Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
Dat Muse op Coachella zou staan was toch al bijna een zekerheidje, ze hadden zelf gezegd een festival in Californië te doen en dan staat Coachella natuurlijk bovenaan. Maar elk nieuws dat Muse iets doet is natuurlijk goed nieuws zolang het maar niet op zondag ergens anders dan op RW is :D

Verder zou ik Beck graag zien, daar is vast wel een mooi plekje op het RW affiche voor.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
http://festileaks.com/2014/01/geen-coldplay-tour-de-komende-drie-jaar/

Mooi, die hoeven we de komende jaren dus niet te verwachten. Ik begreep dat dit toch een vaag gerucht was voor de aankomende editie, maar daar hoeven we dus niet van uit te gaan.

Festileaks, bronnen beter checken in de toekomst. Dit is een uitspraak uit 2012, kan dus goed zijn dat ze eind dit jaar/begin volgend jaar al terugkeren, en niet in 2017.

Shit, dit nieuws had zojuist mijn dag gemaakt :(

Maar dan over Martin Garrix. Het zou in principe kunnen denk ik, vorig jaar stonden die rare Dimitri en Mike en ook. En dat is toch het platste van het platste. Ik ga er niet van uit dat hij komt, maar ik zou het niet raar vinden als er in juli zo’n soort DJ op de weide zal staan. Van mij mogen die allemaal thuis blijven en richt Werchter zich op de dance ala Disclosure en Bonobo. Maar dat zal wel niet helemaal lukken…

Zo'n soort DJ boeken krijgt stevige kritiek hoor, meer dan pakweg Kesha. Het is dan ook zo dat Dimitri Vegas (en gelijkaardig Milk Inc in 2009) enkel geboekt zijn als plan b. Als je kijkt naar de timetable zie je dat er in de Klub C een hele dag gitaaracts geboekt stonden, en dat ondertussen een dance act de Barn afsloot (wat uniek was) + Dimitri Vegas zat denk ik pas in de laatste aankondiging. Verhaal gaat dus dat ze een Klub C act wilden vastkrijgen (Damien Rice en Beady Eye werden soms genoemd), maar dat het misgelopen is en ze dan gemakkelijkshalve een grote dance act als plan b namen.

Maar dan over Martin Garrix. Het zou in principe kunnen denk ik, vorig jaar stonden die rare Dimitri en Mike en ook. En dat is toch het platste van het platste. Ik ga er niet van uit dat hij komt, maar ik zou het niet raar vinden als er in juli zo’n soort DJ op de weide zal staan. Van mij mogen die allemaal thuis blijven en richt Werchter zich op de dance ala Disclosure en Bonobo. Maar dat zal wel niet helemaal lukken…

Zo’n soort DJ boeken krijgt stevige kritiek hoor, meer dan pakweg Kesha. Het is dan ook zo dat Dimitri Vegas (en gelijkaardig Milk Inc in 2009) enkel geboekt zijn als plan b. Als je kijkt naar de timetable zie je dat er in de Klub C een hele dag gitaaracts geboekt stonden, en dat ondertussen een dance act de Barn afsloot (wat uniek was) + Dimitri Vegas zat denk ik pas in de laatste aankondiging. Verhaal gaat dus dat ze een Klub C act wilden vastkrijgen (Damien Rice en Beady Eye werden soms genoemd), maar dat het misgelopen is en ze dan gemakkelijkshalve een grote dance act als plan b namen.

Dit wist ik inderdaad niet. Dat maakt de kans op Garrix dan ook stukken kleiner, en sowieso de kans op zo'n soort danceact. Niet erg overigens want ik zie veel liever een artiest in het straatje van Damien Rice of Beady Eye.

Dit wist ik inderdaad niet. Dat maakt de kans op Garrix dan ook stukken kleiner, en sowieso de kans op zo’n soort danceact. Niet erg overigens want ik zie veel liever een artiest in het straatje van Damien Rice of Beady Eye.

Het is ook maar gedeeltelijk giswerk afkomstig uit het volgen van de geruchten van vorig jaar :D Maar bij Milk Inc was de situatie erg doorzichtig, en die waren in 2009 in Belgie wat Dimitri Vegas vandaag is.

Nu we het toch over Belgisch/Nederlandse acts op Coachella hebben: The Magician zal ook wel een keer de KluB C aandoen zeker?

Mooie line up voor Coachella!
Muse en QOTSA op 1 dag... ben wel jaloers! mijn favo band en een van mijn meest favo bands (zeker top5) op 1 dag. :D

De andere namen zijn ook tof. Reunie van Outkast is ook heel nice.
Zijn wel flink aantal namen die ik ook wel op RW wil zien dit jaar!

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br>

Mooi, die hoeven we de komende jaren dus niet te verwachten. Ik begreep dat dit toch een vaag gerucht was voor de aankomende editie, maar daar hoeven we dus niet van uit te gaan.

Festileaks, bronnen beter checken in de toekomst. Dit is een uitspraak uit 2012, kan dus goed zijn dat ze eind dit jaar/begin volgend jaar al terugkeren, en niet in 2017.

Shit, dit nieuws had zojuist mijn dag gemaakt
icon_sad.gif
Tel daarbij nog op dat hij later aangaf dat hij bedoelde dat Coldplay de eerst komende drie jaar niet in een stadion optreed in Australië en het is nog steeds een mini-kanshebber en komen naar mijn verwachting nog dit jaar naar de Ziggo Dome.

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br><br>

icon_sad.gif

Tel daarbij nog op dat hij later aangaf dat hij bedoelde dat Coldplay de eerst komende drie jaar niet in een stadion optreed in Australië en het is nog steeds een mini-kanshebber en komen naar mijn verwachting nog dit jaar naar de Ziggo Dome.

Even offtopic, maar waarom Ziggo Dome doen als je in 2012 nog 65.000 man naar het Malieveld hebt gekregen. Die zullen een grotere zaal doen lijkt mij.

Coldplay kunnen we wel afschrijven voor dit jaar lijkt me, voor 2015 zal het wel weer een kanshebber zijn.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Stockholm Syndrome wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div><br><br><br>

icon_sad.gif

Even offtopic, maar waarom Ziggo Dome doen als je in 2012 nog 65.000 man naar het Malieveld hebt gekregen. Die zullen een grotere zaal doen lijkt mij.

Coldplay kunnen we wel afschrijven voor dit jaar lijkt me, voor 2015 zal het wel weer een kanshebber zijn.
In 2011 deden ze eerst een najaar tour, toen deden ze ahoy. :) dus stel ze zouden het album uitbrengen dit jaar, dan kan dat gebeuren natuurlijk. Kans had kunnen zijn dan ze dit jaar ook op festivals stonden, maar zit er inderdaad naar uit dat dat niet gaat gebeuren dit jaar.

Paramore en Fall Out Boy gaan samen touren komend jaar. Allebei ook grote kanshebbers voor Pinkpop en Werchter denk ik.

Paramore en Fall Out Boy gaan samen touren komend jaar. Allebei ook grote kanshebbers voor Pinkpop en Werchter denk ik.

Doen alleen Amerika en Canada:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=tVWowXll98A#t=85[/video]

Nu ik eens goed naar de namen kijk zitten er toch echt hele toffe 'dagopvullers' tussen. De namen waarop ik hoop en ook wel verwacht zijn Haim, Bastille, Foster The People, CHVRCHES, Capital Cities, White Lies, The 1975 en Frank Turner(!!!!).

Misschien dat Fat Boy Slim of Pet Shop Boys na Arctic Monkeys zou kunnen staan?

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Doen alleen Amerika en Canada:

<iframe src="https://www.youtube.com/embed/tVWowXll98A" style="margin:1.0em auto;" width="450" height="286" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>

Ja, weet ik. Maar ik verwacht ook dat beide bands het festivalseizoen gaan doen, ook al is dat niet samen :p

Nu ik eens goed naar de namen kijk zitten er toch echt hele toffe ‘dagopvullers’ tussen. De namen waarop ik hoop en ook wel verwacht zijn Haim, Bastille, Foster The People, CHVRCHES, Capital Cities, White Lies, The 1975 en Frank Turner(!!!!).

Misschien dat Fat Boy Slim of Pet Shop Boys na Arctic Monkeys zou kunnen staan?

Fat Boy Slim wel, Pet Shop Boys zeker niet. Calvin Harris kan natuurlijk ook, past ook wel aardig. Ik zou het niet verkeerd vinden om #EatSleapRaveRepeat te horen dus stuur één van de twee maar door :P

Ik hoop op FOALS, en London Grammar zou een goede band zijn voor Rock Werchter (een band waar we nog veel van gaan horen) de kans is er want ze zijn 29 juni in Zwitserland. CHVRCHES zou ook een leuke toevoeging zijn (zijn eind juni in Duitsland). The Naked and Famous, hebben vorig jaar nieuw album uitgebracht maar zijn sowieso tot maart in de USA. Daughter zou kunnen.

Ja, weet ik. Maar ik verwacht ook dat beide bands het festivalseizoen gaan doen, ook al is dat niet samen :p

Dat is wat hij bedoelt: Amerika en Canada nemen hun planning in van eind juni tot half augustus, dus op een Belgisch festival gaan we ze niet zien.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Black Lies wrote:</div>

Dat is wat hij bedoelt: Amerika en Canada nemen hun planning in van eind juni tot half augustus, dus op een Belgisch festival gaan we ze niet zien.

Precies. En het zou me verbazen als ze bijvoorbeeld Pinkpop nog doen, voor de Amerikaanse tour.

<div class="d4p-bbt-quote-title">Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div><br>

Precies. En het zou me verbazen als ze bijvoorbeeld Pinkpop nog doen, voor de Amerikaanse tour.

Oh shit, had totaal niet gelet op de data :l. Dan doen ze Werchter in elk geval niet, Pinkpop zou er nog voor passen. Maar Paramore is vorig jaar al geweest en Fall Out Boy staat in het voorjaar al in Nederland dus dan kunnen we deze twee bands ook alvast wegstrepen :<

Users who are viewing this thread