Rock Werchter 2025

Al gezien:
Green Day (8x)
Deftones (7x)
Iggy Pop (5x)
Soulwax (4x)
Goldband (3x)
Heilung (3x)
Linkin Park (3x)
Underworld (3x)
Weezer (3x)
Elbow (2x)
De La Soul (2x)
Fontaines D.C. (2x)
Sam Fender (2x)
Fat Dog (1x)
Joey Valence & Brae (1x)
Pommelien Thijs (1x)
Purple Disco Machine (1x)
Raye (1x)
Simple Minds (1x)
Wet Leg (1x)
Wunderhorse (1x)

That early on the day it usually is not a big problem, but it's hard to predict if f.e. Wunderhorse will be the exception to the rule.
Ik ben zeker dat je bij Wunderhorse vlot zal binnengeraken tot vijf minuten voor start. Hier enorm grote naam, maar ik denk dat 70 procent van de bezoekers het in Keulen hoort donderen bij die naam. Alles hangt ook af van wat er tegenover staat.

Al gezien:
Green Day (8x)
Deftones (7x)
Iggy Pop (5x)
Soulwax (4x)
Goldband (3x)
Heilung (3x)
Linkin Park (3x)
Underworld (3x)
Weezer (3x)
Elbow (2x)
De La Soul (2x)
Fontaines D.C. (2x)
Sam Fender (2x)
Fat Dog (1x)
Joey Valence & Brae (1x)
Pommelien Thijs (1x)
Purple Disco Machine (1x)
Raye (1x)
Simple Minds (1x)
Wet Leg (1x)
Wunderhorse (1x)
Ik ga me aan zo'n lijstje niet wagen :)

• On fire
Waarderingen: jefferke
Vorig jaar was het bij Werchter best wel goed te doen. Het enige nadeel is dat je bij Werchter alleen achterin binnenkomt en aan de zijkanten kan verlaten. Bij Pukkelpop kan je alle kanten van de tenten binnenkomen en vertrekken. Soms iets chaotischer, maar daardoor wel makkelijker om vlakbij het podium te geraken.
Ja die zij doorgang bij de Barn is toch wel een life saver geweest 2 jaar geleden na die taferelen bij CdW en Fred.

Voor de non-kenners: via de ingangen op de hoeken naar binnen en onder de stellages door lopen naar voren.

• Leuk
Waarderingen: roluf
Bij Klub C loop je overdag meestal toch zo naar binnen? Heb daar de afgelopen jaren toch weinig rode kruizen gezien. Van de barn naar Klub C is het eerder 5-10 minuten.

Behalve als het regent, dan kom je nergens meer binnen.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV en BeWario
Op Willy heeft Kaiser chiefs zich aangekondigd voor een groot festival in de zomer.
Ontbrekende naam voor zaterdag of toch pukkelpop?

Ik zou er niet raar van doen als het alsnog RW wordt. Maar dat ze als gentlemens agreement met Suikerrock tijdje wachten om aan te kondigen. Tenzij ze het gewoon over SR hebben...

Bwa het is nu ook niet zo dat Kaiser Chiefs de grote ticketschuivers zijn, toch zeker niet à 137 euro 't stuk. Maar zou zeker een leuke toevoeging zijn voor die zaterdag.

zijn gewoon mijn reeds geziene namen
maar Weezer, Green Day, Iggy, Linkin Park, Simple minds, elbow, (en in navolging london grammar, fender, underworld, deftones, fontaines, sigrid) zijn geen kleppers dan?

wat in godsnaam verwachten we dan als klepper?
AC/DC
The stones?
Justin timberlake?
Ze bedoelen de classic headliners en dat is toch helemaal niet underworld , Deftones, fontaines of...sigrid.

Niet dat ik dat slechte namen vind maar ze bedoelden main headliners

Ik kan het verkeerd gehoord hebben op radio willy, maar shalini had aangekondigd dat er nieuws was over rock Werchter.
Toen heb ik direct de site gecheckt en er was natuurlijk geen nieuws. Na enkele liedjes liet ze een deeltje van een interview met de Kaiser chiefs horen (dat eerder op de dag was geweest). En dan zei ze dat Kaiser chiefs dus of op Werchter op pkp zal staan.
Maar nogmaals ik kan zo bevoordeeld zijn dat ik alleen maar hoor wat ik wil horen.
Allé, dat zegt mijn vrouw toch😄

inderdaad ,
maar van de affiche van werchter 2025 valt het best mee qua namen reeds gezien
namelijk 17, maar veel van de dingen ga ik nu skippen in favor van opkomende kleppers :)

Green Day 3 keer
Arsenal 3 keer
Elbow 3 keer
Amenra3 keer
Iggy Pop 2 keer
weezer 2 keer
linkin park 2 keer
simple minds 2 keer
warhaus 1 keer
Sylvie kreusch 1 keer
jazz brak 1 keer
dikke 1 keer
sylvie kreusch 1 keer
Sigrid 1 keer
Sam Fender 1 keer
Goose 1 keer
Soulwax 1 keer

Allé ik zal ook meedoen dan:
Elbow 6 keer
Bolis Pupul 6 keer
Goldband 4 keer
Underworld 4 keer
Warhaus 3 keer
London Grammar 3 keer
Linkin Park 3 keer
Goose 3 keer
Green Day 3 keer
Arsenal 3 keer
Pommelien Thijs 2 keer
Fontaines DC 2 keer
Foster The People 2 keer
Sam Fender 2 keer
Weezer 2 keer
While She Sleeps 1 keer
Amenra 1 keer
Wunderhorse 1 keer
Boston Manor 1 keer
Caribou 1 keer
Celeste 1 keer
De La Soul 1 keer
Dean Lewis 1 keer
Fat Dog 1 keer
Iggy Pop 1 keer
Rüfüs dü Sol 1 keer
Sigrid 1 keer
Simple Minds 1 keer
Soulwax 1 keer
Yseult 1 keer

Dus 30 van de 100, valt nog mee, er zijn al ergere jaren geweest op dat vlak. 😉

Het ging over een ander festival dan suikerrock
Lokerse feesten evt op zes augustus wat nog een lege avond is. Dit kan een dag worden in het kader van Britpop. Het gebeurt wel vaker dat Ronquieres, Suikerrock en Lokerse Feesten een act delen. Voor RW weet ik het niet zo: eens publiekslieveling van de boekers met vier opeenvolgende boekingen van 2006 tem 2009, keerden ze terug in 2011, 2012 (TW Classic) en 2016. Nu is het al een hele tijd geleden. Een legacy act op gevist voor RW zaterdag of toch een optreden op Pukkelpop waar ze laatst optraden als headliner in 2007, ze worden toch genoemd als één van de kanshebbers.

Users who are viewing this thread