Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Ik zie veel Selah Sue voorkomen in de lijstjes bij het voorspellen van de line up.<br>
Ik denk eerder dat zij op Couleur Café zal optreden de week voordien. Ze stond in de wishlist van de festivalgangers daar, dus ik vermoed dat die organisatie hun best zal doen om haar binnen te halen. Ik weet dat dit eigenlijk niks wilt zeggen, maar toch, vermits Werchter graag exclusiviteit wilt (de belgische groepen staan rond die tijd niet op andere Belgische festivals, eventueel wel later in de zomer) qua Belgische namen ook.

Qua Belgische artiesten gaan ze zelden voor exclusiviteit hoor, dat is onhaalbaar voor artiesten die hun markt vooral in Belgie hebben liggen.

Megadeth en Rob Zombie laatste headliners gmm ( mainstage 2 ). Dikke kansvdat wij Slash/Slayer krijgen... praying!

Megadeth en Rob Zombie laatste headliners gmm ( mainstage 2 ). Dikke kansvdat wij Slash/Slayer krijgen… praying!

Dat verandert niets aan de kansen van Graspop voor die bands he. Slayer is daar de voorbije 10 jaar nooit meer dan sub geweest, en er moeten nog 5 subs komen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Thomus wrote:</div>
Ik zie veel Selah Sue voorkomen in de lijstjes bij het voorspellen van de line up.<br><br>
Ik denk eerder dat zij op Couleur Café zal optreden de week voordien. Ze stond in de wishlist van de festivalgangers daar, dus ik vermoed dat die organisatie hun best zal doen om haar binnen te halen. Ik weet dat dit eigenlijk niks wilt zeggen, maar toch, vermits Werchter graag exclusiviteit wilt (de belgische groepen staan rond die tijd niet op andere Belgische festivals, eventueel wel later in de zomer) qua Belgische namen ook.

Qua Belgische artiesten gaan ze zelden voor exclusiviteit hoor, dat is onhaalbaar voor artiesten die hun markt vooral in Belgie hebben liggen.

Jawel hoor, De Schuur heeft dat vorig jaar gezegd, op het moment dat Meuris daar aan het klagen was over het weinig aantal Belgische artiesten op de affiche.
Ze mogen nog andere shows in België spelen hoor, maar Gewoon niet veel rond de tijd van Werchter.
Zozal Triggerfinger dit jaar normaal gezien niet op pakweg Cactus of Les Ardentes staan om die reden.

Jawel hoor, De Schuur heeft dat vorig jaar gezegd, op het moment dat Meuris daar aan het klagen was over het weinig aantal Belgische artiesten op de affiche.<br>
Ze mogen nog andere shows in België spelen hoor, maar Gewoon niet veel rond de tijd van Werchter.<br>
Zozal Triggerfinger dit jaar normaal gezien niet op pakweg Cactus of Les Ardentes staan om die reden.

2010: Customs en Das Pop 's middags op Werchter, 's avonds op het gratis festival Hee Tervuren
2011: Selah Sue zowel op Couleur Cafe als Werchter
2012: School Is Cool zowel Werchter als Les Ardentes
2013: SX zowel op Werchter als op Cactus en Rock Herk

Dat was gewoon iets van Herman om zich eruit te lullen in die kritiek over weinig Belgen.

Oké, er zijn uitzonderingen. Maar een Netsky of een Balthazar bijvoorbeeld horen niet in dat rijtje. Al stond die laatste natuurlijk wel op alle Werchters vorig jaar.
Ik denk dat er toch iets waar va zal zijn, al zijn er zoals je duidelijk bewijst toch uitzonderingen :)

Alice in chains, mastodon en slayer op gmm! Die affiche is nu zo goed als vol!

Nu kunnen we eens denken aan de grotere hardrock/metal namen die mogelijk naar werchter kunnen komen.

Slash, soundgarden, aerosmith ( ooit goed voor headlinen ), motorhead, status quo, zz top touren allemaal en hebben nog niets in België deze zomer. Zal wel nog iets van verschijnen op werchter en de rest op suikerrock, lokerse ed

Alice in chains, mastodon en slayer op gmm! Die affiche is nu zo goed als vol!

Nu kunnen we eens denken aan de grotere hardrock/metal namen die mogelijk naar werchter kunnen komen.

Slash, soundgarden, aerosmith ( ooit goed voor headlinen ), motorhead, status quo, zz top touren allemaal en hebben nog niets in België deze zomer. Zal wel nog iets van verschijnen op werchter en de rest op suikerrock, lokerse ed

Er moet nog een 30-tal namen komen voor GMM hoor. En Van alle namen die je noemt gaan we geen enkele op Werchter zien, durf ik om wedden.

ik denk van bovenstaande namen:
- Soundgarden staat al op Graspop
- ZZ Top lijkt mij echt sterk aangezien da die vorig jaar nog op rock zottegem stonde, zie ik meer naar lokerse feesten ofzo komen
- Slash lijkt mij de grootste kanshebber van de bovenstaande lijst, past nog op donderdag en da zou ik persoonlijk echt tof vinden, dan staan er die dag toch heel wat rock legendes op werchter.
- Aerosmith zou ik heel raag eens zien, en ik hoop dat ze komen maar ik reken er eigenlijk niet meer op, ik dacht graspop maar met de namen van vandaag lijkt mij die kans heel klein.
- Motorhead zeker niet, de zanger sukkelt me de gezondheid en ze hebben daarom hun europese tour gecanceld
- Status Quo heb ik al is gezien en ik vond dat vrij goed maar ik zou niet weten waar je die zet op werchter, meer graspopmateriaal. Dus ik denket niet

Grootste kanshebber is dus slash maar ook die kans is niet zo heel groot :)

Ik wacht nog op Kasabian maar wat ik wou vragen, waar zet je die? Als sub of daar nog voor?
IS bv dit mogelijk?

Triggerfinger - Kasabian - Black Keys - Pearl Jam

Kasabian gaat wel voor een lagere spot hoor, buiten UK welteverstaan.

Idd, Soundgarden staat al op Graspop en ZZ Top staat op 25 juni in Vorst Nationaal, dus die twee kunnen we zeker uitsluiten.

Slash (áls die gaat touren) maakt wel kans denk ik. Aerosmith zou super zijn, maar willen die rond 19u of zo spelen?

Kasabian gaat wel voor een lagere spot hoor, buiten UK welteverstaan.

Idd, Soundgarden staat al op Graspop en ZZ Top staat op 25 juni in Vorst Nationaal, dus die twee kunnen we zeker uitsluiten.

Slash (áls die gaat touren) maakt wel kans denk ik. Aerosmith zou super zijn, maar willen die rond 19u of zo spelen?

En waar maak je dat uit op? Frankrijk & athene headlinen ze(middelgrote festivals). Warsaw subheadlinen/coheadlinen ze. In VK subheadlinen ze niet, maar headlinen ze gewoon. Het gaat er inderdad niet zo zeer om waar zij voor gaan, maar waar ze neergezet worden, zeker met zo'n staat van dienst kan dat gemakkelijk subben zijn.

En waar maak je dat uit op? Frankrijk & athene headlinen ze(middelgrote festivals). Warsaw subheadlinen/coheadlinen ze. In VK subheadlinen ze niet, maar headlinen ze gewoon. Het gaat er inderdad niet zo zeer om waar zij voor gaan, maar waar ze neergezet worden, zeker met zo’n staat van dienst kan dat gemakkelijk subben zijn.

Kasabian stond hier in 2012 twee plaatsen onder de sub. Sindsdien niets nieuws meer uitgebracht, en de nieuwe plaat komt er pas in mei ofzo. Plaats voor sub zou het meest logische zijn.

Ik denk dat ze de meeste iets grotere namen nog niet bekend mogen maken en wachten tot Glastonbury met iets komt. Kasabian schijnt volgens de geruchten headliner te staan op Glastonbury dus denk dat we moeten wachten op bevestiging tot Glastonbury dat doet.

In NL/BE is kasabian lang niet zo populair, vorig jaar stonden ze nog in paradiso. Waar ook geen storm op kaarten was volgens mij. (Het viel wel tegelijk met BKS).

- Slash lijkt mij de grootste kanshebber van de bovenstaande lijst, past nog op donderdag en da zou ik persoonlijk echt tof vinden, dan staan er die dag toch heel wat rock legendes op werchter.<br>

Hoezo past nog op donderdag? Heeft hij andere data gepland dan, volgens mijn niet toch? Hij heeft alleen gezegd dat hij ging touren...

Ik bedoelde als hij tourt en hij komt naar werchter laat hem dan alstublieft donderdag komen op de dag van metallica dan heb je echt een legendarische dag met een hoop rocklegendes :)

Ah ja, dat is zeker waar! Maar op zaterdag zou 'ie ook goed passen denk ik. Elke dag is eigenlijk prima, als hij maar komt :D

CAGE THE ELEPHANT !<br>
Legandary live-shows !<br>
Let them come……………….

Voor wishlists en overige onzin verwijs ik u graag door naar: http://festileaks.com/topic/rock-werchter-2014-wishlists-festivalvragen/

Verder ben ik het wel met je eens overigens :D

Users who are viewing this thread