De albums van 2014

Heb nog niet de hele plaat van Casablancas gehoord, maar wel twee nummers van Tyranny. Onder andere dat nummer van 10 minuten en dat vond ik best wel geweldig. Heel gedurfd ook dat hij zo'n stijlverandering heeft t.o.v. The Strokes.

Thnx, heb even wat nieuwe dingen snel beluisterd en in een lijstje gezet. Vooral Gerard Way, Twin Peaks en The Growlers klonken wel vet.
Die van PINS is trouwens al uit 2013, maar evengoed een mooi album :p.

Ja klopt, maar vond het zonde om m er uit te laten, want heel bekend is de band toch nog niet

Die nieuwe plaat van Iceage verdient hier ook zeker een vermelding! Heeft redelijk wat luisterbeurten nodig, maar eenmaal die erdoor komt is het een gruwelijk goede plaat!

hozier-Hozier.jpg

Goed album!
Had deze echt niet zo gevarieerd verwacht.
Hozier lives up to the hype

Gorgon City - Sirens. Prima uk garage/deep house plaatje. Meer voor de achtergrond maar fijn om naar te luisteren.

En het nieuwe album van FlyLo is trouwens uit. Hij was al geleaked, maar nu officieel uit. Geweldige plaat!

Flying Lotus - You're Dead!

Edit: Pissed Jeans hebben trouwens ook een nieuwe plaat, van Juli al. Helemaal niet meegekregen, maar ik zie toevallig net een review op Pitchfork, en die geven de plaat een 7,8. Vanavond maar even luisteren.

1. Caribou – Our Love
2. Hundred Waters – the Moon Rang Like A Bell
3. Liars – MESS
4. Badbadnotgood – III
5. The Acid – Liminal
6. Cloud Boat – Model of You
7. Swans – To Be Kind
8. The War on Drugs – Lost in the Dream
9. Ty Segall – Manipulator
10. Temples – Sun Structures

11. Interpol – El Pintor
12. Timbre Timbre – Hot Dreams
13. Aphex Twin – Syro
14. Spoon – They Want My Soul
15. Young Fathers – DEAD
16. Flying Lotus – You're Dead
17. Perfume Genius – Too Bright
18. Open Mike Eagle – Dark Comedy
19. Todd Terje – It’s Album Time
20. Clipping – CLPPNG

21. Parquet Courts – Sunbathing Animal
22. Kiven – Kiven
23. Twin Peaks – Wild Onion
24. Sun Glitters – Scattered into Light
25. The Horrors – Luminous
26. Eagulls – Eagulls
27. Chet Faker – Built on Glass
28. Cymbals Eat Guitars – Lose
29. Alvvays – Alvvays
30. SKATERS – Manhattan

Flink wat albums teruggekeerd ook uit eerste helft 2014. Ik denk dat Twin Peaks nog wat hoger eindigt, maar ik heb hem nog maar 2 of 3 keer opgehad, en het is toch al een heerlijk album.

Edit: de elektronische albums waarvan ik hoge verwachtinge had(Aphex Twin, FlyLo & Caribou) hebben allen trouwens voldaan. Rustie is de enige grote tegenvaller maar verder is het elektronisch een puik jaartje.

Ik heb dit weekend ook weer mijn lijstje op Rateyourmusic even bijgewerkt. Deze top 17 staat al wel redelijk vast.
De rest eronder verschilt nogal. Hier de hele lijst met 39 albums: https://rateyourmusic.com/list/PwoperrFish/2014/

1. The War on Drugs - Lost in the Dream
2. Swans - To Be Kind
3. Warpaint - Warpaint
4. Ty Segall - Manipulator
5. Parquet Courts - Sunbathing Animal
6. Perfume Genius - Too Bright
7. Spoon - They Want My Soul
8. Interpol - El pintor
9. Wovenhand - Refractory Obdurate
10. Be Forest - Earthbeat

11. Goat - Commune
12. WAND - Ganglion Reef
13. The Horrors - Luminous
14. Temples - Sun Structures
15. Alcest - Shelter
16. Damon Albarn - Everyday Robots
17. Avi Buffalo - At Best Cuckold

7. Swans – To Be Kind

Ja, die moet hoger he.

2. Swans – To Be Kind

Toplijst!

Ik vond Goat bij de eerste listen trouwens tegenvallen in vergelijking met het debuut, maar ik begin het steeds meer te waarderen. Words was al bekend en is een topnummer, maar ook Goatslaves en afsluiter Gathering of Ancient Tribes zijn geweldig. Ik had ze graag op Incubate gezien een paar weken terug, maarja toen kende ik dat hele tweede album eigenlijk nog niet.

FlyingLotus640.jpg

Ik denk dat deze in mijn top 5 komt, want godverdomme wat is dit goed.
En die album cover is echt geweldig.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>
7. Swans – To Be Kind

Geweldige plaat, maar de langdradigheid gaat me nadat ik hem zoveel heb gehoord toch wat vervelen. Ik merk van mezelf dat ik voor die plaat gewoon in de stemming moet zijn, maar dat heb ik vaker met post-rock/experimental rock(veel vaker dan met bijvoorbeeld experimentele elektronische muziek). Hij heeft ook lange tijd hoger gestaan maar hij zakt toch wat af nu, en meningen zijn meningen hé :).

Flying Lotus gaat bij mij trouwens ook nog stijgen. top 5 gaat hij niet halen denk ik, ik stoor me aan het gebrek aan tracks langer dan 2.5 minuut.

Edit: ik bedoel dan dus dat ik niet altijd in de stemming ben voor post-rock.
Edit2: Iceage - Plowing into the Field of Love gaat er trouwens ook bij komen. Kan hem nu alleen zo gauw nog geen plaatsje geven.

wtf Bass Drum of Death Dropt ook een nieuw album, compleet dat ik er iets van mee heb gekregen. 'Rip this'. Vanavond maar eens luisteren.

Pitchfork heeft wel een handig lijstje met releases die dit jaar nog komen:
http://pitchfork.com/news/56856-the-pitchfork-guide-to-upcoming-releases-fall-2014/

Pissed Jeans - Shallow + Throbbing Organ ondertussen goed beluisterd, en ik vind het een prima opvolger voor Honeys. Zeker niet beter, maar wel een geweldige plaat(wat het niveau van Honeys meteen aangeeft). Een brok adrenaline. Voor de liefhebbers van noiserock, noisepunk/hardcore punk: aanradertje.

I Forget Where We Were van Ben Howard is zojuist gelekt. Klinkt behoorlijk goed allemaal, vooral Small Things is echt een prachtnummer.

Voor de hiphopliefhebbers onder ons: Vince Staples - Hell Can Wait EP. Favoriete EP van dit jaar(tot nu toe), en een van de betere hiphopprojecten van dit jaar.

Voor de hiphopliefhebbers onder ons: Vince Staples – Hell Can Wait EP. Favoriete EP van dit jaar(tot nu toe), en een van de betere hiphopprojecten van dit jaar.

Zal 'm eens checken! Nieuwe Iceage is ook vrij goed inderdaad.

I Forget Where We Were van Ben Howard is zojuist gelekt. Klinkt behoorlijk goed allemaal, vooral Small Things is echt een prachtnummer.
Eens. Album staat ondertussen ook al op Spotify. Ben normaal niet zo'n fan van die gehypte singer-songwriters maar Ben Howard is toch wel een klasse apart.
Small Things en End of the Affair zijn de mooiste nummer van het album.

Users who are viewing this thread