EK Voetbal 2024

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.121
2.016
Dat is simpelweg ook de tactiek van Engeland, maar hun 16 zijn we op een incidentele standaardsituatie niet in geweest en dat is precies wat Engeland wil; Nederland liep constant de fuik in en was letterlijk vleugellam.
Nee het strandde daar inderdaad te vaak. Veel te weinig voorzetten ook. Hier hadden een Van de Ven en een Frimpong wel iets kunnen brengen...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
803
Deels eens, behalve dat hij dat in de rust bijna volledig repareerde. Het inbrengen van Veerman hielp in eerste instantie niet heel veel, maar de poppetjes stonden in de 2e helft net iets anders. En toen voetbalde je Engeland bij vlagen hun eigen 16 meter in...
Deels eens. Ja, in balbezit was het wat beter in de tweede helft. Toch één mooie aanval gezien. Maar verder toch vooral standaardsituaties.

Het gaat me om de houding wanneer we geen balbezit hadden. In de tweede helft kregen de Engelsen nog steeds veel te veel ruimte om te voetballen. Je komt nog een keer goed weg met een goal die nét aan buitenspel was, maar dit kan niet goed blijven gaan als je zo passief verdedigt tegen enkele van de sterkste middenvelders en aanvallers ter wereld.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.963
6.213
Ze werden niet overlopen, ze lieten de Engelsen voetballen. Overal kregen ze 3 meter om aan te nemen en te draaien, zelfs in onze fucking eigen 16. Ben echt woest vanwege deze schijtlaarzentactiek van Koeman. Je brengt ze in hun kracht door zelf achteruit te lopen. Die ene keer dat je goed doordekt valt nota bene de 1-0.

Echt, je staat in de halve finale en je durft niet zelf te voetballen of serieuze druk te zetten. Ik ben ergens blij dat ze hiermee niet winnen. De twee ploegen die in de halve finales hebben laten zien dat ze willen voetballen en voor de winst willen gaan hebben gewonnen. Een overwinning voor het voetbal dus. Met het antivoetbal van Koeman zoals gisteren ga je nooit een toernooi winnen.

Edit: en dan achteraf ook nog durven zeggen dat dit het maximale was met deze selectie. Speel dan verdomme met een beetje ballen! Durf risico te nemen om het hoogste resultaat te halen! Echt hoor, zo snel mogelijk weg met die vent.
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar het middenveld werd wel degelijk totaal overlopen, zeeën van ruimtes daardoor. Ook onze vleugels die heel slecht meeverdedigde (niet de eerste keer dit toernooi). Ik ben het ook eens met de kritieken op Koeman hoor.

Alleen de kritieken op Depay vind ik niet helemaal terecht. Depay is gewoon geen echte spits, maar in voetballend opzicht kan hij echt wel zijn steentje bijdragen in de aanval. Dus ook weer een kwestie "niet goed gebruikt". Weghorst idem, is echt wel een heel nuttige speler. Maar die moet je niet alleen in de spits laten spelen. Je zag altijd onze aanval beter worden als ze met 2 spitsen gingen spelen, en dat is gisteren wederom niet gebeurt.

En dan heb je nog een achterlijke scheidsrechter erbij en dan ga je er inderdaad op ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.121
2.016
Deels eens. Ja, in balbezit was het wat beter in de tweede helft. Toch één mooie aanval gezien. Maar verder toch vooral standaardsituaties.

Het gaat me om de houding wanneer we geen balbezit hadden. In de tweede helft kregen de Engelsen nog steeds veel te veel ruimte om te voetballen. Je komt nog een keer goed weg met een goal niet net aan buitenspel was, maar dit kan niet goed blijven gaan als je zo passief verdedigd tegen enkele van de sterkste middenvelders en aanvallers ter wereld.
Ik vind ook zeker niet dat we er onterecht uitliggen. Zo'n gekke pingel heeft natuurlijk wel effect, maar voetballend vond ik ons in 90 minuten de mindere. Alleen leek het gevoelsmatig meer en meer onze kant op te vallen.

Ik vond dat sommige spelers hun niveau sowieso niet haalden, en hun houding hielp ook niet echt mee. Veel gelatenheid en onverschilligheid. Ik had weleens willen starten met Van de Ven voor Aké, Frimpong voor Malen/Bergwijn, Gravenbergh voor Reijnders en eigenlijk ook wel met De Ligt voor Van Dijk, alhoewel ik de vorm van De Ligt niet goed op mijn netvlies heb. Al is het zo ver in het toernooi naturlijk wel een risico om zo in de basiself te gaan roeren. Maar dan had je wel veel meer gif erin zitten...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.550
7.542
Het blijft toch jammer hoe die scheidsrechter zijn stempel op die wedstrijd drukte. Eerst die rare penalty, later floot hij voor het minste en geringste inclusief de kaarten. Sinds het er constant bijhalen van de VAR vind ik het een minder leuk spelletje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.121
2.016
Het blijft toch jammer hoe die scheidsrechter zijn stempel op die wedstrijd drukte. Eerst die rare penalty, later floot hij voor het minste en geringste inclusief de kaarten. Sinds het er constant bijhalen van de VAR vind ik het een minder leuk spelletje.
Amen. Ik heb de VAR een tijdje de kans gegeven, want elk systeem moet even de tijd krijgen om te ontwikkelen. Maar we leveren te veel charme en spelplezier in, het kost teveel tijd en onzekerheid en het schiet haar doel voorbij, aangezien de twijfelachtige beslissingen er niet mee lijken te verdwijnen. Plus de scheidsrechters zijn karakterloze twijfelaars geworden i.p.v. mannen met autorisatie...
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.913
5.450
Amen. Ik heb de VAR een tijdje de kans gegeven, want elk systeem moet even de tijd krijgen om te ontwikkelen. Maar we leveren te veel charme en spelplezier in, het kost teveel tijd en onzekerheid en het schiet haar doel voorbij, aangezien de twijfelachtige beslissingen er niet mee lijken te verdwijnen. Plus de scheidsrechters zijn karakterloze twijfelaars geworden i.p.v. mannen met autorisatie...
Eens, de VAR of andersoortige technologie voor zwartwit situaties, helemaal fine. Buitenspel, of een bal binnen of buiten is gewoon objectief vast te stellen. Voor de rest blijft het te triviaal. Was Bas Nijhuis gisteren de VAR, die had van zijn leven de scheids niet naar de kant geroepen. En dat is, zonder Bas Nijhuis te prijzen (daar valt ook genoeg op aan te merken), ook de juiste keuze geweest. De scheids beoordeelt een situatie, en anders dan bij hockey waar een bal op de voet of op de bolle kant gewoon een overtreding is, zijn er bij voetbal enorm veel situaties voor interpretatie vatbaar. En daar is een VAR absoluut geen fijn instrument voor.

Ik had overigens net zo goed gevonden dat de VAR de scheids niet naar de kant had hoeven roepen als hij wel direct een penalty had gegeven.
 

DanielNedelko

Randprogramma
4 jul 2022
207
492
...en het schiet haar doel voorbij, aangezien de twijfelachtige beslissingen er niet mee lijken te verdwijnen.

Dat vind ik toch altijd zo'n drogreden. "Er gaan nog steeds mensen dood in het verkeer, dus laten we autogordels maar weer afschaffen".

Minder charme en plezier kan ik inkomen. Ik ben niet genoeg voetballiefhebber om daar zelf een mening over te hebben. Maar objectief gezien is de de bottom line toch gewoon: is het aantal foute calls minder geworden? Is daar data over?
 
  • Leuk
Waarderingen: Franzzz en visdave34

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
604
609
Nederland heeft sinds het afgelopen WK 6 keer tegen een land in de top-20 gespeeld. Daarvan is er 5 keer verloren en 1 keer gelijk. Zo vreemd zou het dus ook weer niet zijn.

NL - Frankrijk 0-4
NL - Kroatie - 2-4
NL - Italie 2-3
NL - Frankrijk 1-2
NL - Duitsland 1-2
NL - Frankrijk 0-0 Gelijk, hoezeee!
En de streak continues
NL - Frankrijk 0-4
NL - Kroatie - 2-4
NL - Italie 2-3
NL - Frankrijk 1-2
NL - Duitsland 1-2
NL - Frankrijk 0-0 Gelijk, hoezeee!
NL - Engeland 1-2

Wellicht de grootste prestatie dat je niet kan winnen van een top-20 land (en uberhaupt slechts 3 van je 6 wedstrijden wint) en alsnog de halve finale haalt.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.913
5.450
Dat vind ik toch altijd zo'n drogreden. "Er gaan nog steeds mensen dood in het verkeer, dus laten we autogordels maar weer afschaffen".

Minder charme en plezier kan ik inkomen. Ik ben niet genoeg voetballiefhebber om daar zelf een mening over te hebben. Maar objectief gezien is de de bottom line toch gewoon: is het aantal foute calls minder geworden? Is daar data over?
Probleem is vooral dat je situaties die voor interpretatie vatbaar zijn nog tachtig keer in slowmotion gaat bekijken en als je dan een scheids naar de zijkant roept, dan kan deze het bijna niet maken alsnog de var niet te volgen. Die situatie gisteren was precies zo'n geval.

Wat foute calls betreft, situaties die zwartwit goed of fout zijn worden door de VAR wel hersteld natuurlijk. Kun je je nog afvragen wat het met de charme doet als je na een doelpunt niet meer uitbundig juicht omdat je met je dikke teen misschien buitenspel stond, maar goed, daarvan vind ik nog goed te beargumenteren dat dat nu eenmaal de regel is.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en Timmetje

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.973
3.336
Wellicht de grootste prestatie dat je niet kan winnen van een top-20 land (en uberhaupt slechts 3 van je 6 wedstrijden wint) en alsnog de halve finale haalt.
Tja, Engeland staat in de finale met drie overwinningen.

Verder is de FIFA ranking echt hopeloos kut, volgensmij blijven je punten daar veels te lang geldig, waardoor je heel lang hoog blijft staan (zie: België), deze website is wat beter wat dat betreft: https://eloratings.net/
 
Laatst bewerkt:

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
604
609
Tja, Engeland staat in de finale met drie overwinningen.

Verder is de FIFA ranking echt hopeloos kut, volgensmij blijven je punten daar veels te lang geldig, waardoor je heel lang hoog blijft staan (zie: België), deze website is wat beter wat dat betreft: https://eloratings.net/
Oh sorry, dan moeten we het verlies tegen Oostenrijk nog in het rijtje toevoegen haha
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.963
6.213
De VAR is gewoon prima. Maar dan moet je er geen debiel achter zetten, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Dit was niet eens discutabel.
 
  • Leuk
Waarderingen: gguuss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.913
5.450
De VAR is gewoon prima. Maar dan moet je er geen debiel achter zetten, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Dit was niet eens discutabel.
Het blijft inderdaad bizar hoe matig scheidsrechters, zelfs nog de kennelijke top, zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.692
675
Los van voetbal maar wel EK gerelateerd, wat een beroerde organisatie van de fanzones (en de rest) in Dortmund. Die wouden er volgens mij niet veel geld aan verdienen ofzo.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.913
5.450
Om de verongelijktheid (als dat een woord is) nog maar te voeden; Saka lijkt hands te maken voor de penalty.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken