Graspop Metal Meeting 2025

Nee joh. Is geen hele gekke gedachte als je naar een route kijkt en "huh, niet logisch en niet echt milieubewust" denkt. Als dat al in de extremen valt...

Maar zullen we deze discussie hier maar niet voeren? Niemand komt eruit, mensen gaan het niet eens worden en het wordt er uiteindelijk nooit gezelliger op.

Das het verschil. Het onlogisch vinden is wat anders dan daar meteen het label slecht voor het milieu moeten aanhangen.

Er zullen wel redenen voor zijn en als artiesten daar mee moeten bezit zijn kan iederen hier binnenkort komen zagen waarom de artiesten niet meer of nauwelijks komen wegens geen mogelijk tot logische reisplanning.

Wees blij dat ze komen, er zal wel voor de zo logisch mogelijke route gekozen zijn adhv de festivals die ze willen doen.

En wat je zegt klopt, maar ik merk hier wel een tendens in de 'kant' waarvoor het forum een voorkeur heeft en geef graag wat tegengas.

Maiden, Slipknot, Korn, NIN, Lindemann. I gotta say it is an absolute blast. All 5 are top names for me. Last year was my first time at GMM and this year it's equally as good, easily. No other festival near Germany offers this. Sadly I will only be able to come saturday.

By the way today Manson was officially freed from the d.a. - no evidence found after 4 years of investigation. That could finally open up his festival invites again (Graspop??). But even if there's no way Trent would allow to have him on the same day, same stage.

Hellfest will probably stick to the ban as his last performance there was ouright terrible. It should be an honor and privilege to play at GMM.

Maiden, Slipknot, Korn, NIN, Lindemann. I gotta say it is an absolute blast. All 5 are top names for me. Last year was my first time at GMM and this year it's equally as good, easily. No other festival near Germany offers this. Sadly I will only be able to come saturday.

By the way today Manson was officially freed from the d.a. - no evidence found after 4 years of investigation. That could finally open up his festival invites again (Graspop??). But even if there's no way Trent would allow to have him on the same day, same stage.

Hellfest will probably stick to the ban as his last performance there was ouright terrible. It should be an honor and privilege to play at GMM.
De laatste passage van Marilyn Manson wordt gezien als een van de slechtste headlineshows ooit op GMM. Als hij niet geboekt wordt zal het niet enkel aan de beschuldigingen liggen.

Is er een reden om aan te nemen dat Trent zou eisen dat Marilyn Manson niet op dezelfde dag en stage mag spelen?

Het woke syndroom kruipt helaas ook langzaam de metal wereld in.
Dat is weer het andere uiterste, en dit soort reacties helpen absoluut niet.
Er is helemaal niks mis met 'woke', en waar het oorspronkelijk voor stond en nog steeds staat.
Helaas zijn de verkeerde mensen ermee aan de haal gegaan, en hebben er een soort 'ultra-woke' beweging van gemaakt, die op veel fronten veel te ver gaat.
Dat roept dan natuurlijk weer een tegenbeweging op, oftewel anti-woke.
Eerlijk gezegd kan ik inmiddels niet meer zeggen welke van die twee extreme bewegingen ik het ergst en meest irritant vind.

Kunnen we niet gewoon een beetje normaal doen met z'n allen?
Elkaar respecteren, iedereen in zijn waarde laten, beetje aan de natuur en omgeving denken, etc.?

De laatste passage van Marilyn Manson wordt gezien als een van de slechtste headlineshows ooit op GMM. Als hij niet geboekt wordt zal het niet enkel aan de beschuldigingen liggen.
Ik ken de man en zijn muziek amper, maar uit reviews blijkt dat hij dit jaar uitzonderlijk scherp staat (in vergelijking met vroeger). Reeds aantal jaar nuchter en fel vermagerd werd er geclaimed. Er werd ook gemeld dat zijn laatste album niet slecht was (?).
Hopelijk blijft GMM er toch even van weg totdat alles daar opgeklaard is (mbt. de rechtszaken tegen hem).

• Leuk
Waarderingen: dvdh666
You mean the 2018 show? I didn’t know this show was so poorly received? We had a blast in the front and most of my friends on the campground said they were pleasantly surprised, especially after his weak show at Wacken in 2017.

If all his legal problems are sorted out, I’d say invite the man for 2026 - his recent performances are really good!

• Leuk
Waarderingen: The Black en RobsZombie
Ik ken de man en zijn muziek amper, maar uit reviews blijkt dat hij dit jaar uitzonderlijk scherp staat (in vergelijking met vroeger). Reeds aantal jaar nuchter en fel vermagerd werd er geclaimed. Er werd ook gemeld dat zijn laatste album niet slecht was (?).
Hopelijk blijft GMM er toch even van weg totdat alles daar opgeklaard is (mbt. de rechtszaken tegen hem).
Hij maakt al jaren prima.albums. Niet zo heftig qua tempo als vroeger, maar wel lekker donker en slompig.
de huidige is ook weer prima te.doen

Nee joh. Is geen hele gekke gedachte als je naar een route kijkt en "huh, niet logisch en niet echt milieubewust" denkt. Als dat al in de extremen valt...

Maar zullen we deze discussie hier maar niet voeren? Niemand komt eruit, mensen gaan het niet eens worden en het wordt er uiteindelijk nooit gezelliger op.
Ik vind dat een goede, stevige maar nette discussie juist prima hier past, veel beter en liever dan pagina's vol met 'vand.... (vul 'm maar in 😉 ).
We zijn allemaal volwassen mensen met volwassen meningen, en altijd is er altijd Team Sfeerbeheer nog.

Edit: Overigens is het natuurlijk ook nogal potsierlijk om eerst je eigen mening in een discussie te geven, om ze vervolgens af te kappen. ;)

Ik vind dat een goede, stevige maar nette discussie juist prima hier past, veel beter en liever dan pagina's vol met 'vand.... (vul 'm maar in 😉 ).
We zijn allemaal volwassen mensen met volwassen meningen, en altijd is er altijd Team Sfeerbeheer nog.

Het probleem zit hem dan ook in het feit dat het woordje "nette" er aardig snel tussenuit valt.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage en Timmetje
Dit soort discussies leveren 9 van de 10 keer niets op. Mensen gaan het niet eens worden en uiteindelijk eindigt het toch vaak in chagrijnigheid.
Dan kun je beter meteen met elkaar afspreken om hem maar niet te voeren (afkappen was het niet perse, die ''zullen we de discussie hier maar niet voeren?'' was echt als vraag bedoeld. :) )

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Loek123
Als ik er geld op in zou moeten zetten zou ik toch hiervoor gaan:
Mainstages: Lorna Shore > Spiritbox > ?? > Korn > NiN (headliners kunnen ook net zo goed omgedraaid)
Marquee: Apocalyptica > Amenra
Op de vraagtekens verwacht ik dan iets als ADTR of BFMV.
Ai dat gaat pijn doen in clashes

sommige progressieven zo ver vant padje zijn dat de gematigden nu ook conservatief lijken.

Progressief "extreem"
-iedereen is gelijkwaardig
-de planeet moet leefbaar blijven
-armoede moet de wereld uit geholpen word.

Als je deze ideeën "ver van het padje" vind beetje sowieso conservatief ja.

Om de planeet leefbaar te houden moet er heel veel veranderen, dus wellicht ook tour schemas en live optredens.
Persoonlijk vind ik vuurwerk vervangen door licht shows of drones bijvoorbeeld helemaal geen rare gedachte.

Het is niet zo dat mensen "te ver doordraaien" het is zo dat de meerderheid van de mensheid de ernst van het probleem klimaatverandering gewoon niet in ziet.

Well we're discussing possible lineup or? It's not like there's an endless amount of headliner possibilities, and he is one of the last rock icons younger than Cooper/Meine/Dickinson etc

Radke will never be an icon, I assume.

I'd also be interested in System of a Down (only seen Tarkian solo and that was not so banging), Bon Jovi (probably Werchter material) and Billy Idol.

Users who are viewing this thread