Graspop Metal Meeting 2025

I recently saw the Slipknot anniversary set that they'll play at Graspop 2025 as well.

It was really good! Even the not so popular songs off the debut really hit hard. The new drummer Casagrande is a beast and the young Tortilla face is really fun. Corey still sounds awesome and Clown brought the energy. No one bangs kegs like him.

Only downsides: they made notable pauses after every 2-3 songs, disappearing behind the stage and setlist-wise it's really just the debut. That you gotta expect. No Duality or People equal or Unsainted etc.

So in a way you can be hyped but if you like a lot more than the 1999 stuff better lower your wishes.

Laat Shinedown maar doorkomen...

Hun 2 nieuwe singles die vandaag gereleased zijn vallen zeer in de smaak.

Na enkele weken/maanden aan het mee lezen te zijn eens een eigen bijdrage.

Voor de clashfinder puzzelaars: Thomas van Psychonaut bevestigt in de podcast Zware Klap dat Psychonaut geboekt is voor de Marquee.

Bron: Zware Klap, "De zwaarste vooruitblik op 2025" ergens rondom min 44
Dan gok ik dat ze de Marquee openen, net als Hippotraktor twee jaar geleden. Enige verschil is dat dat op zondag was, maar toch.

Heeft wel iets, een Belgische band als opener. :)

Daarover gesproken: Vandaag is de dag!
Ik zag dat pinkpop een setje namen had gekregen gisteren. Geen idee hoe de afstemming onderling is met dit festival.
Of misschien ook of live nation de namen definitief vrijgeeft aan een festival want dan is dit de dirigent.

Ik zag dat pinkpop een setje namen had gekregen gisteren. Geen idee hoe de afstemming onderling is met dit festival.
Of misschien ook of live nation de namen definitief vrijgeeft aan een festival want dan is dit de dirigent.

Denk dat Pinkpop en Graspop niks met elkaar te maken hebben qua aankondigingsmomenten

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Dan gok ik dat ze de Marquee openen, net als Hippotraktor twee jaar geleden. Enige verschil is dat dat op zondag was, maar toch.

Heeft wel iets, een Belgische band als opener. :)
Ben erg benieuwd hippotraktor kende ik destijds oprecht nog niet en was blij verrast.
Maar Psychonaut als opener? Hmmm zou kunnen maar hoop iets later voor hun en voor mij. (Donderdag duurt het soms wat lang met het tentenmanagement)

Maar als het echt de marquee is, is er deze keer iig plek om te kijken bij een Belgische band. Chapeau, GMM ik zie een leercurve.

• Leuk
Waarderingen: Elisa Day en Jamel
Laat Shinedown maar doorkomen...

Hun 2 nieuwe singles die vandaag gereleased zijn vallen zeer in de smaak.

peak shinedown, vond planet zero een iets mindere plaat. Zeker nadat ze van attention attention kwamen waar geen enkel slecht nummer op stond.
Maar dit smaakt al meteen naar meer.

• Leuk
Waarderingen: N1tje
Shinedown is een fantastische band, maar de kans dat die in juni nog naar Europa komen is natuurlijk even groot als bijvoorbeeld Killswitch Engage waar we het gisteren over hadden. Blijft een Amerikaanse band, kans dat ze over ruim 4 maanden in Europa zijn is gewoon niet heel groot.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Shinedown is een fantastische band, maar de kans dat die in juni nog naar Europa komen is natuurlijk even groot als bijvoorbeeld Killswitch Engage waar we het gisteren over hadden. Blijft een Amerikaanse band, kans dat ze over ruim 4 maanden in Europa zijn is gewoon niet heel groot.

Shinedown heeft wel dat willekeurige gat in de tour, dat spreekt dan nog in hun voordeel ten opzichte van een Killswitch Engage, vind ik

Shinedown heeft wel dat willekeurige gat in de tour, dat spreekt dan nog in hun voordeel ten opzichte van een Killswitch Engage, vind ik
en natuurlijk dat ze die tour in Amerika ook vrij laat hebben aangekondigd. 3 maand voor de tour is vrij ongehoord.

maar ik ga er wel mee akkoord dat dit nog altijd niet betekend dat ze heel waarschijnlijk zijn.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
en natuurlijk dat ze die tour in Amerika ook vrij laat hebben aangekondigd.

maar ik ga er wel mee akkoord dat dit nog altijd niet betekend dat ze heel waarschijnlijk zijn.

Verwacht ook niet dat ze er gaan staan, maar een willekeurig gat in een Amerikaanse tour precies tijdens Europese festivals vind ik logischer dan gewoon een Amerikaanse voorjaarstour om toch een onverwachtse verschijning in Europa te zijn.

Na enkele weken/maanden aan het mee lezen te zijn eens een eigen bijdrage.

Voor de clashfinder puzzelaars: Thomas van Psychonaut bevestigt in de podcast Zware Klap dat Psychonaut geboekt is voor de Marquee.

Bron: Zware Klap, "De zwaarste vooruitblik op 2025" ergens rondom min 44
Ah dit vind ik uitstekend nieuws, dank! Ik vreesde een beetje dat ze in de Metal Dome zouden staan met Brutus taferelen tot gevolg. In de Marquee komen ze uitstekend tot hun recht én alle kans om een mooi plekje te scoren. In tegenstelling tot Jamel verwacht ik ze eerder als 2e of 3e en niet als opener. Hoop dat ook want dan zit je zelf toch al wat lekkerder in de eerste festivaldag.

en natuurlijk dat ze die tour in Amerika ook vrij laat hebben aangekondigd. 3 maand voor de tour is vrij ongehoord.

Verwacht ook niet dat ze er gaan staan, maar een willekeurig gat in een Amerikaanse tour precies tijdens Europese festivals vind ik logischer dan gewoon een Amerikaanse voorjaarstour om toch een onverwachtse verschijning in Europa te zijn.
Ja, dat gat zou ook nog kunnen betekenen dat Beartooth wat Europese festivals gaat doen, ik denk dat die in Europa nog een tikje groter zijn dan Shinedown.

Maar voor beide bands lijkt het me eerder niet dan wel inderdaad.

Users who are viewing this thread