Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.454
Vermits programma rond 2023 rond is en je bij een aantal namen al voelt dat ze op de radar staan voor 2024:

Arlo Parks
New Order
Jungle
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Depeche Mode
Dua Lipa
Caroline Polacheck
The National

Heel veel schrik voor Blink 182 op een te hoge spot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
En als Stromae afzegt voor 2022 hebben we misschien onze eerste naam voor 2023. Maar daar nog maar even niet aan denken. Want hij zal er gewoon staan dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.150
5.454
Depeche Mode
Dua Lipa
Caroline Polacheck
The National

Heel veel schrik voor Blink 182 op een te hoge spot.
Depeche Mode zijn op een punt gekomen dat die Tw classic headlinen en heel de boel uitverkopen op zichzelf. Zo voel ik het aan toch. Was vorige keer in 2009 nog niet zo.

Blink is een goede shout ook.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Depeche Mode zijn op een punt gekomen dat die Tw classic headlinen en heel de boel uitverkopen op zichzelf.
RHCP, Pearl Jam zijn ook al lang op dat punt gekomen en toch staan die nog steeds op de vierdaagse. Had 1 van beide al lang op TW Classic verwacht. The Cure ook eigenlijk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.395
Gaan we echt al over 2024 beginnen ja? Mij lukt dat echt pas na afloop van de festivals, eerst de volle focus op de aankomende fijne edities! Maar ik zie medio juli wel waar jullie op uitgekomen zijn hier :)
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
RHCP, Pearl Jam zijn ook al lang op dat punt gekomen en toch staan die nog steeds op de vierdaagse. Had 1 van beide al lang op TW Classic verwacht. The Cure ook eigenlijk.
PJ en RHCP sluiten denk ik beter aan bij de uitstraling/formule van Rock Werchter dan een 'vreemde eend in de bijt' bovenin als Nick Cave of Depeche Mode. Al kunnen die laatsten natuurlijk ook gewoon op de vierdaagse staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
PJ en RHCP sluiten denk ik beter aan bij de uitstraling/formule van Rock Werchter dan een 'vreemde eend in de bijt' bovenin als Nick Cave of Depeche Mode. Al kunnen die laatsten natuurlijk ook gewoon op de vierdaagse staan.
Mja, neemt niet weg dat ze alle vier een elk jaar meer classic materiaal worden. Herman zei ooit dat hij TW Classic maakte "omdat hij niet tot het einde der dagen dingen als Bryan Adams kan blijven programmeren op RW". Maar ooit stond Adams ook redelijk synoniem met de formule van RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Gaan we echt al over 2024 beginnen ja? Mij lukt dat echt pas na afloop van de festivals, eerst de volle focus op de aankomende fijne edities! Maar ik zie medio juli wel waar jullie op uitgekomen zijn hier :)
Wel eens hoor. Zat eens te kijken naar de eerste voorspelling voor 2023 in juli vorig jaar, dat was deze:

Donderdag: Arcade Fire - Stromae
Vrijdag: Blur - Kendrick Lamar
Zaterdag: London Grammar -Taylor Swift
Zondag: SOAD - RATM

Dus dan zal elke gok voor 2024 al helemaal los zand zijn. :LOL:
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Mja, neemt niet weg dat ze alle vier een elk jaar meer classic materiaal worden. Herman zei ooit dat hij TW Classic maakte "omdat hij niet tot het einde der dagen dingen als Bryan Adams kan blijven programmeren op RW". Maar ooit stond Adams ook redelijk synoniem met de formule van RW.
Tja, praktijk wijst dus anders uit. Ben er niet rouwig om zolang PJ de optredens geeft zoals de 2 die ik ze op RW heb zien geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Everyknight

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.429
6.088
Pearl Jam, RHCP, Metallica en Muse zijn voorbeelden van acts die ik niet snel voor TW Classic gewisseld zie worden. Staan gegarandeerd voor goeie kaartverkoop en een goed optreden. Bands die een vierdaags festival echt wel nodig heeft, zeker in moeilijkere jaren.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Tja, praktijk wijst dus anders uit. Ben er niet rouwig om zolang PJ de optredens geeft zoals de 2 die ik ze op RW heb zien geven.
Je weet hoe ik daarin sta. Gun ze een paar jaartjes rust. Dan liever waar wat bands die er langer niet stonden zoals dus Depeche Mode (of RATM).

Cave trouwens ook hoor, stond ook in 2009, 2013, 2018 en 2022 op de zei. Plus nog eens 2008 en 2011 onder Grinderman.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.491
Pearl Jam, RHCP, Metallica en Muse zijn voorbeelden van acts die ik niet snel voor TW Classic gewisseld zie worden. Staan gegarandeerd voor goeie kaartverkoop en een goed optreden. Bands die een vierdaags festival echt wel nodig heeft, zeker in moeilijkere jaren.
Ja maar ook zo'n TW Classic heeft een headliner nodig die bakken kaarten verzet. Meer dan de headliners op RW eigenlijk.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.429
6.088
Ja maar ook zo'n TW Classic heeft een headliner nodig die bakken kaarten verzet. Meer dan de headliners op RW eigenlijk.
True, maar TW Classic is wel wat makkelijker op te vullen met een Guns 'n Roses of Robbie Williams voor mijn gevoel.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken