Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
@visdave34 ‘Tof of the Bill’ zou er ook gewoon op kunnen duiden dat KoL een van de beste bands van dit moment is(in hun ogen). Kan net zo goed een verkooppraatje zijn, want als je het verhaaltje bij iedere artiest leest zie je dat ze ongeveer iedereen de hemel in prijzen.

Je zou gelijk hebben als ze 'top OF the bill' zouden schrijven. Dat zou inderdaad pure vleierij kunnen zijn. Er staat echter 'top the bill', wat volgens mij betekent dat ze bovenaan de affiche staan, als grootste naam dus eigenlijk.

En dat ik White Lies na het debuutalbum matig vind, is natuurlijk een persoonlijke mening... :) Iedereen is vrij om daar anders over te denken!

En dat ik White Lies na het debuutalbum matig vind, is natuurlijk een persoonlijke mening…
icon_smile.gif
Iedereen is vrij om daar anders over te denken!

Ik ben het wel met je eens dat hun debuutalbum het beste was. Ik denk niet dat er ook maar één nummer op dat album staat, dat ik niet tof vind! Bij album 2 en 3 zie je toch wel een paar fillernummers erbij staan. Maar dat wil niet zeggen dat hun tweede en derde album helemaal niet goed zijn. De duistere sfeer is een beetje weg, maar ook Ritual en zeker Big TV hebben veel goede nummers.

Tja ik denk ook niet dat ze komen eigenlijk, en anders zal het idd wel Roskilde worden. Foo Fighters staan trouwens als sterk gerucht om Glastonbury te headlinen. Dus die zou ik ook nog niet helemaal uitsluiten. Als Glastonbury nou eens wat namen bekend ging maken zou dat enorm helpen :p

Maar ik zit in een soort tunnelvisie van dat er nog iets groots na KoL staat denk ik.. Help
icon_sad.gif

Volgens eFestivals kan je Foo Fighters al uitsluiten, hun huidige prognose is Kasabian en The Eagles of Prince naast Arcade Fire.

en de Belgen dan. Tot nu toe staan er nog maar 2 landgenoten op het festival: stromae en triggerfinger zouden dat de enige zijn. Ik hoop toch van niet. Er zijn veel goede Belgische bands die dit jaar doorgekomen zijn zoals Marlble sounds...

Om mijn post hierboven te ondersteunen: als we er vanuit gaan dat er nog een tweede headliner bij KoL komt, dan heb je zoals het er nu uit ziet de volgende opties:

- The Rolling Stones: staan op Pinkpop mits Jagger&co akkoord gaan, maar zouden door RW inderdaad op Classic of Boutique gezet worden (ik gok die eerste) en sowieso niet als co-headliner met KoL. Dus die kunnen we afstrepen.<br>
- Foo Fighters: staan half juni in de USA, het lijkt me logisch dat ze met hun nieuwe album eerst verder de USA rondgaan alsvorens naar Europa te komen. Natuurlijk, Arctic Monkeys staat wel op beide, maar die hoeven ook niet de hele USA rond te toeren omdat ze geen nieuw album hebben en het niet hun thuisland is, zoals wel bij de Foo’s het geval is. Ik verwacht ze hoogstens tegen de tijd van Pukkelpop in Europa, niet eerder, misschien pas volgend jaar of zaalshows in de winter.<br>
- Muse: tourt niet, is veel te groot om samen met KoL te staan, dus nee. Hoe vet het mij ook lijkt, je boekt geen KoL als je Muse al hebt, zoals een paar posts geleden al werd gezegd zit er inderdaad een limiet aan hoe goed je je line-up kan maken als het nog winstgevend moet zijn. Bovendien touren ze dus niet, dan kunnen ze nog zulke goede vriendjes met RW zijn maar het zit er niet in deze keer.<br>
- Linkin Park: zou natuurlijk kunnen, maar die zouden in mijn optiek sowieso vóór KoL staan en niet afsluiten. Dat is op zich een realistische beeld maar geen echte knaller om de zondag uit te verkopen lijkt mij. Ik zie ze dan nog eerder bij Arctic Monkeys staan eerlijk gezegd.

Blijft over: Red Hot Chili Peppers. Europese datum paar weekjes voor Werchter, geen reden om aan te nemen dat ze daarna weer snel naar de USA gaan, zou de zondag sowieso uitverkopen. Ja, ze zijn ook groot en duur, maar niet (meer) zo als Muse en beter te combineren met KoL. Bovendien, zij touren dus wél, als Muse zou touren zou ik het ook nog een kansje geven maar nu niet echt, hoe graag ik het ook zou willen. Maar goed, als we nog een knaller op zondag gaan verwachten is de enige logisch overblijvende naam RHCP.

En sinds vandaag blijkt dat Neil Young & Crazy Horse al zeker vanaf 7 juli in Europa zit (vandaag voor 7 juli show in Ijsland aangekondigd). Dát zou een topact zijn, die perfect als niet-afsluiter zou kunnen fungeren. Nu heeft Lokerse Feesten ze als 'Benelux-excusief' geboekt, maar dat is tegenwoordig allemaal af te kopen (zoals Suikerrock de 'België-exclusief' van Bush van Rock Zottegem gekocht heeft).

Ik besef, kans is zeer klein, maar het kan.

en de Belgen dan. Tot nu toe staan er nog maar 2 landgenoten op het festival: stromae en triggerfinger zouden dat de enige zijn. Ik hoop toch van niet. Er zijn veel goede Belgische bands die dit jaar doorgekomen zijn zoals Marlble sounds…

En Arsenal en Girls in Hawaii staan al op Main Square Festival Arras. Zeer grote kanshebbers dus en zeker welkom.

@visdave34 klopt verkeerd gelezen. Beetje jammer. Er staat echter dat het om 2 jaar geleden ging. In 2009 headlineden ze de zaterdag. Het gaat meer over de 'Werchter Fairytale' zoals ze het omschrijven. Dat een band van lage spot in twee jaar headliner word. Als ze in 2009 al headliner waren, wil dat zeggen dat ze dat afgelopen jaar ook waren, wat ook zo was. Kijk aan: wie stond er naast op het affiche: Blur. Ook niet de minste. Zoals ik al zei, ik geloof er ook niet helemaal in, maar de mogelijkheid is er volgens mij wel degelijk. Verder over de White Lies: Ik vind persoonlijk Big TV een geweldig album. Misschien dat het debuutalbum net iets beter is, maar het maakt voor mij niet veel verschil. Zoals je al zegt: over smaak valt niet te twisten, dus gaf ik alleen mijn mening ;)

edit: ipv twee jaar geleden bedoel ik natuurlijk '2 jaar na 2007'

Om mijn post hierboven te ondersteunen: als we er vanuit gaan dat er nog een tweede headliner bij KoL komt, dan heb je zoals het er nu uit ziet de volgende opties:

- The Rolling Stones: staan op Pinkpop mits Jagger&co akkoord gaan, maar zouden door RW inderdaad op Classic of Boutique gezet worden (ik gok die eerste) en sowieso niet als co-headliner met KoL. Dus die kunnen we afstrepen.<br>
- Foo Fighters: staan half juni in de USA, het lijkt me logisch dat ze met hun nieuwe album eerst verder de USA rondgaan alsvorens naar Europa te komen. Natuurlijk, Arctic Monkeys staat wel op beide, maar die hoeven ook niet de hele USA rond te toeren omdat ze geen nieuw album hebben en het niet hun thuisland is, zoals wel bij de Foo’s het geval is. Ik verwacht ze hoogstens tegen de tijd van Pukkelpop in Europa, niet eerder, misschien pas volgend jaar of zaalshows in de winter.<br>
- Muse: tourt niet, is veel te groot om samen met KoL te staan, dus nee. Hoe vet het mij ook lijkt, je boekt geen KoL als je Muse al hebt, zoals een paar posts geleden al werd gezegd zit er inderdaad een limiet aan hoe goed je je line-up kan maken als het nog winstgevend moet zijn. Bovendien touren ze dus niet, dan kunnen ze nog zulke goede vriendjes met RW zijn maar het zit er niet in deze keer.<br>
- Linkin Park: zou natuurlijk kunnen, maar die zouden in mijn optiek sowieso vóór KoL staan en niet afsluiten. Dat is op zich een realistische beeld maar geen echte knaller om de zondag uit te verkopen lijkt mij. Ik zie ze dan nog eerder bij Arctic Monkeys staan eerlijk gezegd.

Blijft over: Red Hot Chili Peppers. Europese datum paar weekjes voor Werchter, geen reden om aan te nemen dat ze daarna weer snel naar de USA gaan, zou de zondag sowieso uitverkopen. Ja, ze zijn ook groot en duur, maar niet (meer) zo als Muse en beter te combineren met KoL. Bovendien, zij touren dus wél, als Muse zou touren zou ik het ook nog een kansje geven maar nu niet echt, hoe graag ik het ook zou willen. Maar goed, als we nog een knaller op zondag gaan verwachten is de enige logisch overblijvende naam RHCP.

Naja ik wil gewoon nog steeds niet geloven dat KoL afsluit... Muse gaat wel touren, dat geef ik je op een briefje. Sowieso in Duitsland (Bremen show, gaat gewoon gebeuren) en dan doen ze natuurlijk nog wel wat dingetjes. Maar inderdaad, je boekt hun niet als je Muse al hebt.

Blijf aub berichtjes sturen naar RW op twitter en facebook en vraag naar bands specifiek, ze geven vaak genoeg vage informatie waar we wel wat aan hebben.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Everyknight wrote:</div>
Ik besef, kans is zeer klein, maar het kan.

Dit kwam ik toevallig vanmiddag tegen daarover:

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="display: block; max-width: 99%; min-width: 220px; padding: 0px; border-top-left-radius: 5px; border-top-right-radius: 5px; border-bottom-right-radius: 5px; border-bottom-left-radius: 5px; margin: 10px 0px; border-color: rgb(238, 238, 238) rgb(221, 221, 221) rgb(187, 187, 187); border-width: 1px; border-style: solid; box-shadow: rgba(0, 0, 0, 0.14902) 0px 1px 3px; position: static; visibility: visible;" title="Embedded Tweet" width="500" height="265"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Die kans is dus 0% :p

OK, jammer, Neil Young is voor mij misschien wel de beste artiest aller tijden. Maar OK, er kan nu een definitieve streep door.

Blijf aub berichtjes sturen naar RW op twitter en facebook en vraag naar bands specifiek, ze geven vaak genoeg vage informatie waar we wel wat aan hebben.

Hè fuck ze hebben ons door. Stuur ik net een berichtje op facebook over RHCP, krijg ik letterlijk jou quote terug:

"Blijf aub berichtjes sturen naar RW op twitter en facebook en vraag naar bands specifiek, ze geven vaak genoeg vage informatie waar we wel wat aan hebben.".

Jullie doen goed je best, hoor. Maar je begrijpt ook wel dat we zelfs via FB- of Twitterberichten niks meer dan onze officiële communicatie kunnen geven... Geduld is een mooie deugd

Blijkbaar lezen ze hier mee, wel grappig op zich maar dit soort dingen gaan dus niet meer werken :-/

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

Hè fuck ze hebben ons door. Stuur ik net een berichtje op facebook over RHCP, krijg ik letterlijk jou quote terug:

“Blijf aub berichtjes sturen naar RW op twitter en facebook en vraag naar bands specifiek, ze geven vaak genoeg vage informatie waar we wel wat aan hebben.”.

Jullie doen goed je best, hoor. Maar je begrijpt ook wel dat we zelfs via FB- of Twitterberichten niks meer dan onze officiële communicatie kunnen geven… Geduld is een mooie deugd

Blijkbaar lezen ze hier mee, wel grappig op zich maar dit soort dingen gaan dus niet meer werken :-/

Wel goed te begrijpen natuurlijk. Verder heb ik ze nog nooit interessante informatie zien geven via Facebook en Twitter, ik merk vooral dat veel mensen de vage reacties nogal serieus nemen en daar dan conclusies uit trekken die totaal niet aan de orde zijn. Ik zie het wel, ik heb de hoop op een mooie headliner naast KoL opgegeven. Op die manier kan het alleen maar meevallen. We zullen die nieuwe namen en wellicht podiumindeling ook wel snel krijgen lijkt me.

Mooi dat CHVRCHES, London Grammar en Daughter dikke kanshebbers zijn. Heerlijke bandjes met geweldige zangeressen, niet slecht om te zien ook.

Aan de mensen die denken dat ze meer info uit de sociale media-accounts kunnen krijgen: vergeet het. Die mensen die dat beheren dienen gewoon om wat te promoten en praktische vragen te beantwoorden, wat de line up betreft kennen die evenveel als jij en ik. Die krijgen nieuwe namen maar heel kort op voorhand zodat ze net genoeg tijd hebben om een persbericht op te stellen. De mensen die daadwerkelijk weten wat er nog op de line up komt en waarmee onderhandeld wordt vormen een minimaal kleine groep, juist om leaks te voorkomen.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

“Blijf aub berichtjes sturen naar RW op twitter en facebook en vraag naar bands specifiek, ze geven vaak genoeg vage informatie waar we wel wat aan hebben.”.

Jullie doen goed je best, hoor. Maar je begrijpt ook wel dat we zelfs via FB- of Twitterberichten niks meer dan onze officiële communicatie kunnen geven… Geduld is een mooie deugd

[/quote

Haha dat vind ik wel heel erg komisch, naja dan kan ik net zo goed op het forum vragen; ROCK WERCHTER, WIE IS NOU IN GODSNAAM DE AFSLUITER??? Reageren kan naar de (voor jullie) irritantste persoon op twitter...

De mensen die de PR doen en sociale media beheren zijn heus niet de programmamakers hoor. Weten dikwijls niet meer als ons over toekomstige namen denk ik. Daarom dat ze zich ook "houden aan de officiële communicatie".

Aan de mensen die denken dat ze meer info uit de sociale media-accounts kunnen krijgen: vergeet het. Die mensen die dat beheren dienen gewoon om wat te promoten en praktische vragen te beantwoorden, wat de line up betreft kennen die evenveel als jij en ik. Die krijgen nieuwe namen maar heel kort op voorhand zodat ze net genoeg tijd hebben om een persbericht op te stellen. De mensen die daadwerkelijk weten wat er nog op de line up komt en waarmee onderhandeld wordt vormen een minimaal kleine groep, juist om leaks te voorkomen.

Wel komisch dat veel mensen denken dat die arme PR mensen alles weten, die hebben ook geen idee natuurlijk. Het zal niet lang meer duren, maar zoals ze zelf zeggen: geduld is een schone zaak. Dat hier zovaak berichten worden geplaatst met reacties van het twitteraccount van Werchter draagt (denk ik) ook niet echt bij aan dit forum. Sterker nog: dat zaait alleen maar verwarring en valse hoop, nergens voor nodig lijkt mij.

@gloeilamp Geen flauw idee, maar ze zullen heus wel wat weten hoor :P Maar ik ga ze nu maar eens met rust laten denk ik :p

@gloeilamp Geen flauw idee, maar ze zullen heus wel wat weten hoor
icon_razz.gif
Maar ik ga ze nu maar eens met rust laten denk ik :p

Die mensen die de Facebook en Twitter pagina's bijhouden? Nee joh, op dit moment weten die echt niet meer dan wij. Op het moment dat er namen gelost gaan worden zullen ze het wat eerder weten om dat vervolgens bekend te kunnen maken, maar verder weten die mensen echt niet meer dan anderen.

@gloeilamp Geen flauw idee, maar ze zullen heus wel wat weten hoor
icon_razz.gif
Maar ik ga ze nu maar eens met rust laten denk ik :p

Zoals ik daarnet al zei: nee. Dat zijn stagiairs of vrijwilligers die net als de pers de lijst met namen pas op de dag van aankondiging zelf te horen krijgt. Als ze een vraag moeten beantwoorden die met de line up te maken heeft zeggen ze ofwel dat 'ze niet meer mogen zeggen', ofwel kopiëren ze hun antwoord uit oude persberichten. Die zijn niet mysterieus hints op ons aan het afsturen, die weten gewoon niet meer dan wij hier.

Zoals @gloeilamp eerder al zei, we moeten stoppen met daar vanalles uit af te leiden en zo valse hoop te krijgen.

Die zijn niet mysterieus hints op ons aan het afsturen, die weten gewoon niet meer dan wij hier.
Tenzij ze dat in opdracht moeten doen ofzo.

Ik vind het trouwens wel erg goed van een organisatie om zo actief bezig te zijn op social media, en dat bijna het hele jaar door. Zelfde geldt voor BKS. Daar kan Pinkpop nog wat van leren.

Users who are viewing this thread