Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Rolling Stones komen niet, ze gaan echt niet de grootste headliner op RW tot nu toe in een co-headliner constructie zetten…

Ja het is toch gewoon net hoe je het noemt. Ik heb nog nooit een festival horen zeggen, ja die band is co-headliner, die band subheadliner en die dagopvulling. Ze kunnen ook niet zeggen, ja we hebben Kings of Leon, maar ze zijn geen headliner. Ze boeken gewoon een zo goed mogelijke line-up

De tijden zullen geen probleem zijn hoor Stijn, ze kunnen op zondag ook wel tot 01:30 doorgaan en de Kings of Leon beginnen op andere festivals zoals Pinkpop) soms al om 9:00 uur.

klopt, maar op pinkpop zijn ze dan wel afsluiter en enige headliner. Hier zouden ze volledig ondergesneeuwd worden door de andere headliner

Half Moon Run op DTRH. Weet iemand hoe groot de kans is dat ze op Werchter komen? Ik zou ze heeel graag willen zien, als je het niet kent raad ik het je echt aan.
Ik hoop verder nog onder anderen op Jake Bugg en Miles Kane, verder ben ik al heel blij met de line up!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
De tijden zullen geen probleem zijn hoor Stijn, ze kunnen op zondag ook wel tot 01:30 doorgaan en de Kings of Leon beginnen op andere festivals zoals Pinkpop) soms al om 9:00 uur.

klopt, maar op pinkpop zijn ze dan wel afsluiter en enige headliner. Hier zouden ze volledig ondergesneeuwd worden door de andere headliner

RS door KoL ondergesneeuwd of andersom?

Ja het is toch gewoon net hoe je het noemt. Ik heb nog nooit een festival horen zeggen, ja die band is co-headliner, die band subheadliner en die dagopvulling. Ze kunnen ook niet zeggen, ja we hebben Kings of Leon, maar ze zijn geen headliner. Ze boeken gewoon een zo goed mogelijke line-up

Ze zeggen niet co-headliner maar ze zeggen wel dat 2 bands op 1 dag headliner zijn, wat dus eigenlijk hetzelfde betekend. Van bijvoorbeeld The Black Keys zeggen ze niet dat ze headliner zijn maar staan wel 1 spot onder de headliner dus zijn ze sub-headliner. Een co-headliner speelt over het algemeen ook langer dan een sub-headliner. Dus denk ik niet dat The Rolling Stones komen want waarom zou zo'n grote band in een co-headliner constructie zetten? Dat kost gewoon een hele hoop geld terwijl je makkelijk uitverkoopt met alleen The Stones. En er zit echt wel een limiet aan hoe goed je een line-up wilt maken want je wilt nog steeds winstgevend blijven.

Half Moon Run op DTRH. Weet iemand hoe groot de kans is dat ze op Werchter komen? Ik zou ze heeel graag willen zien, als je het niet kent raad ik het je echt aan.<BR>Ik hoop verder nog onder anderen op Jake Bugg en Miles Kane, verder ben ik al heel blij met de line up!

Jake Bugg staat in het weekend van Rock Werchter in Amerika op het Sasquatch festival. Dus kun je afschrijven. Wellicht dat Miles Kane wel komt.

Half Moon Run kan best in het begin van de dag in The Barn of KluB C lijkt mij.

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br>

KoL met zo'n 7 meter ondergesneeuwd door Stones(maakt niet uit dat t zomer is :P )

<div class="d4p-bbt-quote-title">Pankurokku wrote:</div>
Half Moon Run op DTRH. Weet iemand hoe groot de kans is dat ze op Werchter komen? Ik zou ze heeel graag willen zien, als je het niet kent raad ik het je echt aan.<BR>Ik hoop verder nog onder anderen op Jake Bugg en Miles Kane, verder ben ik al heel blij met de line up!

Jake Bugg staat in het weekend van Rock Werchter in Amerika op het Sasquatch festival. Dus kun je afschrijven. Wellicht dat Miles Kane wel komt.

Half Moon Run kan best in het begin van de dag in The Barn of KluB C lijkt mij.

Aah, is dat even jammer. Maar gelukkig komt hij vaak naar Nederland.
Miles Kane en Half Moon Run zie ik graag komen!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br><br>

KoL met zo’n 7 meter ondergesneeuwd door Stones(maakt niet uit dat t zomer is
icon_razz.gif
)

Let it snow let it snow !

Ik lees net dat Brian Jonestown Massacre op DTRH speelt, echt een heeele vette band. Heeft iemand een idee hoe populair ze hier zijn en hoe groot de kans is dat ze op werchter spelen?

Wat Beady Eye betreft, die zijn hier eigenlijk nooit echt zo populair geweest, zijn broer heeft hier veel meer succes, misschien dat hij wel komt (hoewel het in 2012 op niet zo veel trok).

Om nog een andere naam te laten vallen, The Sisters of Mercy, ze komen eind mei naar de AB, wat in een mum van tijd uitverkocht zal zijn, ondanks een ticketprijs van 35 euro. Ze hebben hier nog heel veel (oudere) fans rondlopen en ik zie ze mogelijk wel komen (zeer graag zelfs).

Zou het trouwens nog kunnen dat de Stones op de zondag staan? Want ik vind het me toch vreemd, hoe kan Werchter naast én Foo Fighters, én Muse, én RHCP, én Linkin Park én de Stones hebben gegrepen? Ik dacht eerst dat er gewoon weinig tourende bands waren maar dit zijn er toch wel behoorlijk wat…

Jij kan het ook nogal pessimistisch voorstellen zeg. Het mag ondertussen duidelijk zijn dat Muse en Foo Fighters op dat moment geen Europees tourende bands zijn. Linkin Park en RHCP hun dichtst bijzijnste data zijn nog steeds 3 weken voor Werchter, dus het is ook niet gezegd dat die tijdens Werchter nog in Europa zijn.

Wat Rolling Stones betreft: ik ben er 100% zeker van dat Werchter hen makkelijker kan strikken dan Pinkpop, ze hebben hen in het verleden immers al geboekt voor losse concerten op de Werchterweide. Maar als ze dat doen is het gewoon 1000 keer logischer om hen op TW Classic of Werchter Boutique te zetten, omdat ze dan meer winst kunnen halen uit 1 act. Waarom zouden ze ook een hyperdure act aan de line up moeten toevoegen als de combitickets toch al voor minstens de helft uitverkocht zijn, en naar alle verwachten die ten laatste tegen halverwege maart volledig weg zijn?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

Ze zeggen niet co-headliner maar ze zeggen wel dat 2 bands op 1 dag headliner zijn, wat dus eigenlijk hetzelfde betekend. Van bijvoorbeeld The Black Keys zeggen ze niet dat ze headliner zijn maar staan wel 1 spot onder de headliner dus zijn ze sub-headliner. Een co-headliner speelt over het algemeen ook langer dan een sub-headliner. Dus denk ik niet dat The Rolling Stones komen want waarom zou zo’n grote band in een co-headliner constructie zetten? Dat kost gewoon een hele hoop geld terwijl je makkelijk uitverkoopt met alleen The Stones. En er zit echt wel een limiet aan hoe goed je een line-up wilt maken want je wilt nog steeds winstgevend blijven.

Naja weet ik veel, ik kan me nog steeds niet voorstellen dat zo'n groot festival zoveel bands niet kan overtuigen... En Muse is trouwens nog steeds voor geen één festival aangekondigd. Ik heb nog wat hoop (wat dus niet pessimistisch is...)

<div class="d4p-bbt-quote-title">neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Fonneke wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Stockholm Syndrome wrote:</div><br><br><br>

KoL met zo’n 7 meter ondergesneeuwd door Stones(maakt niet uit dat t zomer is
icon_razz.gif
)

Let it snow let it snow !

Snow ((Hey Oh))... Ik gok nog steeds op de Peppers als afsluiter.

Om mijn post hierboven te ondersteunen: als we er vanuit gaan dat er nog een tweede headliner bij KoL komt, dan heb je zoals het er nu uit ziet de volgende opties:

- The Rolling Stones: staan op Pinkpop mits Jagger&co akkoord gaan, maar zouden door RW inderdaad op Classic of Boutique gezet worden (ik gok die eerste) en sowieso niet als co-headliner met KoL. Dus die kunnen we afstrepen.
- Foo Fighters: staan half juni in de USA, het lijkt me logisch dat ze met hun nieuwe album eerst verder de USA rondgaan alsvorens naar Europa te komen. Natuurlijk, Arctic Monkeys staat wel op beide, maar die hoeven ook niet de hele USA rond te toeren omdat ze geen nieuw album hebben en het niet hun thuisland is, zoals wel bij de Foo's het geval is. Ik verwacht ze hoogstens tegen de tijd van Pukkelpop in Europa, niet eerder, misschien pas volgend jaar of zaalshows in de winter.
- Muse: tourt niet, is veel te groot om samen met KoL te staan, dus nee. Hoe vet het mij ook lijkt, je boekt geen KoL als je Muse al hebt, zoals een paar posts geleden al werd gezegd zit er inderdaad een limiet aan hoe goed je je line-up kan maken als het nog winstgevend moet zijn. Bovendien touren ze dus niet, dan kunnen ze nog zulke goede vriendjes met RW zijn maar het zit er niet in deze keer.
- Linkin Park: zou natuurlijk kunnen, maar die zouden in mijn optiek sowieso vóór KoL staan en niet afsluiten. Dat is op zich een realistische beeld maar geen echte knaller om de zondag uit te verkopen lijkt mij. Ik zie ze dan nog eerder bij Arctic Monkeys staan eerlijk gezegd.

Blijft over: Red Hot Chili Peppers. Europese datum paar weekjes voor Werchter, geen reden om aan te nemen dat ze daarna weer snel naar de USA gaan, zou de zondag sowieso uitverkopen. Ja, ze zijn ook groot en duur, maar niet (meer) zo als Muse en beter te combineren met KoL. Bovendien, zij touren dus wél, als Muse zou touren zou ik het ook nog een kansje geven maar nu niet echt, hoe graag ik het ook zou willen. Maar goed, als we nog een knaller op zondag gaan verwachten is de enige logisch overblijvende naam RHCP.

Oh en nu vergeet ik nog The Cure. Laatste natuurlijk genoemd, ik weet niet meer naar aanleiding waarvan, maar het zou in principe kunnen denk ik. Al kom je dan natuurlijk wel helemaal met je tijdschema in de knoei als je hen 3u laat spelen. En een tweede keer minder dan dat gaan ze niet trekken denk ik. Ik houd het bij de Peppers.

Muse heeft wel aangegeven in een interview dat ze een festival doen in Europa en een in de VS. Ik kan het interview helaas niet zo snel terug vinden..

Die in de VS is Coachella dus en in europa is nog niks voor zover ik weet. Er ging wel een datum rond van 23 Juni in Bremen. Die datum is laatst weer veranderd in 21 Juni en nog nooit officieel bevestigd door Muse en zelfs ontkent door de tour manager. (Dit en dit). Dus dat is een beetje een vaag verhaal verder, maar ik weet niet of Werchter de beste papieren heeft als Muse daadwerkelijk nog een festival gaat doen.

@visdave34 'Tof of the Bill' zou er ook gewoon op kunnen duiden dat KoL een van de beste bands van dit moment is(in hun ogen). Kan net zo goed een verkooppraatje zijn, want als je het verhaaltje bij iedere artiest leest zie je dat ze ongeveer iedereen de hemel in prijzen.

Ik zeg niet dat er nog een act als de stones of RHCP na KoL staan. Ik denk het eerlijk gezegd van niet. Van de andere kant kan ik niet geloven dat Werchter het hier bij laat. Ze hebben een jubileumeditie, en pinkpop(kleiner budget, kleiner festival) overklast ze hier even fenomenaal(op het gebied van headliners). Maargoed, deze discussie is al eindeloos gevoerd, en kan nog eindeloos doorgaan. Ik ben in ieder geval blij met de namen van Rock a Field. White Lies, CHVRCHES, Camo & Krooked, Grandmaster Flash en Dreamcatcher zouden niet misstaan op het affiche. White Lies leak lijkt toch waar te zijn, na enkele weken spanning en achterdocht(bij mij). Met de opmerking 'White Lies is afgezwakt na het debuutalbum' ben ik het trouwens niet helemaal eens, maar dat is voor een ander topic ;).

Muse heeft wel aangegeven in een interview dat ze een festival doen in Europa en een in de VS. Ik kan het interview helaas niet zo snel terug vinden..

Die in de VS is Coachella dus en in europa is nog niks voor zover ik weet. Er ging wel een datum rond van 23 Juni in Bremen. Die datum is laatst weer veranderd in 21 Juni en nog nooit officieel bevestigd door Muse en zelfs ontkent door de tour manager. (Dit en dit). Dus dat is een beetje een vaag verhaal verder, maar ik weet niet of Werchter de beste papieren heeft als Muse daadwerkelijk nog een festival gaat doen.

Tja daar zit ook weer wat in. Ik merk dat ik eigenlijk niet meer op Muse durf te hopen omdat het dan zo'n teleurstelling zou zijn als ze niet kwamen. Zonder KoL zou ik zonder twijfel zeggen dat RW de beste papieren heeft om "dat ene festival" te zijn, nu is dat denk ik Roskilde. Bovendien is dat twee festivals verhaal ook alweer enigszins ontkracht, aangezien ze in een later interview aangaven in Oost-Europa te staan en nog "somewhere else". Kan natuurlijk net zo goed nog Werchter zijn, maar ik denk het niet. Al heb je gelijk dat het wat kort door de bocht is om te stellen dat ze niet touren, ik zie ze nog steeds niet komen.

Tja ik denk ook niet dat ze komen eigenlijk, en anders zal het idd wel Roskilde worden. Foo Fighters staan trouwens als sterk gerucht om Glastonbury te headlinen. Dus die zou ik ook nog niet helemaal uitsluiten. Als Glastonbury nou eens wat namen bekend ging maken zou dat enorm helpen :p

Maar ik zit in een soort tunnelvisie van dat er nog iets groots na KoL staat denk ik.. Help :(

Users who are viewing this thread