Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Nou dat zijn best leuke namen zo. Vooral Robert Plant is natuurlijk geweldig, de rest ken ik niet heel goed dus ik zie wel of ik daar heen ga. Kan altijd leuk uitpakken! Nummers op de site klinken in ieder geval best lekker, alleen Kodaline heb ik niet zoveel mee.

Ik hoop trouwens wel dat dit deuren opent voor een andere rock-legende, want ik hoop nog steeds op Slash + Myles Kennedy op Werchter. Zou wel heel vet zijn!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>
Uhm jongens, zegt dit niet genoeg? Er is geen enkele reden om vaag te gaan lopen doen als KoL ook daadwerkelijk afsluit. Ik begin er wel overtuigd van te raken dat er nog een band na KoL komt. En of dat de Prodigy, RHCP, Netsky, Muse, Foo’s of weet ik veel wie zijn, geen idee maar het staat voor mij vast dat KoL in ieder geval op dit moment niet geboekt staat als afsluiter
icon_wink.gif

Jullie zijn weer bezig met jezelf valse hoop te geven he. Stuur ook eens een tweet met de vraag of Metallica de donderdag afsluit, en je krijgt hetzelfde antwoord. Zolang de affiche niet volledig is en ze bij de aankondiging geen plek genoemd hebben doen ze ook geen uitspraken, dat is zo bij elk festival.

Ik ben inderdaad wel voorzichtig met al te veel hopen nu. De deceptie van KoL toen we allemaal op Muse of Foo Fighters rekenden staat me nog iets te vers in het geheugen, ik ga me er niet weer vol in storten als straks gewoon kan blijken dat The Prodigy afsluit ofzo. Maar goed, dromen mag! Linkin Park en RHCP zijn niet al te onrealistisch denk ik, Foo Fighters en zeker Muse verwacht ik echt niet meer.

@theArchman ik heb vorig jaar Fleetwood Mac gezien in ziggo dome. Echt (nog steeds) live een supergoede band!! En ja Plant speelt nog zeppelin songs, sterker nog ongeveer de helft van zijn setlists bestaat er ongeveer uit.

Als de Prodigy afsluit is dat voor mij al een hele opluchting hoor, als Linkin Park komen sluiten ze toch niet af...

Als de Prodigy afsluit is dat voor mij al een hele opluchting hoor, als Linkin Park komen sluiten ze toch niet af…

Nee zo bedoel ik het niet, meer van: The Prodigy is een beetje en tegenvaller als je Muse of de Foo's verwacht. En Linkin Park zal als ze komen denk ik inderdaad voor KoL staan, daar heb je gelijk in denk ik.

Leuke namen, wel verwacht op Robert Plant en Valerie June na.
Maar wat is de kans op Milky Chance? Lijkt me mooie toevoeging. Staan 29 juni in St. Gallen.

Haha ik zat op het toilet te ****** wanneer plots een maat belde om te vertellen dat den Robert ook eens komt goeiendag zeggen! Nog nooit zo snel mijn poep afgekuist om dat te kunnen nachecken :D die bluesgitariste ( ben nu haar naam kwijt ) daarnet eens opgezocht en eerlijk: op zoiets stond ik te wachten! :D nu nog een paar kleppers ( madness, prodigy, john mayer, ... ) op zondag en al mijn dagen zijn in orde ( 4/5 bands dat de moeite zijn per dag )

Ik begin een beetje te twijfelen of ik mijn kaartje wel had moeten kopen.
Voor mij is dit een prima line-up, maar gewoon nog geen één artiest waarvoor ik echt zou komen.
HAIM, Skrillex, Arctic Monkeys, KoL, Black Keys zijn uiteraard allemaal toppers, maar 4 van de 5 heb ik al (vaker) gezien. Arctic Monkeys vind ik een topband, maar dit is sinds het laatste album..

Die nieuwe aankondigingen. Joepie... Weer kleine troep, waarvoor ik mijn kaartje niet zou kopen. HAIM, topper maar al 3 maal gezien. Jullie hebben gelijk, op RW waren ze minder. In de Melkweg kon je zien dat ze zijn gegroeid. Foals, heerlijk indie-bandje, maar ook daarvan moet ik het hele album nog luisteren. Robert Plant, ik vind Led Zeppelin wel tof. Ken zijn solo werk alleen niet. Zelfde geld trouwens voor Damon Albarn, Vooral Gorillaz is tof, solo werk geen idee. Dan hebben we Kodaline, net zoals Passenger, een door de stront getrokken kut-3fmband. The 1975 eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar de eerste luisterbeurt keurt ze goed. Zomerse swingers! Valerie June, ja WIE?! Dit zijn niet de klappers waar je rond dit tijdstip mee komt. Dit zijn namen die in April het affiche compleet maken.. Op Robert Plant na dan. Ik ben zeer teleurgesteld in Rock Werchter, ik baal serieus nog meer door Kings Of Leon. Ofja, de teleurstellingen stapelen zich natuurlijk op haha

Heeft er niemand een positief woord over voor Kodaline??? Tss, juist voor een festival een band die leuke meezingers heeft. Tuurlijk is het geen band die opnieuw het wiel uitvindt en gewoon lekkere festivalmuziek maakt, maar dan is Franz Ferdinand dus precies hetzelfde.

Heeft er niemand een positief woord over voor Kodaline??? Tss, juist voor een festival een band die leuke meezingers heeft. Tuurlijk is het geen band die opnieuw het wiel uitvindt en gewoon lekkere festivalmuziek maakt, maar dan is Franz Ferdinand dus precies hetzelfde.

Ik moet zeggen, het is niet mijn soort muziek, maar All I Want is echt super, vooral in combinatie met de clip. toch wel een brokje in je keel.

Ik begin een beetje te twijfelen of ik mijn kaartje wel had moeten kopen.<br>
Voor mij is dit een prima line-up, maar gewoon nog geen één artiest waarvoor ik echt zou komen.<br>
HAIM, Skrillex, Arctic Monkeys, KoL, Black Keys zijn uiteraard allemaal toppers, maar 4 van de 5 heb ik al (vaker) gezien. Arctic Monkeys vind ik een topband, maar dit is sinds het laatste album..

Die nieuwe aankondigingen. Joepie… Weer kleine troep, waarvoor ik mijn kaartje niet zou kopen. HAIM, topper maar al 3 maal gezien. Jullie hebben gelijk, op RW waren ze minder. In de Melkweg kon je zien dat ze zijn gegroeid. Foals, heerlijk indie-bandje, maar ook daarvan moet ik het hele album nog luisteren. Robert Plant, ik vind Led Zeppelin wel tof. Ken zijn solo werk alleen niet. Zelfde geld trouwens voor Damon Albarn, Vooral Gorillaz is tof, solo werk geen idee. Dan hebben we Kodaline, net zoals Passenger, een door de stront getrokken kut-3fmband. The 1975 eerlijk gezegd nog nooit van gehoord, maar de eerste luisterbeurt keurt ze goed. Zomerse swingers! Valerie June, ja WIE?! Dit zijn niet de klappers waar je rond dit tijdstip mee komt. Dit zijn namen die in April het affiche compleet maken.. Op Robert Plant na dan. Ik ben zeer teleurgesteld in Rock Werchter, ik baal serieus nog meer door Kings Of Leon. Ofja, de teleurstellingen stapelen zich natuurlijk op haha

Vergeet niet dat er nog heel wat moet komen hè ;-) Als je de line-up nu nog vindt tegenvallen, kan dat met 2 of 3 nieuwe aankondigingen zo weer anders liggen. Zoals je zegt, de volgorde van namen is qua grootte een beetje omgegooid, maar dat betekend in dit geval juist dat er nog een hoop goedgemaakt kan worden door de grotere namen die nog gaan komen. Wie weet met wat voor subs en Barn-headliners ze nog komen? Al zijn de laatste paar aankondigingen wat minder, ik houd nog hoop op verbetering met de volgende pakketten namen.

Voor mensen die nog hoop hebben voor RHCP naast Kings Of Leon op zondag: Kings of Leon is de Zondag headliner (hoe jammer dat ook is) zal er geen grotere naam op zondag spelen

Voor mensen die nog hoop hebben voor RHCP naast Kings Of Leon op zondag: Kings of Leon is de Zondag headliner (hoe jammer dat ook is) zal er geen grotere naam op zondag spelen

KoL werd vorig jaar ook als headliner aangekondigd en toen stond Blur er ook gewoon nog achter. + Dit jaar lees je nergens een woord over afsluiter van het festival bij de bekend making van KoL, iets wat ze vorig jaar wel overal verkondigde toen ze Editors bevestigde. Ik ben er wel zeker van dat er nog iets achter komt.

Vergeet niet dat er nog heel wat moet komen hè
icon_wink.gif
Als je de line-up nu nog vindt tegenvallen, kan dat met 2 of 3 nieuwe aankondigingen zo weer anders liggen. Zoals je zegt, de volgorde van namen is qua grootte een beetje omgegooid, maar dat betekend in dit geval juist dat er nog een hoop goedgemaakt kan worden door de grotere namen die nog gaan komen. Wie weet met wat voor subs en Barn-headliners ze nog komen? Al zijn de laatste paar aankondigingen wat minder, ik houd nog hoop op verbetering met de volgende pakketten namen.

Dat is zeker waar, maar de angst zit er bij mij goed in.
Ten eerste blijven we maar wachten op die grote knallers, bij de laatste 3 groepjes namen zaten er misschien 2 á 3.
Ten tweede geeft het festival normaal gesproken de grote namen om vervolgens de gaten te vullen met deze wat kleinere namen.
Ten derde om het festival heen worden grote knallers bekend gemaakt...
Ten vierde dit is al 1/3 van de gehele line-up

Maar je zal vast wel gelijk hebben, die grote knallers komen ook nog wel! Begin alleen steeds meer twijfels te krijgen over de hoeveelheid en kwaliteit van deze grotere namen. We zullen zien! iig bedankt voor de geruststelling haha
Ten tweede

@Thijs Ik kijk juist erg uit naar Damon Albarn lijkt me fantastisch combinatie van blur wat echt super goed was vorig jaar en gorillaz dit wordt pas zijn eerste solo album volgens mij dus hij zal ook wel veel van zijn eerder projecten spelen. Dan foals was echt heel vet op lowlands zullen wel sub in barn zijn ofzo maar dat is zeker de moeite om eens verder naar te kijken. Ook arctic monkeys hun eerdere werk vind ik zelfs sterker als am maar dat is natuurlijk ook persoonlijk, maar als ik dan terug denk aan bks en filmpjes van glastonbury zie dan kan het mij niet snel genoeg juli zijn.

Super blij met Foals. Ze spelen altijd juist op de festivals die ik niet bezoek, eindelijk kan ik ze zien. Robert Plant is een verassende naam, goed gedaan. Haim een week geleden gezien op een festival in Singapore, kan het gewoon niet aanhoren. Kodalaline is wel te doen. The 1975 vind ik niet wat. Valerie June ken ik niet, dus even checken.

Ik ben zeer blij met de headliners, zeer sterk, maar ik heb de bevestiging nodig van wat grotere namen(sub-headliners). Kasabian, The National, Florence and the Machine, Interpol, Jack White, White Lies of The Kooks.

Ook blijf ik nog hopen op: Warpaint, Circa Waves, Miles Kane, Foster The People en The Horrors en een topnaam op Zondag met Kings of Leon

Ik ben toch blij met wat aanwinsten van deze week: Robert Plant, Damon Albarn, Foals. Ook HAIM kan ik zeker appreciëren. Toch kwalitatieve namen!

Waar zou Plant spelen? Ik gok op mainstage voor Placebo. Ik zie hier dat hij in 2006 van 17u tot 18u op mainstage gespeeld heeft.

Ik hoop nu nog op Kasabian, Miles Kane, Jake Bugg (grote kans denk ik). Ook hoop, maar minder evident, op The Cult, The Afghan Whigs, Kraftwerk, Manic Street Preachers, Madness, Massive Attack... Touren allen rond Rock Werchter, maar als ze hiervan 1 of 2 namen halen zal het al veel zijn (te veel 'passé-bands', helaas (wat een lelijk woord ook)).

Voor subheadliners: ik zou teleurgesteld zijn met Florence+the Machine en zeker met Snow Patrol (nog geen tourdata van bekend, maar het zit er dik in dat ze gaan touren met nieuw album op komst). Voor mij mogen dat Beck, The National of Lenny Kravitz zijn.

Ik ben toch blij met wat aanwinsten van deze week: Robert Plant, Damon Albarn, Foals. Ook HAIM kan ik zeker appreciëren. Toch kwalitatieve namen!

Waar zou Plant spelen? Ik gok op mainstage voor Placebo. Ik zie hier dat hij in 2006 van 17u tot 18u op mainstage gespeeld heeft.

Ik hoop nu nog op Kasabian, Miles Kane, Jake Bugg (grote kans denk ik). Ook hoop, maar minder evident, op The Cult, The Afghan Whigs, Kraftwerk, Manic Street Preachers, Madness, Massive Attack… Touren allen rond Rock Werchter, maar als ze hiervan 1 of 2 namen halen zal het al veel zijn (te veel ‘passé-bands’, helaas (wat een lelijk woord ook)).

Voor subheadliners: ik zou teleurgesteld zijn met Florence+the Machine en zeker met Snow Patrol (nog geen tourdata van bekend, maar het zit er dik in dat ze gaan touren met nieuw album op komst). Voor mij mogen dat Beck, The National of Lenny Kravitz zijn.

En Sisters of Mercy mag natuurlijk ook in het rijtje touren rond werchter, maar kleinere kans. Misschien eerder iets van TW/Classic. Headliner daar volgens mij Bryan Adams of Paul McCartney. Headliner Boutique: The Rolling Stones.

Ik zie veel Selah Sue voorkomen in de lijstjes bij het voorspellen van de line up.
Ik denk eerder dat zij op Couleur Café zal optreden de week voordien. Ze stond in de wishlist van de festivalgangers daar, dus ik vermoed dat die organisatie hun best zal doen om haar binnen te halen. Ik weet dat dit eigenlijk niks wilt zeggen, maar toch, vermits Werchter graag exclusiviteit wilt (de belgische groepen staan rond die tijd niet op andere Belgische festivals, eventueel wel later in de zomer) qua Belgische namen ook.

Users who are viewing this thread