EK Voetbal 2024

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.602
3.350
Maar wat denken we hier. Wat gaat Oranje morgen doen en maken we bij een overwinning kans tegen Spanje??
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
222
284
Nog half herstellende van Werchter, maar morgen om 12:00 gewoon richting Dortmund met een touringcar vol, gaat weer een hele belevenis worden. Ik dat we Engeland echt wel moeten kunnen hebben. Spanje wordt een ander verhaal, maar dit is toch wel de ultieme kans op revanche voor 2010!

Oja mochten we de finale halen moet ik tussendoor ook nog even naar AC/DC in Hockenheim en zorgen dat ik zondag weer ergens op tijd ben voor de finale. Lekker weekje zo😂
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.648
5.582
Spanje doet het prima. Maar dat de Engelse of de Nederlanders niet van dit Spanje zou kunnen winnen vind ik toch wel onzin. Overigens zie ik ons morgen ook niet winnen vrees ik.

It’s comming home!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.602
3.350
Spanje doet het prima. Maar dat de Engelse of de Nederlanders niet van dit Spanje zou kunnen winnen vind ik toch wel onzin. Overigens zie ik ons morgen ook niet winnen vrees ik.

It’s comming home!
Glas mag ook wel een half vol. No pun intended🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.373
4.602
Spanje doet het prima. Maar dat de Engelse of de Nederlanders niet van dit Spanje zou kunnen winnen vind ik toch wel onzin. Overigens zie ik ons morgen ook niet winnen vrees ik.

It’s comming home!
Hoop sowieso dat Engeland eruit gaat. Door Nederland helemaal een plus. Grafhekel aan dat ‘coming home’ van die Engelsen.
In de finale is Spanje in ieder geval favoriet. Maar kans hebben Nederland (of Engeland) ook. In een wedstrijd kan altijd van alles gebeuren.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Spanje doet het prima. Maar dat de Engelse of de Nederlanders niet van dit Spanje zou kunnen winnen vind ik toch wel onzin. Overigens zie ik ons morgen ook niet winnen vrees ik.

It’s comming home!
Tuurlijk is een finale een wedstrijd op zich, om er maar even een cliché in te gooien. Maar niemand kan ontkennen dat Spanje overall (veruit) de beste indruk maakt. Geheel neutraal wat mij betreft ook eventueel de terechte winnaar.

Overigens zie ik NL vanavond ook niet perse winnen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.648
5.582
Tuurlijk is een finale een wedstrijd op zich, om er maar even een cliché in te gooien. Maar niemand kan ontkennen dat Spanje overall (veruit) de beste indruk maakt. Geheel neutraal wat mij betreft ook eventueel de terechte winnaar.

Overigens zie ik NL vanavond ook niet perse winnen.
Het gaat me eigenlijk niet eens om dat soort clichés. Maar ik vind dat Spanje niet zo goed als ze waren in de Xavi/Iniesta tijdperk. Ik vind soms ook dat het wel een tikkeltje wordt overdreven, want het is niet dat ze nu de ene na de andere kans weten op te zetten.

Over het hele EK gezien verdienen ze het meer dan de andere halve finalisten inderdaad, zeker mee eens. Maar zo werkt voetbal niet. Ik vind de Engelse de beste voetballers hebben op het veld. Al hoewel ik moet zeggen dat ik ook enthousiast ben over Nederland hoeveel wapens wij eigenlijk niet hebben op dit moment. Vroeger was ons A-Team vaak wel sterker, maar ik vind nu dat we ook heel veel goede spelers op de bank hebben zitten die iets kunnen betekenen. Dus in de breedte vind ik NL sterker dan dat we soms zelf denken. Zeker als het echt een beetje loopt zijn we zeker niet kansloos tegen de Spanjaarden als je het mij vraagt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
3.392
2.460
Die beginfase van de Spanjaarden was gisteren ook niet zo sterk toch? Die Fransen kwamen er een paar keer uit met zeeën van ruimte. Mochten we door gaan (hopen) maken we echt wel kans.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.463
1.592
Nederland maakt meer kans tegen Spanje dan tegen Frankrijk imo. Iets meer ruimte doet NL vaak wel goed, en Frankrijk speelt gewoon heel erg vanuit de verdediging en daar komen ze niet doorheen.

Maargoed, eerst Engeland. Heb er niet zo'n goed gevoel over. Hoewel ze het hele toernooi niet in vorm zijn, zie ik ze vanavond tegen een 'top'land wel het beste uit zichzelf halen. Saka en Foden gaan huishouden.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Tuurlijk heeft Engeland bakken kwaliteit. Kane, Saka, Foden, Bellingham en Rice zouden zonder enige aarzeling bij NL in de basis staan. Southgate is echter tactisch wel echt een onbenul dat enigszins overeind blijft dóór dat surplus aan kwaliteit. Als we puur naar de kracht van selecties gaan kijken, had Frankrijk wel twee elftallen kunnen opstellen die Europees kampioen hadden moeten worden. Maar Deschamps mag met 1 prijs in 12 jaar, met dit materiaal, toch ook wel als zeer matig worden beoordeeld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.648
5.582
Tuurlijk heeft Engeland bakken kwaliteit. Kane, Saka, Foden, Bellingham en Rice zouden zonder enige aarzeling bij NL in de basis staan. Southgate is echter tactisch wel echt een onbenul dat enigszins overeind blijft dóór dat surplus aan kwaliteit. Als we puur naar de kracht van selecties gaan kijken, had Frankrijk wel twee elftallen kunnen opstellen die Europees kampioen hadden moeten worden. Maar Deschamps mag met 1 prijs in 12 jaar, met dit materiaal, toch ook wel als zeer matig worden beoordeeld.
Toch valt dat misschien ook wel mee. We doen soms als Nederland geen goede spelers heeft, en ik denk dat dit wel meevalt. Mbappé is een wereldster (al hoewel ik een beetje benieuwd ben of hij het wel goed ga doen bij Madrid dan de combi Rodrygo/Vinicius dat was).

Ik ben superfan van Camavinga, mooie voetballer. Maar zit ook nog regelmatig op de bank als we eerlijk zijn. Tchouameni ook een leuke speler, maar ook niet absoluut bepalend vooralsnog. De defensie van de Fransen zou ik eerlijk gezegd niet willen inruilen dan die van Nederland. Is Rabbiot beter dan Rijnders. Ik heb ook liever Gakpo dan Barcola vooralsnog.

Griezman en Giroud is ook een beetje gedaan. Thuram en Kolo Muani zijn prima spitsen, maar ook niet absolute wereldtop.

Ik ben helemaal niet van de Hollandse arrogantie, en ga echt niet roepen dat wij zomaar wereld kampioen worden. Maar ik denk nog steeds dat we de kwaliteiten wel hebben (en dan heb je ook wat geluk nodig) om tegen dit soort landen te winnen.

Ik ben banger voor vanavond ;).
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.932
2.661
Tuurlijk heeft Engeland bakken kwaliteit. Kane, Saka, Foden, Bellingham en Rice zouden zonder enige aarzeling bij NL in de basis staan. Southgate is echter tactisch wel echt een onbenul dat enigszins overeind blijft dóór dat surplus aan kwaliteit. Als we puur naar de kracht van selecties gaan kijken, had Frankrijk wel twee elftallen kunnen opstellen die Europees kampioen hadden moeten worden. Maar Deschamps mag met 1 prijs in 12 jaar, met dit materiaal, toch ook wel als zeer matig worden beoordeeld.
Ik vond de selectie van Frankrijk niet zo sterk als voorgaande jaren. Zo zijn Thuram en Dembele nogal armoede en speel je nog altijd met een Kante die niet meer zo goed is als eerst. Bovendien vind ik 3 finales in 12 jaar niet zó slecht.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.489
4.904
Toch valt dat misschien ook wel mee. We doen soms als Nederland geen goede spelers heeft, en ik denk dat dit wel meevalt. Mbappé is een wereldster (al hoewel ik een beetje benieuwd ben of hij het wel goed ga doen bij Madrid dan de combi Rodrygo/Vinicius dat was).

Ik ben superfan van Camavinga, mooie voetballer. Maar zit ook nog regelmatig op de bank als we eerlijk zijn. Tchouameni ook een leuke speler, maar ook niet absoluut bepalend vooralsnog. De defensie van de Fransen zou ik eerlijk gezegd niet willen inruilen dan die van Nederland. Is Rabbiot beter dan Rijnders. Ik heb ook liever Gakpo dan Barcola vooralsnog.

Griezman en Giroud is ook een beetje gedaan. Thuram en Kolo Muani zijn prima spitsen, maar ook niet absolute wereldtop.

Ik ben helemaal niet van de Hollandse arrogantie, en ga echt niet roepen dat wij zomaar wereld kampioen worden. Maar ik denk nog steeds dat we de kwaliteiten wel hebben (en dan heb je ook wat geluk nodig) om tegen dit soort landen te winnen.

Ik ben banger voor vanavond ;).
Ik voorzie vanavond ook een oerlelijke pot, met Engeland dat weinig weggeeft, Nederland dat niet erdoor komt en een doelpunt ergens uit het niets voor Engeland en met 0-1 naar huis.
 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
504
459
Ik voorzie vanavond ook een oerlelijke pot, met Engeland dat weinig weggeeft, Nederland dat niet erdoor komt en een doelpunt ergens uit het niets voor Engeland en met 0-1 naar huis.
Ik zie een 0-0 gebeuren, vervolgens penaltys waarbij Van Dijk 20 meter over schiet en Depay zijn Panenka mislukt en het klaar is
 
  • Haha
Waarderingen: Falladain en Oasiss

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.684
4.542
Ik ga mijn tijd beter besteden vandaag. Als dit een penalty is... en fuck al dat tuig met vuurwerk hier in de buurt. Tips voor goede nieuwe films op de streamingplatforms?
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.909
6.646
Ik ga mijn tijd beter besteden vandaag. Als dit een penalty is... en fuck al dat tuig met vuurwerk hier in de buurt. Tips voor goede nieuwe films op de streamingplatforms?
Poor Things op Disney Plus. En die nieuwe Bevery Hills Cop was ook prima vermaak.

Er is op deze manier inderdaad weinig meer aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken