Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Rock Werchter zal inderdaad pas tegen het einde van de week namen bekend maken, nu is er plots veel nieuws van andere festivals, en Limp Bizkit zie ik als een mogelijkheid, zou een goede toevoeging zijn van de line-up

Waarom zouden al die namen vanop dat Amerikaans festival niet op Werchter kunnen? Dat festival is eind mei en begin juni, waarna er wordt gezegd dat diegene van begin junu niet op Werchter kunnen staan, terwijl Soundgarden zowel begin juni in Amerika speelt en het weekend voor Werchter op Graspop staat? Ik zie dus geen definitieve afvallers en noem dit dus een theorie dat op niets slaat eigenlijk.

Waarom zouden al die namen vanop dat Amerikaans festival niet op Werchter kunnen? Dat festival is eind mei en begin juni, waarna er wordt gezegd dat diegene van begin junu niet op Werchter kunnen staan, terwijl Soundgarden zowel begin juni in Amerika speelt en het weekend voor Werchter op Graspop staat? Ik zie dus geen definitieve afvallers en noem dit dus een theorie dat op niets slaat eigenlijk.

Beter lezen...

Er staat July op de poster ipv juni. En de namen in mei zijn natuurlijk nog wel mogelijk op Werchter. En de 2e rij valt precies gelijk met Werchter dus die zijn wel uitgesloten.

Voor velen een opluchting. De kans dan 30 Seconds to Mars nog komt is nihil. 2juli Oostenrijk, 4 juli Roemenië en 6 juli Bulgarije. Het lijkt mij niet logisch de 3e en de 5e(al helemaal niet) een tussenstop in België te maken.

3e Zou nog kunnen haha, maar dat zal wel niet. Ik zie ze wel naar Lowlands gaan eigenlijk.

Dit festival is ook nog niet voorbij gekomen denk ik: Ruisrock in Finland, zelfde weekend als Rock Werchter: http://www.ruisrock.fi/en/program

Suede is daar vandaag voor bevestigd. Zeer welkom op Rock Werchter. Ook Bastille, Caribou en Icona Pop staan er.

Röyksopp en Robyn mogen we definitief schrappen: op 29 juni in Los Angeles en dan ook nog in het Werchterweekend in Amerka, op Sasquatsh.

Van de Mainsquare namen zullen Arsenal, John Butler Trio, Paul Kalkbrenner en London Grammar er wel staan. Op Girls in Hawaii hoop ik ook sterk! Rodrigo y Gabriella is ook aardig voor in het zonnetje in de namiddag.

Volgens mij wordt Mogwai ook bevestigd binnekort, na hun twee uitverkochte AB-passages van een aantal dagen geleden.

Enorm jammer dat weer achter het net gevist wordt inzake Kraftwerk, het tweede jaar op rij nu al.

Oké, excuses. Maar het verschil juni - juli is op papier niet groot :D
Nuja, namen die we door kunnen schuiven naar Pukkelpop, net als QOTSA. Hopelijk valt de dag van hun goed mee (er van uitgaande dat ze er effectief zullen staan)

Northside komt met Lana del Rey, White Lies, Rudimental, St. Vincent en Donkey Roadshow. Mooi, want ik begon met toch een beetje zorgen te maken over de leak van White Lies... Lana del Rey was ook al logisch voor Werchter. St. Vincent is geweldig. Zou van mij op werchter mogen komen. Past ook wel.

Ik zie op het programma van Ruisrock ook The Offspring staan, lijkt me een hele mooie toevoeging voor Werchter. Ik kan me niet herinneren dat deze naam eerder voor bij is gekomen?

Ik zie op het programma van Ruisrock ook The Offspring staan, lijkt me een hele mooie toevoeging voor Werchter. Ik kan me niet herinneren dat deze naam eerder voor bij is gekomen?

Die komen hier af en toe nog wel eens langs maar de reden dat dat niet vaak gebeurd is omdat al sinds november bekend is dat ze op Groezrock staan.

Enorm jammer dat weer achter het net gevist wordt inzake Kraftwerk, het tweede jaar op rij nu al.

Wees blij. Mensen zeuren hier over de wijze waarop KoL op het podium staat, wel: KoL is in de leer geweest bij Kraftwerk en moet daarin nog steeds haar meedere erkennen. Van een mp3-speler met Kraftwerk komt meer aktie dan van Kraftwerk op het podium. En het geluid is 1:1 gelijk.

Wees blij. Mensen zeuren hier over de wijze waarop KoL op het podium staat, wel: KoL is in de leer geweest bij Kraftwerk en moet daarin nog steeds haar meedere erkennen. Van een mp3-speler met Kraftwerk komt meer aktie dan van Kraftwerk op het podium. En het geluid is 1:1 gelijk.

Die twee vallen nu echt niet te vergelijken he. Het stilstaan hoort bij de act van Kraftwerk, alle aandacht moet immers gaan naar de visuals die daarvoor compenseren. Of ga je ook klagen dat 3/4 van de DJ's gewoon in hun booth blijven staan en af en toe meeknikken met het ritme?

Hier wil ik toch even op reageren want ik vind dat een band die niet veel interactie heeft met het publiek wel degelijk een fantastisch optreden kan geven. Bands als Kraftwerk, Radiohead, Arctic Monkeys en de eerder genoemde The Cure vind ik live waanzinnig goed en dat terwijl die toch niet echt Green Day/Kaiser Chiefs- gewijs van "hey ho" en handjeklap doen. Soms is dat echt tof maar niet alle artiesten hebben dit nodig.

Begrijp me niet verkeerd: sfeer in het publiek is belangrijk, maar die sfeer hoeft volgens mij niet altijd te komen van interactie.

Wolfmother‏@wolfmother·20 mins
RUSSIA: We're playing at Moscow Park Live Fest, June 27-29. Get info and tickets here: http://ow.ly/tijG6 . pic.twitter.com/HxsaDrj3j9

Schrijf maar op als kanshebber nu.

De gitarist van The Strokes (Albert Hammond Jr) heeft Europese solodata aangekondigd voor juli, dus Julian Casablancas is niet de enige die solo de baan op zal zijn (voor zij die nog op The Strokes hoopten).

Zou Beady eye bij de volgende namen zitten?

Wie zal het zeggen. Van mij mag het zeker! Als Barn headliner ofzo zou dat echt perfect zijn
De vraag is vooral wanneer er namen zouden komen.
Straks 1 (grote), of meer (kleinere)? Of pas vrijdag...

Users who are viewing this thread