EK Voetbal 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.393
4.761
Leuke start van de KO's.
Zwitserland heer en meester en volledig terecht door tegen een apathisch Italië. Ook tegen Engeland dicht ik Zwitserland kansen toe. Aan die kant van het toernooi, met Oostenrijk, toch het land met een goede en heldere spelopvatting. Waarbij Zwitserland dan toch ook nog wel wat meer individuele kwaliteiten heeft dan Oostenrijk.

Duitsland Denemarken ook een leuke pot. Leek in het begin even een walkover te worden, maar Denemarken herpakte zich en bood alleraardigst tegenstand. Wat de discutabele momenten van de scheidsrechter betreft; ik kan me voorstellen dat de Denen gepikeerd zijn en de Duitsers redeneren dat de regels zijn gevolgd. Een teen kan ook buitenspel zijn, en als een teen te weinig is, krijg je bij de volgende bepaalde grens wel situaties dat het centimeterwerk is. De handsbal ook arbitrair, onmiskenbaar op de hand en van invloed op de voorzet, en de armen zaten niet straks langs het lichaam. Dat laatste is natuurlijk ook onmogelijk, van opzet was geenszins sprake en de voorzet was vrij hard.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.754
2.435
Oké het is maar tegen Georgië (met alle respect voor hun prima toernooi), maar dit Spanje speelt momenteel toch echt wel enkele klassen beter dan al de andere ploegen. Kan nu al niet wachten tot de clash met de Duitsers.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.393
4.761
Oké het is maar tegen Georgië (met alle respect voor hun prima toernooi), maar dit Spanje speelt momenteel toch echt wel enkele klassen beter dan al de andere ploegen. Kan nu al niet wachten tot de clash met de Duitsers.
Een finalewaardige kwartfinale. Bovendien ook de twee teams met de (m.i.) fijnste spelopvatting.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.393
4.761
Hoe kijken de Belgen hier naar de pot van straks?
Beide ploegen niet in topvorm, al bekruipt mij ook wel het gevoel dat Frankrijk ondanks hun bijna asociaal sterke selecties de laatste jaren nooit meer doet dan strikt noodzakelijk (en de groepsronde dus niet eens perse als slechte vorm betiteld hoeft te worden).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken