Graspop Metal Meeting 2025

Dat klopt, maar ik bedoelde dat ze niet vaak een poster hebben, die vervolgens weghalen en dan maanden geen poster hebben.
Vandaar dat ik wel redelijk snel meer namen verwacht.
Maar kan er naast zitten natuurlijk, het is maar een theorie.
Als ze de zondag headliner al hebben dan verwacht ik dat ze in korte termijn de zondagheadliner aankondigen en dan een pakketje met namen met een nieuwe poster met een nieuwe dagindeling.

Hoop dat ze gewoon vanmiddag 16:00 vast een pakketje droppen, zou gek zijn inderdaad om nu weken lang geen poster te hebben

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Virp
Dat klopt, maar ik bedoelde dat ze niet vaak een poster hebben, die vervolgens weghalen en dan maanden geen poster hebben.
Vandaar dat ik wel redelijk snel meer namen verwacht.
Maar kan er naast zitten natuurlijk, het is maar een theorie.
Als ze de zondag headliner al hebben dan verwacht ik dat ze in korte termijn de zondagheadliner aankondigen en dan een pakketje met namen met een nieuwe poster met een nieuwe dagindeling.
denk dat we het antwoord wederom wat dichter bij huis moeten zoeken. nieuwe poster betekend opnieuw approvals van alle bands, en daar wordt de laatste paar jaren wel heel hard op gevochten. Als we dan zien waar die zouden komen,

Ik denk dan logischerwijs tussen slipknot en Korn. Maar aangezien korn main 2 headliner is maar op de eerste lijn staat kan er daar al reactie op komen vanuit het NIN kamp. er kan ook vanuit het falling in reverse kamp commentaar komen op het feit dat ze niet even hoog staan als de andere main 2 headliners etc etc.

klinkt als kleuterklas maar het zijn zo'n soort discussies die alles vertragen.

denk dat we het antwoord wederom wat dichter bij huis moeten zoeken. nieuwe poster betekend opnieuw approvals van alle bands, en daar wordt de laatste paar jaren wel heel hard op gevochten. Als we dan zien waar die zouden komen,

Ik denk dan logischerwijs tussen slipknot en Korn. Maar aangezien korn main 2 headliner is maar op de eerste lijn staat kan er daar al reactie op komen vanuit het NIN kamp. er kan ook vanuit het falling in reverse kamp commentaar komen op het feit dat ze niet even hoog staan als de andere main 2 headliners etc etc.

klinkt als kleuterklas maar het zijn zo'n soort discussies die alles vertragen.
Denk inderdaad ook dat dit de reden is om voor het eerst zo'n 'download stijl' poster hebben uitgebracht in plaats van de gebruikelijke poster met dagindeling. In principe al wel een verbetering van voorgaande jaren waar de poster pas kwam toen de headliners bekend waren.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Denk inderdaad ook dat dit de reden is om voor het eerst zo'n 'download stijl' poster hebben uitgebracht in plaats van de gebruikelijke poster met dagindeling. In principe al wel een verbetering van voorgaande jaren waar de poster pas kwam toen de headliners bekend waren.

Dacht dat de poster normaal gesproken ook na de eerste groep namen al kwam, denk dat het nu vooral toeval is dat we twee jaar hebben waarin er met moeite headliners gevonden worden en pas laat alle headliners bekend zijn

Who are the likeliest missing headliners?

Any chance for Papa Roach, Rob Zombie, A Perfect Circle?

To me the lineup already looks really good. NIN and Cattle Decap and Korn and Kittie and Spiritbox on the same day? Oh my

Dacht dat de poster normaal gesproken ook na de eerste groep namen al kwam, denk dat het nu vooral toeval is dat we twee jaar hebben waarin er met moeite headliners gevonden worden en pas laat alle headliners bekend zijn
in 2023 kwam de eerste poster pas in maart, toen de laatste headliner bekend werd gemaakt
in 2024 hebben ze gewoon alle headliners achter elkaar bekend gemaakt en toen de poster met dagindeling direct gedeeld

Who are the likiest missing headliners? Any chance for Papa Roach, Rob Zombie, A Perfect Circle, The Cure?
kans nihil, papa roach doet augustus aan ik zou hiervoor richting Pukkelpop kijken en zijn trouwens niet groot genoeg voor headliner te zijn.

Rob zombie en A perfect Circle lijken de oceaan niet over te steken, of hebben alleszins nog niets aangekondigd. Denk ook niet dat dit meteen een mainstage 1 headliner is.

The cure zou rock werchter zijn normaalgezien maar die touren niet door de ziekte van de keyboard speler

• Leuk
Waarderingen: RobsZombie en Loek123
in 2023 kwam de eerste poster pas in maart, toen de laatste headliner bekend werd gemaakt
in 2024 hebben ze gewoon alle headliners achter elkaar bekend gemaakt en toen de poster met dagindeling direct gedeeld

Ja, volgens mij is die van 2023 ook gewoon de eerste keer dat de poster zo laat kwam. Normaal gesproken altijd al ergens november ergens.

Goed om te zien dat Graspop inzet op vernieuwing, zelfs bij de headliners.
Twee nieuwe headliners in 1 jaar, is waarschijnlijk lang geleden dat dat voor het laatst gebeurt is, stiekem hoop ik nogsteeds op the Prodigy er ook nog bij.
Luister zelf weinig naar Nine inch Nails, maar heb ze een keer op Rock am Ring gezien en live is het echt fantastisch.
2024: 3 nieuwe heads:
Tool, FFDP, BMTH
Alice Cooper was alleen in 1997 eerder headliner. Dus die zou je ook mee kunnen tellen.

2023: 3 nieuwe heads
Def leppard, Machine Head, Gojira
(Sidenote: Motley Crue, Ghost en PWD stonden pas voor de 2e keer head)

2022: 2x nieuwe head
Korn, Deftones
(Sidenote: WT pas 2e keer head)

2019: 2 nieuwe head
WT, Lamb of god
(Sidenote: Slayer voor de 2e keer head)

2018: 3 nieuwe heads (4 als je GNR reunie apart telt)
PwD, Ghost, A Perfect Circle
(Sidenote: marilyn manson voor de 2e keer head)

2017: 4 nieuwe heads, 5 als je Evanescene zou meetellen..door tegenvallende verkoop werd toen Scorpions geboekt)
Rammstein, Emperor, Inflames, Deep Purple
(Sidenote: Sabaton pas voor de 2e keer head)

And...mic drop

I gotta say I have no idea why Linkin Park went to Werchter or why some names like RHCP or Foos or Metallica will only go there. I listened to the complete 2025 Werchter lineup and 90% is just soft indie music to pop, lots of acoustic ballad stuff. Stuff that makes Kings of Leon look like deathmetal. Yes, GMM goes way harder in spots, but tonewise those big bands would fit way better here.

If I went only for Park to Werchter I'd be bored the whole day while GMM is like a rock/metal paradise.

On the other hand, these bands raise the price and the buyoritssoldout-pressure a lot... so maybe its better this way.

• Geweldig
Waarderingen: LastResort
I gotta say I have no idea why Linkin Park went to Werchter or why some names like RHCP or Foos or Metallica will only go there. I listened to the complete 2025 Werchter lineup and 90% is just soft indie music to pop, lots of acoustic ballad stuff. Stuff that makes Kings of Leon look like deathmetal. Yes, GMM goes way harder in spots, but tonewise those big bands would fit way better here.

If I went only for Park to Werchter I'd be bored the whole day while GMM is like a rock/metal paradise.

On the other hand, these bands raise the price and the buyoritssoldout-pressure a lot... so maybe its better this way.
Werchter is gewoon een stuk groter dan graspop, Dus alle echt grote Rock headliners komen daar terecht.

Ook passen de meeste Rock headliners niet echt op graspop, Het moeten al echt Classic rock headliner zijn, of iets unieks zoals een TOOL, NIN.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en RobsZombie

De dag van linkin park is toch juist in hun straatje?

Tool, FFDP, BMTH
Alice Cooper was alleen in 1997 eerder headliner. Dus die zou je ook mee kunnen tellen.

Korn, Deftones

WT, Lamb of god

2017: 4 nieuwe heads, 5 als je Evanescene zou meetellen..door tegenvallende verkoop werd toen Scorpions geboekt)

And...mic drop
Mooie uiteenzetting!
Voor 2025 zitten we op 4 met Nine Inch Nails, Till Lindemann, Powerwolf en Falling In Reverse? (3 als FiR geen headliner is)
Zou zelfs nog op 5 kunnen komen, dan hebben ze dus een record.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Virp
Tool, FFDP, BMTH

Korn, Deftones

WT, Lamb of god

And...mic drop
Haha, leuk overzichtje! Thanks voor het uitzoeken!

Denk alleen wel dat Nightrage doelde op twee headliners die nooit eerder op Graspop hebben gestaan (NIN en Till)

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
82K capaciteit vs 55k capaciteit he, ik zou het ook wel weten moest ik de keuze hebben als band
Denk dat het meer is als dat. Geloof dat je na een x hoeveelheid mensen het verschil in de massa niet meer ziet.
En reken er ook op dat op werchter vanwege de muziek stijl wissel ook veel mensen terug naar de camping gaan.

Dus ze zullen ze ook wel naar de loonstrook en extra's rondom kijken.
En ja die loonstrook wordt groter met meer mensen ook als ze weglopen naar de camping

Denk dat het meer is als dat. Geloof dat je na een x hoeveelheid mensen het verschil in de massa niet meer ziet.
En reken er ook op dat op werchter vanwege de muziek stijl wissel ook veel mensen terug naar de camping gaan.

Dus ze zullen ze ook wel naar de loonstrook en extra's rondom kijken.
En ja die loonstrook wordt groter met meer mensen ook als ze weglopen naar de camping
kan natuurlijk ook niet ontkennen dat Werchter logistiek een fantastisch festival is, als band wordt je daar echt in de watten gelegd.

• Leuk
Waarderingen: PimSp

Users who are viewing this thread