Nu Maneskin alles hier afsluit voor de dag maak ik alvast de balans op, terwijl de voetjes wat kunnen rusten (in de droogte voorlopig!)
Dag begonnen met Palaye Royale en die haalden echt wel het onderste uit de kan om meteen de toon te zetten qua enthousiasme. Deden ze heel goed, al vond ik het niet erg dat ze na 50min het reeds voor bekeken hielden. Maar prima passage!
Vervolgens her en der wat rondgehangen en op aandringen van mijn verloofde al vroeg bij de South Stage gaan wachten om YUNGBLUD vanop de 5e rij te zien. Jammer dat ik Babymetal hierdoor miste, maar wat deed Dom het goed! Derde keer dat ik hem live hoor en dit optreden was echt fenomenaal goed in mijn beleving. Sub-waardig, mocht het moeten!
Vervolgens snel doorgegaan naar Royal Blood, maar dat na een 5’tal nummers voor bekeken gehouden. Wat een slappe hap, waarbij er weinig extra is buiten de studiomuziek enkel. Kan perfect zijn dat het enkel bij mij zo overkwam, maar mijn zoete frietjes waren dus een lekkere hap dan hen…
Ondanks wat kritiek hier, verraste Avril Lavigne haar met de kwaliteit van haar stem die duidelijk nog steeds aanwezig is! Al ben ik na de eerste 3 nummers (Girlfriend, What The Hell & Complicated) richting North Stage gegaan om een goede plek te bemachtigen voor de afsluiter daar, later meer hierover. Ze heeft heel wat hitjes en ook de collab op podium met Dom was heel leuk, maar veel aandacht kon ik haar echter van zover niet schenken.
Want ik stond immers op de 10e rij zowat voor Keane vanaf 19u50. En man, ik had zulke hoge verwachtingen van hen die ze meer dan ingelost hebben! Die zanger lijkt me zo een aangename kerel, die vent op het keyboard/piano kan er heel wat van, net als de rest van de band overigens. Tot tweemaal toe tranen in de ogen gekregen, ook al doordat de regen plaats had gemaakt voor zon achter de struiken en een regenboog. Hopelijk morgen meer van dat!
Nu wachten op de verloofde, die vooraan staat bij Maneskin. Smaken verschillen, al ga ik straks ook wel nog een groot stuk gaan kijken. Van hieruit hoor ik het al prima en zo kunnen de voetjes nog wat rusten.