Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Wij mogen voortborduren op een dag met meezingers.
Momenteel zijn op ons festival al te vinden: Toppers, De Dijk, Froukje, The Opposites, Bazart
Wij vullen deze aan met de Nederland's gevoeligste Spotify-poëet. S10
Als ik mijn eigen concept of die van Koekdoos had gekregen had ik het natuurlijk niet gedaan
Maarja meezingers... dan kan ik deze buitenkans natuurlijk niet laten liggen
Brian kon en mocht natuurlijk maar 5 namen kiezen van zijn shortlist. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid stond de volgende naam ook op zijn lijstje!
Een festival met alleen maar artiesten uit genres startend met een G? Dan trekken we alles maar eens uit de kast. Met nog een weekje te gaan tot het begin van Eurosong kunnen we niet anders dan beginnen met de "Prins van de gabberpop": Joost!
Voorlopige indeling:
Main Stage 1: x - Steel Panther - x - Pantera - Joost
Main Stage 2: x - x - Alice In Chains - x - x
Marquee: Gutalax - x - x - Villagers Of Ionnina City - x
Maatschappij kritisch, protest, demonstraties, lekker op de trekker. Als er een onderwerp veel aan bod is gekomen de afgelopen jaren, dan zijn het wel de boeren
Daarom voegen wij (niet voor het eerst) Normaal weer eens toe aan het affiche van Baspop. Met verschillende maatschappij kritische nummers rondom de boeren, is Normaal natuurlijk een geweldige band om toe te mogen voegen aan deze editie en dan heb je met Bennie Jolink natuurlijk meteen een goede criticus te pakken, want hij is natuurlijk wel een "boerenlul", maar hij spreekt zich ook fel uit tegen groepen als Farmers Defence Force en roept op tot dialoog om eindelijk eens verder te kunnen.
Bennie Jolink (76) is fel tegen Farmers Defence Force (FDF) en de activistische acties van de boerenorganisatie. De zanger van de Achterhoekse rockgroep Normaal pleit voor een goed gesprek om de stikstofproblematiek op te lossen.
www.ad.nl
Recentelijk ook een podcast verschenen over protestsongs waar Bennie Jolink te gast was, niet geheel toevallig even geluisterd na het ontvangen van dit thema voor de draft. Interessant allemaal!
Ik ben er nog niet helemaal uit of Slaappop een soort Paaspop moet worden of dat het een festival wordt waar ook de fijnproever zich thuis voelt. In beide gevallen past de volgende naam: Sleep
De namen die wij in onze schoot geworpen kregen zijn. Metal, metal en metal, lijkt het devies te zijn. Dødheimsgard, Metallica, Fleddy Melculy, AMENRA, Throwing Bricks & Ontaard performing Something to Lose.
Onze eerste zelfgekozen naam luistert naar King Gizzard & The Lizard Wizard zij zullen met een stevige set afdalen naar ons festival.