Graspop Metal Meeting 2025

Prodigy 27 juni in Nederland
Opent terug mogelijkheid voor graspop
Lijkt me dan best aannemelijk dat we vanmiddag een pakketje krijgen met bijvoorbeeld The Prodigy als North Stage headliner op de vrijdag.
En dan misschien ook wel de headliner van de zondag al direct + een poster, zéker als de headliner een Judas Priest is. Vraag me namelijk echt af of ze nu zo'n Judas Priest (vermoedelijk als vervanger van Aerosmith (?) ) een eigen aankondiging gaan geven. Terwijl het een best prima naam is om een groep/pakket te dragen.

• Leuk
Waarderingen: Chronicbias
Lijkt me dan best aannemelijk dat we vanmiddag een pakketje krijgen met bijvoorbeeld The Prodigy als North Stage headliner op de vrijdag.
En dan misschien ook wel de headliner van de zondag al direct + een poster, zéker als de headliner een Judas Priest is. Vraag me namelijk echt af of ze nu zo'n Judas Priest (vermoedelijk als vervanger van Aerosmith (?) ) een eigen aankondiging gaan geven. Terwijl het een best prima naam is om een groep/pakket te dragen.

Als Judas Priest de zondag headliner wordt, dan vermoed ik toch eerder eenzelfde uitwerking als Alice Cooper 10:00 en pakketje 16:00.
Lijkt me niet dat een band of management ermee akkoord gaat dat je tegelijk met een pakketje als headliner wordt aangekondigd.

(Al spreekt dit meteen tegen dat FiR headliner zou zijn, dus wie weet heb je gewoon gelijk)

Als Judas Priest de zondag headliner wordt, dan vermoed ik toch eerder eenzelfde uitwerking als Alice Cooper 10:00 en pakketje 16:00.
Lijkt me niet dat een band of management ermee akkoord gaat dat je tegelijk met een pakketje als headliner wordt aangekondigd.

(Al spreekt dit meteen tegen dat FiR headliner zou zijn, dus wie weet heb je gewoon gelijk)
De bal is rond. En kan dus alle kanten op.

Mooie uiteenzetting!
Voor 2025 zitten we op 4 met Nine Inch Nails, Till Lindemann, Powerwolf en Falling In Reverse? (3 als FiR geen headliner is)
Zou zelfs nog op 5 kunnen komen, dan hebben ze dus een record.
Waarom wordt er geopperd dat FIR een headliner zou zijn?
Alle headliners zijn specifiek genoemd in het bericht:

"Na de aankondiging van 5 headliners, voegen we nog eens 88 nieuwe namen toe aan de affiche van de 28ste editie van Graspop Metal Meeting.
Eerder kondigden we al deze headliners aan voor GMM 2025:

• Iron Maiden (donderdag 19 juni 2025 – South Stage);
  • Powerwolf (donderdag 19 juni 2025 – North Stage);
  • Slipknot (vrijdag 20 juni 2025 – South Stage);
  • Korn (zaterdag 21 juni 2025 – North Stage);
  • Till Lindemann (zondag 22 juni 2025 – North Stage)"
Alle headliners kregen een stuk info op de bandpage, FIR niet.

Laten we hopen dat dat geen headliner gaat zijn. Ik snap dat de headliners karig zijn dit jaar...maar ik zou liever een middagbandje promoveren dan die egotripper de positie te gunnen.
Fingers crossed

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en bunsofsteel
Ik zie ook niet helemaal in wat er mis is met de headliners van dit jaar, begrijp de kritiek niet zo

Iron Maiden hoeft niet veel over gezegd te worden denk ik? Vergelijkbaar met Tool/GNR van de afgelopen jaren gewoon een giga headliner die zijn moeilijke donderdag al heeft uitverkocht.
Slipknot wordt als minder gezien omdat we met zijn allen 2023 een minder optreden vonden, maar ze zijn nog steeds even groot als band qua ticketverkoop ze verkopen met gemak de ziggo dome uit. De negativiteit rond die band lijkt me meer een forum dingetje.
Till Lindemann vind ik verschrikkelijk maar die man verkoopt ook gewoon de nodige tickets, zoals we onlangs in een poll hier zagen scoorde hij het hoogste geloof ik zelfs.
Korn wordt ook sterk onderschat hier, ze zijn headliner overal in europa zoals op Download (meer dan 100k capaciteit) en Rock Am ring, Novarock etc, dat boeken naast nine inch nails is gewoon één van de sterkste headliner combi's van de afgelopen jaren.
Powerwolf verkoopt de afaslive uit, dat is iets dat veel north stage headliners niet eens lukt.

Een line up met Iron Maiden, Slipknot en dan een verassende boeking als NiN (ziggodome act) erbij kan je veel over zeggen maar zwakke headliners zijn het niet. Met Korn als uitschieter zijn de north stage headliners ook gewoon weer prima dit jaar, net als andere jaren.

We moeten nog even wachten tot alle headliners bekend zijn, maar tot nu toe lijkt het erop dat de headliners van 2025 minstens even sterk zijn als die van 2024.

enige die mist en we weten allemaal dat die niet mogelijk was is linkin park. buiten linkin park heeft graspop volgens mij het beste rijtje headliners van alle metal festivals in de buurt

Maak van LP Sabaton of PwD of Ghost

Sorry ik vind LP niet slecht maar heb liever de bovernstaande

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Ik zou het persoonlijk een enorme stunt vinden als ze LP weten te boeken.
Helemaal langs de huidige headliners waar ik NiN ook als een zeldzame paradijsvogel ervaar.

Het probleem is vooral dat in dit soort discussies het mensen niet lukt om hun eigen mening te scheiden van een objectieve analyse van de ticketverkoop van de headliners. Wanneer iemand zegt dat de headliners zwak zijn bedoelen ze meestal 'het is mijn ding niet'. Dat is op deze pagina ook weer duidelijk het geval. Mensen praten langs elkaar heen, de een heeft het over wat hij of zij leuk vind, de andere probeert objectief te kijken of iets een sterke headliner is qua ticketverkoop of niet.

Waarom wordt er geopperd dat FIR een headliner zou zijn?
Alle headliners zijn specifiek genoemd in het bericht:

"Na de aankondiging van 5 headliners, voegen we nog eens 88 nieuwe namen toe aan de affiche van de 28ste editie van Graspop Metal Meeting.
Eerder kondigden we al deze headliners aan voor GMM 2025:

• Iron Maiden (donderdag 19 juni 2025 – South Stage);
  • Powerwolf (donderdag 19 juni 2025 – North Stage);
  • Slipknot (vrijdag 20 juni 2025 – South Stage);
  • Korn (zaterdag 21 juni 2025 – North Stage);
  • Till Lindemann (zondag 22 juni 2025 – North Stage)"
Alle headliners kregen een stuk info op de bandpage, FIR niet.

Laten we hopen dat dat geen headliner gaat zijn. Ik snap dat de headliners karig zijn dit jaar...maar ik zou liever een middagbandje promoveren dan die egotripper de positie te gunnen.
Fingers crossed
Het misverstand dat FIR headliner zou zijn komt vooral door de positie op de poster.

Ik zou het persoonlijk een enorme stunt vinden als ze LP weten te boeken.
Helemaal langs de huidige headliners waar ik NiN ook als een zeldzame paradijsvogel ervaar.
Is uitgesloten. Kan niet als je naar hun tourschema kijkt.. We moeten nog 2 headliners: vrijdag en zondag. Laat LP dan al wat hebben staan.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71

Users who are viewing this thread