Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
White lies nog steeds niet .. dat begin ik eerlijk gezegd best raar te vinden …

ja waar kwam die leak ook alweer vandaan? iemand een siteje?
Het enige dat ik me herinner is dat Festileaks erover schreef dat ze het van twee bronnen gehoord hadden...

"Even terzijde; White Lies is naar het schijnt wel binnengehaald, maar uiteraard niet als hoofdact. Dit gerucht is aan ons door een tweetal verschillende bronnen bevestigd."

http://festileaks.com/2013/12/rock-werchter-geruchten-update-met-muse-foo-fighters-en-white-lies/

Foals, Icona Pop (foto), Steve Aoki, Woodkid, Morcheeba, I am Legion, Sunrise Avenue en Noisia zijn toegevoegd aan de line-up van het Hongaarse VOLT Festival.

Misschien kanshebbers voor Werchter.

En Jack White kan volgens jullie wel subben? Ik volg het niet... Kasabian is een van de grotere britse bands van het afgelopen decennium(na AM natuurlijk). Ik blijf erbij dat Kasabian kan subben op Rock Werchter. Zeker aangezien er verder niet heel veel mogelijkheden zijn, maargoed...

TRAVIS - CLEAN BANDIT - THE SPECIALS - JOHN NEWMAN - DEAP VALLY - NINA NESBITT - THE HORRORS - GORGON CITY - THE STRYPES - THE POLYPHONIC SPREE - FROM THE JAM - NEON JUNGLE - SWIM DEEP - CHLÖE HOWL - THE SELECTER - DUKE DUMONT - PEACE - JULY TALK - THE MOVE - DAPPY - LAWSON - THE VAMP voor Isle of Wight. Daar mogen er wel wat van doorgeschoven worden van mij: The Horrors, John Newman, The Strypes, Swim Deep, The move, Lawson... Festivalinfo vermeld: Na Rock Werchter heeft OOK Isle of Wight KoL als AFSLUITER. Ik weet niet of Festivalinfo iets meer weet, waarschijnlijk niet, maar toch...

En Jack White kan volgens jullie wel subben? Ik volg het niet… Kasabian is een van de grotere britse bands van het afgelopen decennium(na AM natuurlijk). Ik blijf erbij dat Kasabian kan subben op Rock Werchter. Zeker aangezien er verder niet heel veel mogelijkheden zijn, maargoed…

Jack White en Kasabian zijn in mijn ogen dezelfde positie, namenlijk net onder de sub. Natuurlijk dat Kasabian een van de grootste Britse bands van het voorbije decennium is, maar daarom niet in Belgie.

I er ook nog een mogelijkheid dat iron maiden op Werchter speelt?! Staan namelijk een niet op Graspop.. En ze hebben nog een gaatje vrij op de zondag. Niet dat ze van mij per se hoeven te komen, zie ze wel op fortarock :)

Ik bedoelde niet een van de grootste bands in Engeland, maar een van de grootste bands uit Engeland. En aangezien Engeland al jaren bepalend is in de Rock, Punkrock, Postpunk en ppr zou ik toch zeggen dat ze kunnen subben, maar we zullen het hier toch wel niet over eens worden. Ik vraag me nog wel steeds af wie er dan wel in aanmerking komen voor de subheadline positie. Florence + the Machine? Snow Patrol? KoL?(das jammer...) Placebo?(vind ik ook niet subwaardig, maar daar zullen anderen ook wel anders over denken)

Ik bedoelde niet een van de grootste bands in Engeland, maar een van de grootste bands uit Engeland. En aangezien Engeland al jaren bepalend is in de Rock, Punkrock, Postpunk en ppr zou ik toch zeggen dat ze kunnen subben, maar we zullen het hier toch wel niet over eens worden. Ik vraag me nog wel steeds af wie er dan wel in aanmerking komen voor de subheadline positie. Florence + the Machine? Snow Patrol? KoL?(das jammer…) Placebo?(vind ik ook niet subwaardig, maar daar zullen anderen ook wel anders over denken)

Placebo is sowieso sub he, samen met Black Keys. Ik gok dat we dan nog Florence voor Arctic Monkeys krijgen, en dat vroeg of laat Lenny Kravitz of Snow Patrol opduiken als sterke sub voor die slecht verkopende zondag.

Beck komt trouwens niet, doet Europa in augustus/september.

The cure komt met een nieuw album en gaat op toernee. Ik zie ze wel zeer graag komen. Op zondag is er evenueel wel nog plaats voor hen, alleen zie ik ze helaas niet afsluiten, ik vind dus geen plekje voor hen, wat denken jullie?

Ik denk niet dat ze na hun mini performance hier nog willen optreden. Ze mochten verdorie OVERAL hun 3h set spelen behalve op Werchter... elke fan ziet ze toch liever ergens binnen en ik denk dat ze wel eerder een ziggo dome/sportpaleis zullen aandoen

Ik denk niet dat ze na hun mini performance hier nog willen optreden. Ze mochten verdorie OVERAL hun 3h set spelen behalve op Werchter… elke fan ziet ze toch liever ergens binnen en ik denk dat ze wel eerder een ziggo dome/sportpaleis zullen aandoen

Een losse show van The Cure zou fenomenaal zijn. Op Werchter mag ook, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet. In 2012 vond ik ze echt sterk. Véél te kort wel, maar kom. (Play For Today/A Forest was magisch)

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pink_Floyd wrote:</div>
Ik denk niet dat ze na hun mini performance hier nog willen optreden. Ze mochten verdorie OVERAL hun 3h set spelen behalve op Werchter… elke fan ziet ze toch liever ergens binnen en ik denk dat ze wel eerder een ziggo dome/sportpaleis zullen aandoen

Een losse show van The Cure zou fenomenaal zijn. Op Werchter mag ook, maar dat gebeurt waarschijnlijk niet. In 2012 vond ik ze echt sterk. Véél te kort wel, maar kom. (Play For Today/A Forest was magisch)

Zou het kunnen, KoL vroeg in de avond met een korte set en dan The Cure als afsluiter met dit keer wel de volle 3 uur als goedmaker? Mij lijkt het wel mogelijk...

Als The Cure dit jaar festivals doet zal het wel TW Classic zijn, daar kunnen ze ook een langere settijd krijgen (zoals Springsteen in 2013). Werchter heeft nu voor de zondag een echt kanon nodig dat de tickets doet vliegen, en als ik het mij goed herinner verkocht de dag met The Cure pas laat uit in 2012.

The cure is natuurlijk een geweldige band maar inderdaad niet de gedroomde band die de ticketverkoop een enorme boost gaat geven lijkt me dus sterk als ze er zouden staan. Van de andere kant vorig jaar kreeg je eerst DM ook voor veel mensen niet de gedroomde headliner met editors er achteraan dus het zou ook the cure-kol kunnen worden natuurlijk.

The cure is natuurlijk een geweldige band maar inderdaad niet de gedroomde band die de ticketverkoop een enorme boost gaat geven lijkt me dus sterk als ze er zouden staan. Van de andere kant vorig jaar kreeg je eerst DM ook voor veel mensen niet de gedroomde headliner met editors er achteraan dus het zou ook the cure-kol kunnen worden natuurlijk.
Ik vind The Cure niet eens een gek idee eigenlijk.
Geweldige band. The Cure en KOL samen is al beter dan KOL alleen hoor. het trekt toch weer bepaald publiek met zich mee.
Ik blijf erbij, DM was voor mij echt wel een headliner naam, die band heet een gigantische status, niet hier in benelux zo zeer, maar zelfs dat onderschat je misschien.
The Cure zit niet in dezelfde baan als DM/Editors. Maar is toch een legendarische band, ik zie het wel zitten. of het gebeurt, geen idee, vast niet. Maar echt een gek idee is het ook weer niet.

The Cure zit niet in dezelfde baan als DM/Editors. Maar is toch een legendarische band, ik zie het wel zitten. of het gebeurt, geen idee, vast niet. Maar echt een gek idee is het ook weer niet.

Depeche Mode en The Cure zijn natuurlijk allebei fenomenale bands, maar qua grootte zie ik The Cure als de meest omvangrijke. Ze hebben denk ik toch net iets meer 'hits' dan DM. Probeer maar iemand te vinden die nummers als In Between Days, Boys Don't Cry, Just Like Heaven, Close To Me, Lullaby, Friday I'm In Love en A Forest niet kent.

Hits doen er anderzijds niet echt toe uiteraard. Maar puur qua omvang lijkt The Cure me toch iets meer een headliner dan DM/Editors.

<div class="d4p-bbt-quote-title">xSam__ wrote:</div>

Depeche Mode en The Cure zijn natuurlijk allebei fenomenale bands, maar qua grootte zie ik The Cure als de meest omvangrijke. Ze hebben denk ik toch net iets meer ‘hits’ dan DM. Probeer maar iemand te vinden die nummers als In Between Days, Boys Don’t Cry, Just Like Heaven, Close To Me, Lullaby, Friday I’m In Love en A Forest niet kent.

Hits doen er anderzijds niet echt toe uiteraard. Maar puur qua omvang lijkt The Cure me toch iets meer een headliner dan DM/Editors.

Eens.

The Cure verkocht laat uit, maar dat is altijd zo met de donderdag. deze dag is dit jaar voor het eerst sinds (ik denk altijd) uitverkocht op zo'n korte tijd, en dat komt gewon door de immense groep Metallica fans in België.

Ik heb zo in 2009 een week opvoorhand beslist om de donderdag te gaan, toen met Placebo, Oasis en the prodigy als hoofdacts, toch ook een knalaffiche.

Users who are viewing this thread