Graspop Metal Meeting 2025

Gij bent mijne maat.
Moet dit nou?
Laatste x aantal berichten van jou op dit forum zijn negatief tegen NiN, de boeking van NiN, de kwaliteit van de gesprekken op het forum etc etc.
Heb je ook iets positiefs te vertellen? We weten nu allemaal wel dat dit niet jouw smaak is, maar er zijn nog meer dan genoeg andere bands op de line up.
Waar kijk je zelf nou weten naar uit als je zou gaan? Wat staat bovenaan jouw lijstje van de huidige line up?

Moet dit nou?
Laatste x aantal berichten van jou op dit forum zijn negatief tegen NiN, de boeking van NiN, de kwaliteit van de gesprekken op het forum etc etc.
Heb je ook iets positiefs te vertellen? We weten nu allemaal wel dat dit niet jouw smaak is, maar er zijn nog meer dan genoeg andere bands op de line up.
Waar kijk je zelf nou weten naar uit als je zou gaan? Wat staat bovenaan jouw lijstje van de huidige line up?
gewoon negeren zo een mensen :)

• Leuk
Waarderingen: nikita
Balen die cancel, was toch een van de enige 'ontdekkingen' voor mij en keek er erg naar uit. Op die manier wordt de undercard weer een stuk minder. De eerste keer dat ik enthousiaster ben voor de headliners dan voor de undercard.

• Leuk
Waarderingen: Steph85
Ach onbekend is inbeminned, wil ik niet zeggen dat dit bij NiN het geval is.
Maar ik geloof dat er genoeg zijn die deze artiest nooit live heeft gezien.

En ervaringen leren dat een band waar je niks mee hebt toch top kan zijn in een live setting.
En ja dit is niet altijd een garantie maar beste beentje voor mensen.

Edit: balen voor de cancel mensen hoop dat er uiteindelijk genoeg overblijft voor jullie

Laatst bewerkt:
Ikzelf ben quassi onbekend met de band. Ik dacht bij mezelf ' zo die hebben een mooie promotie gehad ', maar ik zie dat NIN eigenlijk al vele jaren headline of subheadline-spots inneemt op heel wat festivals. Mooie boeking, GMM 👏

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: nikita en Jamel
Kan in ieder geval geen kwaad om Korn mee te pakken. Heb weinig met nu metal maar die kan ik wel hebben. En nog nooit gezien!

Filter wil ik ook wel zien. Amenra altijd leuk. The Hu idem. Tips welkom!
Leuk dat je een dagje naar Graspop komt! Hier dan ook een paar tips van mij.

Airbourne klinkt als een AC/DC coverband, maar dan met eigen muziek. Wel leuk bandje live opzich.
Dragonforce met hun nummer Through the fire and flames is ook altijd leuk om mee te pakken
Spiritbox is qua metalcore wel het meest toegankelijke dat er is denk ik, wel leuk om mee te pakken. Dit is de derde keer dat ze er staan in de afgelopen vier edities dus de organisatie is in ieder geval groot fan zullen we maar zeggen. Courtney is wel echt een hele fijne zangeres, met zowel sterke clean vocals als grunts.
Lorna Shore was in 2023 één van de meest gehypede bands van de editie, en geloof dat men hier ook wel zeer te spreken was over dat optreden, maar deathcore is toch niet zo gemakkelijk in te komen, mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
Korn kan je inderdaad wellicht nog mee pakken vanuit het NiN vak, heb je direct een mooi plekje. (als NiN daadwerkelijk als laatste speelt, zou ook kunnen dat Korn de dag afsluit)
Imminence is voor mij toch wel één van de bands waar ik het meest naar uitkijk, het is wel metalcore wat niet helemaal je genre is, maar klinkt toch wel heel anders als andere metalcore bands door de wat meer progressive invloeden en de viool erbij wat wel voor een aparte combi zorgt. Een zanger die zit te grunten met een viool in zijn hand kom je nu toch niet dagelijks tegen. In 2022 opende zij de marquee en was voor mij toch wel één van de shows van het weekend.

Ik vraag me soms af waar hem het verschil zit bij bands als Spiritbox en Imminence, Fir waardoor ik er echt niet inraak.
Hoewel ik in geval van Imminence andere instrumenten dan gitaar en drum op een podium enorm smaken (zoals bij Skillet en Starset)

Verder luister ik met Architects, bmfv, beartooth, Pwd, en Electric Callboy (metalcore op google maar mss eerder metalmoosecore) bijna elke dag niets anders dan dat.

Lorna Shore staat als MC op de site van Graspop maar daar is het me duidelijk dat het geroep tussendoor zwaar wat te veel word voor mij, maar is niet het geval bij de andere en toch wilt het niet lukken.

Misschien door ze ooit eens live te zien dat het veranderd.

Pinkpop is niet spannend deze aankondiging voor ons. Hebben qua hardere namen Imminence erbij gekregen, die al op GMM staan.
Wat ik tevens een hele interessante boeking vind voor Pinkpop. Die verbazen me de laatste paar jaar echt qua harde namen die ze "durven" te boeken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en MartinB
Ik vraag me soms af waar hem het verschil zit bij bands als Spiritbox en Imminence, Fir waardoor ik er echt niet inraak.
Hoewel ik in geval van Imminence andere instrumenten dan gitaar en drum op een podium enorm smaken (zoals bij Skillet en Starset)

Verder luister ik met Architects, bmfv, beartooth, Pwd, en Electric Callboy (metalcore op google maar mss eerder metalmoosecore) bijna elke dag niets anders dan dat.

Lorna Shore staat als MC op de site van Graspop maar daar is het me duidelijk dat het geroep tussendoor zwaar wat te veel word voor mij, maar is niet het geval bij de andere en toch wilt het niet lukken.

Misschien door ze ooit eens live te zien dat het veranderd.
Je bedoeld dat die 3 bands alle 3 niet je ding zijn? Zijn wel echt 3 totaal verschillende bands ja waarbij Imminence wat meer prog invloeden heeft en viool etc en FiR is een verhaal apart met hun vreemde mix van genres. Dat je spiritbox niks vind op basis van de bands daaronder verbaasd me dan wel weer.

Lorna Shore is inderdaad deathcore, geen metalcore. lijkt er ook totaal niet op. Vreemd dat ze die op metalcore hebben gezet ja.

Je bedoeld dat die 3 bands alle 3 niet je ding zijn? Zijn wel echt 3 totaal verschillende bands ja waarbij Imminence wat meer prog invloeden heeft en viool etc en FiR is een verhaal apart met hun vreemde mix van genres. Dat je spiritbox niks vind op basis van de bands daaronder verbaasd me dan wel weer.

Lorna Shore is inderdaad deathcore, geen metalcore. lijkt er ook totaal niet op. Vreemd dat ze die op metalcore hebben gezet ja.
zijn idd men ding niet, en spreken me niet echt aan. Fir is idd wel een serieuze mengelmoes dus daar begrijp ik het nog.

Een -onbewuste welteverstaan- mindere voorkeur voor een vrouwelijke zangeres (alle hoger genoemde bands hebben mannelijke zangers) lijkt het me ook niet meteen te zijn want net As Everything Unfolds (staat als alternative/metalcore op de site) geluisterd ne dat spreekt me dan weer wel meteen aan.

Raar hoe men oren werken soms :D

Nou ja hij mag toch gewoon aangeven dat hij niets heeft men NIN? Of mag je tegenwoordig alleen reageren op het forum als je blij bent met alle boekingen?😂 dan blijft er weinig over denk ik😉
tuurlijk mag dat, maar als dat je hele stick op dit forum is.
dat hij/zij dan aangeeft wat ze wel tof vinden en willen zien, waarom ze kaartje kopen
waar ze wel op hopen.

maar negatief zijn om negatief te zijn.
ja dat kan mensen wel eens irriteren.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en EngineNr9
Nou ja hij mag toch gewoon aangeven dat hij niets heeft men NIN? Of mag je tegenwoordig alleen reageren op het forum als je blij bent met alle boekingen?😂 dan blijft er weinig over denk ik😉
zeggen dat je niets hebt met NIN en zeggen dat de muziek objectief slecht is zijn totaal verschillende dingen.
verder zoals de rest aangeeft wordt het na 10 negatieve posts over dezelfde band wel een beetje oud, op gegeven moment begrijpt iedereen het wel.

Users who are viewing this thread