De albums van 2014

Logic – Under Pressure doet me eigenlijk niet zo veel. Mist een beetje een sterke identiteit die een YG of Kendrick Lamar veel meer heeft.

Op zoek naar hiphop albums uit 2014 ;)? Clipping - CLPPNG(goed), Young Fathers - DEAD(goed), Shabbazz Palaces - Lese Majesty(redelijk), Freddie Gibbs & Madlib - Piñata(geweldig) en Mick Jenkins - the Water(goed), Vince Staples - Hell Can Wait EP(heel goed), Open Mike Eagle - Dark Comedy(heel goed), Schoolboy Q - Oxymoron(redelijk) zijn mijn aanraders voor dit jaar :).

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>
Logic – Under Pressure doet me eigenlijk niet zo veel. Mist een beetje een sterke identiteit die een YG of Kendrick Lamar veel meer heeft.

Op zoek naar hiphop albums uit 2014 ;)? Clipping – CLPPNG(goed), Young Fathers – DEAD(goed), Shabbazz Palaces – Lese Majesty(redelijk), Freddie Gibbs & Madlib – Piñata(geweldig) en Mick Jenkins – the Water(goed), Vince Staples – Hell Can Wait EP(heel goed), Open Mike Eagle – Dark Comedy(heel goed), Schoolboy Q – Oxymoron(redelijk) zijn mijn aanraders voor dit jaar :).

Schoolboy Q stond nog wel op mijn lijstje hahah, maar die vind je het minste? Vince Staples heb ik al geluisterd, was vrij goed inderdaad. Zal wel eens wat namen checken hahah.

Niet per se op zoek naar hiphop overigens, maar zag Logic eigenlijk ineens overal langskomen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">mynoseknows wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>

Op zoek naar hiphop albums uit 2014 ;)? Clipping – CLPPNG(goed), Young Fathers – DEAD(goed), Shabbazz Palaces – Lese Majesty(redelijk), Freddie Gibbs & Madlib – Piñata(geweldig) en Mick Jenkins – the Water(goed), Vince Staples – Hell Can Wait EP(heel goed), Open Mike Eagle – Dark Comedy(heel goed), Schoolboy Q – Oxymoron(redelijk) zijn mijn aanraders voor dit jaar :).

Schoolboy Q stond nog wel op mijn lijstje hahah, maar die vind je het minste? Vince Staples heb ik al geluisterd, was vrij goed inderdaad. Zal wel eens wat namen checken hahah.

Niet per se op zoek naar hiphop overigens, maar zag Logic eigenlijk ineens overal langskomen.

Haha nee ik dacht ik zag je wat over hiphop posten, dus ik begon in alle enthousiasme wat dingen op te noemen. Uhhm Schoolboy Q was opzich best goed, hij is best technisch enzo, maar ik ben niet echt een liefhebber van zijn stijl. Ik vond zijn beats niet geweldig, en het gaat mij wat veel richting gangsta rap. Dan kan ik een Mick Jenkins van dit jaar bijvoorbeeld wat meer waarderen. Als ik het wat moet beperken: check Freddie Gibbs & Madlib(beste beats/productie dit jaar, en Gibbs rapt goed), Mick Jenkins en Open Mike Eagle eens. Dat zijn denk ik wel mijn persoonlijke favorieten.

Gloeilamp noemde het volgens mij al in een ander topic, maar het nieuwe Slipknot album bevalt goed! Terwijl ik normaal niet echt fan van die gasten ben...

Dat nieuwe album van Damien Rice is ook best te doen. (My Favourite Faded Fantasy).
En ondertussen vind ik Meatbodies - Meatbodies ook echt een vet album.

En ondertussen vind ik Meatbodies – Meatbodies ook echt een vet album.

Goeie aanrader! Ik was eigenlijk net op zoek naar wat fatsoenlijke garagerock/punk, aangezien ik de laatste tijd in dat genre niet heel veel goeie releases kan ontdekken. Hij staat nog maar net op, maar zeker iets om ook meteen een 2e en 3e keer op te zetten denk ik.

Goeie aanrader! Ik was eigenlijk net op zoek naar wat fatsoenlijke garagerock/punk, aangezien ik de laatste tijd in dat genre niet heel veel goeie releases kan ontdekken.
Als je er nog een zoekt moet je Wand - Ganglion Reef ook eens proberen. Al gaat dat meer richting psych/garage rock. Het einde van dit nummer is echt zo fijn.

Nummer klinkt goed ja, al gaat het inderdaad meer richting psych dan punk binnen garage, maar zeker welkom :). Ik zal er eens wat meer van luisteren vanavond.

Dean Blunt - Black Metal. Heel bijzonder plaat, ik heb zoiets nog niet eerder gehoord dit jaar.
Arca - Xen. Redelijk experimentele plaat. Veel gespeel met sounds, maar absoluut niet slecht.

Hookworms - The Hum (Psych/Noise Rock) Stream
Parkay Quarts - Content Nausea (tja, beetje Lofi Indie/Punk/Garage Rock ofzo?) Stream

Officieel nog niet uit maar beide op streams te vinden. En ik vind ze erg fijn.

En nog meer psych/garage rock: King Gizzard & The Lizard Wizard - I'm In Your Mind Fuzz.
Prachtige bandnaam trouwens

King Gizzard & The Lizard Wizard was echt een prachtig album, hahah. Vond het ook behoorlijk experimenteel bij vlagen.

Heb overigens eindelijk eens de plaat van Badbadnotgood aangezet.

Ik weet niet of het hier al genoemd is, maar Ty Segall komt weer met een album, deze keer onder Ty Segall band, met o.a. Mikal Cronin dus. Na Manipulator ben ik wel redelijk gehyped voor die plaat, maar ik hoop dat hij niet te veel hooi op de vork neemt. Slaapt die kerel ooit?

Edit: King Gizzard & the Lizard Wizzard bevalt goed trouwens.

Slaapt die kerel ooit?
Haha, ik denk het niet. Bizar waar die allemaal mee bezig is. Hij zit ook nog in Fuzz samen met die zanger van Meatbodies, wat weer de bassist uit de Mikal Cronin band is. Een grote vriendengroep lijkt mij dat.

Maar wat ik begrijp van dat nieuwe album is dat het een live album wordt met nieuwe/andere versies van oude tracks: http://pitchfork.com/news/57426-ty-segall-band-announce-live-in-san-francisco-lp-share-whats-inside-your-heart/
Volgende week komt ook $ingle$ 2 uit, een verzameling singles die zijn albums net niet haalden.

Parkay Quarts en Hookworms staan nu ook op Spotify, beide nog steeds een aanrader.

Dus even voor de duidelijkheid: er komt een album van Ty Segall band én een live album? WOOHOO!

King Gizzard & The Lizard Wizzard staat op Le Guess Who? voor de geïnteresseerden

Dus even voor de duidelijkheid: er komt een album van Ty Segall band én een live album?
Dat live album is van Ty Segall Band, en daarnaast komt er een 'album' van Ty Segall uit met nooit uitgebrachte singles uit de periode 2011-2013.
Zoiets volgens mij :p

Of mynowsknows heeft het over iets anders. Zou mij ook niet verbazen aangezien Ty nooit stil zit.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>
Dus even voor de duidelijkheid: er komt een album van Ty Segall band én een live album?

Dat live album is van Ty Segall Band, en daarnaast komt er een ‘album’ van Ty Segall uit met nooit uitgebrachte singles uit de periode 2011-2013.

Of mynowsknows heeft het over iets anders. Zou mij ook niet verbazen aangezien Ty nooit stil zit.

ah ok, ik zie het hier wel weer verschijnen. Manipulator is erg tof, dus zal dat dan ook wel ff luisteren als het uit komt

Dat live album is van Ty Segall Band, en daarnaast komt er een ‘album’ van Ty Segall uit met nooit uitgebrachte singles uit de periode 2011-2013.

Oh wacht ik had het inderdaad zelf verkeerd begrepen. Ik zag dat er een nieuw album(die live LP dus) uitkwam, en dat bracht ik in verband met die plaat met singles. Het wordt dus inderdaad geen volwaardige plaat, maar wel nieuw materiaal, en dat is altijd welkom ;). Excuus voor de verwarring :P.

Zo tegen het einde van het jaar toch nog een persoonlijk top-10 potentieel album: Dean Blunt - Black Metal. Ik had hem hier al eens genoemd, en na enkele luisterbeurten kan ik volledig bevestigen dat het een aanrader is.

Edit: King Gizzard & the Lizard Wizzard bevalt goed trouwens.

Inderdaad erg tof album. Ik denk dat ik ze maar eens ga bewonderen hier in Nijmegen volgende week, kost toch maar 4 euro. Ze staan overigens ook op Le Guess Who inderdaad Stijn.

Simple Minds - Big Music gaat echt weer terug naar de synthpop tijd. Vrij aardig zo op een eerste luisterbeurt. Maar nog niet veel speciaals

Users who are viewing this thread