Pinkpop 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.362
4.725
Pfoe, vaak ben ik na een dag toch wel wat enthousiaster.. Het weer was natuurlijk dramatisch, maar verder viel het wat mij betreft toch ook wel erg tegen. Acda en de Munnik, S10, Pommelien Thijs waren l leuk. Babymetal vond ik vreselijk, Nathaniel saai, Avril viel tegen.

Klein stukje Yungblud gezien, die had er in tegenstelling tot Avril wel zin in.

Overigens ook geen voetbal geweest op de camping, dus de kroeg ingedoken
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
wat een natte, koude en modderige eerste dag!
Maar lekker rustig overal kunnen komen zonder enige problemen en dat is ook iets waard, naast de uitstekende sfeer waar ik in terecht was gekomen!

Fikse bui van rond 14:00 had geen goed gedaan voor het terrein rond de tent, waar ik dat moment binnen stond bij Skindred... Bij buitenkomst bleek dat de tent was omgedoopt naar : Tenttanic!
de miezer regen de rest van de dag deed daar niet veel verbetering in zien, helaas... Hopelijk doen de houtsnippers die vanacht gestrooid zijn wonderen.

Mijn Top 5 voor de vrijdag alvast:
5. Skindred
4. Nathaniel Rateliff
3. Yungblud
2. Keane
1. Måneskin

met eervolle vermelding voor Kawala, leuk bandje. AEDM kreeg het publiek goed mee. Yungblud liet zichzelf imo zien als aankomend headliner voor de toekomst. Keane, de 4de keer op Pinkpop was weer een voltreffer! Måneskin liet wat mij betreft zien, dat de snelle omdoop tot headliner van mainstream festivals een heel goede keus was! Wat een heerlijke show. Blij ook dat het gelukt was om zowel bij Keane als ook bij Måneskin vanuit voorvak te kijken. Overigens had ik niet het idee dat veel bezoekers zich hadden laten wegtrekken van het terrein door het voetbal. Ook na Måneskin stond het veld gedeelte nog half vol, voor een half verkocht dagje laat dat imo zien dat er van de aanwezige bezoekers heel veel mensen tijdens Måneskin zijn blijven kijken.
 

jeroenm

Playlistbediener
10 jun 2023
17
4
Daar is Pinkpop al jaren mee bezig. Het lachertje van het Nederlandse festival circuit. Er zijn zoveel goede alternatieven qua festivals.
Is dat zo? De afgelopen 2 jaar was het juist erg druk met grote namen in de line up. Je kunt dus niet zeggen dat sprake is van een langzame dood. De vraag is volgens mij wat ze volgend jaar gaan doen. Als er dan weer zo weinig kaartjes worden verkocht, hebben ze denk ik een probleem.
 
  • Leuk
Waarderingen: stanleyy

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Je leest best vaak dat mensen een headliner bewust skippen of gewoon weggaan. Ik snap op Pinkpop nooit zo goed waarom mensen niet toch even op zn minst gaat kijken bij een headliner. Je bent er toch, er staat niks anders. Is het niks is het niks, maar soms kan iets ineens ook live enorm verrassen.

Wel goed om te lezen dat ieder ondanks het rotweer een leuke dag hebben gehad.
Omdat ik zwaar onderkoeld was door de regen en heftige hoofdpijn had. De eerste keer dat ik een Pinkpop headliner skip.

Ondanks mijn slechte gezondheidssituatie gisteren wist de muziek me daar te houden. Want nogmaals het optreden van Keane en Yungblud was ijzersterk goed. 😌

Vandaag wel helemaal geen regen meer aub.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: theblackmadness

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.342
Wat een gezeik zeg, kom dan zelf van je Skydeck af joh. Is het veld wat drukker. 25.000 man? Nooit. Ik ben vaak kritisch, en dat mag ook zeker over de line up, maar een beetje reeel blijven is ook ok hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP1980, JP5 en Timmetje

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Is dat zo? De afgelopen 2 jaar was het juist erg druk met grote namen in de line up. Je kunt dus niet zeggen dat sprake is van een langzame dood. De vraag is volgens mij wat ze volgend jaar gaan doen. Als er dan weer zo weinig kaartjes worden verkocht, hebben ze denk ik een probleem.
Het gaat mij niet om de drukte maar om de kwaliteit van de acts. Er is toch werkelijk niets spannends te vinden qua acts. Een aantal jaar geleden kwamen er echt nog wel een paar must sees maar dit jaar? Acda en de Frunnik, ik bedoel..... hoe gezapig wil je het hebben? En dan zo'n poser als Yungblud, gespeelde punk voor de TikTok generatie. Pommelien (die naam alleen al), is toch een soort veredelde K3-act.

Pinkpop anno 2024 is net ze veilig als een pierebadje. Vermaak voor het hele gezin. Gezellig, leuk en vrolijk. Met een roze hoedje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Gloaming

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Het gaat mij niet om de drukte maar om de kwaliteit van de acts. Er is toch werkelijk niets spannends te vinden qua acts. Een aantal jaar geleden kwamen er echt nog wel een paar must sees maar dit jaar? Acda en de Frunnik, ik bedoel..... hoe gezapig wil je het hebben? En dan zo'n poser als Yungblud, gespeelde punk voor de TikTok generatie. Pommelien (die naam alleen al), is toch een soort veredelde K3-act.

Pinkpop anno 2024 is net ze veilig als een pierebadje. Vermaak voor het hele gezin. Gezellig, leuk en vrolijk. Met een roze hoedje.
En laat dit nou precies de doelstelling zijn van het festival, hetgeen sinds het vertrek van Jan Smeets alleen maar nadrukkelijker naar voren is gekomen. Daar is niks mis mee natuurlijk, maar ik vraag me af of het concept wel standhoudt als je 300+ euro voor een ticket gaat vragen. Dan kunnen de families net zo goed een dagje naar de Efteling. Is nog goedkoper ook en dat zegt wat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
En laat dit nou precies de doelstelling zijn van het festival, hetgeen sinds het vertrek van Jan Smeets alleen maar nadrukkelijker naar voren is gekomen. Daar is niks mis mee natuurlijk, maar ik vraag me af of het concept wel standhoudt als je 300+ euro voor een ticket gaat vragen. Dan kunnen de families net zo goed een dagje naar de Efteling. Is nog goedkoper ook en dat zegt wat.
Het is gewoon een schril contrast met jaren geleden. Tool, Faith No More, Rage Against the Machine, Deftones, Soulfly, Rollins Band, Smashing Pumpkins, Metallica, Korn, Beck, 16 Horsepower, Bjork en weet ik veel wat nog meer. Dat kaliber.

Nu krijg je Baby Metal, Acda en de Munnik, Pommelien en vorig jaar een Nielson. Van alternatief naar het feest op het plein. Maar dit is de weg die wordt ingeslagen.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Het is gewoon een schril contrast met jaren geleden. Tool, Faith No More, Rage Against the Machine, Deftones, Soulfly, Rollins Band, Smashing Pumpkins, Metallica, Korn, Beck, 16 Horsepower, Bjork en weet ik veel wat nog meer. Dat kaliber.

Nu krijg je Baby Metal, Acda en de Munnik, Pommelien en vorig jaar een Nielson. Van alternatief naar het feest op het plein. Maar dit is de weg die wordt ingeslagen.
Het gekke is dat ik nog nooit zelf een weekend heb betaald voor Pinkpop, terwijl ik vanaf 2012 jaarlijks wel minstens 1 festival doe. 2012 was wel een weekend op Pinkpop, maar dat was meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden waardoor er plotseling een ticket vrijkwam waar men geen geld voor wilde zien... Wel af en toe een dag. Maar de keuze was in de eerste jaren eigenlijk altijd op Rock Werchter (of Rock Am Ring) gevallen en de laatste jaren alleen nog maar Graspop eigenlijk. Dat is een kwestie van eigen smaak natuurlijk, maar dat de keuze tussen Pinkpop en Rock Werchter al die jaren op de Belgische variant is gevallen, zegt toch wel e.e.a. over de klasse waarin de festivals optreden: Champions League vs Conference League.
 
  • Leuk
Waarderingen: Onibaba

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Het is gewoon een schril contrast met jaren geleden. Tool, Faith No More, Rage Against the Machine, Deftones, Soulfly, Rollins Band, Smashing Pumpkins, Metallica, Korn, Beck, 16 Horsepower, Bjork en weet ik veel wat nog meer. Dat kaliber.

Nu krijg je Baby Metal, Acda en de Munnik, Pommelien en vorig jaar een Nielson. Van alternatief naar het feest op het plein. Maar dit is de weg die wordt ingeslagen.
Ik snap je kritiek volkomen, en deel ze ook deels. Maar noem dan wat namen die je anno vandaag in de toplaag zet van Pinkpop en diezelfde ‘edge’ hebben als die namen die je noemt. Niet alleen Pinkpop, maar ook de muziekindustrie is veranderd. Tuurlijk kan je er een Idles of Fontaines zetten om 5u in de namiddag, maar echt bovenaan is het toch moeilijk om dat gat te vullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
340
283
Ik snap je kritiek volkomen, en deel ze ook deels. Maar noem dan wat namen die je anno vandaag in de toplaag zet van Pinkpop en diezelfde ‘edge’ hebben als die namen die je noemt. Niet alleen Pinkpop, maar ook de muziekindustrie is veranderd. Tuurlijk kan je er een Idles of Fontaines zetten om 5u in de namiddag, maar echt bovenaan is het toch moeilijk om dat gat te vullen.
Ja, daarom ga ik zelf ook naar andere festivals. Uiteraard veranderd de muziek, het publiek etc. Maar Pinkpop is nu voor mij echt een allegaartje geworden. Je moet je door een moeras van middelmatigheid heenploegen om een redelijke act te vinden. Dan doet Werchter dat toch beter. Maar het is wat het is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Ja, daarom ga ik zelf ook naar andere festivals. Uiteraard veranderd de muziek, het publiek etc. Maar Pinkpop is nu voor mij echt een allegaartje geworden. Je moet je door een moeras van middelmatigheid heenploegen om een redelijke act te vinden. Dan doet Werchter dat toch beter. Maar het is wat het is.
Werchter doet het 100% zeker beter ja. Meer visie, hoger budget. Ookal vind ik het dit jaar een beetje te veel 1 genre. Daar hebben ze zich (beetje bij beetje) minder afhankelijk gemaakt van de headliners, wat uiteraard een gezondere positie is om te hebben als festival. Maar ik ben optimistisch: ik zie Pinkpop hier ook wel nog in slagen in de toekomst.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

s.b

Playlistbediener
20 jun 2024
6
2
Het gaat mij niet om de drukte maar om de kwaliteit van de acts. Er is toch werkelijk niets spannends te vinden qua acts. Een aantal jaar geleden kwamen er echt nog wel een paar must sees maar dit jaar? Acda en de Frunnik, ik bedoel..... hoe gezapig wil je het hebben? En dan zo'n poser als Yungblud, gespeelde punk voor de TikTok generatie. Pommelien (die naam alleen al), is toch een soort veredelde K3-act.

Pinkpop anno 2024 is net ze veilig als een pierebadje. Vermaak voor het hele gezin. Gezellig, leuk en vrolijk. Met een roze hoedje.
Dat was al 15 jaar geleden. Als je sommige vraagt 20 jaar. Maar er komen nog genoeg leuke onbekende bands. En tis erg gezellig.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.652
704
Even de herhaling van de stream kijken. Straks even Keane terugkijken (ja ik tape alle dagen). Respect voor de Pinkpoppers met dat takkeweer van gisteren.
 
  • Geweldig
Waarderingen: MadMandra27

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.385
Ik snap je kritiek volkomen, en deel ze ook deels. Maar noem dan wat namen die je anno vandaag in de toplaag zet van Pinkpop en diezelfde ‘edge’ hebben als die namen die je noemt. Niet alleen Pinkpop, maar ook de muziekindustrie is veranderd. Tuurlijk kan je er een Idles of Fontaines zetten om 5u in de namiddag, maar echt bovenaan is het toch moeilijk om dat gat te vullen.
Dit is wel een interessante eigenlijk. Hoe zou Pinkpop anders kunnen boeken? Bijvoorbeeld (met wat ook tourt natuurlijk):

- Parkway Drive
- The Gaslight Anthem
- Dropkick Murphys
- Slowdive
- Johnny Marr
- Frank Carter & The Rattlesnakes
- dEUS
- Archive
- Brutus
- Idles
- Foo Fighters
- Michael Kiwanuka
- Machine Head
- Electric Callboy
- Billy Talent
- Queens of the Stone Age
- Avenged Sevenfold
- Bring Me The Horizon
- Kerry King
- Tool
- Alien Weaponry
- Night Verses
- Turnstile
- Avantasia
- Five Finger Death Punch
- Tarja
- Uriah Heep
- Blind Guardian
- Deep Purple
- Wolfmother
- Body Count ft. Ice-T

Hier valt echt wel een grote selectie uit te halen voor Pinkpop, in alle categorieën van groottes. Dan dump je een deel uit de groep van onder andere AedM, S10, Pommelien Thijs, Joost, Froukje, Louis Tomlinson, Calvin Harris, Douwe Bob, De Jeugd Van Tegenwoordig, Davina Michelle, Hozier, Ilse DeLange, Loreen.
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.300
816
ik heb t al vaker gezegd,
maak t hoofdpodium voor alle kindermuziek( aedm, yungblood, cian ducrot,
en noord en de tent voor de oude pinkpoppers( babymetal, tinlicker, fleddy melculy, royal blood, polyphia skindred,
doek stage 4 op of laat daar ook meuk spelen
tent en hoofd tegelijk laten spelen
zo creer je eigenlijk 2 festivals in 1
iedereen gelukkig
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken