Graspop Metal Meeting 2025

I think Iron Maiden, Slipknot, NIN and Korn aren’t too shabby haha
I don't so much mean the headliners that have already been confirmed, but more that there are relatively few bands touring that would normally headline GMM. Iron Maiden is a top name. 9.5/10 The rest is ok.

Furthermore, it seems like a lot of gathering some names. What is touring has either already been confirmed on RW, is more RW material or has already been there last year.

Klopt wel!

Ik had ook wel schrik dat het met Maiden en slipknot bij twee echt sterke headliner zou blijven maar de NIN boeking maakt het wel echt heel sterk!

Ik denk dat we het wat zo kunnen vergelijken qua status:

Tool =NIN
FFDP << Maiden
BMTH = Slipknot
A7X = Korn
Alice cooper = Till
Machine head = Powerwolf

Gewoon al heel sterke namen desondanks de relatief weinige tourende bands
Ik denk dat Tool wel populairder is dan NIN en ik ben eerder fan van NIN.
A7x en Korn komen bij elkaar in de buurt. Ik denk dat je eerder A7x als grootste naam weg kan zetten dan Korn.
Till verkoopt in Nederland wel veeeeeeel meer kaarten dan Alice.
Voor de rest kan ik mij er wel in vinden.

Is een argument waar je niks mee kan. Linkin Park is metal, Robbie Williams niet. Linkin Park kan op Graspop, Robbie Williams niet.

Edit: zonder te willen gatekeepen uiteraard.

Snap je heel goed maar vind het uitverkopen van een ziggo geen reden.

En tja ik hou van LP hoor maar vind ze niet passen op GMM waarom,.. gewoon daarom

Snap je heel goed maar vind het uitverkopen van een ziggo geen reden.

En tja ik hou van LP hoor maar vind ze niet passen op GMM waarom,.. gewoon daarom
Wat een slecht argument! De grootste Nu-metal band past helemaal op graspop! Zeker met hun laatste album wat terug helemaal in de stijl is van Hybrid theory en Meteora

Mocht linkin park nu enkel nummers van A thousand suns en The hunting party brengen zou ik je argument nog snappen, maar dat is nu eenmaal niet zo

Robbie Williams ook maar ja vind het LP meer een RW band dan GMM
Wat is überhaupt een RW band? Iedere band die het ooit voor elkaar heeft gekregen hun muziek op de radio te krijgen? Ik vind dit zo'n onzin manier om er naar te kijken. Linkin Park is een van de grootste Nu Metal bands ter wereld, sterker nog op een gegeven moment waren ze gewoon de meest populaire rock band ter wereld. Ze hebben een enorme invloed gehad op de moderne metalcore en andere verwante genres.

En kom niet aanzetten met "het is geen metal" want dat is Aerosmith, Scorpions, Deep Purple, Kiss etc ook niet.

Wat een slecht argument! De grootste Nu-metal band past helemaal op graspop! Zeker met hun laatste album wat terug helemaal in de stijl is van Hybrid theory en Meteora

Mocht linkin park nu enkel nummers van A thousand suns en The hunting party brengen zou ik je argument nog snappen, maar dat is nu eenmaal niet zo

Linkin Park past op Graspop, maar past nog beter op Werchter.

Begrijp sowieso niet echt wat er love-or-hate is aan Nine Inch Nails.

Is een band met weinig eigenschappen die genoeg ergernis oproepen om het echt over hate te hebben. Daar waar ik me bij Tool nog kan voorstellen dat men het pretentieus geneuzel vindt. Kan begrijpen dat iemand niets heeft met NIN, maar vraag me af hoe je daar een actieve afkeer van kan hebben.
Ik had het van tevoren ook niet verwacht, maar ik was toch verbaasd over het aantal negatieve reacties (met name voor de aankondiging, toen het gerucht net opkwam en mensen die het niet kenden eens gingen luisteren wat het is). Er is op z'n minst één iemand met een sterke afkeer jegens de productie op oudere albums, maar die beerput zal ik maar dicht laten 😅 Verder ook kritieken gezien op hun algemene sound, of specifieker de elektronische elementen, en Trent zijn stem/zangstijl.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Ik denk dat Tool wel populairder is dan NIN en ik ben eerder fan van NIN.
Ik vind Tool en NIN ook wel redelijk vergelijkbare boekingen. Het zijn beide bands die zowel op RW als GMM passen, maar tot nu toe altijd naar die eerste zijn gegaan, om voor de hand liggende redenen. Qua muziek hebben ze beide een vrij unieke sound, en bevinden ze zich in een niche gebied ergens aan de grijze grensgebieden van het metalgenre, waardoor ze inderdaad voor velen een gevalletje 'love it (ik sta vooraan!) or hate it (ik ga naar de camping/huis)' zullen zijn.

Maar Tool lijkt in ieder geval in de context van GMM een stuk populairder, gezien de snelheid waarmee de dagtickets voor Tool over de toonbank vlogen (uitverkocht 2 dagen na start VVK), zo snel is nog nooit een dag uitverkocht geraakt, bij lange na niet.
Dat had ik NIN niet zien doen in een vergelijkbare situatie, waarin ze al voor de start van de VVK waren aangekondigd.
Tuurlijk, NIN zal de verkoop ongetwijfeld ook een flinke boost geven, en wie weet volgt er straks al een low ticket warning of zelfs een uitverkocht, maar dat is uiteraard geen eerlijke vergelijking, aangezien de verkoop al een hele tijd bezig is, en de zaterdag hoogstwaarschijnlijk toch al vrij goed verkoopt.

Laatst bewerkt:
Linkin Park past op Graspop, maar past nog beter op Werchter.
Misschien, maar dat heeft puur en alleen met grootte en populariteit te maken.
Voor de rest passen ze net zo goed op RW als op GMM, evenals bands als NIN, QOTSA, Tool, Metallica, en wat mij betreft zelfs Muse en The Prodigy.

Voor de rest passen ze net zo goed op RW als op GMM, evenals bands als NIN, QOTSA, Tool, Metallica, en wat mij betreft zelfs Muse en The Prodigy.
Zolang de headliners qua genre mooi in balans blijven vind ik ook dat deze er allemaal passen! 1-2 van de niet standaard headliners per editie is absoluut prima voor mij!

Muzikaal past het op zowel GMM als RW. Qua grootte en populariteit, zeker in het jaar van de comeback, heel logisch dat ze op RW staan. Komende jaren zou best de keuze een keer op GMM kunnen vallen, voor nu was het te hoog gegrepen denk ik. GMM legt het gewoon af tegen RW, denk dat LP de meest gewilde band is op festivals wereldwijd op het moment. Zal na dit jaar weer iets minder zijn, dan heeft GMM best een kans volgens mij.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread