Graspop Metal Meeting 2025

Jullie onderschatten ook hoeveel mainstream rockliefhebbers opgegroeid zijn met Linkin Park. Dat is echt veel meer dan een nu metal act he.

Ik zou het breder trekken: ik ken meerdere (jongere) mensen die wel naar Linkin Park en Deftones of Metallica luisteren, maar verder niets met metal hebben en juist wel met de bredere RW programmatie.

Iemand hier opperde dat hij (of zij) zich zou vervelen op RW, maar hetzelfde geldt voor menig RW-ganger die wél helemaal blij is met een line-up waar zowel Sam Fender als Linkin Park opstaan. Die zouden zich op GMM stierlijk staan te vervelen.

Wat denken jullie voor de zaterdag, weten we al wie de Marquee headliner zou zijn?

Amenra? Apocalyptica? Of ontbreekt ie nog?
Zou lorna shore niet de marquee kunnen afsluiten? Ik denk dat hun show daar wel prima zou werken al vrees ik dat ze gewoon in het licht op de mainstage moeten staan.

Het was dan wel voor het laatst in 2016, maar toen was Apocalyptica de afsluiter van de Marquee, Amenra de vorige keer in 2022 sub. Maar misschien maken ze wel een leuk casual podium op de Jupiler met Apocalyptica daar als afsluiter en dan Amenra > Opeth in de Marquee?

Zou lorna shore niet de marquee kunnen afsluiten? Ik denk dat hun show daar wel prima zou werken al vrees ik dat ze gewoon in het licht op de mainstage moeten staan.

Oh, die had ik nog niet eens gezien op de zaterdag. Zou ook zeker kunnen, Amenra > Lorna Shore... Of ze moeten Lorna Shore voor Korn op de mainstage willen zetten?

Oh, die had ik nog niet eens gezien op de zaterdag. Zou ook zeker kunnen, Amenra > Lorna Shore... Of ze moeten Lorna Shore voor Korn op de mainstage willen zetten?
amenra en lorna shore in de marquee zou qua genre wel goed werken denk ik! Maar dan zal er wel nog de sub voor de zaterdag ontbreken toch? Want ik denk niet dat ze spiritbox al zo hoog aan zetten 🤔,

Laat Opeth inderdaad maar op een andere dag komen, en laat zaterdag gewoon Lorna shore, Amenra en Apocalyptica niet clashen met de headliners. Bedankt 😅

Dat clashen zal wel een probleem worden vermoed ik. Denk niet dat ze alle drie buiten de Marquee zullen staan.

Lorna Shore lijkt me typisch zo'n band die beter tot zijn recht komt als marquee headliner maar die die positie al zijn ontgroeid.
Denk dat die gewoon mainstage sub gaan zijn, in het zonnetje. Net als Behemoth een paar jaar terug.
Zou natuurlijk kunnen dat ze wel in de tent staan maar op basis van de positie op de poster zou ik zeggen dat het toch mainstage wordt

• Leuk
Waarderingen: MartinB
Lorna Shore lijkt me typisch zo'n band die beter tot zijn recht komt als marquee headliner maar die die positie al zijn ontgroeid.
Denk dat die gewoon mainstage sub gaan zijn, in het zonnetje. Net als Behemoth een paar jaar terug.
Zou natuurlijk kunnen dat ze wel in de tent staan maar op basis van de positie op de poster zou ik zeggen dat het toch mainstage wordt
Daar 'vrees' ik ook wel wat voor, het zou me wel helpen om clashes te vermijden natuurlijk 😅

Als ik er geld op in zou moeten zetten zou ik toch hiervoor gaan:
Mainstages: Lorna Shore > Spiritbox > ?? > Korn > NiN (headliners kunnen ook net zo goed omgedraaid)
Marquee: Apocalyptica > Amenra
Op de vraagtekens verwacht ik dan iets als ADTR of BFMV.

Was ondertussen even aan het kijken wat de mensen in de clashfinders van de zaterdag hadden gemaakt
@saurus ben jij toevalig een hele fanatieke Bad Wolves fan? Aangezien ze klein op de poster staan en jij ze nog net niet bombardeerd tot subheadliner :ROFLMAO:
Of je hebt een grote hekel aan Spiritbox, die op de poster als eerste band genoemd worden na de headliners :)
1737813734773.png

Helemaal mee eens. Vind het anti-woke sentiment dan ook totaal niet passen binnen de rock wereld. Vroeger zetten artiesten zich af tegen bekrompenheid, maar tegenwoordig is binnen de scene op plekken een eigen vorm van conservatief denken ontstaan.

In mijn optiek is de alternatieve muziek scene juist al decennia de plek voor buitenbeentjes en rebellen die tegen racisme, homofobie en "het systeem" aan trappen. Maar helaas kruipen reactionaire politieke tendensen ook de muziek wereld binnen, vooral uit de VS.
Of.
Of
Zou het kunnen dat alle kanten misschien gewoon ook te vinden zijn in de muziekwereld en dat er sommige progressieven zo ver vant padje zijn dat de gematigden nu ook conservatief lijken. 🙂

En ja. Als uw 1e idee bij het zien van die poster de impact op het milieu is dan hoor je bij de extremen. Dat mag maar besef dan ook dat het wel goed kan zijn dat je zelf zover aan de buitenkant zit dat alles op den duur 'conservatief' lijkt.

Kgeef het u op een briefke. Het is een kwestie van tijd voor er 1 of andere groene beweging gaat komen protesteren tegen het gebruik van al dat vuur tijdens optredens. Want stel u voor dat de poging-tot-wereldverbeter-knop 4 dagen op een jaar zou afstaan.

En ja. Als uw 1e idee bij het zien van die poster de impact op het milieu is dan hoor je bij de extremen.
Nee joh. Is geen hele gekke gedachte als je naar een route kijkt en "huh, niet logisch en niet echt milieubewust" denkt. Als dat al in de extremen valt...

Maar zullen we deze discussie hier maar niet voeren? Niemand komt eruit, mensen gaan het niet eens worden en het wordt er uiteindelijk nooit gezelliger op.

Users who are viewing this thread