Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
als er vandaag dingen bekend gemaakt worden verwacht ik een grotere naam als Beady Eye of Kasabian en dan vrijdag weer een stuk of 6 kleinere. Als er vandaag niets bekend gemaakt wordt denk ik voor vrijdag 1 grotere naam en een stuk of 3/4 kleinere namen

Waarom altijd dat gezeur over wanneer de namen komen, elke dag hetzelfde liedje. Wacht gewoon af!

Dit topic staat ook zo vol met troep en randzaken die totaal niet boeiend zijn. Elke keer denk je van: zou er nu wel iets nieuws/boeiend in dit topic staan? En elke keer kom je bedrogen uit.

Wat @EddieVerder zegt inderdaad, het heeft geen nut om voorspellingen te gaan doen over wanneer hoeveel namen komen en hoe groot die gaan zijn. Tot nu toe zijn aankondigingen altijd onverwacht gekomen (behalve bij een leak) deze editie.

Wat @EddieVerder zegt inderdaad, het heeft geen nut om voorspellingen te gaan doen over wanneer hoeveel namen komen en hoe groot die gaan zijn. Tot nu toe zijn aankondigingen altijd onverwacht gekomen (behalve bij een leak) deze editie.

Haha ja wij dachten nog dat we alle headliners voor de start van de kaartverkoop binnen zouden hebben, terwijl we er nu dus nog een of misschien zelfs twee missen. Het heeft inderdaad weinig zin om over bekendmakingsdata te speculeren, maar dat komt natuurlijk omdat iedereen zo benieuwd is... Beetje wishful thinking af en toe, mag ook!

Waarom altijd dat gezeur over wanneer de namen komen, elke dag hetzelfde liedje. Wacht gewoon af!

Dit topic staat ook zo vol met troep en randzaken die totaal niet boeiend zijn. Elke keer denk je van: zou er nu wel iets nieuws/boeiend in dit topic staan? En elke keer kom je bedrogen uit.

De ironie van je post is trouwens wel dat hij zelf ook onder troep en randzaken die totaal niet boeiend zijn valt, en mij bedrogen uit liet komen toen ik hoopte op een nieuwtje. Niet boos worden nu, maar ik vind het gewoon grappig ;-)

Zou Beady eye bij de volgende namen zitten?

Van mij mag het zeker hoor, maar Beady Eye heeft de grootste moeite om Koninklijk Circus uit te verkopen. Tickets zijn sinds 4 december in voorverkoop, en nog steeds zijn er tickets voor alle prijscategorieën te verkrijgen. Ik ben er zeker bij hoor in het Koninklijk Circus, maar dat ze zo'n moeite hebben om een zaal van zo'n 2000 plaatsen uit te verkopen rechtvaardigt niet echt een headlinerspositie van The Barn (zoals in 2011).

Haha volgens mij is er totaal geen systeem wat betreft het bekend maken van namen. De ene keer is het op maandag, dan weer woensdag, dan weer vrijdag en dan weer donderdag. En ook qua tijden; we hebben 8, 9, 12, 14, 16 en 17 uur al gehad. Dus daar word je niks wijzer van. Valt het jullie trouwens ook op dat Schuermans nog nergens een interview ofzoo heeft gegeven? Jan Smeets lult maar een eind weg en Herman blijft erg stil. Zeer vreemd.

Zou het trouwens nog kunnen dat de Stones op de zondag staan? Want ik vind het me toch vreemd, hoe kan Werchter naast én Foo Fighters, én Muse, én RHCP, én Linkin Park én de Stones hebben gegrepen? Ik dacht eerst dat er gewoon weinig tourende bands waren maar dit zijn er toch wel behoorlijk wat...

Anderzijds, ik wilde ook graag naar dat cocnert, tot ik de prijs zag.
Als ik het mij goed herinner, 37€. Dat vind ik best veel. Oké, je ziet wel half Oasis, maar dat maakt van je band nog geen wereldband toch?
un werk is goed, gewoon geen Oasis-niveau meer.
En ah, ze mogen van mij ook in devooravond in de Barn, of ergens op de Main in de namiddag. In het zonnetje wat Beady Eye werk met enkele oude Oasis nummers om bij mee te brullen, ik zeg geen neen!

Hoe dan ook, ik verwacht ze op de affiche

Nee sowieso geen nieuwe namen vandaag, als ze namen geven tweeten ze nooit over andere zaken, en ze hebben zojuist iets geplaatst. For what its worth

Valt het jullie trouwens ook op dat Schuermans nog nergens een interview ofzoo heeft gegeven? Jan Smeets lult maar een eind weg en Herman blijft erg stil. Zeer vreemd.
Geen woorden maar daden ;)

We zullen maar moeten afwachten waar ze naast gegrepen hebben. Als Rolling Stones echt op pinkpop staan is er ook wel een kans dat ze op RW staan. Of ze plaatsen ze op Classic, maar zolang de afsluiter spot nog open is zie ik nog wel een kans.

Haha volgens mij is er totaal geen systeem wat betreft het bekend maken van namen. De ene keer is het op maandag, dan weer woensdag, dan weer vrijdag en dan weer donderdag. En ook qua tijden; we hebben 8, 9, 12, 14, 16 en 17 uur al gehad. Dus daar word je niks wijzer van. Valt het jullie trouwens ook op dat Schuermans nog nergens een interview ofzoo heeft gegeven? Jan Smeets lult maar een eind weg en Herman blijft erg stil. Zeer vreemd.

Zou het trouwens nog kunnen dat de Stones op de zondag staan? Want ik vind het me toch vreemd, hoe kan Werchter naast én Foo Fighters, én Muse, én RHCP, én Linkin Park én de Stones hebben gegrepen? Ik dacht eerst dat er gewoon weinig tourende bands waren maar dit zijn er toch wel behoorlijk wat…

Tja het zou best kunnen dat deze bands allemaal niet meer op zondag konden headlinen he. En dat ze toen op Kings of Leon uitkwamen. Want ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dat hun eerste keuze is geweest... Of tweede (of derde)

De afsluiter post nog open? Dat vind ik wel heel hoopvol. Ik ga er zoals eerder gezegd gewoon vanuit dat KoL afsluiter is. Beady Eye hoeft van mij niet. Één keer die arrogantie van Liam op een podium zien is best grappig (LL 2011?) maar de muziek is echt 13 in een dozijn...

"De organisatie van Rock-a-Field voegt vandaag een lijst nieuwe namen aan de affiche toe. Onder meer Kings of Leon, Alice in Chains, Ellie Goulding, Interpol, Chvrches en White Lies zijn bevestigd.

Ook Marteria, Alter Bridge, Shaka Ponk, Camo and Crooked, Natas Loves You, Grandmaster Flash, Versus You, Prinz Pi, Claire, Artaban, Gold Panda, Sub Culture, Lost in Pain, Freshdax, Dream Catcher, The Majestic Unicorns From Hell en All The Way Down zijn van de partij."

Ik denk dat we Chvrches, Interpol en White lies niet meer kunnen ontlopen nu. Die eerste twee wat mij betreft zeer welkom. White Lies na het debuutalbum zeer matig...

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Valt het jullie trouwens ook op dat Schuermans nog nergens een interview ofzoo heeft gegeven? Jan Smeets lult maar een eind weg en Herman blijft erg stil. Zeer vreemd.

Geen woorden maar daden
icon_wink.gif

We zullen maar moeten afwachten waar ze naast gegrepen hebben. Als Rolling Stones echt op pinkpop staan is er ook wel een kans dat ze op RW staan. Of ze plaatsen ze op Classic, maar zolang de afsluiter spot nog open is zie ik nog wel een kans.

Als The Rolling Stones België aandoen rond deze periode, zullen ze inderdaad op TW/Classic of Boutique staan, valt op die manier veel meer geld uit te halen voor Live Nation.

@BlackLies, maar het kan natuurlijk zijn (zeker bij de Stones) dat ze moeten wachten van de bands. Ik kan me nog steeds niet voorstellen hoe ze die zondag ooit willen uitverkopen met de affiche tot nu toe. Vergelijk de zaterdag en de zondag is! Je gaat van één van de beste dagen ooit naar de zwakste ooit...

De afsluiter post nog open? Dat vind ik wel heel hoopvol. Ik ga er zoals eerder gezegd gewoon vanuit dat KoL afsluiter is.
Zo heel hoopvol is dat niet toch. Rock Werchter heeft nergens letterlijk vermeld dat Kings of Leon het festival afsluit.

<div class="d4p-bbt-quote-title">visdave34 wrote:</div>
De afsluiter post nog open? Dat vind ik wel heel hoopvol. Ik ga er zoals eerder gezegd gewoon vanuit dat KoL afsluiter is.

Zo heel hoopvol is dat niet toch. Rock Werchter heeft nergens letterlijk vermeld dat Kings of Leon het festival afsluit.

Dat is zeker waar. Maar wel dat KoL "top the bill". Dus zijn ze de 'belangrijkste' act op zondag. Om te concluderen dat de afsluiter spot nog open is, lijkt me daarom wat te rooskleurig. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop keihard met je mee natuurlijk en het is best mogelijk dat er nog iets na KoL komt. Maar een zekerheid is het allerminst...

Rolling Stones komen niet, ze gaan echt niet de grootste headliner op RW tot nu toe in een co-headliner constructie zetten...

De kans is wel heel klein op een grote act als afsluiter of wat dan ook op zondag. Een band als RHCP, Stones of Foo Fighters zal ongeveer 2 uur spelen. Ga je terug rekenen met de tijden van vorig jaar. Dan is het 2300-0100 grote band, 2215-2300 ombouw en 2045-2215 KoL. Natuurlijk kunnen de tijden afwijken, maar dit lijkt me wel een redelijke duur voor de set. Ik denk dat zelfs KoL dit niet zullen doen.

Ik vind best dat je mag hopen en vragen / klagen naar namen. Is alleen maar leuk om beetje spanning er in te hebben ! en na vandaag al die namen verwacht ik er geen, maar zijn er wel een aantal bij gekomen die in het geruchten lijstje mogen nu!

De tijden zullen geen probleem zijn hoor Stijn, ze kunnen op zondag ook wel tot 01:30 doorgaan en de Kings of Leon beginnen op andere festivals zoals Pinkpop) soms al om 9:00 uur.

Users who are viewing this thread