Graspop Metal Meeting 2025

Muzikaal past het op zowel GMM als RW. Qua grootte en populariteit, zeker in het jaar van de comeback, heel logisch dat ze op RW staan. Komende jaren zou best de keuze een keer op GMM kunnen vallen, voor nu was het te hoog gegrepen denk ik. GMM legt het gewoon af tegen RW, denk dat LP de meest gewilde band is op festivals wereldwijd op het moment. Zal na dit jaar weer iets minder zijn, dan heeft GMM best een kans volgens mij.
Dat zeg ik, Gamma. 😉

• Haha
Waarderingen: Piebe71 en mvl1980
Verdacht gat in deze tour. Zie er nog een Europese leg bij komen
Bekijk bijlage 12511
Ik zou het alvast tof vinden moest deze combi passeren. De passage van Generation Sex in 2023 had weinig met Billy Idol solo te maken. Billy Idol zou tof zijn in vooravond. Hij staat trouwens op zondag 22 juni op een festival in de UK (https://www.aegpresents.co.uk/event/forever-now-festival/) dus hij is in Europa. Misschien iets voor de vrijdag als aanvulling op headliners FIR en Slipknot? Joan Jett zit echter tijdens GMM in Las Vegas ...

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Begrijp sowieso niet echt wat er love-or-hate is aan Nine Inch Nails.

Is een band met weinig eigenschappen die genoeg ergernis oproepen om het echt over hate te hebben. Daar waar ik me bij Tool nog kan voorstellen dat men het pretentieus geneuzel vindt. Kan begrijpen dat iemand niets heeft met NIN, maar vraag me af hoe je daar een actieve afkeer van kan hebben.
‘k ga mij er nog 1 malig over buigen. Er is weinig ‘haat’ naar hun toe. Iemand die eenmalig zijn bevinding geeft over een band haat die band niet per se (in mijn geval niet). Ik kende ze amper en na een aantal nummers te luisteren vond ik dat (vanuit het perspectief van een mixing/mastering engineer) de band niet heel veel speciaals te bieden had in hun nummers die Graspop gerelateerd zijn. De nummers die dan wel echt goed zijn (en die ik ook kan smaken) zijn dan weer meer toegankelijk voor een Werchter/Pukkelpop. Ik heb niet meer dan een mening gegeven maar als die mening niet strookt met wat het selecte groepje dat hier altijd aanwezig is dan verdraaien ze je woorden, doen ze alsof je er niks van kent en beginnen ze zelf pest gedrag te vertonen. Ik die daar dan mee lach word dan gerapporteerd voor ‘pestgedrag’ en op de vingers getikt voor ‘persoonlijke aanval’. Lol

Ik zou het alvast tof vinden moest deze combi passeren. De passage van Generation Sex in 2023 had weinig met Billy Idol solo te maken. Billy Idol zou tof zijn in vooravond. Hij staat trouwens op zondag 22 juni op een festival in de UK (https://www.aegpresents.co.uk/event/forever-now-festival/) dus hij is in Europa. Misschien iets voor de vrijdag als aanvulling op headliners FIR en Slipknot? Joan Jett zit echter tijdens GMM in Las VegaGoh

‘k ga mij er nog 1 malig over buigen. Er is weinig ‘haat’ naar hun toe. Iemand die eenmalig zijn bevinding geeft over een band haat die band niet per se (in mijn geval niet). Ik kende ze amper en na een aantal nummers te luisteren vond ik dat (vanuit het perspectief van een mixing/mastering engineer) de band niet heel veel speciaals te bieden had in hun nummers die Graspop gerelateerd zijn. De nummers die dan wel echt goed zijn (en die ik ook kan smaken) zijn dan weer meer toegankelijk voor een Werchter/Pukkelpop. Ik heb niet meer dan een mening gegeven maar als die mening niet strookt met wat het selecte groepje dat hier altijd aanwezig is dan verdraaien ze je woorden, doen ze alsof je er niks van kent en beginnen ze zelf pest gedrag te vertonen. Ik die daar dan mee lach word dan gerapporteerd voor ‘pestgedrag’ en op de vingers getikt voor ‘persoonlijke aanval’. Lol
Iemand mag iets vinden en anderen mogen daar wat van vinden. Lijkt mij einde discussie toch?

• Leuk
The Rock Circus met Alestorm, Enter Shikari, Annisokay, Brothers of Metal en The Cost. Erg goede namen, hopelijk kunnen Alestorm en Annisokay alsnog naar Graspop?

• Leuk
Dan lijkt me dat bij deze uit de wereld toch? Het leven is te kort om ons over dit soort zaken druk te maken. Het liep misschien van alle kanten wel wat uit de hand. Maar mocht je nog willen aanvullen wat je dan wel aantrekt van de huidige lineup. Laat het weten. En mocht je nog wel naar Graspop gaan dit jaar, laten we er een pint op nemen🤗

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en N1tje
The Rock Circus met Alestorm, Enter Shikari, Annisokay, Brothers of Metal en The Cost. Erg goede namen, hopelijk kunnen Alestorm en Annisokay alsnog naar Graspop?
Alestorm, annisokay en the cost zou ik alvast leuk vinden! Het blijft me wel verbazen hoe vaak Alestorm hier in de buurt speelt! Ik weet niet of Graspop ze dan ook nog gaat boeken 😬

Misschien, maar dat heeft puur en alleen met grootte en populariteit te maken.
Voor de rest passen ze net zo goed op RW als op GMM, evenals bands als NIN, QOTSA, Tool, Metallica, en wat mij betreft zelfs Muse en The Prodigy.

Muzikaal past LP ook beter op Werchter (of eventueel Pukkelpop). Daar zijn ze gewoon iets minder de vreemde eend in de bijt dan ze op Graspop zouden zijn. Geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Sleep Token of A Perfect Circle of Nine Inch Nails of nog een hoop andere namen.

• Thinking
Muzikaal past LP ook beter op Werchter (of eventueel Pukkelpop). Daar zijn ze gewoon iets minder de vreemde eend in de bijt dan ze op Graspop zouden zijn. Geldt trouwens ook voor bijvoorbeeld Sleep Token of A Perfect Circle of Nine Inch Nails of nog een hoop andere namen.

Als ze Linkin Park in plaats van NIN hadden neergezet boven Korn, dan zie ik daar geen vreemde eend in… Zal wel beetje afhankelijk zijn van welke albums ze muziek spelen, net als een Bon Jovi? Maar over de gehele line up past een Linkin Park toch gewoon niet bij de rest van een Werchter.

• Leuk

Users who are viewing this thread