EK Voetbal 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.208
2.162
Hoe kijken de Belgen hier naar de pot van straks?
Beide ploegen niet in topvorm, al bekruipt mij ook wel het gevoel dat Frankrijk ondanks hun bijna asociaal sterke selecties de laatste jaren nooit meer doet dan strikt noodzakelijk (en de groepsronde dus niet eens perse als slechte vorm betiteld hoeft te worden).
Ik vermoed dat de Fransen vandaag wellicht meer bezig zullen zijn met de verkiezingsuitslag. Maar dat over de drive van Frankrijk klopt wel. En toch zijn ze de afgelopen twee WK's in de finale geëindigd.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.773
Ja, in die zin levert die statistiek natuurlijk wel een rechtvaardiging voor de spelopvatting. Maar een Cruijffiaanse blik huilt als je bedenkt welk voetbal met deze groep spelers gespeeld zou kunnen worden.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
451
598
Met alle aandacht voor het WK 74 van de afgelopen weken besef je wat een ongelofelijke meerwaarde het heeft als je hartverwarmend voetbal speelt in plaats van berekenend geschuif. Leuk als Nederland ver komt, maar een toernooi als het EK 88 en prachtige wedstrijden als die in 1998 (Argentinië). 2010 (2e helft Brazilië) en 2014 (Spanje) zijn toch om het meest trots op te zijn. Dan hoef je niet eens te winnen.
 
  • Winning
Waarderingen: Paddy

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.755
2.443
Hoe kijken de Belgen hier naar de pot van straks?
Beide ploegen niet in topvorm, al bekruipt mij ook wel het gevoel dat Frankrijk ondanks hun bijna asociaal sterke selecties de laatste jaren nooit meer doet dan strikt noodzakelijk (en de groepsronde dus niet eens perse als slechte vorm betiteld hoeft te worden).
Underdog natuurlijk. Maar denk niet dat die rol persé een nadeel hoeft te zijn voor ons. Gok het op 60/40 in het voordeel van de Fransen. Denk dat het eerste doelpunt wel eens cruciaal kan worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: NoLifeIzze

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.773
Ik had van te voren een matige saaie wedstrijd verwacht... en die verwachting komt aardig uit zo.
Haha dit voldoet volledig ja. Ik dacht nog even dat België halverwege de eerste helft een momentum pakte, maar toch niet. Blijft onvoorstelbaar hoe Deschamps zulk afbraakvoetbal op de mat weet te leggen met dit materiaal. Zou samen met Southgate slapeloosheid kunnen uitroeien.

As we speak wat Franse dreiging..
 

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
612
1.044
Ja Frankrijk begint steeds meer aan te dringen.

Maar inderdaad met het materiaal van België moet er toch veel meer uit te halen zijn.

En over die Southgate gesproken, vind het echt bizar dat die man al sinds 2016 bondscoach is en mag blijven, ook met dat materiaal nooit echt wat gepresteerd terwijl er veel meer uit te halen is naar mijn mening.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.773
Ja Frankrijk begint steeds meer aan te dringen.

Maar inderdaad met het materiaal van België moet er toch veel meer uit te halen zijn.

En over die Southgate gesproken, vind het echt bizar dat die man al sinds 2016 bondscoach is en mag blijven, ook met dat materiaal nooit echt wat gepresteerd terwijl er veel meer uit te halen is naar mijn mening.
Ja, onvoorstelbaar. Deschamps wint in ieder geval nog wel eens wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
329
668
Maar inderdaad met het materiaal van België moet er toch veel meer uit te halen zijn.

Dat denk ik al een heel decennium. En dan heb ik het niet eens over het resultaat, maar met dit talent qua spelers moet er toch leuker/attractiever voetbal kunnen gebracht worden. Dat kon Wilmots niet, dat kon Martinez niet en er was even twijfel over Tedesco, maar ook die kan het niet.

Denk dat het ook stilaan tijd wordt om niet elke match automatisch Lukaku in de spits te zetten als hij niet gekwetst is.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
329
668
Daar was het WK in '18 de grote uitzondering op. Toen was het leuk voetbal, gekoppeld aan een prima resultaat.

Heb altijd het gevoel dat daar wat rooskleurig op wordt teruggekeken. Okaye prestaties tegen meelopertjes Tunesië en Panama, een per ongeluk gewonnen non-match tegen Engeland, bijzonder matige prestatie tegen Japan waarbij ze worden gered door wat flitsen, een swingend halve helft tegen Brazilië maar de rest van de match wel gewoon weggespeeld en dan een dodelijk saaie uitschakeling tegen Frankrijk.
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.755
2.443
Heb altijd het gevoel dat daar wat rooskleurig op wordt teruggekeken. Okaye prestaties tegen meelopertjes Tunesië en Panama, een per ongeluk gewonnen non-match tegen Engeland, bijzonder matige prestatie tegen Japan waarbij ze worden gered door wat flitsen, een swingend halve helft tegen Brazilië maar de rest van de match wel gewoon weggespeeld en dan een dodelijk saaie uitschakeling tegen Frankrijk.
Bwa.. 14 doelpunten in de eerste vijf wedstrijden. En als klein België het machtige Brazilië kloppen, met een helft echt goed voetbal, kan toch wel tellen. Onze 'mindere' match tegen Japan, win je dan weer met wat geluk, maar ook met vechtlust, en wordt het afgerond met één van de beste counters die ik ooit heb gezien. Enkel die halve finale tegen Frankrijk was idd erbarmelijk, maar dat lag ook voor een groot deel aan de speelstijl van de tegenstander. Dan kan je volgens mij toch wel spreken van een prima toernooi als "klein(er)" land.

Niet voor niets dat we toen ook in het buitenland veel aanzien kregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.406
4.773
Vantevoren kun je dit uittekenen en het gebeurt.

Moet wel zeggen dat het met die achterhoede, inclusief keep, ook wel heel lastig wordt ervan te winnen. Die actie van Hernandez bij Carrasco of Maignan als De Bruyne een keer doorkomt, dat is ook wel topkwaliteit natuurlijk.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.531
1.730
Het is een schande als we de halve finale niet halen, maar dat riep ik drie jaar geleden ook. Hopelijk hebben we in '26 in Amerika een bondscoach met een moderne spelopvatting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Gebruikers die dit onderwerp bekijken