Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Karel_073

Playlistbediener
27 jun 2022
11
16
Wat is beter te doen met de auto of het OV naar Jera On Air? Is het vanaf de parkeerplaats lang lopen naar het festivalterrein?
Hoi Joeri,

Ik ga elk jaar met de auto, vanaf de parkeerplaats naar het festivalterrein is vijf minuten lopen + de parking is altijd heel goed geregeld. Hoef je maar max 30 minuten in de rij te staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joeri

leroyjenko

Playlistbediener
19 nov 2022
17
33
Aantal wijzigingen voor Jera:

LINE-UP/TIMETABLE UPDATE

We have some changes, cancelations and new acts to announce.

Hot Mulligan and Ploegendienst wil swap spots on Thursday.

Delinquent Habits will move to the Sunday and Nøfx will move to the Saturday.

End It, City Morgue, Slapshot and Ho99o9 are due to different but valid reasons, no longer part of the line-up.

They will be replaced by:
- Crosses
- The Bloody Beetroots
- Distant
- A Hardcore Surprise Act

Check the updated timetables at jeraonair.nl
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
42
54
Aantal wijzigingen voor Jera:

LINE-UP/TIMETABLE UPDATE

We have some changes, cancelations and new acts to announce.

Hot Mulligan and Ploegendienst wil swap spots on Thursday.

Delinquent Habits will move to the Sunday and Nøfx will move to the Saturday.

End It, City Morgue, Slapshot and Ho99o9 are due to different but valid reasons, no longer part of the line-up.

They will be replaced by:
- Crosses
- The Bloody Beetroots
- Distant
- A Hardcore Surprise Act

Check the updated timetables at jeraonair.nl
The Bloody Beetroots, dat is een toffe vervanging.
 

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
102
110
Ze mogen wel stoppen met aankondigingen doen. Van de 96 aangekondigde namen zou ik me bij meer dan de helft al prima vermaken. Mijn schema gaat weer veel te druk worden.
Als aanvulling op mijn toevoeging van The Wytches aan mijn lijstje: Ze moeten dan wel met name nummers spelen van Annabel Dream Reader!
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
224
255
Eerste namen multidisciplinair festival MURF/MURW te Tilburg 27-29 september dat het voor 2de jaar een vol weekend doet. Toch een van de interesantere festivals voor de 'avontuurlijke cultuur/kunst/muziek/alles liefhebber'. Veel experimentele electronica en gitaar gedoe naast een sterk kunst/performance progamma;

Muziek:
Adriaan de Roover
Andres Komatsu
Archetype
Buck Moon
AUTARKH COLLECTIVE
BHPL
De Mond
Coco Cocaine
Combo Qazam
Fere Truck
Eugène Blove
House of Gloom
GGU:LL
Lila Ehjä
Kryptogen Rundfunk
Manu Louis
Neighbors Burning Neighbors
Meril Wubslin
Mélodie Blaison
Omni Selessi
Oats
Roxane Métayer
Shoko Igarashi
SNACKBAR the Ambassador
The Earwurms
The Ex
Tonto
VVina
Venediktos Tempelboom


Performances/theater:
Boris de Klerk: Er is geen ritme maar regen
Mateusz Staniak & Arne Luiting: Future Gore
WYF: HUMANIZE deel II: HUMAN SUIT
Kim Noble: Lullaby for Scavengers
Pensive Vivifier: Love Is Abundant
Tyron Winter: seed
Mami Kang: Tranmission
Nika Schmitt: Unwandler
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.852
2.515
Eerste namen muziek/toneel/kunst festival MURF/MURW te Tilburg 27-29 september dat het voor 2de jaar een vol weekend doet. Toch een van de interesantere festivals voor de 'avontuurlijke muziekliefhebber'. Veel experimentele electronica en gitaar gedoe naast een sterk kunst/performance progamma;

Muziek:
Adriaan de Roover
Andres Komatsu
Archetype
Buck Moon
AUTARKH COLLECTIVE
BHPL
De Mond
Coco Cocaine
Combo Qazam
Fere Truck
Eugène Blove
House of Gloom
GGU:LL
Lila Ehjä
Kryptogen Rundfunk
Manu Louis
Neighbors Burning Neighbors
Meril Wubslin
Mélodie Blaison
Omni Selessi
Oats
Roxane Métayer
Shoko Igarashi
SNACKBAR the Ambassador
The Earwurms
The Ex
Tonto
VVina
Venediktos Tempelboom


Performances/theater:
Boris de Klerk: Er is geen ritme maar regen
Mateusz Staniak & Arne Luiting: Future Gore
WYF: HUMANIZE deel II: HUMAN SUIT
Kim Noble: Lullaby for Scavengers
Pensive Vivifier: Love Is Abundant
Tyron Winter: seed
Mami Kang: Tranmission
Nika Schmitt: Unwandler
The Ex is altijd welkom. Verder blij met Meril Wubslin, Neighbors Burning Neighbors en GGU:LL. Ook grappig om Boris de Klerk (oud gitarist van Canshaker Pi, voorloper van Personal Trainers) te zien in het theater programma.

Afgelopen edities ben ik uiteindelijk niet geweest en dit jaar komt het ook niet geweldig uit. Dus even afwachten of ik er uiteindelijk terecht kom.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
224
255
The Ex is altijd welkom. Verder blij met Meril Wubslin, Neighbors Burning Neighbors en GGU:LL. Ook grappig om Boris de Klerk (oud gitarist van Canshaker Pi, voorloper van Personal Trainers) te zien in het theater programma.

Afgelopen edities ben ik uiteindelijk niet geweest en dit jaar komt het ook niet geweldig uit. Dus even afwachten of ik er uiteindelijk terecht kom.
Ik ben de 2 keer geweest sinds het 'meerdaags' is en het is toch een van de leukere festivals in Tilburg en omstreken. Fijn erg divers publiek, veel oog voor intersante kunst wat eigenlijk de drive vormt en de locaties zijn gewoon super(o.a de BSO monopoly, little devil, nwe vorst in al zijn zalen, hall of fame en Paradox)

Wat muziek tips die er voor mij uit springen: Combo Qazam uit de krochten van cult band Lost Bear een whose-who van de Utrechtse scene die ergens tussen dubby kraut-rock en jaren 90 meer post-hardcore leunende post-rock zitten. SNACKBAR the Ambassador een feest van doorgeslagen loop pedalen en gare casio effectjes. Shoko Igarashi ergens tussen city pop, (game cube tijd) Animal Crossing muziek en fusion jazz, plaat Simple Sentences is een pareltje plaat van vorig jaar is meer glitchy (bijna) techno maar ook erg tof. Mélodie Blaison gelaagde ambient(om het beestje een naam te geven) gedreven door vocalen samples, fluit en loops.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.834
12.205
Komen nog wat aankondigingen bij (niet veel), maar we zijn toegekomen aan de laatste namen van Soulcrusher. Vier dagen gehad van de zeven dagen qua aankondigingen, dus nog drie te gaan. Nyrst, Lana del Rabies, DVNE en Hippotraktor zijn in ieder geval toegevoegd! Prima wat mij betreft!
448819450_1254223629053452_7707479555816569117_n.jpg
448698838_1254807905661691_801341131660669677_n.jpg
448764643_1255544782254670_656855251754359677_n.jpg
448887711_1256308812178267_6149423920669997800_n.jpg


ProgPower heeft Crimson Glory toegevoegd en daarmee is de line-up compleet. Ja, keurige line-up.
448868804_990378626428479_379416804492723500_n.jpg


Welcome to Pul Fiction heeft drie namen toegevoegd.
Net bevestigd:
🕷️
The Royal Hillbilly Club, WHITE MAMBA en Ziener zijn toegevoegd aan de line-up voor 𝙒𝙚𝙡𝙘𝙤𝙢𝙚 𝙏𝙤 𝙋𝙪𝙡 𝙁𝙞𝙘𝙩𝙞𝙤𝙣!
🤯
Tickets → www.livepul.com/agenda/wtpf

Een bruisende cocktail van dampende bluegrass, Ierse pub folk en hits op z’n Hillbillies. Daar word je dorstig van! The Royal Hillbilly Club barbecuet hun repertoire als het ware boven een enorme grill en garneren het geheel met een flinke scheut zelfgestookte moonshine en explosieve energie. De band speelt liedjes die tot leven komen in de pub of bij de grill. Dus bestel nog een pint en grijp je maten bij de schouders!
White Mamba is een onvervalste rock 'n roll band uit Oss en Utrecht. De muziek is krachtig, strak en doordrenkt met rauwe energie. Op dit moment zijn ze in de studio bezig met de opnames van een nieuwe EP, wat ongetwijfeld een kneiter belooft te worden voor liefhebbers van het genre. Met invloeden die doen denken aan bands als Mötorhead en Danko Jones is White Mamba de perfecte band voor diegenen die houden van pure rock 'n roll. Gaan met die handel!
Ziener is de nieuwe ster aan het Osse rockfirmament met de nodige oudgedienden in de gelederen, afkomstig uit bands als In My Tree, Messina en Rattlesnake Shake. Ziener staat garant voor donkere rockmuziek met hardrockinvloeden. Stevig gitaarwerk vormt de ruige ondergrond voor de warme klanken van zanger Bert Jan Kuijpers. Melodieuze partijen wisselen het stevige werk af in goed uitgedachte nummers. De daar doorheen geweven toetsen en samples completeren de unieke sound van Ziener.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
224
255
Tof kan ik Lana Del Rabies (mogelijk) inhalen nadat ik ze heb moeten missen op Roadburn. Die zaterdag met great falls, ulcerate, DVNE en Kollaps is toch een erg mooie
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
Het werd aangekondigd als het ‘grootste house/techno strand festival van de Benelux’, maar zaterdag 20 juli zal het allesbehalve groot feest zijn op het Noorderstrand in Den Haag. Het zomerfestival van Nooit meer naar huis (NMNH) verhuist namelijk plots naar het Malieveld. Het feest bleek onhaalbaar aan het strand ‘vanwege factoren waar we geen controle over hadden’, aldus de organisatie.
 
  • Wow
Waarderingen: fred alweer..

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
660
513
Jazeker. Absoluut de moeite waard. Sfeer en geluid altijd enorm goed. Misschien nog wel fijner dan op Roadburn tegenwoordig.
Ah mooi, ik vind Doornroosje sowieso een erg fijne zaal. Dan nog even twijfelen tussen de vrijdag en zaterdag. Vrijdag komt beter uit, maar de zaterdag heeft Ulcerate en Pharmakon.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.834
12.205
Ah mooi, ik vind Doornroosje sowieso een erg fijne zaal. Dan nog even twijfelen tussen de vrijdag en zaterdag. Vrijdag komt beter uit, maar de zaterdag heeft Ulcerate en Pharmakon.
Zoals het er nu voorstaat, zou ik ook voor die zaterdag gaan als ik jou was. Die bands met dan ook nog Zeal & Ardor, Mizmor, DVNE, Lana Del Rabies en Nyrst is een keurig rijtje. Al is het wel wat jammer van HEALTH, Lamp of Murmuur, Dödsrit en Inter Arma, maar je kan niet alles hebben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • piep