Pinkpop 2024

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.577
4.323
Begin was inderdaad erg 'verplicht nummertje', waar meerdere Noord-Amerikaanse artiesten last van hebben. Daarna kwam het toch wel los. Totaal niet mijn muziek, maar uiteindelijk ging het toch wel los.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
850
1.080
Nu Maneskin alles hier afsluit voor de dag maak ik alvast de balans op, terwijl de voetjes wat kunnen rusten (in de droogte voorlopig!)

Dag begonnen met Palaye Royale en die haalden echt wel het onderste uit de kan om meteen de toon te zetten qua enthousiasme. Deden ze heel goed, al vond ik het niet erg dat ze na 50min het reeds voor bekeken hielden. Maar prima passage!

Vervolgens her en der wat rondgehangen en op aandringen van mijn verloofde al vroeg bij de South Stage gaan wachten om YUNGBLUD vanop de 5e rij te zien. Jammer dat ik Babymetal hierdoor miste, maar wat deed Dom het goed! Derde keer dat ik hem live hoor en dit optreden was echt fenomenaal goed in mijn beleving. Sub-waardig, mocht het moeten!

Vervolgens snel doorgegaan naar Royal Blood, maar dat na een 5’tal nummers voor bekeken gehouden. Wat een slappe hap, waarbij er weinig extra is buiten de studiomuziek enkel. Kan perfect zijn dat het enkel bij mij zo overkwam, maar mijn zoete frietjes waren dus een lekkere hap dan hen…

Ondanks wat kritiek hier, verraste Avril Lavigne haar met de kwaliteit van haar stem die duidelijk nog steeds aanwezig is! Al ben ik na de eerste 3 nummers (Girlfriend, What The Hell & Complicated) richting North Stage gegaan om een goede plek te bemachtigen voor de afsluiter daar, later meer hierover. Ze heeft heel wat hitjes en ook de collab op podium met Dom was heel leuk, maar veel aandacht kon ik haar echter van zover niet schenken.

Want ik stond immers op de 10e rij zowat voor Keane vanaf 19u50. En man, ik had zulke hoge verwachtingen van hen die ze meer dan ingelost hebben! Die zanger lijkt me zo een aangename kerel, die vent op het keyboard/piano kan er heel wat van, net als de rest van de band overigens. Tot tweemaal toe tranen in de ogen gekregen, ook al doordat de regen plaats had gemaakt voor zon achter de struiken en een regenboog. Hopelijk morgen meer van dat!

Nu wachten op de verloofde, die vooraan staat bij Maneskin. Smaken verschillen, al ga ik straks ook wel nog een groot stuk gaan kijken. Van hieruit hoor ik het al prima en zo kunnen de voetjes nog wat rusten.
 

s.b

Playlistbediener
20 jun 2024
6
2
Zover dacht ik dat het een zeer matig jaar zou worden. Denk dat ik toch positief verrast ben geworden. Kawala, Aviva en Babymetal waren echt toppers. Daarna matig, avril was wel leuk maar zag er uit alsof ze geen zin had. Ze hadden beter Babymetal als headliner kunnen doen vandaag haha.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.325
9.049
Live en we schrokken ons kapot. En ik niet alleen. Alsof ze er niet zo'n zin in had? Wel leuke songs!!
Zei het al een tijdje dat die live blijkbaar wat tegenviel, als ik de recensies van haar zaalshows uit 2022 er op las.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Mijn verslag van dagje 1.

Pas later in de middag aangekomen na die flinke stortbui van vanmiddag. De leegte van het terrein is schrikbarend en erg heftig. Nergens zijn echt rijen…dit voelt erg fijn maar ook ongemakkelijk.

Vervolgens Baby Metal op een afstand gezien. Het kan er mee door.

Toen door naar Yungblud. Wow wat een energie. Er waren moshpits , vlammen, echt top dit!

Vervolgens top Royal Blood optreden gezien en wat gegeten.

De regen begint heftiger te worden, handen raken onderkoeld en het wordt langzaam ERG NAT. Want het blijft maar gieten….

Toch maar door naar Avril Lavigne. Ja hits , hits , hits maar het regent nu wel heel hard. Leukste moment van deze show is toch het gastoptreden van Yungblud waarbij ze samen hun nummer zingen.

Toen Keane…. Ja…. Wow! Dit is toch wel echt het hoogtepunt van de dag. Een optreden dat ik ga onthouden. De leadzanger zingt abnormaal zuiver …wow! En zoveel meezingers.

Het mooiste moment is dat de wolken open breken, er een gele gloed in de verte ontstaat en vervolgens ook nog een grote regenboog. Het voelt magisch want Keane zingt letterlijk de wolken en regen weg.

Sovereign Light Cafe begint en mensen beginnen om me heen te dansen als koeien die na een half jaar weer in de wei mogen rondrennen. Wat een gevoel van vrijheid, geluk en liefde.

Mijn top drie van vandaag:

1. Keane
2. Yungblud
3. Royal Blood
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
850
1.080
Mijn top drie van vandaag:

1. Keane
2. Yungblud
3. Royal Blood
Eerste twee hetzelfde en outstanding. Op 3 zet ik dan toch Maneskin, want sommige hits kan ik toch erg pruimen en al zeker de live versie (bv. The Loneliest)

EDIT: Maar 2x I Wanna Be Your Slave op identiek dezelfde wijze spelen moeten ze wel echt met stoppen om wat serieus genomen te worden (in mijn ogen)
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Eerste twee hetzelfde en outstanding. Op 3 zet ik dan toch Maneskin, want sommige hits kan ik toch erg pruimen en al zeker de live versie (bv. The Loneliest)

EDIT: Maar 2x I Wanna Be Your Slave op identiek dezelfde wijze spelen moeten ze wel echt met stoppen om wat serieus genomen te worden (in mijn ogen)
Ik heb de headliner vanavond bewust niet gezien😇😉. Maar heeft zo mijn redenen. Ieder z’n eigen smaak. Ik ben blij dat je het wel gaaf vindt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

yumi

Randprogramma
27 jun 2019
108
213
Eens hoor wat betreft die rafelrandjes.

Keane komt wel goed en sympathiek tot zijn recht op de stream.

Zou er toch blij van worden als ik daar had gestaan in de regen!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.373
4.341
Ik heb de headliner vanavond bewust niet gezien😇😉. Maar heeft zo mijn redenen. Ieder z’n eigen smaak. Ik ben blij dat je het wel gaaf vindt.
Jammer, Maneskin was interessanter dan veel andere bands. Pommelien Thijs ook trouwens. Best een prima dag gehad hoor. Kutweer wel, maar muzikaal heb ik slechtere dagen gehad op Pinkpop...
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.577
4.323

Voordat ik volgende week mijn (zeer uitgesproken schrijvende) collega ga afzeiken... Royal Blood kan toch niet (zo) goed zijn geweest?
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

gesp

Support act
11 jun 2018
1.129
376
Keane ten tijde van Hopes & Fears intensief geluisterd en snapte destijds de vele vergelijkingen met Coldplay absoluut niet. Die valt met terugwerkende kracht wel op zijn plaats. Tom loopt op het podium rond alsof ie een tedtalk geeft. Erg hoog in de irritatiezone.

Muzikaal heel goed en het oeuvre blijft natuurlijk goud.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.554
5.399

Voordat ik volgende week mijn (zeer uitgesproken schrijvende) collega ga afzeiken... Royal Blood kan toch niet (zo) goed zijn geweest?
Nee de rest was gewoon slecht ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Mark's Kal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken