Pinkpop 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Voor dat Skydeck betaal je met een weekend toch iets van 900 euro pp? Ticketprijs Glasto is 355 (pond).

Zelfs met de consumpties erin ben je voor mijn gevoel duurder uit als je dan vanuit Engeland naar Pinkpop trekt, ook omdat je de reis nog moet maken. Maar ieder z'n eigen natuurlijk. Vond het gewoon wat opmerkelijk haha.
Amerikanen komen naar Europa om Taylor Swift te zien omdat de tickets hier goedkoper zouden zijn. Zijn ze in principe niet, maar de tickets worden voor enorme bedragen doorverkocht in de VS. Geldt dit misschien ook voor Glastonbury-kaarten?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.528
Amerikanen komen naar Europa om Taylor Swift te zien omdat de tickets hier goedkoper zouden zijn. Zijn ze in principe niet, maar de tickets worden voor enorme bedragen doorverkocht in de VS. Geldt dit misschien ook voor Glastonbury-kaarten?
Nee die kun je niet doorverkopen.
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
80
36
Ik ben zelf het gehele weekend geweest. Er waren genoeg bands die ik wilde zien, maar rekening houdend dat ik graag de bands volledig wil zien, een eindje moet lopen, het weekend moet volhouden en nog eten en drinken moet halen, een spoorboekje gemaakt voor mezelf om te zorgen dat ik het weekend volhoud. Hieronder dan ook mijn verslagje.

Op de vrijdag was het weer helemaal shit door de regen. Even dacht ik dat we zon zouden krijgen, want die leek wel door te breken toen het ineens begon te regenen. Maar goed, de eerste band die ik meekreeg was Palaye Royale. De band stak er zeker niet met kop en schouders bovenuit, maar toch genoten van de band. Dan ben ik het terrein overgestoken om alvast naar de tent te gaan toen het ineens begon te stortregenen. De bedoeling was om wat te drinken te halen en te wachten op Polyphia, maar door de regen ben ik eerder de tent ingedoken waar Skindred bezig was. Hoewel stevige gitaren was dat toch niet zo mijn ding. En later pakte ik toch Polyphia mee wie toch niet zo mijn ding was.

Een plekje gaan zoeken voor Babymetal, Van hun heb ik genoten, al daarna wat gaan eten en met op de achtergrond Yungblood. Daarna een plekje gezocht voor Royal Blood. Ondertussen begon ik het toch koud te krijgen met de vele regen. Snel naar Avril Lavigne om een beetje een goed plekje te hebben om iets te kunnen zien, maar om dezelfde reden terug naar Noordpodium gegaan voor Keane. De bedoeling was eigenlijk nog de headliner Maneskin mee pakken, maar ik had het zo koud gekregen en was zo nat door de regen ondanks de poncho, dat ik naar huis ben gegaan.

De zaterdag begonnen bij Dead Pony op stage 4. Ze klonken lekker, en toen ze afgelopen waren ben ik naar het noordpodium gelopen voor Corey Taylor, ondertussen nog even Douwe Bob aanschouwt maar al snel toch maar wat te drinken gaan halen en klaar gaan staan om het voorvak in te kunnen. Na Corey Taylor door naar de tentstage voor Against te current, al ging ik tussentijds nog snel wat te eten halen. Eigenlijk was het de bedoeling om Anouk mee te pakken, maar ik wilde een goed plekje voor Nothing But Thieves die ik al een paar keer eerder niet heb kunnen zien, dus in plaats van Anouk naar Pendulum gekeken. Goed uitzicht op het podium en dus blijven staan voor Nothing but Thieves. Van al deze bands zeker wel genoten, en na NBT ben ik naar huis gegaan gezien ik geen zin had in een DJ waarmee ik niets heb.

De zondag breekt aan. De artiesten op de hoge spots zijn niet mijn ding en wilde ik ook niet voor blijven, dus was ik van plan om na Limp Bizkit naar huis te gaan en Ed Sheeran op de televisie aan te zetten. Wel vroeger aanwezig dan de andere dagen en naar Ilse DeLange gegaan. Nog voor zij klaar was heb ik nog snel Sea Girls meegepakt. Dan snel wat te drinken gaan halen en terug de tent in voor een goed plekje voor Dool. Daarna rondgedwaald over het terrein om eens te zien wat ik dit keer zou gaan eten. Het eten meegenomen terug naar de tent, want ik wilde in schaduw zitten gezien de warmte én ik wilde The Interrupters zien. De burger was me niet goed bevallen in de maag, want waar ik eigenlijk de laatst genoemde band wilde afkijken, had ik wat buikkrampen, had het een beetje te warm, mogelijk ook wel door de drukte en dus ben ik wat cola gaan halen om daarna ergens in de kalm aan baan te gaan zitten.

De cola hielp dit keer niet echt, het weer ook niet, en de drukte was ik helemaal beu. In plaats van klaar te gaan staan bij Limp Bizkit ben ik naar huis gegaan. Ik was moe, niet lekker, het was me te druk en te warm. Thuis op de bank uiteindelijk toch nog Ed Sheeran bekeken. Vind het toch echt knap van Ed dat hij het allemaal wel even alleen doet. Gezien de drukte misschien maar goed dat ik thuis naar Ed ben gaan kijken, want ik zou nooit iets hebben kunnen zien van wat hij deed.

In het algemeen zeker wel genoten van de bands die ik zag op Pinkpop, al hoop ik toch dat de volgende keer er meer headliners zijn die me aanspreken. Voor het eerst geen enkele headliner gezien, terwijl ik normaliter juist voor hun ga en dant wat 'kleiner' bands meepak die me aanspreken. Hopelijk heb ik volgend jaar minder last van de warmte (verbaasd me dat ik er al met 24 graden last van had...), is er minder tot geen regen en vooral hoop ik toch echt dat er meer schaduwplekken zijn, want vlak na The Interrupters had ik die elders op het terrein wel gehoopt te kunnen vinden.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
75
75
Amerikanen komen naar Europa om Taylor Swift te zien omdat de tickets hier goedkoper zouden zijn. Zijn ze in principe niet, maar de tickets worden voor enorme bedragen doorverkocht in de VS. Geldt dit misschien ook voor Glastonbury-kaarten?
Ik vrees dat ik via het originele (TM) kanaal ook de hoofdprijs betaalde voor kaartjes van Chris Stapleton, (kaart)prijzen gaan daar echt nergens over. Helemaal als ze die dynamische prijzen gebruiken (zoals bij Springsteen in New York: paar duizend euro)
Ik dacht serieus gave eerste rang kaarten te hebben, de rij achter de VIPs die nog royaal veel meer mochten aftikken en voelde - ondanks echt een super tof concert - me wel bedrogen met die zitplaatsen van *kuch 375,-pp
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Dat is voor Glasto niet mogelijk. Je moet identificeren om binnen te komen en tickets staan op naam, postcode en reserveringsnummer.
Gebeurt toch echt, ze stonden bovenaan bij mijn (gesponsorde) Google-resultaten. Moet ik wel bij zeggen dat ik in het VK ben momenteel, misschien dat je ze alleen daar ziet.

Even voor de duidelijkheid: het aanbieden is wat gebeurt, ik beweer dus niet dat het legit is, maar het is wel een bedrag waarvan een argeloos Engels koppel gaat zeggen, we gaan wel naar het Skydeck van Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.783
6.528
Dan zijn dat inderdaad oplichters. Maar inderdaad, dat klinkt wel logisch. Mensen die alleen dat zien en dan voor iets anders kiezen. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: zworp3

zworp3

Support act
17 mei 2018
909
625
Ik vrees dat ik via het originele (TM) kanaal ook de hoofdprijs betaalde voor kaartjes van Chris Stapleton, (kaart)prijzen gaan daar echt nergens over. Helemaal als ze die dynamische prijzen gebruiken (zoals bij Springsteen in New York: paar duizend euro)
Dat kaartprijzen in de VS nergens over gaan, heb ik ook wel begrepen in de keren dat ik er even naar keek. Maar specifiek Taylor was in de VS niet duurder dan Europa, en er werd ook geen gebruik gemaakt van dynamische prijzen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
705
Amerikanen komen naar Europa om Taylor Swift te zien omdat de tickets hier goedkoper zouden zijn. Zijn ze in principe niet, maar de tickets worden voor enorme bedragen doorverkocht in de VS. Geldt dit misschien ook voor Glastonbury-kaarten?
Ik heb 2 kaarten van Taylor verkocht aan Amerikanen. Die doen een weekje Nederland. Das voor die luitjes peanuts.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.327
9.052
Im zie constant, maar echt heel veel, comments over dat die zondag onprettig druk was. Misschien moeten ze daar die maximumcapaciteit toch maar even herzien dan? Als er al mensen zijn die naar huis gaan omdat het qua drukte gewoon niet meer te doen is...
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Im zie constant, maar echt heel veel, comments over dat die zondag onprettig druk was. Misschien moeten ze daar die maximumcapaciteit toch maar even herzien dan? Als er al mensen zijn die naar huis gaan omdat het qua drukte gewoon niet meer te doen is...
dat zeg ik altijd.... dat opschroeven van 60.000 naar 70.000 is killing!
het veld gedeelte is te vol voor 70.000, laat staan de beoogde ooit 80.000.

(maar, niet doorvertellen he, het ligt ook aan waar je op het festivalterrein gaat staan)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken