Lowlands 2025

Volgens mij mag het vergunningtechnisch niet dat er s nachts bandjes spelen.
Sluit me verder bij je aan dat er meer variatie in de nacht mag/moet komen.
Toch wel benieuwd waarom bandjes snachts niet mogen, maar de Hacienda wel kut muziek mag draaien tot vroeg in de ochtend:P
Nee even serieus, waarom zou live muziek niet mogen en DJ's wel? Komen er meer decibellen vrij bij bandjes?

Toch wel benieuwd waarom bandjes snachts niet mogen, maar de Hacienda wel kut muziek mag draaien tot vroeg in de ochtend:P
Nee even serieus, waarom zou live muziek niet mogen en DJ's wel? Komen er meer decibellen vrij bij bandjes?
Tja, goede vraag. Had Lowlove niet altijd een soort van Q&A met EvE vroeger waarin bezoekers van die site vragen konden indienen? Misschien ook iets voor Festileaks?

Ik denk zelf dat het komt omdat de Haciënda een belangrijk onderdeel is van de Nederlandse drugseconomie. Naast de verschrikkelijke muziek wordt er ook verschrikkelijk veel drugs gebruikt. In mijn ogen in en in triest als je weet wat voor bloed en ellende daarachter schuil gaat.
(Per direct discussie uit en mijn excuses 😉😅)

• Leuk
Waarderingen: Dante
Weet van een insider dat het Magazijn er weer is.
Vrij logisch ook. Dat soort contracten zijn vaak langer dan 1 jaar vastgelegd.

Wat voor mij ook ooit nog een keer mag komen op Lowlands is een soort grote eet/hang/loungplek. Een beetje wat Paaspop ook heeft maar dan misschien iets luxer. Het zou ook fijn zijn als je in de avond met een beetje comfort even lekker kan zitten en chillen met je vrienden als je even niet in de muziektenten wil staan.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Live-acts is ook wat ik s'nachts enorm mis. Simpele coverbandjes, maar nog liever bandjes die eigenlijk te klein zijn voor het hoofdprogramma zouden vet zijn. Een avondje met popronde-deelnemers bijvoorbeeld.
Waarom is er überhaupt geen Popronde podium op een groot Nederlands festival? Zou voor ieder festival een verrijking zijn.

Maar er zijn ook gevestigde namen in andere genres toch. Waarom moet de zondag standaard D&B avond zijn voor de India. Dat er een grote techno naam staan vind ik prima, maar er zijn meer genres die een podium verdienen en daar vind ik dat ze meer variatie in kunnen brengen.
Misschien niet vernieuwend, want echt uit de 00's, maar ik zou een elektro avondje wel eens prima vinden ja. Namen als Oizo, Vitalic, SebastiAn, Digitalism, MSTRKRFT, Siriusmo Boysnoize heb je genoeg klappers om een India oid vol te krijgen denk ik.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Misschien niet vernieuwend, want echt uit de 00's, maar ik zou een elektro avondje wel eens prima vinden ja. Namen als Oizo, Vitalic, SebastiAn, Digitalism, MSTRKRFT, Siriusmo Boysnoize heb je genoeg klappers om een India oid vol te krijgen denk ik.
Helemaal mee eens. Vernieuwend is misschien ook niet altijd het juiste word, maar gewoon net iets meer variatie. Het lijstje wat je noemt zou ik zelf te gek vinden. Maar je zou ook weer een dubstep avondje kunnenhouden zoals die er waren rond opkomst van de tijd van Skrillex (en dan wat serieuzere dub in de Xray op een avondje oid). Of boek eens een keer wat goede psytrance artiesten, iets als Astrix, Infected Mushroom, Sphongle, Ajja, Liquid Soul, 1200 Micrograms etc. allen best toegankelijk acts binnen het genre die je prima neer kan zetten en voor volle tenten zorgt gok ik zo.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Denk ook qua logistiek dat de puzzel dan nog moeilijker te leggen valt.

Wellicht dat bij de soundchecks er veel geluid vrij komt?

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Live-acts is ook wat ik s'nachts enorm mis. Simpele coverbandjes, maar nog liever bandjes die eigenlijk te klein zijn voor het hoofdprogramma zouden vet zijn. Een avondje met popronde-deelnemers bijvoorbeeld.
Eens, gisteravond nog Fata Morgana en Manolo zien spelen en daar lijkt het nachtpubliek toch redelijk goed op te gaan. Spelen zo een X-Ray plat denk ik, net als bijv Parker Fans.

Ook benieuwd waarom live niet zou mogen ‘‘s nachts

Ik vond het programma van de Bravo-India-Xray grotendeels prima in elkaar zitten vorig jaar.. Maar het is wel moeilijk aan die sfeer te ontsnappen en iets meer variatie mag inderdaad best (00's electro lijkt me top en dit jaar misschien avondje UK garage rondom Sammy Virji?).

Ik zou vooral investeren in een betere aankleding/lichtontwerp in de Heineken. Ik vind dat nu geen setting waar ik een Mall Grab of Anetha voor over wil slaan. Volgens mij is er best wel wat 'indiedisco' aanwezig (Future festival classics? St. Paul? Vera Siemons?), maar voelt het teveel als randprogrammering en zou een sterkere Heineken daarbij helpen. En ik denk dat nog wel een pub/titty twister-achtige venue toegevoegd kan worden, die iets anders biedt dan de Lima/Haciënda en Adonis/magazijn.

Tot zover mijn ideeënbox, een gezegende zondag allen.

• Leuk
Waarderingen: Davidd en WTSGD
Sziget heeft een post op instagram geplaatst dat er dinsdag ‘something big’ aankomt. Alles lijkt er op te wijzen dat inderdaad ook voor Lowlands weer de komende week de eerste namen komen!
Uit heel goede bron weet ik dat The National na een verdiende 8 maanden tour break, haar tour deze zomer naar Europa aan het finaliseren is. Dus als zij worden aangekondigd voor Sziget dan is dat voor mij geen verrassing. Einde januari of in februari zullen ze hun tour wel bekendmaken.

Uit heel goede bron weet ik dat The National na een verdiende 8 maanden tour break, haar tour deze zomer naar Europa aan het finaliseren is. Dus als zij worden aangekondigd voor Sziget dan is dat voor mij geen verrassing. Einde januari of in februari zullen ze hun tour wel bekendmaken.
Ze hebben drie jaar achterelkaar opgetreden en ook nog eens twee albums (en een livealbum) uitgebracht. Voor zover ik weet gaat er dit jaar niks gebeuren en als dat al iets is, zijn het niet al te veel shows. Scott Devendorf heeft trouwens in december min of meer gezegd dat er dit jaar niks op de planning staat behalve schrijven. Ben wel benieuwd waar je dit dan ook vandaan zou hebben.

Ze hebben drie jaar achterelkaar opgetreden en ook nog eens twee albums (en een livealbum) uitgebracht. Voor zover ik weet gaat er dit jaar niks gebeuren en als dat al iets is, zijn het niet al te veel shows. Scott Devendorf heeft trouwens in december min of meer gezegd dat er dit jaar niks op de planning staat behalve schrijven. Ben wel benieuwd waar je dit dan ook vandaan zou hebben.
Mijn heel goede bron is een heel recent persoonlijk bericht van één van de bandleden van the National. Hij reageerde om één of andere reden op een reactie van mij op een ander forum. Voor alle duidelijkheid hij had het over huidige plannen om in de zomer naar Europa terug te keren om live optredens te geven.

The War on Drugs een mogelijkheid denken jullie?
Ze zijn tot half juni voorprogramma van 3 shows van Sam Fender in de UK. Hadden ze nog festivals gepland dan was dit wel al bekend gemaakt. Ik zie ze wel nog Glastonbury doen volgende zomer na hun laatste show daar in 2023 maar dan huiswaarts keren.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread