Lowlands 2025

Ah, ja dit vind ik eigenlijk best klote haha. Had altijd wel iets nostalgisch: de eerste strip munten halen op Lowlands. Maakte mij daardoor ook een stuk minder zorgen om geld ofzo. Gewoon iedere dag donders veel van die munten halen en je kwam zo de dag door zonder na te denken over hoe f*cking duur het eigenlijk wel niet is. Die confrontatie wordt minder leuk, haha.

• Leuk
Waarderingen: XaviLL
In groepsverband altijd wat lastiger, gelukkig is er wel een cashcard om dat een beetje op te vangen.

Hoop wel dat er een systeem is dat je online die card kan aanvullen(naam doet anders vermoeden), dat maakt het makkelijker om meerdere kaarten bij je te hebben en wanneer de groep niet compleet is de "reserve" kaart te gebruiken.

De Groepie functie van Tikkie voorziet hierin. Voeg mensen toe en de app verrekent automatisch de betalingen met elkaar. Werkt top!
Precies, of de wie betaalt wat app, of gewoon af en toe een rondje geven zonder perse geld van iemand te willen zien.
Daarnaast zou je denk ik ook die cashcard kunnen gebruiken hiervoor, pot maken en met die pas de rondjes halen.

Ben ook wel liefhebber van muntjes. Dat werkt toch sneller dan je telefoon er weer bij halen oid. Via een Groupie of WBW vind ik dan altijd weer zo studentikoos en moet je altijd je telefoon erbij pakken. De groep verschilt echt per uur, en dan moet je eerst zeggen; KaN jE dE BeTaAlgRoEp jOiNeN?!?

• Leuk
Waarderingen: sjoeske, Archie en mgbss
Ben ook wel liefhebber van muntjes. Dat werkt toch sneller dan je telefoon er weer bij halen oid. Via een Groupie of WBW vind ik dan altijd weer zo studentikoos en moet je altijd je telefoon erbij pakken. De groep verschilt echt per uur, en dan moet je eerst zeggen; KaN jE dE BeTaAlgRoEp jOiNeN?!?
Dit. We zijn met een groep van minimaal twintig man die constant aanwaait of weggaat en dan nog de vluchtige contacten met vrienden voor een biertje. Ik ben echt geen krent, maar als ik voor een groepje (dat ik daarna het weekend niet meer zie) vijf grote bier haal, dan voel ik dat wel in mn portemonnee. En dan schooieren met een tikkie (wat uiteindelijk wel de optie is) vind ik ook weer zo'n gedoe.

TL;DR muntjes fijner

Ik vraag me toch ook af: Doen ze cashless nou echt voor de bezoekers of voor de organisatie? Ik sluit soms ook kort aan bij andere groepen en dan ontstaat er een soort wedloop om iedereen in korte tijd een rondje te laten halen 😆. En aan tussentijds administratie op telefoons met halflege accu's heb ik persoonlijk weinig behoefte tbh.

First world problems

En aan tussentijds administratie op telefoons met halflege accu's heb ik persoonlijk weinig behoefte tbh.
Bij festivals als BKS en ITGWO waar je ook niet met munten betaalt gebeurt dit bij ons vaak pas na het weekend: iedereen rekent uit hoeveel hij heeft uitgegeven en bij echt grote verschillen wordt het een beetje rechtgetrokken. Er zijn natuurlijk altijd mensen die nooit een rondje halen ;)

Ik vind overigens het zelf geen probleem als ik net wat meer uitgeef, of een rondje haal voor mensen die ik later niet meer zie, maar je kan natuurlijk niet in iedereens portemonnee kijken

Alleen afgelopen jaar ben ik al enkele tientallen euro's aan munten verloren dus dit is echt een uitkomst :ROFLMAO:.

Uit mijn ervaring loopt t rondje geven altijd wel los, maar kan ook komen door de groep waarmee ik ben

Ik vraag me toch ook af: Doen ze cashless nou echt voor de bezoekers of voor de organisatie?
Voornamelijk voor de organisatie denk ik. Je kan dan mooi besparen op die munt automaten of werknemers die bij een muntenbalie moeten zitten. Daarnaast hoeven er nu ook geen munten meer gemaakt te worden.
Ook was het een kwestie van tijd, aangezien de meeste andere festivals al cashless en muntloos zijn en je dit eigenlijk ook ziet in stadions en concertzalen.

• Leuk
Waarderingen: voordiepaal en Archie
Voornamelijk voor de organisatie denk ik. Je kan dan mooi besparen op die munt automaten of werknemers die bij een muntenbalie moeten zitten. Daarnaast hoeven er nu ook geen munten meer gemaakt te worden.
Ook was het een kwestie van tijd, aangezien de meeste andere festivals al cashless en muntloos zijn en je dit eigenlijk ook ziet in stadions en concertzalen.
Plus het feit dat het voor medewerkers bij de bar ook best lastig is om die munten goed te tellen. Ik vond het zelf altijd een beetje treurig, maar er waren bij mij in de groep wel wat mensen die bij grote bestellingen expres te weinig muntjes gaven en dat werd vrijwel nooit opgemerkt.

die ze dan vervolgens zelf konden gebruiken op het terrein? knap triest dan inderdaad.
Ik bedoel dat de mensen die een bestelling van 5 grote bier, 3 desperados en 2 cola doen, vervolgens 2 muntjes te weinig geven aan het personeel bij de bar.

Als het personeel daar druk is en ze krijgen een handvol muntjes tellen ze meestal niet zo goed hoeveel ze nou precies krijgen.

Ik bedoel niet dat het personeel bij de muntuitgifte expres te weinig muntjes aan bezoekers geeft. Dat heb ik in ieder geval nooit meegemaakt.

• Leuk
Waarderingen: Cooklu
Ik bedoel dat de mensen die een bestelling van 5 grote bier, 3 desperados en 2 cola doen, vervolgens 2 muntjes te weinig geven aan het personeel bij de bar.

Als het personeel daar druk is en ze krijgen een handvol muntjes tellen ze meestal niet zo goed hoeveel ze nou precies krijgen.

Ik bedoel niet dat het personeel bij de muntuitgifte expres te weinig muntjes aan bezoekers geeft. Dat heb ik in ieder geval nooit meegemaakt.
aah zo, helemaal verkeerd begrepen. sorry voor de verwarring.

• Leuk
Waarderingen: KeukenS
Toch groot voorstander van #teammuntje.
*Mijn pinpas gebruik hoogstens 1 keer in het weekend (om munten te halen)
*Telefoon is het hele weekend in de tent
*Makkelijk om een muntje te geven wanneer iemand bier gaat halen van onze groep
*Muntje geeft me overzicht van wat ik nog te besteden heb het gehele weekend lang
*Moet ik nu mijn pinpas meegeven, aan iemand die bier gaat halen voor de gehele groep?
*Mijn brein mbt tot inflatie slaat op hol. Altijd was 1 biertje = 1 muntje... Was een fijn gevoel dat al mijn 8 edities geen inflatie is toegepast op bier. :)

Eigenlijk is het gewoon fijn om nog iets sentimenteels te hebben op een festival. Hardcopy ticket is er ook eentje die erg wordt gemist :(...

Uit verveling beetje op zoek gegaan op de website van LL, vroeg me af of het nog steeds zo was dat je met je eigen blikje drinken het terrein op kon wandelen.

Lijkt verleden tijd te zijn;
1741347410992.png

Geen idee of dit er al lang vanaf is, maar dat zelfs omschenken niet meer is vindt ik toch een beetje mierenneukerij.
Sta je weer voor de poortjes je halve liter weg te atten..

PS: geen blikjes op het terrein zullen m'n enkels wel heel fijn vinden. Bij Dropkick Murphys '18 zo ontzettend door de enkel gegaan doordat ik op een vol blikje sprong dat de rest van het festival heel lastig lopen was.

Uit verveling beetje op zoek gegaan op de website van LL, vroeg me af of het nog steeds zo was dat je met je eigen blikje drinken het terrein op kon wandelen.

Lijkt verleden tijd te zijn;
Bekijk bijlage 13188

Geen idee of dit er al lang vanaf is, maar dat zelfs omschenken niet meer is vindt ik toch een beetje mierenneukerij.
Sta je weer voor de poortjes je halve liter weg te atten..

PS: geen blikjes op het terrein zullen m'n enkels wel heel fijn vinden. Bij Dropkick Murphys '18 zo ontzettend door de enkel gegaan doordat ik op een vol blikje sprong dat de rest van het festival heel lastig lopen was.
Was vorig jaar toch al?

• Leuk
Waarderingen: Novis95

Users who are viewing this thread