - Wonder Where We Land.

Verder is denk ik alles wel genoemd? Ik moet Allah-Las, Thom Yorke en Gerard Way nog luisteren. Ik heb ook veel muziek van eerder 2014(1e helft) teruggeluisterd de laatste tijd, nadat ik het had laten liggen, en mijn top-30 is toch flink veranderd. Veel albums die er toch nog/weer in komen. Even die nieuwe platen nog luisteren en dan post ik hem komende week wel een keer. Het nieuwe kwartaal is ten slotte begonnen ;).

Edit: Oh en Twin Peaks - Wild Onion :)

Thnx, heb even wat nieuwe dingen snel beluisterd en in een lijstje gezet. Vooral Gerard Way, Twin Peaks en The Growlers klonken wel vet.
Die van PINS is trouwens al uit 2013, maar evengoed een mooi album :p

Ik weet niet meer of ik hem hier al ergens neergezet hebt, maar Wand - Ganglion Reef kan ik ook erg aanraden als je van garage/psych rock houdt. Staat alleen niet op Spotify..

Users who are viewing this thread