Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
99
108
En weer een setje namen voor Left of the Dial:

ALBER JUPITER (FR) – Krautrock-achtige soundscapes met psychedelische effecten.
Cubzoa (UK) – Lo-fi bedroompop doordrenkt van wonderschone melodieën.
deary (UK) – Dreampop-duo dat nu al de reputatie heeft als een van de interessantste opkomende bands in Engeland.
Disgusting Sisters (UK) - Twee zussen die walgelijk coole muziek maken.
DoFlame (CA) - Canadese hardcore met old-school hiphop-invloeden.
Dog Race (UK) - Deels gothic, deels jaren 80 synthpop.
Dog Unit (UK) - Postrock om op te dansen.
Few Bits (BE) - Verfrissend zonnig klinkende gitaarpopmuziek.
flypaper (UK) – Mooie zonsondergangballads voor het einde van de zomer.
Human Interest (UK) – Aanstekelijk charmante indierock.
Little Hand Feet (UK) - Hoekige math-punkers die een perfecte kakofonie van geluid maken.
L'objectif (UK) – “Door Iggy Pop-goedgekeurde tieners met een Lust For Life”.
Lone Wolf (NL) – Rotterdams hoogsteigen punkrocktrots.
Mermaid Chunky (UK) - Een audiovisueel duo met veelzijdige nummers uitgebracht door DFA Records.
Oh Boland (IE) - Een solide mix van fijne garagerock en pittige powerpop.
Pem (UK) – Soulvolle, etherische en bijna folkachtige muziek.
pencil (UK) – Hypnotiserend, elke noot intenser dan de vorige.
Quade (UK) - Jammerende psychedelische gitaren, pulserende ambient-drones én de eerste band met de letter Q ooit op Left of the Dial!
Saloon Dion (UK) - Een mix van punk vermengd met altrock uit de jaren 90 en een kleine dosis new wave.
SHEIVA (UK) - Speelse uitingen van woede die niet in één genre te vangen zijn.
Skydaddy (UK) - Warme, rauwe en kwetsbare ballads.
Soft Boy (BE) - Een friszoete mix van harmonieën en twangy grooves.
test plan (UK) – Muziek om moshend op te dansen, of dansend op te moshen.
TTSSFU (UK) - Een meeslepende doe-het-zelf-popartiest met repetitieve beats en scherpe teksten.
Na een eerste luisterbeurt ALBER JUPITER, Little Hand Feet, L'Objectif, Lone Wolf, Pem, Saloon Dion, test plan (!) en TTSSFU toegevoegd, waarbij test plan sowieso doorgaat naar definitief (leuk om op mezelf te reageren).
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en Nelios

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.397
2.516
Ligt het aan mij of is dit een beetje een vreemd blokkenschema?

Vrees een beetje hoe druk het gaat zijn bij Kiasmos, kan wel eens onaangenaam worden met te volle Ronda tijdens sommige optredens van LGW in het achterhoofd.
Ik denk dat de capaciteit van Ronda ook de capaciteit van het hele festival is. En dat ze ervan uitgaan dat iedereen bij Kiasmos zal zijn. Op dat moment speelt er niets anders.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
Baroeg Open Air heeft DOOL en Black Sun Empire aangekondigd. Heel erg netjes hoor.
🤘
Niemand minder dan DOOL is de headliner van de Jupiler Stage (voorheen Main Stage), het grote gitaar podium op BOA. De band rondom Raven van Dorst maakt donkere en melancholieke rock met een massieve sound.
⚡
Op de Electronic Stage hebben we de drum'n bass act Black Sun Empire gestrikt als afsluiter. BSE heeft de wereld veroverd met hun dik geproduceerde tracks, maar zeker ook met hun eigen label en feesten.
Twee acts die uitstekend in staat zijn om 'het licht uit te doen' op BOA!
441506567_1026077559089556_1787835059954305748_n.jpg
444457802_1026077619089550_4393985509095997350_n.jpg


Maruja heeft zichzelf aangekondigd voor London Calling (25 en 26 oktober). Daarmee komt de huidige line-up op het volgende uit:
Vrijdag: CHALK, Gizmo Varillas, Honeyglaze en Maruja.
Zaterdag: Drugdealer, English Teacher en Wings of Desire.
 

SanderFMC

Campingartiest
1 jul 2022
99
129
Maruja heeft zichzelf aangekondigd voor London Calling (25 en 26 oktober). Daarmee komt de huidige line-up op het volgende uit:
Op de zaterdag volgens hun website. Net als vorig jaar dus, toen stonden ze ook op zaterdag op de herfsteditie van London Calling
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
Op de zaterdag volgens hun website. Net als vorig jaar dus, toen stonden ze ook op zaterdag op de herfsteditie van London Calling
Toch knap dat ze het voor elkaar hebben weten te krijgen om hun tourposter niet overeen te laten komen met de data op hun website. Herhaling voor London Calling is trouwens wel jammer, maar voor een keertje kunnen we dat wel door de vingers zien.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
ProgPower in Baarlo kondigt de eerste headliner voor dit jaar aan: Pure Reason Revolution. Heel mooie boeking!
445408254_973306388135703_8591316946431699240_n.jpg


Op 26 oktober wordt er een nieuw R&B-festival gehouden in Tivoli: Juicebox. Verkoop start 31 mei 10.00.
TivoliVredenburg presenteert Juicebox, het eerste Nederlandse indoor alternative r&b-festival! Met vertakkingen richting soul, electronica, jazz, dance en hiphop zoekt het sappigste festival de breedte van het genre op. Verwacht flashbacks naar nineties- en zeroes-r&b door No Guidnce, alternative-r&b met een dosis funk en nu-soul van BLK ODYSSY, hiphopduo blackwave., maar ook Nederlandse zangeressen met internationaal succes als Gaidaa, Rimon en Naomi Sharon. Gaidaa maakt jazzy neo-soul, Naomi Sharon zou je kunnen omschrijven als een moderne Sade en is getekend op het label van niemand minder dan Drake en Rimon combineert nu-soul met moderne r&b, haar nieuwe single Afterimage is een samenwerking met Justice! Meer namen volgen.

Juicebox festival is een samenwerking tussen TivoliVredenburg en MOJO.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
476
441
Wie hebben er hier ervaring met Metropolis Festival in Rotterdam? Qua line-up spreekt me dat behoorlijk aan, zeker met SPRINTS dit jaar. Maar het gevaar van gratis festivals (ik denk aan 5 mei) kan zijn dat er amper beleving is in het publiek, met veel mensen die even voor de vorm komen kijken en borrelen. Iemand die weet of in die zin Metropolis de moeite waard is?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.355
10.983
Wie hebben er hier ervaring met Metropolis Festival in Rotterdam? Qua line-up spreekt me dat behoorlijk aan, zeker met SPRINTS dit jaar. Maar het gevaar van gratis festivals (ik denk aan 5 mei) kan zijn dat er amper beleving is in het publiek, met veel mensen die even voor de vorm komen kijken en borrelen. Iemand die weet of in die zin Metropolis de moeite waard is?
Dat valt daar wel mee. Vorig jaar weer eens geweest na wat jaren afwezigheid. Omdat het een festival is met meer onbekende bands isz lijken er ook meer liefhebbers op af te komen. Werden wel wat gezellige feesten gebouwd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Matthijs

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
437
350
Clashfinder Valkhof Festival 2024
Omdat ik gek werd van de trage website, heb ik net een clashfinder gemaakt met de tot nu toe bekend gemaakte namen van Valkhof Festival in Nijmegen.

Disclaimer: ik weet de eindtijden van de sets niet, daarom heb ik elke set 30 minuten lang gemaakt. Op een of andere manier zijn sommige sets heel dicht op elkaar, dus die zullen minder lang spelen of de tijden op de website kloppen nog niet
Nieuwe namen komen 3 juni las ik, dan zal ik hem weer updaten!
 
Laatst bewerkt:

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
Nog niet bekendgemaakt door het festival zelf, maar Lucassen & Soeterboek's Plan Nine staat op Baroeg Open Air (14 september).

ProgPower kondigt het Chinese OU aan, voor één van hun eerste Europese optredens ooit, en het Italiaanse Sadist. Die laatste headlinet samen met Madder Mortem de zaterdag. Heel erg tof dat ze OU hebben weten te boeken!
446814686_974077951391880_1471528748589750791_n.jpg
446881327_974096094723399_8170583975181998476_n.jpg


Promising Crossroads wordt weer in Assen gehouden (i.s.m. Spot).
Line-up
Het programma kent een indrukwekkende muzikale line-up van Americana-vertolkers uit de Verenigde Staten en Nederland, met Cordovas, Them Dirty Dimes, Sunken Lands, Hilde Vos Band, Jana Mila, Christopher Paul Stelling, Charlie Parr en Voodoo Patrol Club. Joep van Ruiten interviewt in het literatuurdeel de schrijvende Amerikanisten Jan Donkers en Maarten Zwiers en drie documentaires werpen meer licht op de samenhang van muziek en landschap. Het affiche-overzicht van 25 jaar TakeRoot laat de bezoeker zien hoe indrukwekkend het artiestenarsenaal is geweest in de ontwikkeling van het festival.

Blues 'n Brews houdt haar zevende editie. Line-up is als volgt. Kon slechter!
441546145_1198010924637165_7589963163569810446_n.jpg


De eerste namen voor Paard van Stal zijn bekend. Festival is blijkbaar niet meer gratis. Kost nu €7,50, maar de eerste vierhonderd bezoekers krijgen wel een gratis drankje.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
ProgPower kondigt het Chinese OU aan, voor één van hun eerste Europese optredens ooit, en het Italiaanse Sadist. Die laatste headlinet samen met Madder Mortem de zaterdag. Heel erg tof dat ze OU hebben weten te boeken!
446814686_974077951391880_1471528748589750791_n.jpg
446881327_974096094723399_8170583975181998476_n.jpg
In navolging hierop komt ProgPower (4-6 oktober) ook met de headliner voor de zondag: Caligula's Horse.
447250017_975904027875939_3418456342694007507_n.jpg


Daarmee komt de line-up tot nu toe op:
Apotheus, Caligula's Horse, ENMA, Ions, Madder Mortem, Maetrick, No Terror in the Bang, OU, Pure Reason Revolution, Sadist, Terra, The Anchoret en Ursa. Flinke line-up al, hoor. Beter dan vorige jaargangen!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.703
3.472
Iemand ervaring met ProgPower?
Geluid, locatie, faciliteiten? Verkopen die ook dagtickets of enkel combi's?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.757
11.908
Iemand ervaring met ProgPower?
Geluid, locatie, faciliteiten? Verkopen die ook dagtickets of enkel combi's?
Dagtickets gaan 5 augustus in de verkoop. Kan eventueel ook al een ticket aanschaffen en als je die annuleert voor 1 juli krijg je 'm volledig terug (en voor 1 augustus 50%).

Voor de rest: zie deze discussie, ging notabene nog over jezelf ;)
Hoi forumvrienden. Heeft iemand van jullie ervaring met het bezoeken van ProgPower Europe in Baarlo? @MetalLimbo of @wenteldave misschien?

Een zekere Nikita heeft me kennis laten maken met de band Ions, die daar aankomende editie zullen optreden. En die band klinkt dermate goed, dat ik ze wel zou willen zien. En dan is een festival met nog meer progbands natuurlijk een fijne optie. Maar ik ben nog nooit in Baarlo geweest, laat staan in die venue. Dus ik ben zeer benieuwd naar ervaringen daar!
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: nikita en Jamel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.703
3.472
Dagtickets gaan 5 augustus in de verkoop. Kan eventueel ook al een ticket aanschaffen en als je die annuleert voor 1 juli krijg je 'm volledig terug (en voor 1 augustus 50%).

Voor de rest: zie deze discussie, ging notabene nog over jezelf ;)
Blij dat jouw geheugen beter is dan het mijne.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken