EK Voetbal 2024

ChrisV

Dagopener
21 jan 2017
514
480
Gelukkig dat Memphis wel eindelijk zijn vorm terug heeft gevonden vandaag.
Nou dat was nog maar een 6,5 als je het mij vraagt.
Die bal zat er knap in, maar dat is ook wel zijn 34e poging om iets goed te doen dit EK. Voorbereidend werk was van Weghorst die als een van de weinigen dus een keer in de 16 een duel heeft gewonnen. Drama.

Wijnaldum als invaller; niet gezien.
Geertruida gelukkig in de 2e helft wat aanvallends voor elkaar gekregen.
Veerman was een drama, zo bijzonder hoe die vorm zo om kan slaan.
Kansloos positiespel van iedereen gewoon.
Verbruggen valt positief op, heel dit EK al . Het zegt genoeg als iedereen positief is over de doelman, die moet veel te veel redden.

De verdediging stond tegen Frankrijk juist goed op orde, het positiespel was goed. Aanvallend kregen ze niet veel voor elkaar, maar dat is een gegeven met dit NL elftal. Nu was het op elke linie bagger.


Laat het aub Engeland worden als volgende. Die dwalen net zo hard als het NL elftal.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Gaat nooit gebeuren, maar zou Nederland een volgende wedstrijd wel eens in een 4-2-2-1-1 (4-4-2 of 4-2-3-1 in sommige) gevallen willen zien, maar dan moet het wel "ademen" als het aanvallende of verdedigende acties zijn.

Weghorst
Depay
Gakpo - - Simons
Gravenbergh - Reijnders
Akè - van Dijk - De Ligt - Dumfries
Verbrugge

Ik denk dat je hiermee minder ruimte krijgt tussen de linies. Depay kan dan echt meer in de vrije rol spelen. Want dat doet hij nu eigenlijk ook al, maar dan staat er nooit niemand meer in de spits. In dit systeem heb je altijd nog Weghorst die er echt staat voor het druk zetten en om diepte te hebben in je aanval. Ook kan je makkelijker eens een balletje voor proberen te gooien. De 2 vleugel spelers zullen ook regelmatig naar binnen trekken in bepaalde spel posities om die ruimte op te vangen, of een extra linie te creëren achter Depay/Weghorst voor afvallende ballen of spelposities. Zo kunnen in de aanval je backs ook nog er over heen komen, en dan is het aan de verdedigende centrale middenvelders de taak om die gat op te vullen bij eventuele tegen aanval. Zo kan je verdediging ook wat hoger spelen op het veld.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Maak voor toernooien van de grote landen mijn ideale 11. Kwam bij NL uit op 3-4-2-1 met volgende opstelling: Verbruggen - de Ligt - Van Dijk - Van de Ven - Frimpong / Dumfries - Reijnders - Aké - Maatsen - Simons - Gakpo - Weghorst / Zirkzee.

Snap sowieso niet goed waarom NL niet met 3 achterin speelt, want daar ligt toch wel overduidelijk de sterkte van deze ploeg. (En ja, besef dat de kans groot is dat ik nu als domme Belg zal aanzien worden. ;))
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
Maak voor toernooien van de grote landen mijn ideale 11. Kwam bij NL uit op 3-4-2-1 met volgende opstelling: Verbruggen - de Ligt - Van Dijk - Van de Ven - Frimpong / Dumfries - Reijnders - Aké - Maatsen - Simons - Gakpo - Weghorst / Zirkzee.

Snap sowieso niet goed waarom NL niet met 3 achterin speelt, want daar ligt toch wel overduidelijk de sterkte van deze ploeg. (En ja, besef dat de kans groot is dat ik nu als domme Belg zal aanzien worden. ;))
5 man bied te veel onduidelijkheden imo. Probleem zit hem wat mij betreft op het midden veld dat er teveel ruimtes werden weggegeven waardoor de backs te vaak in een man meer situatie kwamen. Ik denk dat het voor NL veel makkelijker te verdedigen als je verder vooruit verdedigd. Je ziet klachten over van Dijk e.d. dat hij niet zo goed is als bij Liverpool. Maar daar staat hij ook gewoon een stuk verder in het veld.

En ik denk dat Gravenbergh kwa vermogen en fysiek dit beter kan dan Schouten/Veerman en ook Reijnders denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: warriorandweirdo

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
5 man bied te veel onduidelijkheden imo. Probleem zit hem wat mij betreft op het midden veld dat er teveel ruimtes werden weggegeven waardoor de backs te vaak in een man meer situatie kwamen. Ik denk dat het voor NL veel makkelijker te verdedigen als je verder vooruit verdedigd. Je ziet klachten over van Dijk e.d. dat hij niet zo goed is als bij Liverpool. Maar daar staat hij ook gewoon een stuk verder in het veld.

En ik denk dat Gravenbergh kwa vermogen en fysiek dit beter kan dan Schouten/Veerman en ook Reijnders denk ik.
Yes. Mijn tactiek is nu natuurlijk onmogelijk voor Oranje, omdat ze er niet op getraind hebben. Maar in 3-mans, zou Van Dijk een wat vrijere rol hebben.

Ben het eens met jou wat betreft het middenveld, maar niet de allergrootste fan van Gravenberch. Dus zou persoonlijk daar kiezen voor Aké (overtuigd dat die dat ook kan, al is het een risico, maar soms moet je durven) en dan van de Ven op links zetten.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Met één eredivisiespeler op het midden kom je misschien nog wel weg, maar met twee ben je gezien tegen iedere tegenstander die iets bovengemiddeld presteert. Met Gravenberch (of zelfs Wijnaldum) heb je in ieder geval iemand die op een hoger niveau acteert (of dat deed). Fijn dat Veerman mooie balletjes gaf tegen Heereveen en Heracles, maar tegen betere tegenstanders, komt ie gewoon te kort. Wel sneu dat hij door dezelfde mensen die hem al naar Real reden nu wordt afgemaakt.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Tja als je zo aan de match begint en voor 0-0 speelt, verdien je het niet om door te gaan.
Allee dan weer naar supportersmodus: Frankrijk verslaan we gewoon met 4-0!
 

Islaaa

Gouden Tip
20 jan 2015
304
202
Mocht Belgie en Nederland doorgaan, beide wedstrijden tijdens rock werchter vrijdag en zaterdag om 21:00…
Hmm🤔
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Volgende week lekker Roemenië oprollen en dan voor een tweede keer van Oostenrijk verliezen :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: Brian

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Wat ik nu ga zeggen, leent zich natuurlijk enorm om straks keihard mee om mijn oren te slaan, maar eigenlijk zou het toch een schande zijn om uitgeschakeld te worden door Roemenië, Turkije of een tweede keer te verliezen van Oostenrijk?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en gesp

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.721
7.488
Wat ik nu ga zeggen, leent zich natuurlijk enorm om straks keihard mee om mijn oren te slaan, maar eigenlijk zou het toch een schande zijn om uitgeschakeld te worden door Roemenië, Turkije of een tweede keer te verliezen van Oostenrijk?
Het is ook een schande om door Tsjechië te worden uitgeschakeld 2021. Of je niet te plaatsen 2016.

In principe zou je moet winnen van Roemenië op basis van individuele kwaliteit. Echter lijkt bij NL bijna niemand in vorm (op Gakpo na?) en is Roemenië meer een team. Wordt een spannende pot, zoals elke voor dit Nlse elftal
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Wat ik nu ga zeggen, leent zich natuurlijk enorm om straks keihard mee om mijn oren te slaan, maar eigenlijk zou het toch een schande zijn om uitgeschakeld te worden door Roemenië, Turkije of een tweede keer te verliezen van Oostenrijk?
Nederland heeft sinds het afgelopen WK 6 keer tegen een land in de top-20 gespeeld. Daarvan is er 5 keer verloren en 1 keer gelijk. Zo vreemd zou het dus ook weer niet zijn.

NL - Frankrijk 0-4
NL - Kroatie - 2-4
NL - Italie 2-3
NL - Frankrijk 1-2
NL - Duitsland 1-2
NL - Frankrijk 0-0 Gelijk, hoezeee!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Het is ook een schande om door Tsjechië te worden uitgeschakeld 2021. Of je niet te plaatsen 2016.

In principe zou je moet winnen van Roemenië op basis van individuele kwaliteit. Echter lijkt bij NL bijna niemand in vorm (op Gakpo na?) en is Roemenië meer een team. Wordt een spannende pot, zoals elke voor dit Nlse elftal
Ja, mijn "hoop" is dan ook dat na het echec tegen Oostenrijk in ieder geval het apathische eraf is. Het is natuurlijk schandalig dat iedereen wist dat mr. Gegenpressing zijn ploeg met vroege en hoge druk laat spelen, en je alsnog zo wordt overrompeld in de beginfase.

Hoop dat Koeman het voor elkaar krijgt om de spelers gewoon met een deugdelijk idee het veld op te sturen en dan zou de kwaliteit wat mij betreft tot de halve finale gewoon de doorslag moeten geven.
 
Laatst bewerkt:

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.886
2.703
Het is ook een schande om door Tsjechië te worden uitgeschakeld 2021. Of je niet te plaatsen 2016.

In principe zou je moet winnen van Roemenië op basis van individuele kwaliteit. Echter lijkt bij NL bijna niemand in vorm (op Gakpo na?) en is Roemenië meer een team. Wordt een spannende pot, zoals elke voor dit Nlse elftal
Tegen Roemenië zou je nog wel moeten winnen. Als zelfs wij het konden. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken