Rock Werchter 2025

Ik zit nu nog eens wat beter in te luisteren (kaartje van een maat over kunnen nemen) en ik snap niet dat mensen zeggen dat de lineup tegen valt. Zeker op de mid/undercard is veel te ontdekken hoor!

Remy Bond, Bright Eyes, Cymande(!!), Celeste, Yseult, Durand Jones, Wisp, Gurriers, almost monday, English Teacher, Bolis Pupul. Echt geweldig allemaal en denk dat ik echt flinke clashes ga krijgen...
Ik ben blij voor u. Maar voor mij maken de gevestigde waarden het de moeite om naar Werchter te komen, de kleppers die al starten om 16u tot de headliner. Om te ontdekken ga ik veel liever naar Pukkelpop.

I got bored this morning and put all the names in a poster generator. Actually think it makes the top lines look very strong.
Als je de namen zo ziet staan is dat toch echt een sterke line-up waar mening ander festival een arm en been voor veil zou hebben.
Nu goed, wat onevenwichtig verdeeld over de dagen heen, maar toon mij een andere Europese major met een dergelijke solide poster.

Ik ben blij voor u. Maar voor mij maken de gevestigde waarden het de moeite om naar Werchter te komen, de kleppers die al starten om 16u tot de headliner. Om te ontdekken ga ik veel liever naar Pukkelpop.
Naja, het speelt ook al mee dat ik dik 10 jaar naar festivals ga, en de laatste jaren ook meerdere per jaar. Dus dan heb je de kleppers zoals die nu op de poster staan al eens zien passeren, en dan word je enthousiaster van de kleintjes.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan en Timmetje
Naja, het speelt ook al mee dat ik dik 10 jaar naar festivals ga, en de laatste jaren ook meerdere per jaar. Dus dan heb je de kleppers zoals die nu op de poster staan al eens zien passeren, en dan word je enthousiaster van de kleintjes.
Dat is bij mij ook de reden waarom ik naar Primavera en Misty Fields ga. Sommige affiches zijn een weerspiegeling van 15 jaar concerten/festivals😅

• Leuk
Waarderingen: BeWario
Als je de namen zo ziet staan is dat toch echt een sterke line-up waar mening ander festival een arm en been voor veil zou hebben.
Nu goed, wat onevenwichtig verdeeld over de dagen heen, maar toon mij een andere Europese major met een dergelijke solide poster.
Tja... 't Is waar...

inderdaad ,
maar van de affiche van werchter 2025 valt het best mee qua namen reeds gezien
namelijk 17, maar veel van de dingen ga ik nu skippen in favor van opkomende kleppers :)

Green Day 3 keer
Arsenal 3 keer
Elbow 3 keer
Amenra3 keer
Iggy Pop 2 keer
weezer 2 keer
linkin park 2 keer
simple minds 2 keer
warhaus 1 keer
Sylvie kreusch 1 keer
jazz brak 1 keer
dikke 1 keer
sylvie kreusch 1 keer
Sigrid 1 keer
Sam Fender 1 keer
Goose 1 keer
Soulwax 1 keer

inderdaad ,
namelijk 17, maar veel van de dingen ga ik nu skippen in favor van opkomende kleppers :)
Voor mij het volgende:
Amyl & The Sniffers 2x
Bolis Pupil
Caribou 3x
Damiano David (als Maneskin 2x)
Deftones
Elbow 2x
Ezra Collective
Fat Dog 2x
Goldband 6x
Goose
Linkin Park (nog met Chester in 2017)
Nia Archives
Raye 2x
Simple Minds
Soulwax (2x)
Underworld
Warhaus
Wet Leg

Van de 98 op de affiche 17 gezien. Not bad, not great 🤷🏻‍♂️

• Leuk
Waarderingen: reaper
Mij maakt het niks uit wat ik al gezien heb of niet. Elk optreden is toch anders. Nieuwe nummers, nieuwe accenten, andere sfeer.

Ik heb een Arsenal bvb al zeker tien keer gezien, en elk optreden was anders. Dat gaat nu met hun nieuwe olaat ook zo zijn. Dat kun je op nagenoeg elke artiest toespitsen. Muziek is een constant evoluerend beestje.

In 2004 voor het eerst naar festivals, ondertussen aan twintigste Werchter toe. Iets voor het eerst zien is niet per se een streefdoel. Natuurlijk wil je bepaalde groepen eens aan het werk zien als ze in je smaak liggen, vooral nieuwe namen dan, maar op zich is dat kwestie van daar gewoon voor te gaan. En als het in je straatje ligt of ze bekoren, dan ga ik met plezier nog eens kijken. Want zoals @parelconfituur zegt is elke show anders. De setting, nieuwe nummers, enz. En een groep verspreid over 20 jaar vijf keer aan het werk zien, dat valt goed mee. Nu, er zijn groepen of namen die ik ondertussen al meer dan tien keer aan het werk gezien heb. En feit dat ik nog met plezier ga kijken, is teken dat het niet tegen steekt! ;)

inderdaad ,

Green Day 3 keer
Arsenal 3 keer
Elbow 3 keer
Amenra3 keer
Iggy Pop 2 keer
weezer 2 keer

linkin park 2 keer
simple minds 2 keer
warhaus 1 keer
Sylvie kreusch 1 keer
jazz brak 1 keer
dikke 1 keer
sylvie kreusch 1 keer
Sigrid 1 keer
Sam Fender 1 keer
Goose 1 keer
Soulwax 1 keer

Zijn goede namen misschien, maar helemaal geen toppers/kleppers.

• Thinking
Waarderingen: Chiel
inderdaad,
ik ga met plezier iedere keer naar bepaalde bands zien
linkin Park was ik klaar mee, maar de nieuwe zangers wil ik toch ook wel even aanschouwen bv

Zijn goede namen misschien, maar helemaal geen toppers/kleppers.
zijn gewoon mijn reeds geziene namen
maar Weezer, Green Day, Iggy, Linkin Park, Simple minds, elbow, (en in navolging london grammar, fender, underworld, deftones, fontaines, sigrid) zijn geen kleppers dan?

wat in godsnaam verwachten we dan als klepper?
AC/DC
The stones?
Justin timberlake?

• Leuk
Waarderingen: Timmetje

Users who are viewing this thread