Lowlands 2025

EvE:
India wordt aangepast zodat er meer lichten in kunnen (voor de nacht)
Lima krijgt mogelijke en betere tent, maar nog niet zeker
Lima vond ik vorig jaar een drama op vrijdag na al die regen. Gigantische hoeveelheden water blijven liggen onder een deel van de vloer en komt bij het op en neer springen van het publiek weer 'omhoog' (naja vlonders gaan omlaag maar okee)

Ik denk ook ook dat 350 Euro voor ticket plus nog parkeerkosten er voor gaat zorgen dat het dit jaar minder snel gaat uitverkopen.

Enige tickets die snel weg zullen zijn zullen de groepsleden zijn. Gaf van Eerdenburg in de podcast nu aan dat alle groepsplekken aankomend jaar verplichte partytent hebben?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Aparte ingang voor mensen die met de pendelbus gaan:

Op treinstations Lelystad en Dronten staan gratis pendelbussen klaar om je naar het Lowlandsterrein te brengen. De bussen parkeren dit jaar op een nieuwe parking en je gaat door een aparte ingang naar binnen. Hierdoor hoef je niet in de rij te wachten voor de polsbandjestent waardoor je Lowlands extra snel kan beginnen. Op de terugreis rijdt de pendelbus zonder dat je hoeft te wachten het parkeerterrein af.

• Leuk
Waarderingen: alle namen zijn bezet

Op treinstations Lelystad en Dronten staan gratis pendelbussen klaar om je naar het Lowlandsterrein te brengen. De bussen parkeren dit jaar op een nieuwe parking en je gaat door een aparte ingang naar binnen. Hierdoor hoef je niet in de rij te wachten voor de polsbandjestent waardoor je Lowlands extra snel kan beginnen. Op de terugreis rijdt de pendelbus zonder dat je hoeft te wachten het parkeerterrein af.
Positief. Maar hopelijk zetten ze dan wel een stuk meer bussen in dan vorig jaar. 4 pendelbussen die allemaal in dezelfde file stonden schiet niet op.

Genoeg leuke namen, maar daarvan ook wel veel namen die ik de laatste jaren tijdens andere festivals of clubshows al heb gezien. En met een beetje pech veel overlap. Met de ticketprijs van 5 jaar geleden (220 euro) had ik geen seconde getwijfeld, maar met de ticketprijs van nu en de kosten die daar nog bijkomen wordt het kijken naar een betaalbaar resaleticket als het blokkenschema bekend is. En ga ik wel naar nog een beetje betaalbare festivals waar de toekomstige Lowlands artiesten staan.

Natuurlijk is het hier veel te vroeg voor, maar toch een overzichtje gemaakt. Zal dit nog wel aanvullen als ik meer tegenkom!

Vrijdag 15 augustus
QOTSA
(want vrijdag Cabaret Vert en zondag Pukkelpop(?))

Zaterdag 16 augustus
Chappell Roan
(want vrijdag Pukkelpop)
Vampire Weekend (zelfbevestiging via website)
Royel Otis (zelfbevestiging via website)

Zondag 17 augustus
ASAP Rocky
(want vrijdag Blockfest en zaterdag Pukkelpop)
Black Country, New Road (zelfbevestiging)
Chase & Status (vrijdag Pukkelpop en zaterdag All Points East)

Overige namen
Khruangbin
zaterdag óf zondag (vrijdag in Gunnersbury Park, UK)
Fontaines D.C zaterdag óf zondag (vrijdag in Wythenshawe Park, UK)
Eivør zaterdag óf zondag (vrijdag op Motocultor Festival)
Suki Waterhouse zaterdag óf zondag (vrijdag op Caberet Vert)

(voor de liefhebbers: MJ Lenderman staat op Vodafone Paredes de Coura, enkele dagen voor Lowlands, dus dat vergroot de kans iets voor de volgende drop?)

In de categorie bizarre prijsstijging.
Nu Groepscampingplek Small € 404,00, vorig jaar € 251,50.
Prijsstijging dus 60%

Prijsstijging tickets zijn 7% en de overige zaken zijn zo'n 5% duurder geworden.
Dus als je dit door zou voeren op de muntprijs dan zal dit € 4,00 worden.
Groepscamping XL is juist iets goedkoper; 1560 ipv 1598,75 euro

Positief. Maar hopelijk zetten ze dan wel een stuk meer bussen in dan vorig jaar. 4 pendelbussen die allemaal in dezelfde file stonden schiet niet op.
Vraag me dan ook af of ze eerst de pendelbuspoort opengooien en pas daarna de hoofdingang?

Als beide tegelijk opengaan heeft het nog steeds weinig nut want ook pendelbussers moeten door controle en een bandje krijgen. Ik vermoed dat deze ingang niet zo zwaar bemand zal zijn als de main.

Dit geldt ook voor de luxe touringbussen, waarbij ze ook zeggen dat er vanuit grote steden bussen extra vroeg gaan zodat je om 8:00 bij de ingang bent. Dat was eigenlijk mijn grootste commentaar op die dingen, dus positief.

Vraag me dan ook af of ze eerst de pendelbuspoort opengooien en pas daarna de hoofdingang?

Als beide tegelijk opengaan heeft het nog steeds weinig nut want ook pendelbussers moeten door controle en een bandje krijgen. Ik vermoed dat deze ingang niet zo zwaar bemand zal zijn als de main.
Of ze gaan zwaar inzetten op dat iedereen met de pendelbus gaat komen de komende jaren, om de wegen rond Lowlands te gaan ontlasten. Vandaar misschien ook de steeds hogere kosten van het parkeren.

Of ze gaan zwaar inzetten op dat iedereen met de pendelbus gaat komen de komende jaren, om de wegen rond Lowlands te gaan ontlasten. Vandaar misschien ook de steeds hogere kosten van het parkeren.
Willen ze eigenlijk al jaren, maar dat schijnt juist de andere kant op te bewegen. Op de pagina ontmoedigen ze nu ook K+R vanwege de extra kilometers die gemaakt worden.

Lowlands begint al als je thuis de voordeur achter je dichttrekt en is pas helemaal voorbij als je maandag moe en voldaan je bed induikt. Hoe kom je zo snel, makkelijk en bovenal zo duurzaam mogelijk naar Biddinghuizen? Het antwoord is in ieder geval niet met de auto.​

De laatste jaren neemt het aantal Lowlanders dat met de auto naar de polder komt enorm toe. Het wegennet rondom het festival heeft een beperkte capaciteit waardoor er -met name op maandag- files ontstaan en de wachttijden om de parkings af te rijden enorm toenemen. Niet fijn als je zo snel mogelijk naar huis wilt... Bovendien zijn al die CO2-uitstotende auto's bepaald niet duurzaam. Genoeg redenen om naar andere manieren van vervoer te kijken en doordat er een paar veranderingen zijn, reis je dit jaar nog sneller en gemakkelijker met het OV of per touringcar naar Lowlands!
Dit staat op de website

In de categorie bizarre prijsstijging.
Nu Groepscampingplek Small € 404,00, vorig jaar € 251,50.
Prijsstijging dus 60%

Prijsstijging tickets zijn 7% en de overige zaken zijn zo'n 5% duurder geworden.
Dus als je dit door zou voeren op de muntprijs dan zal dit € 4,00 worden.
Het verschil zit hem erin dat je dit jaar een "bierbankset' en shelter erbij krijgt.

Ze lijken niet meer alleen een stukje gras te doen.

Maar ik hoor zoveel mensen afhaken om deze prijzen. Zal mij benieuwen vrijdag en zaterdag.

Ze lijken niet meer alleen een stukje gras te doen.
In de podcast zei Eric dat dit komt omdat er absurd veel partytenten meegaan en worden weggegooid. In die zin natuurlijk een veel duurzamere oplossing om herbruikbare partytenten te gebruiken dan. Beetje jammer voor mijn groep omdat wij juist vorig jaar herbruikbare tenten hebben gekocht.

Weet niet of iemand het had gezien, maar doorverkoop window is niet heel groot:

Vanaf maandag 2 juni 2025 is het via de Ticketmaster website mogelijk om op een veilige manier tickets over te kopen van kaartkopers die toch niet meer naar Lowlands gaan. De doorverkoopmogelijkheid is beschikbaar tot donderdag 14 augustus 05.00 uur. Daarnaast is het mogelijk om een ticket kosteloos via Ticket Transfer door te sturen.

Als je op een veilige en betrouwbare manier een ticket wil overkopen of doorverkopen, ga je op de site van Ticketmaster naar de pagina van de betreffende ticketsoort en dan zie je rechts onderaan 'Doorverkooptickets'. Omdat Lowlands met mobile-only tickets werkt, is dit de enige veilige manier om tickets over te kopen.

Enige tickets die snel weg zullen zijn zullen de groepsleden zijn. Gaf van Eerdenburg in de podcast nu aan dat alle groepsplekken aankomend jaar verplichte partytent hebben?
Snap ik wel als je ook nog maar enigszins wil verkopen dat je denkt aan je sustainability. Bijna 99% van die partytenten eindigt na een weekend in de container

Het is wel een redelijk klassieke eerste Lowlands worp voor mij, in de zin dat ik niet écht ontevreden ben maar ook nog niet helemaal omver ben geblazen. Moet me duidelijk nog wel even gaan inluisteren, want een hoop ken ik wel van naam maar niet echt qua discografie. Fontaines D.C. is - ondanks dat het in lijn der verwachting lag - voor mij wel de absolute uitschieter op het affiche.
Het probleem, denk ik, is dat Lowlands niet echt een eigen smoel heeft qua muziek. Daarmee bedoel ik dat ze de acts boeken die nu het grootst zijn. Het is geen festival als (andere uiterste, I know) Le Guess Who?. Zelfs BKS heeft in zijn programma meer eigenheid.

Dat maakt de line-up niet slecht, sterker ik denk dat ze met deze worp namen direct hebben laten zien dat ze er bovenop zitten. Maar het zijn daarmee wel direct de usual suspects die genoemd worden. Ook al is de line-up nu alg goed, ze verrast niet.

Ik ga met deze prijzen geen ticket kopen. Ga ook al naar dtrh en voor een stel kom je dus op 750e uit. Kan daar ook heel veel leuke andere dingen van doen. Ik gok op een resale kaartje en anders ook helemaal
Prima

• Leuk
Waarderingen: StevieU2

Users who are viewing this thread