Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
41
53
Donderdag: Shadow of Intent-Madball-Ploegendienst-Body Count-Bad Religion-Electric Callboy
Vrijdag: Hanabie-Bleed From Within-Scowl-Brutus-Silverstein-Counterparts-Hnag Youth-Ice Nine Kills, Sum41- Simple Plan-Dropkick Murphys
Zaterdag: Annisokay-Erra-Bob Vylan-The Black Dahlia Murder-Thy Art is Murder-Thursday-While she Sleep- (George Baker misschien)-Frank Carter-Architects
Zondag: Ho99o9-Wargasm (als dat maandag bevalt bij Billy Talent)-Atreyu-Me First-Tesseract-Amenra-The Prodigy.

Counterparts/Jaya the cat clash vind ik nog lastig, Misschien toch naar Counterparts op GMM, maar Jaya ga ik ook nog op Baroeg zien. Eerst Donderdag maar op GMM kijken wat er gebeurt. Enter Shikari/Amenra is ook vervelende clash, maar vorig jaar Enter Shikari ook gezien op Jera, dus Amenra gaat voor mij boven. Ik vind die korte sets eigenlijk fijn. Veel lange sets is werkt voor mij niet.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
65
75
Donderdag: Movements – Ploegendienst – Body Count – Electric Callboy

Vrijdag: Bleed from Within - Brutus – Jaya the cat – of Mice & Man – Sum41 – The Rumjacks – Dropkick Murphys

Zaterdag: Annisokay – Biohazard- George Baker - Frank Carter en de rest – Bury tomorrow – Architects

Zondag: As everything unfolds - Wargasm - Me first & the gimme gimmes - Enter Shikari – Prodigy
En orgel Joke natuurlijk

Er komt nog wel meer bij, moet ook ff kijken waar festivalgenote heen wil

Het is onze eerste keer Jera, nog handige tips van de ervaren Jera bezoekers? Gaat de camping eerder open, staan er lange rijen (blijkbaar wel als het regent zag ik vorig jaar) en de belangrijkste vraag gezien je geen gasbrander mag meenemen, hoe is de koffie?
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
41
53
Het is onze eerste keer Jera, nog handige tips van de ervaren Jera bezoekers? Gaat de camping eerder open, staan er lange rijen (blijkbaar wel als het regent zag ik vorig jaar) en de belangrijkste vraag gezien je geen gasbrander mag meenemen, hoe is de koffie?
De koffie was meh vorig jaar, vrij duur voor klein kopje. Er is een campingwinkel met meeste dingen met elke dag verse broodjes en wat andere dingen. Maar 's nachts kon het nog wel eens wat uitverkocht zijn. Douches en toiletten waren best ok op de camping. Meestal in de ochtend waren de toiletten best vies, maar wat later op de dag waren ze weer schoongemaakt. Ik geloof dat de camping vorig jaar rond 11:00 open ging. Het hele terrein was gelijk open, niet gelijdelijk zoals op andere festvils wel eens gebeurd. Er komen veel Duitsters, die slepen vaak een half huishouden mee. Die zag ik wat vaker en strenger gecontroleerd, maar wij waren groepje met tassen en een steekwagen die mochten gelijk doorlopen.

Het festivalbandje halen was vorig jaar echt drama. 2 uur lang moeten in de rij gestaan, op zich wel heel fijn dat dit niet gelijk met camping oplopen hoefde te gebeuren anders was dat ook een trage bedoeling geweest. Ik verwacht dit jaar ook weer drama met het festivalbandje, want je gaat dit jaar mensen op de camping hebben die misschien geen zondag ticket hebben. Maar we gaan zien.

Op het terrein viel ondanks de heftige regen de modder wel mee, ze hadden de volgende dag gelijk met houtsnippers gestrooid, dat hadden ze goed voor elkaar. Het speciaalbier cafe was echt goed vertoefen, en ook leuke rand entertainment. Toiletten op festivalterrein hadden ook gewoon drinkwater, dus af en toe beker water was heel fijn. Eagle en Vulture liggen naast elkaar, dus loopt binnen 2 minuten van de een naar de ander(je komt langs 3 barren om een nieuw biertje te halen). Tent loopt vaak helemaal leeg, behalve de diehard fans van de volgende band. Het is eigenlijk altijd wel mogelijk een prima plek te vinden 5/10 minuten voor een optreden. Hawk was ook echt een toffe tent, met een balkon dus je staat eigenlijk altijd met je neus op de band, daar moet je misschien wel beetje op tijd zijn, die kon nog wel eens te vol zijn. Als laatste het eten was allemaal op 1 plek, dus niet met etenstijd gaan eten is wel handig, want anders was het wel echt heel druk en geen zitplek.
 

Mieknok

Campingartiest
15 jun 2022
65
75
De koffie was meh vorig jaar, vrij duur voor klein kopje. Er is een campingwinkel met meeste dingen met elke dag verse broodjes en wat andere dingen. Maar 's nachts kon het nog wel eens wat uitverkocht zijn. Douches en toiletten waren best ok op de camping. Meestal in de ochtend waren de toiletten best vies, maar wat later op de dag waren ze weer schoongemaakt. Ik geloof dat de camping vorig jaar rond 11:00 open ging. Het hele terrein was gelijk open, niet gelijdelijk zoals op andere festvils wel eens gebeurd. Er komen veel Duitsters, die slepen vaak een half huishouden mee. Die zag ik wat vaker en strenger gecontroleerd, maar wij waren groepje met tassen en een steekwagen die mochten gelijk doorlopen.

Het festivalbandje halen was vorig jaar echt drama. 2 uur lang moeten in de rij gestaan, op zich wel heel fijn dat dit niet gelijk met camping oplopen hoefde te gebeuren anders was dat ook een trage bedoeling geweest. Ik verwacht dit jaar ook weer drama met het festivalbandje, want je gaat dit jaar mensen op de camping hebben die misschien geen zondag ticket hebben. Maar we gaan zien.

Op het terrein viel ondanks de heftige regen de modder wel mee, ze hadden de volgende dag gelijk met houtsnippers gestrooid, dat hadden ze goed voor elkaar. Het speciaalbier cafe was echt goed vertoefen, en ook leuke rand entertainment. Toiletten op festivalterrein hadden ook gewoon drinkwater, dus af en toe beker water was heel fijn. Eagle en Vulture liggen naast elkaar, dus loopt binnen 2 minuten van de een naar de ander(je komt langs 3 barren om een nieuw biertje te halen). Tent loopt vaak helemaal leeg, behalve de diehard fans van de volgende band. Het is eigenlijk altijd wel mogelijk een prima plek te vinden 5/10 minuten voor een optreden. Hawk was ook echt een toffe tent, met een balkon dus je staat eigenlijk altijd met je neus op de band, daar moet je misschien wel beetje op tijd zijn, die kon nog wel eens te vol zijn. Als laatste het eten was allemaal op 1 plek, dus niet met etenstijd gaan eten is wel handig, want anders was het wel echt heel druk en geen zitplek.

Wauw, top deze uitgebreide reactie ♥️ Thanks!

Dure koffie moet dan maar, ik ben erg gesteld op mijn koffie in de ochtend. Misschien toch maar een klein brandertje meenemen, ik weet niet hoe goed ze daarop letten op de camping zelf? Naar binnen meenemen lukt altijd wel.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.805
12.077
Cinetol heeft Shadowfall Festival aangekondigd.
De tweede editie van Shadowfall Festival brengt verschillende acts uit de Nederlandse underground wave, EBM en post-punk scene samen. Het evenement vormt een gelegenheid om een divers scala aan artistieke expressies te tonen en om te ontdekken op welke manieren kunst kan worden ingezet om een fascinatie voor wanhoop en ontgoocheling uit te drukken. Zowel gevestigde als aanstormende talenten komen samen om de donkere, introspectieve kant van de alternatieve muziek te vieren. DJ Dragnet en het duo Reverend Esser zullen zorgen dat dit band evenement snel wordt omgeschakeld naar een dans feest tot in de late uren.⁣

𝑳𝑰𝑵𝑬 𝑼𝑷: ⁣
Staatseinde⁣
Richie Dagger ⁣
Schwierige Franz ⁣
Xtort⁣
Stay Sick ⁣
Vonder ⁣
IDLΞYES⁣
Raw Desire ⁣
DJ Dragnet ⁣
Reverend Esser ⁣

-𝑰𝑵𝑭𝑶-⁣
Datum | 21 september⁣
Deuren | 19:30⁣
Aanvang | 20:00⁣
Tickets |⁣
Presale | €20⁣
Doorsale | €22

In Hengelo hebben we 't Whisky & Music Festival.
Whisky & Music Festival, hét festival voor de liefhebbers van goede whisky en muziek, keert op vrijdag 27 september terug naar Hengelo. . . .
Vanzelfsprekend kun je dit jaar ook weer genieten van muziek. De line-up bestaat uit Jick Munro & The Amazing Laserbeams en The Royal Hillbilly Club.

DJ Minx zal weer van de partij zijn met koffers vol vinyl. Sinds de eerste editie draait dit stijlicoon de beste platen en singles die uitstekend samengaan bij een goed glas. Van soul tot pop en van chanson tot blues, DJ Minx heeft het en draait het!

Jick Munro & The Amazing Laserbeams
Jick Munro & The Amazing Laserbeams heeft een unique cross-over stijl met elementen van bluegrass, country, folk, blues, rock, soul en Americana. Deze band uit het zuiden van het land is het meest bekend van hun energieke uptempo songs en hun pure vreugde op het podium. Tegelijkertijd weten zij het publiek te boeien met melodieuze songs en ballads gekenmerkt door vocale harmonieën.
The Royal Hillbilly Club
The Royal Hillbilly Club zorgt tijdens Whisky & Music Festival voor een bruisende cocktail van dampende bluegrass, Ierse pub folk en hits op z’n Hillbillies. Daar word je dorstig van! The Royal Hillbilly Club barbecuet hun repertoire als het ware boven een enorme grill en garneren het geheel met een flinke scheut zelfgestookte moonshine en explosieve energie.

Birdfest heeft namen bekendgemaakt. Prima line-up hoor!
🎶
BIRDfest 2024 komt eraan!
🎶
Drie locaties, twee dagen met een line-up vol oude legendes en spannende opkomende artiesten! Onder het thema 'Celebrate the Culture' komen we samen op vrijdag 01 en zaterdag 02 november in Annabel, BIRD en MONO.
✨
Haal nu snel je super early BIRD tickets via birdfest-rotterdam.nl
💃

1 november: Mulatu Astatke (in Annabel).
2 november:
Thee Sinseers & the Altons
Carista
Moor Mother
August Charles
ROLROLROL
corto.alto

In Iduna heb je Countdown to Collapse Punkfest.
444935285_1201610737610517_2547901667583984731_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: teunajax

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.434
7.995
Donderdag: Movements – Ploegendienst – Body Count – Electric Callboy

Vrijdag: Bleed from Within - Brutus – Jaya the cat – of Mice & Man – Sum41 – The Rumjacks – Dropkick Murphys

Zaterdag: Annisokay – Biohazard- George Baker - Frank Carter en de rest – Bury tomorrow – Architects

Zondag: As everything unfolds - Wargasm - Me first & the gimme gimmes - Enter Shikari – Prodigy
En orgel Joke natuurlijk

Er komt nog wel meer bij, moet ook ff kijken waar festivalgenote heen wil

Het is onze eerste keer Jera, nog handige tips van de ervaren Jera bezoekers? Gaat de camping eerder open, staan er lange rijen (blijkbaar wel als het regent zag ik vorig jaar) en de belangrijkste vraag gezien je geen gasbrander mag meenemen, hoe is de koffie?
Donderdag: Shadow of Intent-Madball-Ploegendienst-Body Count-Bad Religion-Electric Callboy
Vrijdag: Hanabie-Bleed From Within-Scowl-Brutus-Silverstein-Counterparts-Hnag Youth-Ice Nine Kills, Sum41- Simple Plan-Dropkick Murphys
Zaterdag: Annisokay-Erra-Bob Vylan-The Black Dahlia Murder-Thy Art is Murder-Thursday-While she Sleep- (George Baker misschien)-Frank Carter-Architects
Zondag: Ho99o9-Wargasm (als dat maandag bevalt bij Billy Talent)-Atreyu-Me First-Tesseract-Amenra-The Prodigy.

Counterparts/Jaya the cat clash vind ik nog lastig, Misschien toch naar Counterparts op GMM, maar Jaya ga ik ook nog op Baroeg zien. Eerst Donderdag maar op GMM kijken wat er gebeurt. Enter Shikari/Amenra is ook vervelende clash, maar vorig jaar Enter Shikari ook gezien op Jera, dus Amenra gaat voor mij boven. Ik vind die korte sets eigenlijk fijn. Veel lange sets is werkt voor mij niet.
Voor wie naar Jera gaat en Imminence nog niet kent zou ik die toch eens checken, fantastische metalcore band en ook aardig uniek met de zanger die viool speelt en grunt. Hebben me op Graspop echt omver geblazen en zijn snel uitgegroeid tot één van mijn favoriete bands na ze live gezien te hebben :)
 

leroyjenko

Playlistbediener
19 nov 2022
14
23
Mijn planning voor Jera. Zie uiteindelijk wel waar ik daadwerkelijk beland, maar dit is wat ik wel redelijk graag zou willen zien.
Dikgedrukt ga ik sowieso niet missen.
Donderdag:
Knosis - Shadow of Intent - Hot Mulligan - Imminence - Body Count - Bad Religion/Get The Shot - Electric Callboy
Vrijdag:
Thrown - Hanabie - Dying Wish - Bleed From Within - Better Lovers - Silverstein - Neck Deep - Counterparts - Ice Nine Kills - Sum 41 - Dropkick Murphys
Zaterdag:
Erra - Guilt Trip - Bob Vylan - Fit For a King - City Morgue - While She Sleeps - Bane/George Baker/Alpha Wolf - Frank Carter - Bury Tomorrow/Comeback Kid - Architects
Zondag:
Make Them Suffer - Boston Manor/Wargasm - Orgel Joke - Me First and the Gimme Gimmes - Lionheart - Tesseract- Enter Shikari - The Prodigy
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
338
295
Nog even een paar bands inluisteren, maar in het spoorboekje staan al wel de volgende namen;
Donderdag : Hot Mulligan - Death Lens - Bad Religion
Vrijdag: Grade 2 - Brutus - Neck Deep - Jaya the Cat - Hang Youth - Sum 41 - Simple Plan - Dropkick Murphys
Zaterdag: Bob Vylan - Spanish Love Songs - The Chisel - King Prawn - Delinquent Habits - Snuff
Zondag: geen kaartje voor ivm werk.

Vervelende clash: Hot Mulligan - Movements. Hoop dat daar nog verandering in gaat komen..
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.126
2.072
Dit is net aangekondigd met 1 verandering. Lander & Adriaan is aangekondigd in plaats van Gen & The Degenerates.
Beetje uit de pas toch lijkt mij? Zie niet helemaal hoe Lander & Adriaan in dit programma passen...
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
41
53
Ik zat nog even naar de timetable van JoA Zulu staat tegelijk met Lionheart, maar in de PDF staan Zulu tegelijk met Arteyu en dan tegelijk met Lionheart staat nog 'to be announced '. Ik ben benieuwd wat de waarheid is.
 

residentalien

Randprogramma
2 mrt 2024
216
240
Beetje uit de pas toch lijkt mij? Zie niet helemaal hoe Lander & Adriaan in dit programma passen...
ze hadden vorig jaar ook de yin yin wat nog wat meer 'rock-bandje' is natuurlijk maar ook in die instrumentale hoek zit met veel afwisseling. Ging best prima.
 

Karel_073

Playlistbediener
27 jun 2022
10
15
Mooi om te zien waar iedereen een beetje te vinden is op Jera, voor mij zullen het hele drukke dagen worden aangezien er zoveel goeds komt dat het niet bij te houden is. Vooral vrijdag en zaterdag al vroeg pieken en veel zien!

Donderdag: Knosis - Shadow of Intent - Madball - Imminence - Body Count - Get the Shot - Electric Callboy

Vrijdag: Heriot (vroeg maar een must) - Tusky - Hanabie - Bleed From Within - Better Lovers - Brutus - Counterparts - Suicidal Tendencies - Ice Nine Kills - Of Mice & Men - Sum 41 - Simple Plan - Dropkick Murphys

Zaterdag: Changing Tides - Erra - Escape the Fate - Harms Way - Fit for a king - Biohazard - Incendiary - While She Sleeps - George Baker - Frank Carter - Bury Tomorrow - Architects

Zondag: Wargasm - Orgel Joke - Atreyu - Elvana - Amenra - The Prodigy
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
899
624
Draaimolen. Ben blij met mn weekender.
Altern 8! Aunty Razor & DJ Tobzy Imole Giwa! Blawan Live! CCL! Hervé! Jlin! Lyzza b2b Shyboi! UR presents Depth Charge Live! Willem en Ineffekt!

En dat zijn alleen de dingen waar ik héél enthousiast over ben. Nu al stress over het blokkenschema!
 
  • Geweldig
Waarderingen: MarkD

zworp3

Support act
17 mei 2018
899
624
Draaimolen info van Instagram:

Polar Inertia doet een set van 4 uur.

Forest rave vrijdag: Eris Drew, Altern 8, Justin Aulis Long, DJ Paulette B2B Isabella, Ciel, Stones Taro, Hervé.
Forest Rave zaterdag: Octo Octa B2B Tim Reaper, Bastiengoat B2B Bored Lord, CCL, Faff, Dee Diggs, Lia Plutonic.
Dit lijkt op volgorde van afsluiter naar opener.

Aura Stage (Nous'Klaer):
Aaron J b2b Oberman
Anthony Linell & Mattheis Live
Benny Rodrigues
Cio D’or
DJ Voices b2b Polygonia
Erik Luebs Live
Hunee b2b Mattias El Mansouri
Julie b2b Marie Pravda
Mama Snake b2b2 Martinou
Melatonin Man Live
Polar Inertia Live
Vera Logdanidi Live
+ more to be announced
 
Laatst bewerkt:

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.542
5.390
Beetje meer dan hetzelfde, maar dat is prima natuurlijk. Ben wel toevallig net dat weekend op vakantie, niet rekening gehouden met Draaimolen kom ik nu achter...
Ja, ik heb ook geen kaartje voor het eerst sinds een paar jaar, want snel uitverkocht. Maar als ik de line-up kijk mis ik ook niet echt heel veel naar mijn smaak.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken