Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2024

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
928
92
Chillville (Breda) is gecancelled. Oeioeioei op dat Breepark rust een vloek.
Haha, nou in dit geval ligt het niet aan het Breepark hoor.
De organisatie achter Chilliville (voorheen Reggea Rotterdam) is echt 1 grote puinhoop.
Ik ben bij de laatste editie in Rotterdam geweest, en was echt (op de meeste muziek na) een puinhoop.
Drinken halen was een ramp, artiesten kwamen niet opdagen en er waren echt zoveel klachten op Social media. En die hebben ze allemaal verwijderd, nou dan zie je de bui al hangen.
Dit jaar uit het niets verplaatst naar Breda (Gerucht gaat dat ze niet meer welkom waren in Rotterdam) en nu helemaal niet door en (voorlopig) onbereikbaar.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.542
5.390
Chillville (Breda) is gecancelled. Oeioeioei op dat Breepark rust een vloek.
Lol ik had hier kaarten voor. En toen ik ze kocht heb ik hier iets geplaats dat ik mijzelf niet zou verbazen dat ik uiteindelijk min of meer opgelicht ben. Het voelde altijd raar aan, benieuwd of ik nog wat terug ga zien of dat dit Burna Boy taferelen gaan worden.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: theblackmadness

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
651
507
Haha, nou in dit geval ligt het niet aan het Breepark hoor.
De organisatie achter Chilliville (voorheen Reggea Rotterdam) is echt 1 grote puinhoop.
Ik ben bij de laatste editie in Rotterdam geweest, en was echt (op de meeste muziek na) een puinhoop.
Drinken halen was een ramp, artiesten kwamen niet opdagen en er waren echt zoveel klachten op Social media. En die hebben ze allemaal verwijderd, nou dan zie je de bui al hangen.
Dit jaar uit het niets verplaatst naar Breda (Gerucht gaat dat ze niet meer welkom waren in Rotterdam) en nu helemaal niet door en (voorlopig) onbereikbaar.
Meer omdat Loudlive (met o.a. Gunna) ook al gecancelled werd daar in 2022 redelijk last minute. Misschien zelfde organisator hoor, geen idee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjamin

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.542
5.390
“Door het last-minute wegvallen van zeer cruciale partijen voor het festival kunnen wij de veiligheid niet waarborgen en kunnen wij het festival niet op een gezonde en vooral veilige manier organiseren.”

Ik vraag me af waar ze hier op doelen. Beveiliging? Podium?
 

BamischijfMetMayo

Playlistbediener
4 jan 2024
41
53
1718365921763.png
Jera met verkoop melding (zij wel.. :p ). Ik neem aan dat die vrijdag en zaterdag wel zullen uitverkopen. Ik heb er zin in.
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
338
295
Mooie cijfers voor JoA, verwacht indd ook nog wel dat er wat uit gaat verkopen. Gaat een mooie editie worden!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.805
12.077
Achtung.

Geen line-upnieuws, maar Grauzone blijft subsidie vanuit de gemeente Den Haag ontvangen. Dat lijkt me meer dan goed nieuws.

In de Effenaar wordt op 28 december het Legends of Rock Tribute Festival XL gehouden met de volgende namen.
Line-up Grote Zaal:

16.30 uur: Bon Jovi by Cross Road (NL)
18.00 uur: Deep Purple by Purple Strangers (NL)
19.30 uur: Guns N’ Roses by Guns W’ Roses (UK/NL)
21.10 uur: AC/DC by High Voltage (BE/NL)
22.50 uur: Metallica by Present Danger (NL)

Line-up Kleine Zaal:

17.30 uur: Judas Priest by Painkiller (NL)
19.45 uur: Aerosmith by Boys In The Attic (NL/BE)
22.00 uur: Iron Maiden by Harris (NL)

Naast de spectaculaire optredens vind je er een uitgebreide Food-area en merchandise-stands.

Op 15 september hebben we het 7 Layers Festival in Paradiso. Eerste namen zijn bekend.
Het 7 Layers Festival keert terug naar Paradiso. Tijdens deze muzikale avond kun je in onze Grote Zaal en Bovenzaal nieuwe muziek ontdekken en genieten van intieme optredens van getalenteerde singer-songwriters. Inmiddels zijn de 7 Layers Sessions en Festivals een broedplaats gebleken voor de grote artiesten van de toekomst. Zo maakten artiesten als Lewis Capaldi, Tash Sultana, SYML, Dean Lewis, Freya Ridings, Mahalia en Bruno Major hier hun debuut. Bij de editie van zondag 15 september 2024 zullen solo-optredens te zien zijn van Dotan, Hohnen Ford, Isaac Roux, Matilda Mann en Ryan Harris. Er volgen nog meer namen.
Voor dit jaar:
  • Dotan
  • Ryan Harris
  • Isaac Roux
  • Hohnen Ford
  • Matilda Mann

Baroeg Open Air heeft weer namen bekendgemaakt.
🤘
Vier nieuwe namen voor je op deze maandagmiddag!
- No Turning Back (NL hardcore)
- SKROETBALG (NL punk)
- Cobra The Impaler (BE progressive metalcore)
- Piouxsie (NL electronic/experimental; winnaar Voltmeester)
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
629
330
Weet trouwens niet of deze hier al voorbij was gekomen. De opvolger van het Bluesrock festival (toen nog georganiseerd door Buro Pinkpop) komt ook dit jaar terug met de volgende line-up:
438102436_3107778409353428_3122102769027383014_n.jpg
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.392
1.459
Oef, die James Blake b2b maakt mij wel enthousiast eigenlijk. 75 euro alleen wel flink aan de prijs voor een zondag.
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
629
330
Zomerparkfeest in Venlo (gratis festival, 8 t/m 11 augustus) komt waarschijnlijk donderdag met de aankondiging van het (bijna) volledige programma. Als teasers zijn alvast aangekondigd:
  • Joost (vrijdag 9 augustus)
  • Roxy Dekker (zondag 11 augustus)
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.805
12.077
Het tijdschema voor Midsummer Prog is bekend.
448531991_771001341861047_6494140269448572706_n.jpg


Promising Crossroads moest nog een headliner bekendmaken (waarmee de line-up compleet is) en dat zijn de Limburgers van DeWolff geworden. Die voegen zich bij het volgende rijtje:
  • Cordovas
  • Them Dirty Dimes
  • Sunken Lands
  • Hilde Vos Band
  • Christopher Paul Stelling
  • Charlie Parr
  • Jana Mila
  • Voodoo Patrol Club
 

Joeri

Randprogramma
14 apr 2021
108
94
Wat is beter te doen met de auto of het OV naar Jera On Air? Is het vanaf de parkeerplaats lang lopen naar het festivalterrein?
 

bas2204

Dagopener
24 mrt 2015
629
330
Zomerparkfeest in Venlo (gratis festival, 8 t/m 11 augustus) komt waarschijnlijk donderdag met de aankondiging van het (bijna) volledige programma. Als teasers zijn alvast aangekondigd:
  • Joost (vrijdag 9 augustus)
  • Roxy Dekker (zondag 11 augustus)
Hierbij de volledige line-up (minus dus blijkbaar nog een naam die op 8 juli nog komt...)
448636813_976323330613247_4225734659259503667_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.844
2.508
Geupdate!
Staan nog wel bepaalde rare clashes op hetzelfde podium in???
Lijkt me ook sterk dat alle tijden op de website kloppen, want het blokkenschema ziet er aardig apart uit, maar dat zal later wel duidelijker worden, denk ik

Hier lijkt hij al een stuk beter te kloppen. Het PDF'je bovenaan de pagina verwijst wel nog naar die van vorig jaar.
 
  • Winning
Waarderingen: Thieske

Lawaaipapegaai

Randprogramma
2 feb 2024
102
110
Gisteren ook weer een heerlijke drop voor Left Of The Dial: Brodie Milner (UK) • C Turtle (UK) • Chappaqua Wrestling (UK) • Dog Sport (UK) • En Attendant Ana (FR) • Formal Sppeedwear (UK) • Kerosene Kream (SE) • KNIVES (UK) • Nerves (IE) • Pamphlets (US) • Really Good Time (IE) • Slate (UK) • The Wytches (UK) • Video Age (US) • Wild Pink (US).

C Turtle, Dog Sport, KNIVES, Nerves, Slate en The Wytches gelijk maar aan mijn lijstje toegevoegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en teunajax

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.844
2.508
Gisteren ook weer een heerlijke drop voor Left Of The Dial: Brodie Milner (UK) • C Turtle (UK) • Chappaqua Wrestling (UK) • Dog Sport (UK) • En Attendant Ana (FR) • Formal Sppeedwear (UK) • Kerosene Kream (SE) • KNIVES (UK) • Nerves (IE) • Pamphlets (US) • Really Good Time (IE) • Slate (UK) • The Wytches (UK) • Video Age (US) • Wild Pink (US).

C Turtle, Dog Sport, KNIVES, Nerves, Slate en The Wytches gelijk maar aan mijn lijstje toegevoegd.
Ze mogen wel stoppen met aankondigingen doen. Van de 96 aangekondigde namen zou ik me bij meer dan de helft al prima vermaken. Mijn schema gaat weer veel te druk worden.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken