Rock Werchter 2025

zijn gewoon mijn reeds geziene namen
maar Weezer, Green Day, Iggy, Linkin Park, Simple minds, elbow, (en in navolging london grammar, fender, underworld, deftones, fontaines, sigrid) zijn geen kleppers dan?

wat in godsnaam verwachten we dan als klepper?
AC/DC
The stones?
Justin timberlake?
Justin timberlake vind ik nou niet bepaald een goed voorbeeld hiervan die is toch ook bij pinkpop de minst trekkende headliner

zijn gewoon mijn reeds geziene namen
maar Weezer, Green Day, Iggy, Linkin Park, Simple minds, elbow, (en in navolging london grammar, fender, underworld, deftones, fontaines, sigrid) zijn geen kleppers dan?

wat in godsnaam verwachten we dan als klepper?
AC/DC
The stones?
Justin timberlake?
U2 , Beyonce, Coldplay , The Stones inderdaad. Krijgen we dat weer haha. :rolleyes:

Overall een prima line-up denk ik. Wat jaren terug was de Pink-donderdag zo enorm karig om maar te vergelijken. en we hebben ook geen Black Eyed Peas als afsluiter staan of Pharell Williams he. Mumford of The Killers weer zouden ook niet goed gevallen zijn bij een groot deel hier.

Ik ben toch wat behoudend betreft muzieksmaak Ik zie graag Bloc Party, Snow Patrol, Interpol, Dropkick Murphy's enz. nog 3 x op Werchter staan de komende 10 jaar. Maar er moet ook ruimte zijn voor nieuwe dingen. Een paar jaar geleden noodgedwongen een flinke bui geschuild in the Barn. Toen moest First Aid Kit optreden, wat was dat mooi! Ik had ze anders 'wellicht meegepakt' Maar nu zou ik ervoor zorgen dat ik een erg goede plek heb mochten ze weer komen. Soms komt er wat tofs op je pad. En ja; soms is het misschien 2-3 namen achter elkaar minder je ding. Maar een 'verschrikkelijke dag' die gaan we niet tegenkomen dit jaar.

De balans is er redelijk als je alle namen op een hoop gooit. Maar de dagen zijn ongelukkig teveel ' hetzelfde' en er is een zwakkere zaterdag (daar houd ik nog ruimte vrij voor 2 namen, kan nog deftiger worden)
Verder behoorlijk wat dansbare acts die lijken ten koste te gaan van de New Orders, Richard Ashcrofts , Johnny Marr's jammer genoeg.
Maar waren die keuzes er uberhaupt..................? Zo niet; dan hebben ze straf geboekt.

en dit;
Als je het zo op een rij ziet is dat echt wel het recept voor een zinderend feestje in de tenten.
Die zondag kom ik zo ook wel door op mijn laatste benen haha.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover
Justin timberlake vind ik nou niet bepaald een goed voorbeeld hiervan die is toch ook bij pinkpop de minst trekkende headliner
was eerder een toevoeging dat het op andere festivals idd justin is bv
hier heb je wel gewoon en linkin, en green day, en sam fender en Oliva
en muse had je recent nog op werchter bv

• Leuk
Waarderingen: mart1234
Ga je toch keuzes moeten maken en /of telkens een half uur voor het einde van de optredens in Barn al richting Klub moeten gaan of je kan niet meer binnen in Klub C.
Een half uur? Da's wel heel extreem niet? Wat zit je een half uur op voorhand al in een lege tent te doen.

Je gewoon laten voeren door het moment. Als de eerste band je meteen bij het nekvel heeft, niet vertrekken natuurlijk. Kan dan wel zijn dat je voor een gesloten tent staat bij de volgende, maar kort aan de tentingang kan je nog veel meepikken indien je pech hebt.

Een half uur? Da's wel heel extreem niet? Wat zit je een half uur op voorhand al in een lege tent te doen.
Als je uit een bomvolle barn moeten geraken, dan naar Klub C wandelen en op tijd wil binnen zijn... ja, moet je bijna een half uur op voorhand vertrekken. De Klub is vaak te klein. Verleden jaar meer dan eens buiten nog een massa mensen... en dan moet je maar op het scherm kijken. Maar dat is toch niet dezelfde beleving als binnen in de tent. Beter zo?

inderdaad ,
maar van de affiche van werchter 2025 valt het best mee qua namen reeds gezien
namelijk 17, maar veel van de dingen ga ik nu skippen in favor van opkomende kleppers :)

Green Day 3 keer
Arsenal 3 keer
Elbow 3 keer
Amenra3 keer
Iggy Pop 2 keer
weezer 2 keer
linkin park 2 keer
simple minds 2 keer
warhaus 1 keer
Sylvie kreusch 1 keer
jazz brak 1 keer
dikke 1 keer
sylvie kreusch 1 keer
Sigrid 1 keer
Sam Fender 1 keer
Goose 1 keer
Soulwax 1 keer
Hehe leuk lijstje:
Mijn lijstje
Sam fender 9x
Goldband 7x (1 zomer waren ze gewoon niet te ontlopen 😅)
While she sleeps 6x
Sylvie Kreusch 5x
Linkin Park 4x
Caribou 3x
Fontaines DC 3x
London grammar 3x
GOOSE 3x
Elbow 3x
Amenra 2x
Arsenal 2x
Overmono 2x
Rufus du sol 2x
Wunderhorse 2x
Used 2x
Barry cant swim 1x
Boston manor 1x
Coheed and cambria 1x
Fat dog 1x
Gel 1x
Green Day 1x
Gurriers 1x
Iggy Pop 1x
Lambrini Girls 1x
Maribou State 1x
Pvris 1x
Soulwax 1x
Weezer 1x
Wet let 1x

30 van de 98 😅

Als je uit een bomvolle barn moeten geraken, dan naar Klub C wandelen en op tijd wil binnen zijn... ja, moet je bijna een half uur op voorhand vertrekken. De Klub is vaak te klein. Verleden jaar meer dan eens buiten nog een massa mensen... en dan moet je maar op het scherm kijken. Maar dat is toch niet dezelfde beleving als binnen in de tent. Beter zo?
Ja nee, een show buiten de tent zien is ook maar niets.

Maar na een jaartje geen RW toch weer met de voeten op de grond gezet. Op PkP zie ik gewoon altijd oh, binnen 5min gaat dit of dat beginnen, ga ik op m'n gemak naar daar en kan je eigenlijk altijd wel een goede plek vinden. Die bijkomstige stress van RW is het toch niet echt.

Als je een half uurtje op tijd vertrekt, dan zie je ook maar een half uurtje van elke show. Da's het ook niet echt.

• Leuk
Waarderingen: pop-lover en Joslittel

Maar na een jaartje geen RW toch weer met de voeten op de grond gezet. Op PkP zie ik gewoon altijd oh, binnen 5min gaat dit of dat beginnen, ga ik op m'n gemak naar daar en kan je eigenlijk altijd wel een goede plek vinden. Die bijkomstige stress van RW is het toch niet echt.

Als je een half uurtje op tijd vertrekt, dan zie je ook maar een half uurtje van elke show. Da's het ook niet echt.
Inderdaad, dat is het hem net. Je maakt je lijst van wat je wil zien maar.... Sta je bij een optreden in de Barn en wil je het volledig zien, dan is de kans groot dat je nadien niet meer in de Klub binnengeraakt, en omgekeerd. Ik ga de laatste 10 jaar combi RW en Pukkelpop. Verleden jaar 1x niet binnen geraakt in Marquee bij Rise Against, en dat was dus uitzonderlijk. Op RW moet je kiezen of verliezen, op pukkelpop kan je in 99% van de gevallen gewoon nog binnen in de tenten en wandel je net voor een optreden op main stage tot aan de PA net achter het voorvak zoals bij Fontaines DC en Inhaler. De festivalbeleving is niet (meer) te vergelijken, minder of geen "stress" op pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: phil
Kwalitatief minder mag je iets niet noemen. Wel dat t op zondag een beetje veel t zelfde is. Dat t zaterdag wat minder is. En dat je een pommelien op zowat elke familiedag van een ander festival kan zien.
Maar volgend jaar klagen mss weer andere mensen omdat je er een Metallica, the cure en pearl jam hebt staan. Dan is t weer zogezegd oubollig. Terwijl t ook weer vlot zal uitverkopen.
en je vergeet dat we dan Benson Boone nog als headliner tegoed hebben in 2026. Dit jaar zijn we er juist aan ontsnapt:)

If you have to get out of a packed barn, then walk to Klub C and want to be in on time... yes, you have to leave almost half an hour in advance. The Klub is often too small. Last year more than once there was a mass of people outside... and then you have to look at the screen. But that is not the same experience as inside the tent. Better this way?
So I was planning on doing Remy Bond in Klub C and then heading to Shaboozy before back for Wunderhorse and Foster the people. Based on what you’re saying I should probably just scrap Shaboozy right?

Hoe komt het dat je op Pukkelpop als late binnenkomer wel een goed plekje kunt vinden? Zelfs als op RW alle optredens gelijk zouden zijn (wat niet zo is), dan heb je met 20.000 Barn, 10.000 Klub C, 5.000 Slope en de rest (50.000) bij Main stage overal goed gevulde velden/zalen. Mijn ervaring is wel dat het vorig jaar veel beter was dan in 2023 en dan het héél erg afhankelijk is van de artiest. Vorig jaar had ik stress om op tijd bij PJ Harvey vooraan te staan en dat bleek achteraf erg mee te vallen. Over het algemeen is het eerder op de dag ook veel beter te doen, uitzonderingen daargelaten.

• Leuk
Waarderingen: mattman
So I was planning on doing Remy Bond in Klub C and then heading to Shaboozy before back for Wunderhorse and Foster the people. Based on what you’re saying I should probably just scrap Shaboozy right?
That early on the day it usually is not a big problem, but it's hard to predict if f.e. Wunderhorse will be the exception to the rule.

Op dat tijdstip moet dat met gemak lukken. De tenten liggen super dicht bij elkaar en het zijn ook niet de grootste hypes waar je heen wilt.

Om een goeie plek bij Wunderhorse te krijgen en nog even je blaas te legen kun je hoogstens bij Shaboozey iets eerder weg gaan. Dan mis je alleen wel net zijn grootste hit 😅

• Leuk
Waarderingen: Sisco1481
That early on the day it usually is not a big problem, but it's hard to predict if fe Wunderhorse will be the exception to the rule.
Yeah think they'll be popular just because of the lack of guitars so might just stick in Klub C to be safe.

Also very concerned getting from the Front of Fontaines DC into the barn for London Granmar in 15 mins!! Not happening is it

Hoe komt het dat je op Pukkelpop als late binnenkomer wel een goed plekje kunt vinden? Zelfs als op RW alle optredens gelijk zouden zijn (wat niet zo is), dan heb je met 20.000 Barn, 10.000 Klub C, 5.000 Slope en de rest (50.000) bij Main stage overal goed gevulde velden/zalen. Mijn ervaring is wel dat het vorig jaar veel beter was dan in 2023 en dan het héél erg afhankelijk is van de artiest. Vorig jaar had ik stress om op tijd bij PJ Harvey vooraan te staan en dat bleek achteraf erg mee te vallen. Over het algemeen is het eerder op de dag ook veel beter te doen, uitzonderingen daargelaten.
Klub C en Barn zijn afwisselend. Als er een band op main speelt is er weinig of geen overlap met Slope. Maw: 88.000 voor 2 optredens op het zelfde moment. Op pukkelpop... 66.000 bezoekers waarvan een groot deel meestal in de boiler / dancehall / lift vertoeft. En daar heb je meerdere optredens op het zelfde moment. Verleden jaar bvb. aansluitend van Black box revelation (main) ->Sylvie Kreusch (marquee) ->Fontaines DC (main) -> The streets (marquee) -> Inhaler (main) -> Soulwax (marquee) geweest op Pukkelpop. Elk optreden volledig gezien, onderweg telkens pintje meegepakt, op main elke keer tot aan PA geraakt en in marquee telkens thv nr. 4 gestaan (op 10 à 15m van podium). Op RW... no way, vergeet het maar.

• Leuk
Waarderingen: Joss en mattman
Vorig jaar was het bij Werchter best wel goed te doen. Het enige nadeel is dat je bij Werchter alleen achterin binnenkomt en aan de zijkanten kan verlaten. Bij Pukkelpop kan je alle kanten van de tenten binnenkomen en vertrekken. Soms iets chaotischer, maar daardoor wel makkelijker om vlakbij het podium te geraken.

Users who are viewing this thread