Lowlands 2025

Hoop erg op de volgende namen: QOTSA, Fontaines DC, Future Islands, Fink, Bear’s Den, Maribou State, Beirut (meer BKS/DTRH), Tindersticks (spelen zij uberhaupt nog op festivals?), RY X, Kiasmos, Touché Amoré, RÜFÜS DU SOL (Bicep plek ‘23)

Misschien GOOSE op de positie van Soulwax van ‘24?

Verder artiesten als Parra For Cuva, Ben Böhmer & HVOB. Maar dat is toch té afwijkend van Lowlands denk ik.

Dit zou echt een natte droom zijn zeg.

Sowieso heb ik weer eens zin in goeie techno op LL.
Richtie Hawtin met zijn CLOSE tour in de bravo was echt heeeeerlijk in 2018.
Sven Vath mag dit jaar ook wel zoiets doen…

Edit: ik zie dat je 2018 net als enige gemist heb 😂
Klopt, toen vond mijn neefje in Spanje het nodig om te trouwen in het LL-weekend. Ben ik lang verdrietig om geweest (The War on Drugs, Gorrilaz). Hawtin heb ik overigens al best vaak gezien op LL dus die heb ik niet gemist, mijn eerste LL sloot (en brak) hij de zondagnacht Bravo af.

No offence, maar waarom zou je een trance set van een techno dj willen horen. Waarom boeken we gewoon niet goede creddible trance acts ipv dat soort commerciele meuk. Nooit begrepen eerlijk gezegd
Volgens mij is de naam van de tour van Väth is een gimmick, een afkorting. Ik zou Sven ook niet wegzetten als techno-dj. Hij speelt al vanaf het begin met elke stijl en is daardoor heel uniek. Reken maar dat dit alle kanten op gaat en heel vet is.

• Leuk
Waarderingen: mgbss
Die naam van de tour van Väth is een gimmick, is een afkorting. Heeft niets te maken met wat hij gaat draaien, dat is "gewoon" techno, Väth kennende is dat van hoge kwaliteit.
Dan is het respectloos naar de trance scene toe en het had me niet vebaasd want het is een hele hype dat techno dj's nu de meest cliché trance platen draait.

Heel de nacht scene kan me gestolen worden de laatste jaren helaas, het is echt toe aan innovatie.

• Leuk
Waarderingen: gguuss
Dan is het respectloos naar de trance scene toe en het had me niet vebaasd want het is een hele hype dat techno dj's nu de meest cliché trance platen draait.

Heel de nacht scene kan me gestolen worden de laatste jaren helaas, het is echt toe aan innovatie.
Lees de website en toelichting even, misschien snap je het dan. En als je innovatie wilt zien in de nachtscene: kijk eens naar STOOR, Colin Benders, Speedy J, etc. Ben met je eens dat het nachtprogramma op Lowlands wel zo'n boost kan gebruiken. Maar generaliserend kun je dit niet stellen, mits je je er beetje in verdiept natuurlijk.

Lees de website en toelichting even, misschien snap je het dan. En als je innovatie wilt zien in de nachtscene: kijk eens naar STOOR, Colin Benders, Speedy J, etc. Ben met je eens dat het nachtprogramma op Lowlands wel zo'n boost kan gebruiken. Maar generaliserend kun je dit niet stellen, mits je je er beetje in verdiept natuurlijk.
Die namen die je noemt zijn juist zo voordehandliggend als je het mij vraagt en alles behalve innovatief.

• Leuk
Waarderingen: JamesV en koekebakker
Ik vind juist dat de nachten moeten blijven zoals het is. India en Bravo de gevestigde namen(techno of wat anders), en in de x-ray een 'innovative' line-up. Ergens iets omdraaien zou een clusterfuck zijn als het gaat om crowd management.

• Leuk
Waarderingen: peter Molenaar
Ik vind juist dat de nachten moeten blijven zoals het is. India en Bravo de gevestigde namen(techno of wat anders), en in de x-ray een 'innovative' line-up. Ergens iets omdraaien zou een clusterfuck zijn als het gaat om crowd management.
Maar er zijn ook gevestigde namen in andere genres toch. Waarom moet de zondag standaard D&B avond zijn voor de India. Dat er een grote techno naam staan vind ik prima, maar er zijn meer genres die een podium verdienen en daar vind ik dat ze meer variatie in kunnen brengen.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1 en davadude
Een extra tent zou ik wel toejuichen, maar weet niet of dat heel realistisch is haha. Heineken-programmering vind ik persoonlijk heel suf (zeker Fiesta Macumba 😴), maar heb je ook nodig voor de mensen die niet van house/techno/dnb houden.

Superstrings zal inderdaad wel een plekje krijgen op de poster denk ik, ipv Het Magazijn vorig jaar. Komende vrijdag in Lofi even kijken of ze niet een gimmick zijn ipv een volwaardige naam.
Wat mij betreft een volwaardige naam!

Dit jaar natuurlijk niet realistisch (en misschien wel nooit), maar ik zou Bad Bunny echt een fantastische Lowlands headliner vinden

• Leuk
Waarderingen: Indiaantje89
Klopt, toen vond mijn neefje in Spanje het nodig om te trouwen in het LL-weekend. Ben ik lang verdrietig om geweest (The War on Drugs, Gorrilaz). Hawtin heb ik overigens al best vaak gezien op LL dus die heb ik niet gemist, mijn eerste LL sloot (en brak) hij de zondagnacht Bravo af.

Haha heerlijk he dat soort familie....

Mijn zwager ging ook trouwen in het lowlands 2022 jaar. De halve familie is normaal gesproken op lowlands, dus erg blij waren we niet...

Ik ben echter op vrijdagnacht naar een hotel gereden, zaterdag de trouwerij gehad (Fred Again en Pendelum Live gemist), zondagochtend vroeg weer op het lowlands terrein.
Moet zeggen dat 2 nachten in een hotel wel heerlijk waren. Die zondag was één van de betere dagen ooit (zeker qua energie) met James Blake, Tash Sultana, Stromae, Fjaak, Amelie Lens.... en me absolute held Kobosil op het einde. Poeh, mooie tijden :)

Wel de familie vriendelijk verzocht dit soort grappen nooit meer uit te halen....

Een extra tent zou ik wel toejuichen, maar weet niet of dat heel realistisch is haha. Heineken-programmering vind ik persoonlijk heel suf (zeker Fiesta Macumba 😴), maar heb je ook nodig voor de mensen die niet van house/techno/dnb houden.
De Future Classics en zeker hiphop avond in de Heineken zijn toch echt fantastisch te noemen. Ik kom er graag.
Maar idd, gelukkig dat er verschillende soorten muziek en tenten zijn, want het is toch druk te noemen op sommige plekken in de nacht haha

• Leuk
Waarderingen: sanderie3
De Future Classics en zeker hiphop avond in de Heineken zijn toch echt fantastisch te noemen. Ik kom er graag.
Maar idd, gelukkig dat er verschillende soorten muziek en tenten zijn, want het is toch druk te noemen op sommige plekken in de nacht haha
Future Classics vind ik ook altijd leuk! Zoiets zou ook wel op de zondag mogen komen imo!

• Leuk
Waarderingen: sanderie3
Vind persoonlijk het nacht programma iets te veel eenheidsworst bij Lowlands en eindig daardoor vaak beetje rond zwervend, zonder ergens lang te blijven hangen. Maar ik ben ook meer van de bands en live muziek. Het is daarom voor mij vaak voorbij na de laatste cabaret act. Future classics bracht voor mij nog wel wat variatie.

Ik pleit nogsteeds voor meer variatie in de nacht qua elektronische dance muziek. Een early rave/hardcore artiest, trance, oldskool house etc.

Ook een stage met daarop coverbandjes zoals op Sziget, bij de speciaalbier bar die tot uurtje of 3 open is, zou voor mij goed werken.

Live-acts is ook wat ik s'nachts enorm mis. Simpele coverbandjes, maar nog liever bandjes die eigenlijk te klein zijn voor het hoofdprogramma zouden vet zijn. Een avondje met popronde-deelnemers bijvoorbeeld.
Ik vind het in de nacht best snel grauw en grimmig voelen; lijkt me leuk als er dan wat meer side activiteiten zijn zoals je gedurende de dag hebt. Kampvuur sing a longs, een muziekbingo, een nachtelijk wetenschapsexperiment, glow in the dark stellages bouwen. Vroeger (?) was er ook nog een mini silent disco ergens te vinden. Gewoon wat meer vrolijkheid.

Ik vind het in de nacht best snel grauw en grimmig voelen; lijkt me leuk als er dan wat meer side activiteiten zijn zoals je gedurende de dag hebt. Kampvuur sing a longs, een muziekbingo, een nachtelijk wetenschapsexperiment, glow in the dark stellages bouwen. Vroeger (?) was er ook nog een mini silent disco ergens te vinden. Gewoon wat meer vrolijkheid.
Ben al lang blij als er ergens een indiedisco te vinden is. Wel zin in een feestje snachts. Geen zin in techno gebeuk of vlottenbouwen.

• Leuk
Waarderingen: fiesta en Bob105
Ondertussen met de dame Vrienden van Amstel aan het kijken 😇.

Ik vind de nachten van Lowlands echt heerlijk. Ik volg de dance scene half en voor mij elk jaar toch wel onbekendere namen (bijv Skin on Skin, Anetha). Ik ga meestal tot 1uur met de groep mee langs de Lima/Heineken en daarna mijn eigen gang.

Vorig jaar was er in het Warehouse trance, silent disco ergens rond de Heineken?, de Adonis is toch echt anders dan techno en bij de ArmadiLLow is de hele nacht Indie. Zelfs de Hacienda heeft af en toe bijvoorbeeld disco of 80’s.

En als antwoord op een eerdere discussie ik heb alle tenten wel een keer bezocht. In onze vriendengroep hebben we het nog over ‘Krijg nou Titus’ en het Nationaal Ballet in de Juliet en de boekpresentatie van DJ Dano in de Helga’s…en oja de prive bacardi bar voor 8 personen boven de Hacienda waar ze enkel Cuba Libre op de kaart hadden (wat om 11uur s ochtends vrij heftig valt 🤣).

Ofwel beter zoeken!

• Leuk
Waarderingen: jaigalaar
Vind persoonlijk het nacht programma iets te veel eenheidsworst bij Lowlands en eindig daardoor vaak beetje rond zwervend, zonder ergens lang te blijven hangen. Maar ik ben ook meer van de bands en live muziek. Het is daarom voor mij vaak voorbij na de laatste cabaret act. Future classics bracht voor mij nog wel wat variatie.

Ik pleit nogsteeds voor meer variatie in de nacht qua elektronische dance muziek. Een early rave/hardcore artiest, trance, oldskool house etc.

Ook een stage met daarop coverbandjes zoals op Sziget, bij de speciaalbier bar die tot uurtje of 3 open is, zou voor mij goed werken.
Volgens mij mag het vergunningtechnisch niet dat er s nachts bandjes spelen.
Sluit me verder bij je aan dat er meer variatie in de nacht mag/moet komen.

Users who are viewing this thread