Graspop Metal Meeting 2025

't is ook niet dat die een privéjet daarvoor heeft ofzo dus die impact blijft zeer beperkt.
En ze carpoolen al met elkaar. 😉

Ok, even serieus, ik ben ook zeer milieubewust, waar en wanneer ik maar kan, en hoop dat anderen dat redelijkerwijs ook zoveel mogelijk zijn.
Ik heb bewust geen kinderen, stem op een groene partij, houd van groene festivals, etc.

Maar ik ga me niet bezig houden met de route van een tour van een band.
Ik ga ervan uit dat ook zij een optimale en zo kort mogelijke route nastreven, dat is voor hen ook goedkoper, prettiger en efficiënter.
Maar helaas lukt dat blijkbaar niet altijd zoals je zou willen, en zul je stukken moeten 'omrijden'.
Als we zelfs dat niet accepteren, dan kunnen we inderdaad beter de hele entertainment sector opdoeken.

Laatst bewerkt:
Muzikaal past LP ook beter op Werchter (of eventueel Pukkelpop). Daar zijn ze gewoon iets minder de vreemde eend in de bijt dan ze op Graspop zouden zijn. Geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Sleep Token of A Perfect Circle of Nine Inch Nails of nog een hoop andere namen.

Op Graspop zou Linkin Park tussen Slipknot en Korn staan, allemaal nu metal.

Op Werchter staan ze tussen Sam Fender (singer songwriter) en Oliva Rodrigo (popster) ik weet niet hoor, denk dat ze op Werchter meer buiten de boot vallen. Ik zie verder bij Werchter geen band waar de zanger zo schreeuwt als Linkin Park of überhaupt artiesten waar je een goeie moshpit kan verwachten.

Op Werchter staan ze tussen Sam Fender (singer songwriter) en Oliva Rodrigo (popster) ik weet niet hoor, denk dat ze op Werchter meer buiten de boot vallen. Ik zie verder bij Werchter geen band waar de zanger zo schreeuwt als Linkin Park of überhaupt artiesten waar je een goeie moshpit kan verwachten.
Misschien kijk je naar het verkeerde festival want op Werchter staan daar toch echt Deftones en While She Sleeps onder

Misschien kijk je naar het verkeerde festival want op Werchter staan daar toch echt Deftones en While She Sleeps onder

Ik keek naar een oude poster. Het algemene punt is hetzelfde, op Werchter ziet men veel toch veel pop / pop rock, vergeleken daarmee is Linkin Park wel een stukje harder en eerder een uitschieter dan het gemiddelde, zeggen dat Linkin Park beter beter op Werchter past en niet op Graspop is pure gatekeeper onzin.

Ik keek naar een oude poster. Het algemene punt is hetzelfde, op Werchter ziet men veel toch veel pop / pop rock, vergeleken daarmee is Linkin Park wel een stukje harder en eerder een uitschieter dan het gemiddelde, zeggen dat Linkin Park beter beter op Werchter past en niet op Graspop is pure gatekeeper onzin.
Dat het niet op Graspop past ben ik het ook zeker niet mee eens, ik denk dat Linkin Park gewoon prima op Graspop en Werchter past.
Als de grote hype van de reunie weer wat gaat liggen zie ik Linkin Park ook wel op Graspop staan ergens in de komende jaren.
Financieel gezien is het gewoon een logische beslissing van Livenation om ze op Werchter te zetten, aangezien ze alles waar ze staan toch wel uitverkopen ongeacht hoe groot het festival is.

Linkin Park is nu al voor de derde keer headliner daar, dus je kan ook niet beweren dat ze er niet passen. Werchter is trouwens hetzelfde festival dat acts als Metallica, Slayer, Parkway Drive, Mastodon, ... op de main stage heeft gezet. Allemaal toch een stukje harder dan LP.

Jullie onderschatten ook hoeveel mainstream rockliefhebbers opgegroeid zijn met Linkin Park. Dat is echt veel meer dan een nu metal act he.

Linkin Park is nu al voor de derde keer headliner daar, dus je kan ook niet beweren dat ze er niet passen. Werchter is trouwens hetzelfde festival dat acts als Metallica, Slayer, Parkway Drive, Mastodon, ... op de main stage heeft gezet. Allemaal toch een stukje harder dan LP.

Jullie onderschatten ook hoeveel mainstream rockliefhebbers opgegroeid zijn met Linkin Park. Dat is echt veel meer dan een nu metal act he.
Linkin Park zal daar sowiso wel beter werken dan Slayer, Maiden of Stone Sour indertijd.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage

Linkin Park is echt een gateway band. En Chester was een van de eerste metalcore zangers, weet zeker dat veel metalcore zangers zich door hem hebben laten inspireren. Zowel cleans als screams beheerste hij perfect, wat een geweldige zanger was dat!

En ook allemaal bands die gewoon veel beter passen op Graspop die je noemt

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ik vind een beetje rekening houden met de wereld anders wel behoorlijk metal.

Helemaal mee eens. Vind het anti-woke sentiment dan ook totaal niet passen binnen de rock wereld. Vroeger zetten artiesten zich af tegen bekrompenheid, maar tegenwoordig is binnen de scene op plekken een eigen vorm van conservatief denken ontstaan.

In mijn optiek is de alternatieve muziek scene juist al decennia de plek voor buitenbeentjes en rebellen die tegen racisme, homofobie en "het systeem" aan trappen. Maar helaas kruipen reactionaire politieke tendensen ook de muziek wereld binnen, vooral uit de VS.

Zo een gek parcours lijkt me dat trouwens toch ook weer niet.
Inderdaad. Vind het best meevallen.

Deftones, while she sleeps…
Voor the slope komen de namen nog, daar kan altijd wel een pitje gebouwd worden.

Sleep token is misschien wel toekomstig headliner. Ik zou dat juist omarmen, in plaats van elk jaar weer met Sabaton, Slipknot of zelfs GnR te zitten.
Sleep Token, Electric Callboy, Architects, allemaal toekomstige headliners als je het mij vraagt. Ik omarm dat ook hoor, is de afgelopen jaren al in gang gezet met PwD, BMTH, Ghost en dit jaar Powerwolf door ze een (North) HL spot te geven. PwD en BMTH dragen hun HL positie met verve, afgelopen jaren echt hoogtepunten van GMM geweest (Ghost niet gezien dus kan ik niet beoordelen). Scorpions, Judas Priest, Iron Maiden, etc. hebben niet het eeuwige leven, heel goed dat er al ‘nieuwe’ headliners worden geprogrammeerd en de toekomstige headliners al een hoge plek wordt gegeven om ze zo al klaar te stomen en het publiek te laten wennen.

En ook allemaal bands die gewoon veel beter passen op Graspop die je noemt
Hangt er vanaf hoe je passen definieert. Ja, op Graspop staan er meer acts die er op lijken. Tegelijk horen een paar metalbands er ook gewoon bij in het DNA van Werchter. Of om het anders te zeggen: de metal acts liggen daar muzikaal wat verder van het gemiddelde, maar het past ook niet bij Werchter om een affiche te hebben zonder een portie metal. Is al jaren zo, gaat ook niet veranderen, elke keer blijven piepen dat die bands beter op Graspop zouden staan is zinloos.

Laatst bewerkt:
Sol Sonic Ride Part II (DE) (28 jun): King Buffalo, Brant Bjork Trio, My Sleeping Karma ❤️, Valley Of The Sun, Daily Thompson, The Machine, Einseinseins

472560792_18155639953343097_1552076556549174233_n.jpg

Rock In Bourlon (FR) (27 - 29 jun): False Reality HC, Early Moods

Kave Fest (FR) (4 - 6 juli 2024): Ensiferum - Bad Situation - Stellvris

1737808871346.png
Plane'r Fest (FR) (4 - 5 jul): While She Sleeps - Pogo Car Crash Control - Vestige 🤘- Eight Sins

473807294_1044494854360600_1760840568134336446_n.jpg

Dark River Festival (FI) (10 - 12 jul): My Dying Bride, Pain Confessor

474517943_1334499731287461_9088742628987753949_n.jpg

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Dr. Hannibal

Users who are viewing this thread